Yöunet vauvan ja myös äidin

täällä parempi yö takana kun moneen päivään. Onneks menin vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan klo 19 :P unta siis 19-00.30 ja 1-3.30. Puoli neljän jälkeen heräiltiinkin puolen tunnin välein, mutta se ei niin haitannut kun oli saanut jo monta tuntia unta palloon :)

Wuhuu!!!:hello2:dance018:excited001:dance011:happy093Desin verran laimentamatonta velliä toimi sen verran hyvin että yöllä typy heräsi puoli yhden aikaan, ei nälkään vaan omaan levottomaan touhottamiseensa. Pinniksestä tuijotti kaksi pirteää pallosilmää ja silittelyllä ja lopulta sylillä neiti nukahti uudestaan, mutta heräs pian pahaan uneen ja silloin oli päästävä rinnalle rauhottumaan. Siihen me nukahdettiin molemmat ja havahduin yöllä vain laittamaan rinnan takaisin paidan sisään. Neiti nukkui lopulta aamuun asti ja heräsi klo 8. Mä en voi uskoo tätä todeksi! Sainko mä todella nukkua melkein koko yön? Nyt vaan toivon, ettei tää ollut mikään yksittäinen hyvä yö vaan hyvien unien alku.

Meillä neiti 3kk on nyt reilu 3vk nukkunut yöt yhdellä syötöllä eli eka pätkä ollaan nukuttu 8-9h ja sitten vielä 3h. Viime viikolla oli pari levotonta yötä ja silloin syötiin useammin, mutta nopeasti taas palattiin tähän yhteen syöttöön ja äiti on tyytyväinen. Tänäänkin mies oli jo ehtinyt lähtemään melkein tuntia aikaisemmin töihin, kun meidän neiti vasta heräsi syömään. Uskon, että isäkin on yöuniinsa tyytyväinen. Harvoin hän edes herää syöttöihin.

Onko teillä vaavien yöunet pidentyneet vaikka ruokailut olisivat pysyneet samoina? Meillä tuo 2,5 kk herää tasaiseen tahtiin noin klo 2, 5, 7 ja heräilee noin ysin maissa. Nukkumaan mennään 22-23 välillä. Odottelen täällä jo kovasti niiden kiinteiden antamista. Jotenkin epäilyttää, ettei maidolla yöunet pitene. Mutta mistä sitä tietää.. Päivisin ei enää iske niin pahoja nälkä-ruokaa-heti-nyt- raivareita :)

Voi noita viuhtovia käsiä. Ne herätti neidin kolmisen kertaa viimeyönä, mutta rauhoittui aina kun sai tutin ja pääsi kainaloon (kädet räpläämään mun paitaa hosumisen sijaan). Yösyöttöä kaipasi vain kerran ja sen jälkeen vasta aamulla. Pienellä on niin paljon pohdittavaa öisin.

Oltiin vkl reissussa, ja siellähän meni kaikki unet ihan reisille. Päikkäreitä ei suostunu nukkuun, ja yölläki heräili tunnin välein. Sunnuntaina ku tultiin kotio, ja mä jo kauhulla odotin päälle jäänyttä unirytmiä, nii bebe yllätti ja veti 10h unta palloon ja ilman syömistä. Seuraavana yönä sama juttu. Kerran älähti sängyssään ja jatko unia. Halleluja! Mahdettiinko jo päästä syötöttömien öiden äärelle?!

Voivoi, miten se nukuttaminen on mennyt näin päälaelleen. Seiskan aikaan aloitellaan edelleen, samat rutiinit. Iltapesut, pyjama päälle, tissille. Siihen torkahtaa, vähän aikaa jumppapallolla ja pitkälleen. Tässä torkkuu ehkä sen 20min. Sit alkaakin se temppukoulu. Jumppapalloa, syliä, vaunua, sitteriä, kaukaloa, syliä, laulua, hyräilyä, jutistelua... kohta seisotaan päällään. Ei voi kuvitellakkaan enää että jättäs pinnikseen nukahtamaan, siitä tulee vain hätäitku vaikka istuisi vieressä. Nykyään neiti nukahtaa vasta 23-24, monen moisten temppujen ja pikku torkkujen jälkeen.
Vaiheitahan nämä on, toisaalta... yhdessä paikassa sanotaan että nyt yöt pitenisivät ja toisessa että uni on nyt rikkonaista kun maailma on niin uusi. Yksilöitähän je ovat, mutta väsyneenä sitä miettii että mitä äitinä teen tai olen tehnyt väärin kun tämä tähän huono unisuuteen ja nukahtamiseen kääntyi. Ihan niinkuin ensimäiset 1.5kk.

Eiköhän se siitä ttiuhti vielä paremmaksi muutu. Tsemppiä ja jaksamista sinne! Meilläkin nukutukser yöunille kestää pitkään. Ei tosin noin montaa keinoa ole tarvinnut kokeilla..

Meillä mukuttiin jo 2 aiempaa yötä heräämättä ollenkaan. Ajattelin jo et jee, nyt alkoi kunnin yöunet :-) Mut nehän olikin vain poikkeuksia. Tänään 4 tuntia ja herätys. Ja tyttö heräsi virkeänä vieläpä! Voi ei mitä tästä taas tulee...

Syönnin päälle kyllä nukahti. Nuo kaksi kokonaista yötä edellytti melkoista tankkausta illalla. Voi olla et ne kiinteät vois tulla jo tarpeeseen meillä kun ei joka ilta imetys ole riittänyt vaan on tarvittu myös korviketta.

Meillä vauva 3,5kk ja yöt on muuttunut kamaliksi.... Eka unipätkä 21-00 ja sen jälkeen heräilyä tunnin/kahden välein. Ähinää, puhinaa, jalat ja kädet viuhtoo ja tutti tippuu ja itkettää.... Nyt oon kyllä ihan uupunut jo näistä öistä...:meh:

Täällä edelleen nukkumaanmeno helppoa, mutta poju herää niin aikaisin siihen kun alkaa äheltää kakkaa! Menee yöunille klo 20, mutta viime yönä heräsi klo 00.00 ja 3.00 syömään ja 5.20 jolloin tuli kakka eikä sitten enää nukuttanut. Eilen herättiin klo 5.30 kakan vääntöön... Mamia vähän väsyttää taas, kun päiväuniakaan ei ole ehtinyt nukkumaan.

Meillä kans hulinayöt jatkuu :( poitsu nukkuu sikeästi 7-00 jonka jälkeen alkaa levoton vaihe ja kestää aamuun asti. Siis tunnin välein heräily. Tutti putoilee tai sitten itketään jotain muuta. Onneksi pieni silittely ja rauhallinen puhe on auttanut ja jatkaa nopeasti unta ilman että tarvis syliin nostaa.

Noh neiti nukahti tapansa mukaan useiden itkujen ja kitinöiden jälkeen 23... MUTTA pinna sänkyyn! Tai siis syliinhän hän nukahti, mutta saatiin siirettyä pinnikseen :o
Yö syönnit 1.30, 4.30, 6.30 ja kasilta pinniksestä kuulu jokelteku ja vastassa oli itse naantalin aurinko ♡

Taas tänä aamuna klo 5.30 herättiin tortunvääntöön ja siitä sitten noustiinkin jo ylös. Mä niin en ole aamuvirkku ja tää pikkukaveri taas on! No kyllähän siinä sitten virkistyi kun katseli omaa iloista höpöttäjää joka nappailee varpaistaan kiinni. <3

Vois sanoa että viime yö oli jo siedettävä ! Klo 18.30-00 unta, syötiin ja takas nukkumaan. Klo 3 kitinää --> tutti auttoi. Klo 5.30 tuttiralli alkoi. Tutti tippunut, itkua, tutti suuhun, sormi suuhun ja tutti pois, itkua taas tutista.......... ajattelin että otan hetkeksi heilumaan mun viereen sänkyyn kun en jaksa nousta ihan vielä. Mitä tekee poika? Kääntyy selältä masulleen äipän kainaloon ja alkaa kuorsata ! :o ja siis aivan olin ihmeissäni ! Eihän toi ole suostunut moneen moneeen viikkoon nukkumaan mun vieressä. Kyllä olin liikuttunut :) siinä sitten tuhistiin vierekkäin 6.30 asti :)

Jossain ketjussa mainitsinkin että poika on kasvattanut maitoannoksiansa... tänä iltana sitten veteli välillä 18-19.30 valehtelematta lähemmäs 300ml korviketta :o ja on kuitenkin syönyt päivälläkin hyvin. Huh ! Luulis nukkuvan hyvin nyt kun rauhoittui kunnolla nukkumaan "pikku" tankkauksien jälkeen!

Meidän yöt alkaa olla kans aika raskaita!! Tyttö herää ekan kerran klo 1 ja jaksaa syödä noin 10min rintaa. Tämän jälkeen joudun nukuttamaan häntä yleensä 40min-1h että nukahtaa takaisin. Ja sitten just kun itse pääsen takaisin uneen herätään taas syömään. Ja taas jaksetaan syödä noin 10min ja nukutusrumba voi sit kestää imujen jälkeen toista tuntia ja näin jatkuu aamuun saakka.

Typy nukkuu omassa huoneessa ja imetän istualtani. Suosisin perhepetiä ilmanmuuta tässä tilanteessa, jotta saisin lykättyä tissin suuhun sen suurempia ponnisteluja tekemättä. Mutta tyttö ei suostu nukkumaan minun vieressä.

Alan olla aika väsynyt kun käytännössä seison nykyään kaikki yöt... Jopa yöunille nukuttaminen on meillä huom. nopeampaa kuin tää nukutus yösyöttöjen jälkeen.

Onpa MaMa raskaita öitä teillä :-( Onko tyttö oikeasti nälissään vai herääköhän johonkin muuhun? Lokakuisten puolella oli samanlaista ongelmaa ja syyksi oli selvinnyt korvatulehdus :O Jos alkaa olla 4 kk ikää niin voi olla myös kehitysvaiheeseen liittyvää yölevottomuutta.

Kuulostaa kyllä todella raskaalta MaMa :( herääköhän vauva sitten "liikaa" siinä kun nostaa syliin ja takaisin sänkyyn ettei sitten malta nukahtaa..? Tuo on kyl kurja ettei hän nuku vieressä..
Meillä tyttö olisi kans viime yönä ruvennut jutusteleen neljän aikaan.:oops: hän nukahti kuitenkin viereen kun huomasi ettei saa juttukaveria.

MaMa iha ku oisit kirjottanu meidän viime yöstä noide heräämisten ja nukuttamisien suhteen! Aamu yön umet meni taas siihen että tunni väleon kauhee itku ja syliin otti niin nukahti. No otin viereen, sama homma. Masun päälle, sama homma. Nyt on on raihottunu ja edelleen vetää unia. Rankka yö neidilläki takana. Meillä neiti pari vk päästä 4kk, että liekkö siis tuota ikäkauteen kuuluvaa.
Rupee vaan mami olemaa niin väsyny ja uninen. Pelkääm et kohta en herääkkää yöllä neiton hätään. Mieski saa osansa ku puran kaiken kiukun siihe.

Takaisin