Yhtä sun toista vaivaa

mä sorruin viime yönä yösyöpöttelyy ku aattelin et se vois käydä ramasee mukavasti,no ei käyny.neljänmaissa sain sit unta.mulla on nyt luojan kiitos toi pahin syöpöttely takanapäin,monta kertaa kerkes painoo nousta viikos se yli kilo. :cool14

Mä vetoon siihen miks meillä ei oo ilmanlämpöpumppua laughing7: koska asutaa kerrostalossa vuokralla ja marsut vilustuis. :rolleyes:

Mä olen viimiseen asti yrittänyt välttää yösyöntiä kun näitä kiloja oli ennestäänkin ihan liikaa... Olen antanut itselleni luvan että klo 6 saa aikaisintaan mennä aamupalalle ja yks aamu suorastaan kyttäsin kelloa nälissäni! :D muuten olen onneksi sen saanut pidettyä oikein hyvin kurissa, ja painonnousun muutenkin! Muuten itsekuri onkin sitten kaukana... :P

joo kyl sitä itekkii joutuu useemman lenkin heittää et näistä kiloista aikanaa eroo pääsee.ite en oo kelloo sen tarkemmin kattonu,oon sit syöny aamupalan ku oon heränny ja muuten oon sit syöny työpaikan taukojen mukaa. :)

Onneksi minun ei ole tarvinnut kytätä painoa, tietysti on muutenkin oppinut aika hyvin syömään sen, mitä tarvitsee. Mutta herkuteltua tulee kyllä välillä turhankin usein. Eilen oli kyllä hyvä syy herkutella: miehen synttärit. Saadaan sitten vielä tänäänkin herkutella itsetehdyllä Daimkakulla. Ja kaloreissa ei ole siinä kyllä pihtailtu. :D Odotan kyllä innolla sitä, että pääsisi taas oikeasti treenaamaan. Haluaisin päästä taas hyvään kuntoon! Siis loppuraskauden kunnoksi tämä on ihan hyvä, kun kerta toissapäivänäkin pyöräiltiin se reilu 10 km, mutta kyllä normaalioloissa sekä lihaskunto että aerobinen kunto voisi olla rutkasti parempi. Tule, Pake, ulos, että äiti pääsee sitten joskus taas oikeasti kuntoilemaan! ;)

kyl niitä kunnon lenkkejä kaipaan,voi että.ja sitä että ois ees vähän notkeenpi.mut oon kyl kellityksenkaa samaa mieltä siitä et ihmeen hyvässä kunnossa vielä tässä vaiheessa ollaa,huonomminkii vois mennä.

Julie00 mulla on ohan sama juttu, ihan hirvee nälkä ollu nyt viikon verran. Koko ajan sais olla syömässä. Sisäl ollessa syön mitä sattuu ja sit ku menee ulos ni sitä vois kuvitella et silloin ei söis mitään. Mut ei ku marjapensaille vetää maha, sit mä syön koko ulkonaoloajan karviaisia ja punaherukoita. Varmaa jo naapuritki nauraa ku oon aina syömäs.
Asutaa siis kerrostalos ja meiän pihas on useempi marjapensas. Täs vaan oon miettiny, et jos vaan syksyl riittää energiaa ni täytyy leikata ne pensaat, ku kukaa ei oo enää vuosiin niitä hoitanu. Taloyhtiö ei niitä hoida(kunta siis) ja ne asukkaat jotka pensaat aikanaa istutti on niin ikääntyneitä etteivät jaksa enää.

Mul on ruvennu tulee supistuksia ja tossa parina iltana on lonkat ollu tosi kipeänä, ihan niinku joku olis lyöny rautakanget lonkkiin :( Si on ollu sellanenki vaiva että alaselkä puutuu vaikka oon pyrkiny makaan vasemmalla kyljelläni :/ valivalivali :D inhottavaa ku nyt vasta näitä vaivoja tulee ku koko raskaus on mennyt ihmeen hyvin sen suurempia vaivoja :)

Täällä kans hikoillaan välillä oikeen urakalla.. Öisinkin, vaikka en makoile edes peiton alla! Luojan lykky, että isommasta makkarista pääsee parvekkeelle, saan pidettyä oven öisinkin auki, ja olohuoneessa pari pientä ikkunaa auki, niin saa mukavasti läpivedossa kämpän viileemmäks :)
isäntä nukkunu jo pitkään olohuoneessa, ihan siitä syystä että saadaan kumpikin nukuttua paremmin, kun ei toinen pyöri ja potki vieressä.. Aamulla kun tuli makkariin, niin oikeen valitti miten kylmä siellä oli :D ja itsellä oli ihan mukavat oltavat, vaikka mä oon yleensä se vilukissa :D

Joo kyl ite voi sinänsä syödä jos vaa on nälkä enkä kaloreita laske vaikka onki painoa tullu.. ne kuitenki sit aikanaa lähtee. . Mieluummin syön jos maha murisee ja useasti, ku se et kärsin nälästä ja oon vihanen. Ite on kans fyysisesti tosi hyvässä kunnossa, vaikka vois luulla toista. Kyllä sil on hyötyy mitö on tehny ennen raskautta:).. eiköhä (toivottavasti) palautuminenki suju nopeemmi:) jos kaikki menee hyvi synnytyksessä. .

Mä en itse ole mikään himourheilija, enemmän tulee harrastettua hyötyliikuntaa hevosen, koirien ja lapsen parissa. Olen tosi iloinen että olen myös tässä raskaudessa ollut niin kivuton että edelleenkin pystyn liikunnasta nauttimaan. Viime raskauden jälkeen huomasin että ei omassa kunnossa mitään kovin pahaa romahdusta ollut tapahtunut kun vaan leikkauksesta oli selvitty. Uskon että nyt saatan olla vielä paremmassa kunnossa koska pieni tyttö on pitänyt huolen siitä että täällä kotonakaan ei todellakaan lorvailla päivän mittaan :)

Heh, mulla on melkein kaikki vaivat kadonnut yht´äkkiä tuhkana tuuleen nyt, kun LA:han on enää kolme viikkoa aikaa! :laughing002 Yöllä toki herään, kun paikat puutuu ja vessassa saa käydä aika tiheesti, mutta muuten olo on mitä mainioin. Siivoan hevosen karsinankin yksinäni mennen tullen ja siihen päälle harjailen hepan ja käyn sen kanssa kävelyllä tai juoksutan. Kotia oon jaksanut vielä siivoilla hyvin ja tuntuu, että energiaa pukkaa ihan yli äyräiden. laughing7 Halutkin on niin katossa, että miestä hirvittää, kun ei pysy perässä saati halua niin paljon petipuuhia, kun minä. :smiley-ashamed005

Kyl mulla siihen malliin riuhtoo noita tuhveroluita, ettei paljon seksi innosta. o_O
Ehdin kasvaa umpeen ennen laskettua aikaa... pinnistä ny siinä sit osa-aikaneitsyenä.. :schocked028

Mullakin ollut tota nälkää nyt taas vähän niinkuin alkuraskaudessakin oli ihan kaamea nälkä! :s mutta ilmeisestikin kuuluu asiaan kun muillakin samaa vaivaa heh. Painoa vaan tuppaa tulemaan niin hirmuista vauhtia että kohta sitä sit ollaankin ihmeissään miten näistä kahdestakymmenestä kilosta päästäänkään eroon :D oon liikkunu jo ennen raskautta, ja pehmeyttä kroppaan on nyt joka puolelle tullut raskausaikana turvotusten lisäksi. Huvitti silti että terveydenhoitaja sanoi mua hoikaksi tänään, hah, enpä nyt itseäni kovin Hoikaksi tunne kun mittarissa yli 81kg :laughing002

kuinka moni teistä jolla vauva on laskeutunu,tuntee vauvan liikkuessa vauvan pään liikkeet häpykummun alla?aika jännä tunne. :happy7

Hyvin vähän herra enää päätään pystyy liikuttelemaan kun on nyt ankkuroinut sen lähtökuoppiinsa mutta tänään kun autossa istuessa tuli töyssyjä nii "pukkaili" päällään kohdunsuuta mikä sai kiljaisemaan kyllä kivusta, oli sen verran mojovia vihlasuja o.O

Mullaki tulee kauheita vihlasuja vähä välii .. ja sit kylkiluut on kovilla. :D liikettä riittöä kyllä. Saas nähä koska tää kiinnittyy.

Hyi hitto :( tuli dejavu alkuraskauden pahoinvoinneista, kun join normisti aamukahvia ja nyt on törkeen huono olo :( yH!

Mulla tuli viime yönä kunnon kestopoltot joka ihan melkein säikytti. Heräsin jotai 2:50 vessaan, ja kun pääsin takas sänkyyn alko vähän niinku supistaa (joka alkaa olla suht normaalia jo, yöllä tullu vessareissun jälkeen muutaman kerran muullonkin). No, se ei kuitenkaan sit ottanu laantuakseen, tasasesti poltti alaselkään ja vatsaan samalla lailla kun mulla on tehny ihan supistukset, mut kipu ei kasvanu tai pienentyny ollenkaan vaan kesti samassa. Puolen tunnin päästä herättelin miehen et mitähän tässä pitäis tehdä, kun koskoo vaan eikä helpota, ja päädyttiin että heitän muutamat panadolit naamaan. Mietin jo et oikeesti mitä teen ja pitääkö jonnekin jo soittaa... o_O Siinä sit vielä odoteltiin, ja jotai 15min lääkkeiden oton jälkeen kipu sit taantui pois. Kokonaisuudessaan sitä kesti kuitenkii melkein tunti, et alko kyllä jo oikeesti ihan väsyttämään kun sattuu ja sattuu eikä lopu ei millään.. :/ Mikähän kohtaus toi on ollu?? Onko muilla kokemuksia moisista?

Mullakin oli viime viikon sunnuntaina tollasta kestokipuilua, ei älyttömän kovaa, mutta supisteli ja kipuili alaselässä ja vatsassa. Päättelin tämän viikon neuvolakäynnin perusteella, että vauva olisi tuolloin laskeutunut ja kiinnittynyt.

Takaisin