Yöhulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LiLLY
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kuinka usein 12 kk ikäinen lapsesi herää/herättää öisin?

• Yleensä ei herää

Äänet: 4 23.5%
  • 1-2 kertaa

Äänet: 7 41.2%
  • 3-4 kertaa

Äänet: 4 23.5%
  • 5 tai enemmän kertaa

Äänet: 2 11.8%

• Kaikki äänestäjät
    17
Meillä nyt kaks yötä herätty keskellä yötä ja valvottu parikin tuntia. Viime yönä heräs 4 aikoihin ja 6 nukahti uudestaan. Nukuttiinkin sitten puoli 12 asti. :D

Meillä on nykyään ihan kamalat nämä yöt. Varmaan viikko jo putkeen sitä että huudetaan yöllä jostain ihmeen syystä. Syliin, työntää sylistä pois, tutti suuhun, tutti heitetään kaaressa, tuttipullo kelpaa hetken hyvällä tuurilla. Nukutaan hetki ja huuto alkaa. Välillä on helpompia öitä, mutta kyllä on takki tyhjä. Lähinnä sen takia kun en tiiä miksi huutaa ja mitä tehdä kun mikää ei tunnu auttavan. Poskihampaita puskee ja en tiiä johtuuko siitä vai mistä. Omaan sänkyyn nukahtaa mutta viim yhden kahden aikaan nostettu meidän viereen "nukkumaan". Huoh. :oops:

Meillä on samanlaista ollut nyt. Illalla nukahtaa helposti yksin omaan sänkyyn n.20.30-21 mutta jo puolenyön aikaan alkaa vaatia päästä viereen! Viimekin yönä valvoi sitten 2.30 asti! Koko aamun kiukutteli ja nyt kyllä sitten nukutaan kun yöllä valvoi,hmph:sour: ei täs muuten mitään mutta mulla on huomenna eka työaamu ja herätys mulla 5.45,että mä en todellakaan jaksa töissä jos toi likka valvottaa tuolla tavalla jatkossakin! :hungover: mäkin epäilen poskihampaita kun tytöllä sormet suussa aika paljon just siellä posken suunnalla. Huomenna varmuuden vuoksi näytetään lääkärille jos jotain korvissa kun oli just n.2 viikkoa flunssassa,jos jotain jälkitautia :oops:

Meillä on kans alettu taas heräilee useammin yöllä ja ihme ähinöitä pitkin yötä :sad001

Meillä hulinayöt on selvästi yhdistettävissä kipuun. Hulinaöitä tapahtuu vain ja ainoastaan flunssassa/korvatulehduksessa tai rokotusten yhteydessä. Lisäksi hampaiden puhkeamisen aikaan on öisin selvästi levottomampi. Saatiin viimeviikolla influenssan tehosterokote ja sitä seuraava yö oli aivan kaaottinen. Tuolloin poika heräsi kitisemään klo 22 ja vasta joskus 01 saatiin hänet uneen uudelleen. Meillä ei ole vielä poskihampaista tietoakaan, mutta voin ennustaa niiden aiheuttavan kitinää öihin..

Oliskohan oman tahdon kehitykselläkin jotain tekoa näissä yöhulinoissa. Meillä tuntuu nyt välillä, että ihan vaan haluaa pois pinnasängystä. Ja voin sanoa, että on sinnikäs tyyppi. Yks yö huuteli 2 tuntia putkeen.. Ei mitään itkua, vaan komentoa. Sit en enää jaksanut itse kuunnella, vaikka olin koko ajan eri huoneessa ja vihdoin annoin periksi ja hain viereen. Noh, se ei kelvannutkaan herralle vaan piti saada maitoa, että rauhoittui ja nukahti sitten siihen. No kai siinä jo jano ja nälkäkin tulee, kun sillä lailla riekkuu pitkin yötä.

Mä meinasin eilen kirjoittaa kuinka vihdoin meillä on yöt ruvettu nukkumaan hyvin. Illat on aikamoista tappelemista, mutta yöt nukuttu hyvin..ei näköjään tarvitse kuin ajatella että se asia on hoidossa, niin johan tulee taas takapakkia. Ilona piti eilen illalla ihme ähellystä monta tuntia. Riehu ja rellesti sängyssä, potki laitoja, nousi istumaan, meni maate. Rauhoittui kun mies silitteli..n. 5 minuutiksi ja sama homma alkoi taas. Mies nukutti syliin..rauhoittui taas 5min. Sitten päätin ettei enää nosteta eikä silitellä vaan tytön on nukahdettava itse, jotta rauhoittuu kun selvästi havahtuu siihen ettei saakaan enää silittelyä ja syliä. Rupesin hyräilemään Ilonalle tuttua unisävelmää (tai se on lähinnä hokema) ja vartin päästä nukahti ja heräsi viideltä..nyt sitten ollaan jo hereillä. Elli vähän väsyttää kun tuli nukuttua n. 3h yön aikana.

Meillä tota kesti n. viikon joka yö. Sitten tuli yksi todella hyvä yö ja viime yönä taas valvottiin ja pompittiin ympäri sänkyä. Jos ei saa nyppiä ja repiä mun käsivarsia niin alkaa kiukuttelu.

Muokattu viimeksi:
Luin juuri esikoisen vauva-kirjaa. 12kk ikäisenä nukkunut parhaimmillaan 12h yhdellä herätyksellä ja normaalisti ollut pari herätystä yössä. Söikin tuttia, joka rauhoitti kun sen kävi laittamassa. Ja yöimetyksen olin lopettanut 6 kk iässä. Noh tämä nykyinen tapaus ei rauhoitukaan (ei huoli tuttia, enkä enää edes viitsi opettaa siihen), paitsi tissiä edelleen vedellään. Olen siis ihan liian lepsu!! Äh, kohta kyllä repäsen ja lopetan koko imetyksen. Ensin täytyy vaan selvittää maitoallergia.. Sekin vielä :/

Korvatulehdus se siellä on meidän öitä kiusannut! Jospa se nyt palautuisi normaaliksi kun saatiin lääkkeet :rolleyes:

Lilly, niin meilläkin sitä tissiä yöllä vedellään. Huoh. Pitäisi olla kovempi tässä mutta ei ole vielä unikoulua vedetty läpi loppuun asti.
Eevis, onko eka korvatulehdus? Paranemisia pikkuiselle:)

On joo eka tulehdus. Ties miten kauan muhinut kun muita oireita ei ole ollut muuta kun kiukuttelua ja yölevottomuutta. Ei kuumetta ei mitään. Käytiin vähän niinkuin varmuuden vuoksi lääkärillä.

Korvatulehdus tuomio tänään lääkäristä. Tänään alkoi lääkekuurit. Jospa saataisiin rauha öihin :smiley-ashamed008 päivät jaksaa olla iloinen ja reipas, mutta tuo makuu asento ilmeisesti sattuu korviin niin että on kukkunut ja huutanut öisin. Eka kertaa meillä, toivottavasti ei ala usein kyläilemään.

Ja meilläkin mentiin varuiksi katsomaan korvat kun ei mitään järkevää selitystä keksitty huutamiseen :)

Ihan järkkyjä on olleet yöt nyt. Nukahtaminen vaikeeta, nukkuu pari tuntia, herää ja valvoo monta tuntia joko rauhallisesti tai huutaen. Mä itse sain jonkun vuosisadan flunssan enkä tod ole pystynyt hoitamaan tyttöä vaan ollut isän harteilla. Onneksi rauhoittuu iskän sylissä. Eilen nukahti kolmen aikaan yöllä ja heräsi puoli kuus,kuten joka aamu, eli imetystä täälläkin vielä. Ens viikolla tulee (jos on tullakseen) rokotusoireita kun sai 1v tarkastuksessa vaan 2 rokotetta ja maanantaina kolmannen. Kipeä ei ole ollut, mutta kait se kohta pitää korvat käydä tarkastamassa.

Meillä täällä on menossa yövieroitukset, day 2. Viime yönä valvottiin klo 01-05, välillä otti 15 min. unia ja sitten heräsi. Ei kauheasti itkenyt onneksi. Tissiä oli syömättä 7 tuntia. 6:30 sai tissiä ja sitten jatkoi unia 9 asti. Toivottavasti ensi yö menee paremmin!

No selvisi syy ainakin tuon yön osalta..kipeeksi oli tyttö tulossa. Kova kuume ollut eilisestä aamusta asti. Sama tauti vissiin kun mulla ja Ilonan eka flunssa muuten.

Toissayönä poika nukkui yhdellä heräämisellä 20:30-6. Viime yönä heräsi 1:20, 2:20 ja 4:05. Otin puoli viiden aikaan viereen nukkumaan. Kuudelta havahduin pojan liikehdintään ja huomasin, että tyyppi on aivan kuumissaan. Nukuttiin yhdeksään lopulta. Nyt aamuriehujen jälkeen on taas lämpöinen, mittasin otsamittarilla 37,6°. Tiedä sitten, johtuiko levoton yö tuosta lämpöilystä mutta onhan se todennäköistä. Saisi noita toissayön kaltaisia alkaa olla jo enempi.

Meillä tyttö täytti 1. päivä vuoden ja seuraavana yönä ei enää herätessään vaatinutkaan tissiä vaan riitti, kun pääsi viereen nukkumaan. Pärin yön päästä vaati enää herätessään tutin suuhun ja nyt on nukkunut kolme yötä heräämättä laisinkaan omassa sängyssään! :dance011
Voitte varmaan kuvitella, kuinka ihanaa on ollut oikeesti nukkua, kun oon reilu puoli vuotta heräillyt tytön kanssa 10-20 kertaa yössä.
Luultavasti tämäkin on vaan ohimenevää, mutta mä aion nauttia täysin rinnoin (kirjaimellisesti,kun tissit ei oo vielä kunnolla tottunut ettei yöllä syödä enää :grin)!
Ja tänään vielä huomasin, että kaksi hammasta on tulossa lisää ja silti unet on ollut näin mahtavia :eek:

Takaisin