Yöhulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LiLLY
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kuinka usein 12 kk ikäinen lapsesi herää/herättää öisin?

• Yleensä ei herää

Äänet: 4 23.5%
  • 1-2 kertaa

Äänet: 7 41.2%
  • 3-4 kertaa

Äänet: 4 23.5%
  • 5 tai enemmän kertaa

Äänet: 2 11.8%

• Kaikki äänestäjät
    17
Ihana kuulla että noin huima parannus tullu öihin! Kyllä se siitä. Mäkin odottelen innolla ensimmäisiä katkeamattomia 8 tunnin yöunia. :D

Hienoo kuulla, että joulukuiset ovat alkaneet nukkua!!

Meillä nykyään paras unipätkä on alkuyön pätkä ja max 7 h nukkuu. Yleensä vähemmän. Sit aamuyö on jatkuvaa heräilyä. Noin tunnin-kahden välein :/. Kohta kyllä pidän karmaisevan unikoulun kun lopetan imetyksen... Täytyy vaan muu perhe laittaa jonnekin evakkoon. Tyyppi kun saattaa sitten karjua kolmekin tuntia putkeen :(

Ihanaa Lurua! Olet unesi ansainnut :gen014
Meillä on nyt menty jopa 12 tuntisilla unilla ! Vissiin aika rankkaa tuolla päikyssä kun niin on nukuttanut :rolleyes: yhtenä iltana nukahti jo 18,30 ja heräsi aamulla 6,30 :eek: mutta hyvä kun nukkuu jos kerta on väsy eikä vaan väkisin valvo ja kiukuttele! Ei toki joka yö mee näin mutta selkeesti on rytmi muuttunut päiväkodin aloituksen jälkeen.

Olisko kellään kokemusta vinkkejä tai ajatuksia, että kuinka saisi öitä pidemmäksi? Meillä kun siis nukutaan pääsääntöisesti klo 21-07 heräämättä (mikä on ihan ok), mutta toisinaan poitsu herää jo klo 5-6 aikoihin ja on tuolloin todella hankala saada nukahtamaan uudelleen. Itselleni kukonlaulun aikaan herääminen on tosi raskasta ja lisäksi tuollaisina aamuina menee pojan päivärytmi sekaisin kun tarttee parit päikkärit, jotta jaksaa iltaan saakka. Mies on ratkaissut asian nostamalla pojan viereen nukkumaan jos herää liian aikaisin, toisinaan se toimii, toisinaan ei. Itse taas en mielellään opettaisi siihen, että aamuisin pääsee aina viereen, jos vähän huutelee.. Tänään aamulla taas yritti herätä varttia yli kuusi, jolloin kellistin pojan ja sanoin että jatketaan unia vielä. Tuon jälkeen poika hillui sängyssään pyörien hyörien ja jutellen puolisen tuntia, jonka jälkeen nukahti tunniksi. Joskus auttaa myös se, ettei reagoi pojan huuteluihin mitenkään, muttei aina.

Mä oon ihan totaalisen väsynyt meidän öihin. Tyyppi herää nykyään jo yhden aikaan ja ei lopeta huutoa ennen ku pääsee mun viereen ja tissiä lutkuttamaan. Siihen nukahtaa ja kierre on taas valmis aamuun asti. Ja aamu on meillä 7-8 aikaan. Nukkuu lyhyitä yöunia, kun 21 jälkeen nukahtaa. Nykyään sekin on taas hankalaa ja huutoa täynnä. Pitkään meni niin että nukahti itsekseen sänkyynsä. Onkohan vaihe vai loputon suo... Esikoisella on tulossa leiri ens kuussa ja on poissa viikonlopun. Silloin pidän oikein railakkaan unikoulun. Poitsu saa huutaa vaikka 2 yötä putkeen ja imetys loppuu samaan paikkaan! Nih!

Lilly, meillä nukutaan yöt hyvin nyt viikon unikoulun jälkeen. Se on kyllä sen arvoista, että kannattaa tosiaan oman jaksamisen takia pitää. Meillä meni yllättävän helposti! Ei kunnolla itkenyt, vaikka ei tissiä saanutkaan vanhaan tapaan. Toivottavasti teillä menee hyvin myös! Tissiä saa kyllä päivisin ja illalla, siitä ei kokonaan luovuttu. :)

Meillä tais olla viimeyönä ekaa kertaa kauhukohtaus. Tai sellaiseksi itse tuota luulen.. Onko muilla ollut? Millasia ja miten niistä on selvitty? Meillä poika aloitti aivan suoran huutoitkun n. kaksi tuntia nukahtamisesta. Menin tietty rauhoittamaan ja nostin syliin, mutta huuto vain yltyi ja poika yritti rimpuilla sylistä pois. Lopulta ei auttanut muu kun laskea takas omaan sänkyyn rauhoittumaan. Huutoa kesti ehkä puolisen tuntia, sen jälkeen rauhottui, mutta nyyhkytti ja vaikeroi unissaan vielä jopa reilu tunnin tuon huudon jälkeen. En osaa sanoa oliko poika jossain vaiheessa hereillä vai ei. Silmät oli auki, mutta ei ollut kyllä oma itsensä ollenkaan. Toivottavasti näitä ei tuu enempää..

Meilläkin I-P vastaavanlainen ollu. Ittee alko oikee pelottaa että mitä tapahtuu. Mä yritin ottaa viereen mutta ei auttanu. Mentiin sitte olkkariin istuskelemaan niin siinä rauhottui kun oli hämärä valaistus. Hyh. En kyllä halua kokea enään uudestaan, sen verran pelottava oli.

Meillä oli I-P viime viikko joka yö samanlaista, mutta mahdollisesti johtui hoidon alkamisesta. Näin ainakin itse ajattelin.Neuvolassa sanoivat samaa. Hoidossa ollut päivät todella reipas, samoin illat kotona suht ok, mutta ikävää purki öisin. Mikään ei auttanut, sylissä kamalaa rimpuilua ja työnsi pois. Viikonloppu tuli onneksi ja hän oli heti "normaali" öisin. Pelotti itseäkin kun en tiennyt mikä on vialla. Luulin johtuvan kivusta (hampaita puskee koko ajan) mutta ei kipulääke auttanut mitään. Viime viikko menikin ihan tsombiena ollessa, kun tuntui ettei saanut nukuttua kuin pari minuuttia yössä :wacky:

Meillä on nyt viikon ajan tyttö ollu öisin ihan ihmeellinen. Illalla noin klo 22 sanotaan hyvää yötä ja makuuhuoneessa vähän aikaa pidetään sylissä ja silitellään ja sitten lasketaan omaan sänkyyn. Siellä itkee/juttelee/nauraa puolisen tuntia ja nukahtaa. Nukkuu sitten 4-6 saakka kunnes herää ja huutaa kurkku suorana. :o ihan täyttä huutoitkua ja seisoo pinnasängyssä. Ei olla annettu enää öisin maitoa, vettä ei edes öisin huoli, syliin pitäs vaan päästä. Viime yönä meni puoli tuntia että sain rauhalliseksi ja nukahtaan, sitte nukku kaheksaan saakka. En tajua tota huutamista, se on ihan kamalan kuulosta :/

No niin. Tänään alkaa unikoulu. Pitäkää peukkuja!

Anjuska: Montako yötä teillä meni?

Entäs muilla, jotka pitivät unikoulun vol.2?

Yritän mitottaa mun jaksamista... Valmiiksi jo särkee päätä.

Meillä meni noin viikko. Nyt on sairasteltu ja olen antanut tissiä yölläkin, koska ei kipeänä ole oikein muuta syönyt. Saa nähdä, että tuleeko meillekin vol.2. :(

Mihinkähän törkkään tuon esikoisen, jos pikkumies huutaa viikon ajan joka yö...? Nyt on viikonloppu aikaa huudattaa, mutta sunnuntai-illasta eteenpäin tarttis olla hiljasta yöllä. Kahdessa yössä ei vielä ihmeitä tapahdu. Mies on onneksi luvannut kouluttaa tän ekan yön niin kauan kun jaksaa. Se onkin parempi, kun siltä ei ainakaan maitoa heru...

Paranemisia Winnien suuntaan! Toivottavasti ette joudu uuteen unikoulitukseen!

Minähän jo kertaalleen olen pitänyt koulut ja tässä sitä taas ollaan.. Takaisin lähtöruudussa.

Meillä nukutaan nyt 20:30-05 joskus jopa heräämättä. Toisinaan voi joutua paristikin käydä vähän paijaamassa. Mutta ton viiden herätyksen jälkeen ei nukahda enää oikein millään

Vuodenvaihteessa poika oli kipeä ja nukkui paljon kainalossa. Sai silloin öisinkin tissiä. Sairastelun loputtua, ei enää helposti eikä kunnolla ole rauhoittunut tuon viiden jälkeen. Ei nukahda, vaikka paijaisi, antaisi tissiä tai ihan vaan olla. Jonkun aikaa meni niin, että tarpeeksi kauan kun sai pidettyä pojan paikoillaan, hän nukahti vielä pariksi tunniksi. Tuohon saattoi mennä tunti tai kaksi. Nyt ei enää nukahda, joten noustaan ylös. Pistin maitohanan lopullisesti kiinni muutama yö sitten, kun ei siitä ollut enää oikein apua. Tilanne paheni ja nyt tuo yks huutaa joka aamu 5:20 kuin sikaa pistettäisiin.

Ei iltavirkku, aamutorkku tämmöistä jaksa. Ainiin, nukkumassahan munkin pitäisi jo olla...

No eka yö takana. Pojan huoneesta kuuluu nyt juttelua. Yöllä kuului huutoa vähintään parin tunnin välein. En jaksanu nousta kertaakaan rauhoittelemaan. Oli niin huono olo koko yö ja päätä särkee edelleen. Onneksi mies kävi rauhoittelemassa poitsua, parempi varmaan niin päin.

Toka yö takana. Heräsi kerran klo 05, mies kävi rauhoittelemassa, poika nukahti. Heräs hetken päästä vessan ääneen ja huuteli hetken aikaa, kunnes nukahti itse ja nukkui kasiin asti! Voiton puolella siis! Mutta en nuolaise ennen kuin tipahtaa.. Takapakkia varmasti tulee!

Alle viikossa rauhottui. Ja en ole kertaakaan lipsunut imetyksessä, enkä lipsu. Maitoa ei tipu klo 22-07 koskaan. Ei kipeänäkään.
Toki välissä ollu huonojakin öitä, mut enään se ei tissin perään itke. Hampaita välillä jne.

Hyvä kuulla... Minäkään en aio lipsua enää imettämään yöllä. Kerran päästin takas siihen tilanteeseen ja nyt sitä korjaillaan tässä. En halua pitää enää kolmatta unikoulua.

Viime yö sujui ihan ok. Poitsu huuteli klo 01 aikaan. Mies kävi rauhoittamassa ja poika jatkoi uniaan. KUNNES MEIDÄN PALOVAROITIN ALKOI PIIPATA! Siihenhän heräs kaikki. Paristo oli lopussa, mutta ääni herätti kaikki. Miksi kaikki tuollainen tapahtuu aina öisin?!? Palovaroitin on niin korkealla ettei sitä saanut pois! Pitkällä työkalujen varrella sit hakattiin vehje irti seinästä. Esikoinen oli jo siinä vaiheessa tullut mun viereen... Poitsua piti rauhoitella ja huuteli useaan otteeseen. Ihan katastrofiyö. Ja vihdoin kun lapset saatiin nukkumaan, niin sitten aikuiset ei saa enää unta.. Aamulla joskus nukahdin ja sit olikin jo esikoisen kouluun herättäminen klo 07. No heräshän pikkumieskin sitten jo. Ainut positiivinen asia oli se, että poitsu pysyi sängyssään koko yön, vaikka mies jo sanoi, että ota viereesi se. Onneksi saatiin palovarotin pois seinästä, muuten ei olis kukaan nukkunut yhtään missään! :|

Herääkö muiden muksut aikaisin? Nyt kun poitsu nukkuu heräämättä koko yön noin klo 20.30 -> niin herää aamulla klo 05-06 välissä. Mä en jaksais niin aikaisin... Nyt oon parina aamuna ottanut viereeni (mut en imetä) ja poika on pyörinyt siinä noin tunnin ja sit nukahtanut ja herännyt 7.30-8 aikaan. Se olis ihan passeli aika, mut miten saa tuon tunnin härväämisen pois?!? Okei poitsu nukkuu kyllä 3-4 h päikkäreitä, ehkä siis liiankin kauan, mut siitä en valita :D

LiLLY: Meillä oli tuota samaa heräilyä pitkään klo 5-6 aikoihin. Täälläkin kyselin neuvoja siihen. Poika oli todella hankala saada nukahtamaan uudelleen tuolloin vaikka viereenkin otettiin. Loppujen lopuksi tuo heräily loppui siihen, etten mennyt enää pojan luo häntä rauhoittamaan. Huudot lyheni ja lopulta muuttuivat vaan pieneksi kitinäksi, joka sekin loppui aikanaan. Nyt meillä herätään kellontarkkaan klo 7. Edelleen poika saattaa toisinaan hieman kitistä klo 6 aikoihin, mutta nukahtaa vielä tunniksi kun emme reagoi siihen. Joskus tein jopa niin että tekokuorsasin kun poika kitisi, niin että hän tajuaisi että nyt on vielä yö ja kaikki nukkuu sikeästi:grin En tiedä auttoiko tuo, itse ainakin kuvittelen niin.:p

Takaisin