Yöunet vauvan ja myös äidin

Täällä herättiin jälleen klo 5.20 ja torttuhan sieltä tuli taas! Ei oo todellista miten tuo "toimitus" tulee noin kellontarkasti! :grin Yritettiin saada vielä nukkumaan viereen mutta ei siitä enää mitään tullut, joten ylös oli noustava. Silmät vähän ristissä taas...

Voi torttu sentään Autumn ! :D hahha ! On se tosiaan jännä että tulee aina noin kellon tarkasti ! :o
Meilläkin taas heräiltiin puolenyön jälkeen jatkuvasti.... puuh. Ei auttanut illan tankkailut näemmä.. :(

Neiti yösyöpöttelee nykyään kellon tarkasti klo 00, 03 ja 07 (jolloin herää kokonaan). Välillä tiiän, ettei kyse ole nälästä, vaan turvan hakemisesta jolloin riittää että pääsee rinnalle imemään tuttia. On nykyään enemmän tapa kuin poikkeus että mä herään toinen rinta edelleen tarjolla.

Tänä aamuna "toimitus" oli vähän myöhässä, tuli vasta klo 5.45. Sen jälkeen alkoi taas varpaat viuhumaan pinniksessä! :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Jes tänään nukuttiin klo 7.00 asti! Toimitusta ei oo vielä tullut, en tiiä voiko johtua siitä että annoin eilen kaksi jääpalaa kukkakaalia. Ehkä tuo kakkarytmi nyt muuttuisi, ei ole vauvallekaan kiva että herää siihen ähellykseen aamutuimaan. Mutta herättiin kuitenkin kolme kertaa syömään.

Nyt on neidin yöt alkaneet normalisoitumaan entiseen. Menee 8-9 maissa nukkumaan ja herää syömään ensimmäisen kerran kuudelta. Jatkaa vielä unia ysiin asti. Unet alkoi heti pidentyyn kun aloitettiin kiinteiden maistelu vaikka annos koot ovat vielä todella pieniä :eek: Äiti kiittää <3

Unikko, niin mä oon kuullut että jo pienellä kiinteiden annosmäärällä on iso vaikutus yöhön. Ja vaikka sen kiinteän saisi aamupäivästäkin niin silti vaikuttaisi.

Mä olen lopettanut yöllä tykkänään kellon kattomisen ja herätysten laskemisen, ni ei ahista niin paljon :) meillä siis koko ajan menty yötä päivää 2h ruokaväleillä, toisinaan alkuyöstä yksi 3-4h väli.. Olin ajatellut täysimettää 6kk, mutta kyllä nyt alan harkita että armahdan itseäni.. kuukauden mä vielä tsemppaan, sitten poika on 5kk ja mä kokeilen saataisiinko mekin kiinteistä pelastus öihin. Meillä kun ei päikkäreitäkään oikein nukuta niin ei äiti päivälläkään saa extra unta. Vaikka toki yö on pitkä, sänkyyn mennään n.20.15, nukahdetaan 20.30-22 (useimmiten onneksi ollaan unessa ennen ysiä) ja herätään 9 aikoihin aamulla (paitsi tänään 6.50), eikä tuo poika yöllä muuta kun syö ja jatkaa unta, niin silti... Jos vielä 2kk tätä tahtia ni huh...

Meillä ei ainakaan vielä ole ollut kiinteillä eikä edes vellillä yöheräilyihin. Viime yö kuitenkin oli jo ihan ok, vaan 5 herätystä joista 2 kerralla syötiin. Muuten itkettiin tippunutta tuttia. Kyllä sitä tuntee itsensä heti pirteämmäksi kun ei tarvi kymmentä kertaa yössä nousta sängystä ylös, vaikka vaan sitä tuttia laittaan suuhun ! :)

Mä taidan ite nukkua niin hyvin, et pärjään sillä 8h unirytmillä joka oli ennen vauvaa. Meillä tyttö menee nukkumaan kasin-ysin aikaan, herää neljältä nopeelle syönnille ja ysiltä sit lopulta ylös. Nykyään pyörin sängyssä puoleen yöhön, vaikka tekeydytään miehen kanssa nukkumaan kymmeneltä. Ihanasti on kyk pari tuntia aikaa lukee.

Tsemppiä teille, jotka joudutte heräileen. Totesin just miehelle, etten tiedä miten jaksais, ku hormoonit on alkanu jo tasottua eikä paikkais enää pahimpia vajeita :/

Iltavelli pidensi meillä yöunia kahdeksi yöksi... Nyt jatkuu samat hulinat. Eilen aloitettiin bataatin maistelu. Toivottavasti kiinteät alkais vaikuttaan yöunien pituuteen piakkoin :binkybaby :coffee

Täällä oli eilen nukkumaanmeno yhtä itkua. En edes muista milloin olisi ollut noin itkuinen nukkumaan mennessä. Syliin rauhoittui mutta heti kun yritin laskea sänkyyn niin alkoi itku. Otettiin viereen nukkumaan mutta ei auttanut mikään muu kuin lasinen enkeli jossa on väriä vaihtava valo sisällä. Sitä hämääntyi tuijottamaan ja sitten lopulta tuli unikin. Taisi masuvaivoja vähän olla tai sitten hammaskipuilua.

Taisin sanoa liian aikaisin.. viime yönä heräs syömään taas klo 03 ja 06, toivottavasti tää oli vaan poikkeus..

Meillä herätään 2-3 kertaa yössä syömään. Omaa elämääni olen helpottanut niin, että menen pojan kanssa nukkumaan perhepetiin jossa imetän ennen nukahtamista. Sitten mies nostaa pinnikseen kun tulee nukkumaan. Sitten kun herää syömään niin nostan jälleen viereen tai syötän sohvalla, riippuen kuinka levoton poika on. Sitten aamuyöllä nappaan viereen kun on taas imeytysaika ja siinä sitten nukutaan aamuherätykseen asti. Rytmi n. klo 20 nukkumaan, 24-02 imetys, 04-05 imetys ja klo 7 hereillään ja imetys ja aamu-unet klo8-9 ja sitten alkaakin päivä kunnolla :)

Stork, meillä on pitkälti samanlainen yörytmi. Nykyään vaan typy saattaa keskellä yötä herätä virkeänä ja ruveta juttelemaan itsekseen ja silloin on ihan vitsin hankalaa saada neiti nukahtamaan uudelleen. Muutoin neiti ei juuri kaipaa tuttia yöllä, Oon myös huomannut että jos vihtovien käsien viereen laittaa tyynyn (ei kuitenkaan niin että niistä olisi tukehtumisvaaraa) typy nukkuu rauhallisemmin kun käsillä on vähemmän vihtomistilaa. Kapalointiakin ollaan yritetty mutta siihen menee typyllä hermot, ne on hei vauvoille :rolleyes:

Meillä neiti herää kans satunnaisesti yöllä touhottamaan, syönnin jälkeen lähinnä, joskus on tunninkin höpissyt ja äheltänyt vieressä :confused: mut enemmän hän taitaa "puhua" unissaan. Naureskeltiin miehen kans illalla kun pinnasängystä kuului tyytyväinen pulina, mutta kun menin katsomaan, hän oli aivan unessa :D

Meillä on kans ollu viime aikoina tosi levotonta. Kauhee ähkiminen ja suihkiminen käynnissä koko ajan, mutta silti ollaan unessa. Ja syöttöjä on nykyään 2-5. Öissä ei enää mitään säännöllisyyttä/rytmiä, mutta mikä mukavinta, neiti suostuu nykyään nukkumaan äipän vieressä. Aamuyöllä oonkin ottanun imemään meidän sänkyyn ja sitten on saanut jäädä kainaloon nukkumaan. Yöunet pidentyny tällä konstilla normaalista kuudesta kahdeksaan. Luksusta!!

Huuuh, viimeyönä heräiltiin sit tunnin välein syömään! Ja tänään sitte ollu ihan älyttömän itkunen ja kokoajan pitäny saaha olla sylissä, muuten tulee itku, :/ katoin kyllä että alhaalta ien vähä punottaa että tiiä sitte onko ikenet kipeenä vai mikä on.. no katella loppupäivä miten menee..

IHANAA !!! Meillä nukuttiin ekaa kertaa kolmeen viikkoon "kokonainen" yö !!!!!! 18.30 meni poika nukkumaan, klo 2.30 syötiin ja nukahdettiin samantien uudelleen. Klo 6.40 heräsi ylös !!! :) kyllä on hyvä fiilis tällä mammalla ! Ainut vaan että päätä särkee.... kroppa varmaan järkytty kun saikin nukkua hyvin :D en uskalla vielä kuitenkaan nuolasta, ettei sitten tipahda.... mutta toivoa sopii että jos ne yöhulinat nyt jäis taakse !

Puoli viikkoa meidän neidin unet oli katkonaisia ja imetyksiä sen yhden sijaan 2-3. Viime yönä pääsin nukkumaan (lue innostuin neulomaan) vasta ennen yhtä ja noina levottomina öinä heräsi syömään juuri yhden jälkeen. Nyt pysyttelin hereillä siihen asti ja annoin kaksi kertaa tutin ja annoin tytön rauhassa pyöriskellä. Siihen hän nopeasti rauhoittui ja jatkoi uniaan viiteen, jolloin syötiin ekan kerran. Jos neidillä nälkä olisi ollut, niin olisi siitä kyllä hyvin ilmoittanut. Jos imetyksiä on nykyisin useammin kuin kerran yössä, niin viidestä eteenpäin tytön uni ja oleminen on todella levotonta ja olisi rinnalla koko ajan. Lisäksi nukkumaan meno on yhtä pyörimistä ja kitinää. Tänä aamuna tyttö oli todella levännyt, kun mentiin sillä yhdellä syötöllä. Kyllä ainakin meidän vauva tarvitsee mahdollisimman pitkän pätkän unta, jotta on riittävän levännyt. Toivottavasti saatiin rytmit taas käännettyä ja nukahtaminen helpottuu ja nopeutuu. Ihan äidin ja tytön kannalta :)

Meillä on eka unipätkä nyt vaan lyhentynyt. Aiemmin nukkui kasista ainakin yhteen, joskus jopa kolmeen tai neljään. Nyt herätään jo ennen puolta yötä ekan kerran. Pisin unipätkä on siis n. neljä tuntia. Tänä aamuna jälleen tuli kakka klo 5.20 ja herätti pojan! Sen jälkeen ei perinteisesti enää nukuttanut mutta mamma ei vaan jaksanut heti nousta vaan löhöiltiin ja seurusteltiin sängyssä seiskaan asti. :)

Takaisin