Juu, mä en myöskään ole julistamassa sotatilaa, kunhan kysyin :) Jokainen tekee tavallaan enkä mä todellakaan halua olla yhden asian puolesta/vastaanpuhuja. Ehkä jotenkin semmonen ehdottomuus näissä asioissa tuntuu musta jotenkin pahalta siksi, kun on kyse niin pienistä vauvoista - en ite oo nähny tarpeelliseks päästä johonkin tiettyyn, mutta tottakai varon sitäkin, että asiat ei mee liian pitkälle. (Lapsen on hyvä varmaan olla pois perhepedistä kun se on tyyliin 18 :D )
Meidän tyttö nukkuu yöt meidän sängyssä. Neuvolassa on suhtauduttu ihan hyvin, kun tyttö vaan on tottunut edes jotenkin omaan sänkyynsä (äitiysboksi), jossa nukkunut päikkäreitä. Nyt koottu pinnasänky, mutta siinä tyttö ei ole vielä nukkunut edes päikkäreitä. Meillä kaikki pitää perhepedistä, koska me nukutaan yöt niin hyvin. Levottominakin öinä mun unenlaatu on ihan ok, useimmiten nukun kuudesta kahdeksaan tuntia putkeen. Päiväunissa riittää nyt just opettelemista, tai siis, rytmi on vauvantahtinen, eli ei pomminvarmasti säännöllinen.
Tyttö myös usein nukahtaa tissille, kun iltarutiinina nukkumaan mennään niin, että minä yleensä samaan aikaan sänkyyn pitkäkseni menen ja jään. Jos tyttö ei ota nukkuakseen, en yritä väkisin nukuttaa. Tällöin usein jää imu päälle, tissillä olis vaikka nälästä ei olis kyse. Tällöin saatan nostaa syliin, kävellä hiukan asuntoa ympäri ja palata sänkyyn, jolloin tyttö yleensä "muistaa olevansa väsynyt ja nukahtaa melko pian.
Nyt meillä ollaan tosin siinä rajalla, että tissillä roikkuminen meinaa jäädä tavaksi, ja olenkin korvannut sitä sujauttamalla suuhun tutin tai heijaamalla vauvaa muuten. Aika hyvin se vaan alkaa nukkua silloinkin, kun vaan käännyn sängyssä selälleni ja näytän että "nyt nukutaan".