Yöhulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LiLLY
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kuinka usein 12 kk ikäinen lapsesi herää/herättää öisin?

• Yleensä ei herää

Äänet: 4 23.5%
  • 1-2 kertaa

Äänet: 7 41.2%
  • 3-4 kertaa

Äänet: 4 23.5%
  • 5 tai enemmän kertaa

Äänet: 2 11.8%

• Kaikki äänestäjät
    17
Hiljaa kuiskaan, että meilläkin nukutaan nykyään yöt putkeen. Tämä alkoi sen jälkeen kun esikoinen saatiin muuttamaan eri huoneeseen ja pikkumies nukkuu siis yksin. En jaksanut kertakaikkiaan enää nousta öisin ja pikkumieskin lopetti sitten huutelonsa, kun ei saanut mistään vastakaikua. Eli en mennyt tyynnyttelemään huutoja, koska sitten aina olisi tullut vielä kovempi huuto... Kääntöpuoli tälle on se, että pikkumies herää aamulla 06-07 välillä ja silloin on sit noustava heti ylös. Imetän vielä aamulla nousemisen jälkeen ja illalla ennen hammaspesua. Muulloin en enää imettele.

Meillä myös nukkuu pääosin heräämättä mutta herätys on joka aamu viiden ja kuuden välillä. :grumpy:

Meillä on alettu aikaistamaan heräämistä aamuisin:shifty:. Ei auta pimennysverhot, ei mikään. Kuuden maissa poika rupeaa huutelemaan niin ettei enää nukahda uudelleen. Tai jos nukahtaa, niin nukkuu hyvin kevyesti ja herää pieneenkin ääneen. Seiskaan asti on ennen nukuttu.

Viikon päästä siirretään kelloja tunnilla eteenpäin. Jospa nuo lapset ennakoivat jo sitä ;).... Kesäajan mukaan heräävät sit klo 7. Meilläkin tänään taas oli herätys klo 6, ja heti ylös sängystä. Nyt täytyy itsekin mennä aina ajoissa illalla nukkumaan, että jaksaa aamulla nousta aikaisin. On meinaan erittäin harvassa ne aamut, että saisin nukkua pidempään ja mies nousisi pojan kanssa :/

Mä en oo varmaan ikinä odottanut yhtä paljon kesäaikaan siirtymistä! :grin Meillä aikaiset aamut on ihan normi ollut jo kuukausia. Ei vain nukuta poikaa tuon myöhempään ihan riippumatta siitä, onko laitettu unille puoli kasilta vai puoli kymmeneltä.

Meilläkään mies ei nouse ikinä arkisin pojan kanssa, erittäin harvoin viikonloppuisinkaan. Viikonloppuisin nousee kyllä mun ja pojan kanssa muttei niin, että mä saisin joskus nukkua pidempään. Pari kertaa oon vaatinut aamun itselleni mutta en kovin usein jaksa sitä typerää vääntämistä, mitä pyynnöstä aiheutuu.

Ainiin kellojen siirto! Jes! :grin Enpä tullutkaan ajatelleeksi tuota. Meillä mies kyllä herää pojan kanssa useinkin, niin että saisin nukkua. Mutta eihän siinä metelissä voi kukaan nukkua kun taapero mesoaa ympäri kämppää sata koneessa heti noustuaan.. Korvatulpilla en osaa nukkua ja kuulosuojaimet vaatis selällään nukkumista, mikä ei tän ison mahan kanssa oo mahdollista.:shifty: Noh, turhaan mä tässä kitisen tunnin aamu-unista, kun kohta valvon yöt läpeensä taas tissitakiaisen kanssa :dead:

Meillähän on jo useita kuukausia herätty klo 6-6:30 :grin 11 tunnin yöunia nukutaan edelleen..tai siis lapset nukkuvat. Nyt tällä viikolla esikoinen on nukkunut miltei 7.asti ja kuopus herännyt jo 5-5:30 välillä....:woot: ja on saanut olla isänsä vieressä 6.asti, jotta kerkeän tehdä aamu"valmistelut" rauhassa. Sitten isä lähteekin töihin ja odotellaan, että sisko herää.

Päikkäreille meno vaihtelee hurjasti. Klo 10-12 aikoihin nukkumaan ja 1-2 tuntia. Yöunet pitävät vielä paikkaansa unille mentäessä ja herätys alkaa näköjään hakemaan uutta "muotoaan".

Mua ei niinkään haittaa jos tyttö herää aamulla kuuden aikaan kun itsekin kekkuloin aamulla hereillä, mutta se jos päikkärit on jostain syystä venyneet tosi myöhäiseksi eikä illalla nukahda normaaliin aikaan. Mä kun olen aamuvirkku ja iltatorkku, niin välillä kyllä ollut jo tuskaa valvoskella kun likka vaan juoksee ja minä olisin ollut jo aikoja sitten valmis kaatumaan sänkyyn :) Ilona herää yleensä aamulla tossa 7.00 jälkeen, mä itse tuntia aikaisemmin, nukkuu päikkärit vaihtelevasti edelleen. Ulkona ei osaa nukkua kuin max. puoli tuntia. Sisällä nukkuu paremmin. Illalla nukahtaa joskus 8 aikaan viimeistään ja herää kerran yössä hetkeksi. Nukkuu yleensä loppuyön meidän välissä heräämisen jälkeen. Siitä on tullut tapa, mutta en näe että se on ongelma. Eiköhän se viimestään teininä siitä lähde :grin

11 tuntia yöunia on kyl aika unelma. :) Meillä nukkuu saman koko vuorokauden aikana, jos noinkaan paljon.

Meillä yleensä öisin 9-10 tuntia nukkuu heräämättä ja päivällä 3 tuntia vaunuissa.

Takaisin