YÖKUKKUMISKESKUSTELUA

Täällä valvottu koko yö...:eek: sohvalle ku siirryin 4 maissa ni nukahdin pariksi tunniksi mut siinäpä se sit oliki :mad: tosi virkee ja fressi olo :confused4

Melko sairasta. Mä kai nukuin jostain kolmesta kasiin kahella vessareissulla. No, kaks aamua vielä ja sit ei tartte ainakaan töihin herätä. Ristus, notta väsyttää!

Riipitii, luin että "kaks aamua vielä niin lähen synnyttää". Aika tarkkaan oot suunnitellu ;)

Mulla kävin yllättävän hienosti viime yön suhteen. Nukuin 12-5 ja jatkoaika äijän kainalossa 6:30-9! Kyllä kannatti äidille soittaa eilen, vei musta kaikki mehut :D vaikka särki päätä ja silmiä kun olin niin paljon itkeny, niin sain siis 7,5 tuntia nukuttua. Pitänee ottaa tavaks tuo äiskälle avautuminen! ;)

Oltais ehkä piesty sut, jos olist _tähän_ ketjuun tullut tommosta lällättään :smiley-bounce015

Mä nukahdin eilen sohvalle istuma-asentoon (en pysty sohvalla enää makaan ettei sen puoleen) ja mies oli sit vitun ystävällisesti jättäny kaikki valot päälle, telkkarin huutaan täysillä, ja mut vaan siihen nukkuun! Heräsin kolmen aikaan yöllä ja niskat oli iiiiihan hiukkasen kipeet tosta asennosta, ja olin ihan jäässä. Sit vielä kaikki ne valot ja telkkari, ja kuulin makkarista kun mies kuorsas täysillä! Laitto niin vihaks!!!! Siitä vaan pissalle ja raivosta kihisten mietin että mikä on seuraava siirto, olin ihan varma et sängyssä en ainakaan löydä hyvää asentoo saati sit saa unta. Onneks kuitenkin päätin yrittää, koska nukahdin kuin nukahdinkin (kun olin ensin saanu tökittyä miehen sen verran hereille et se älys kääntää kylkee ja lopetti norsaamisen) ja heräsin vasta seiskan jälkeen kun tyttö tuli herättään! Sittenkin sain kölliä vielä tunnin kun isäntä nousi tytön kaa puuhasteleen. Näin ollen yöllinen hölmöily on hyvitetty ja anteeksiannettu, vaikka tietysti asiasta ohimennen aamulla mainitsin.. :)

Mulla eilen unta jostain klo 14-16.30, yöllä myös pari tuntia unta alla, eli 4,5 tuntia. Sitten klo 20 oli pakko mennä nukkumaan ja ylös nousin joskus 00.45 kun mies valmistautui tulemaan nukkumaan. Eli jos ottaa pois ne ajat mitä en vielä tai enää nukkunut, niin n. 4,5 tuntia illalla kumminkin. Yhteensä 9 tuntia.

Aamulla taisin saada unta klo 7-8 eli tunnin verran, ja vaikka yritin nukkua aamupäivällä, niin eipä tullut uni. Klo 14 pitäis nähdä kaveri, sitten käydä kaupassa. Mitä lyödään vetoa, että kun mies tulee töistä kotiin, se saa seurakseen kuorsaavat vaimon? Yritti ehdottaa, että josko käytäis illalla kavereita katsomassa, mut en uskalla luvata. Illalla kumminkin taas treffit Nukkumatin kanssa.

Entäs jos koitat Kobe tsempata illalla, juot kahvia tms. hiukan ennen miehen töistä tuloa tai yhdessä miehen kanssa, ja kokeilet josko pääsisit sinne kyläilemään. Josko se toisi unen yöllä paremmin? Tai tarkoittaako tuo miehen illalla kavereita kattomaan keskiyön käyntiä, sehän onnistunee sun nykyrytmillä helposti :rolleyes:?

Täällä taitaa olla tiedossa "mukava" iltapuhde - koiranrapsuttelurauhoittelua jostain kuudesta lähes sinne yhteen asti. Ei taida olla pienintäkään mahista iltapäikkäreistä. Tai sit pitää saada itsestään sen verran irti, että ajelen maalle kaverin luo yökylään - tosin tuleeko sielläkään sitten nukuttua, kun on talo suht täynnä väkee. Koiralle tietty olis rauhallisempaa.

Toisaalta, nää valvomiset on sitä totuttelua vauva-arkeen (jotkuthan jopa väittää et loppuraskauden yöheräilyrytmi on sama kuin vauvan yösyöttörytmi) joten ei kai sitä väkisin kannata yrittää muokata jos vaan on mahkuja nukkua silloin ku väsyttää ja kukkua ku ei väsytä. Töissä käyvillä ja meillä joilla on ennestään lapsi/-a on vaan mahdoton tirsata ihan mihin väliin tahansa. Mutta TSEMPPIÄ kuitenkin hirmeesti kaikille valvomiseen ja väsymykseen. Edelleen suosittelen kaikille yökukkujille valmistautuun niihin öihin jo päivällä, esim pikkuvalo ja lukemista tai käsitöitä sohvan nurkkaan, ottaa käyttöön ns. sohvapeitto ja -tyyny, laittaa soittimeen valmiiks joku hyvä leffa tai sarja jota kattoo yöllä, jnejnejne! On ihan eri asia valvoo yöllä jos antaa itelleen luvan siihen ja valmistautuukin vähän. Ite en ainakaa mitään kovin touhukasta halua yöllä alkaa tekeen, vaikka välillä tekis mieli kokkailla tms....

Onneks on tää mun rytmi tällänen niin pysty iltapäiväpäikkäreiden jälkeen bailaamaan tänne asti. Pitää vissiin istua iltaa useemminkin, kun näin hyvin alkaa väsyttään :)

Hyvää uutta vuotta ja parempia öitä kaikille!

Vituttaa ku pientä oravaa hakkuuaukiolla ni varmastihan tässä unta saa saatana. Mies kyllä sai heti unta, ku oli niin helvetin kännissä, ku piti hakee se keskustasta. Ite kerkesin siinä välissä nukkua korkeintaan kaks tuntia.. :/ Ja kusettaa, janottaa ja närästää heti ku heitti taas kylelleen.

Pitäsköhä leipoo sämpylöitä..

Muokattu viimeksi:
Unta klo 01-05. Ihan jees. Nyt sitten odottelen 3 tuntia, että mieskin heräisi.

Eilen mentiin kyllä vajeella, illalla nukuin kaksi tuntia ja yöllä olin nukkunut n. 1 tunnin. Enemmänkin olisin saanut nukuttua jos olisi ollut mahdollisuuksia. Niin, paitsi että yrityksistä huolimatta en saanut aamupäivällä unta.

Nyt on sitten päänsärkyä ja nälkä, eilinen ruoka epäonnistui ja....
Kahvia en ole pariin päivään juonut, silti yöllä korvensi mahalaukun tienoota, eli jonkinlainen närästys on nyt laskeutunut tännekin.

Niin, olihan tämä yökukkumiskeskustelu toiselta nimeltään valitusketju?

Muksu on ollut vatsassa yllättävän hiljaa. Kerran on potkaissut iPadia, mutta eilen oli hirveä voimistelusessio päällä joten olisko silläkin lepopäivä? Luultavasti eilen myös supisteli, ei kipeästi mutta kuitenkin tuntui jännitystä vatsassa ja toisaalta alaselkä kipeytyi, mutta voi olla että tuli vaan reippaasta kävelystä ja ryhdin muutoksesta kipeäksi, eikä välttämättä liity mitenkään kohtuun.

Kohta käyn hakemassa koirat khh:sta, jossa nukkuvat yöt. Kello ontui kuusi, joten en missään nimessä edes yritä mennä nukkumaan, varsinkaan noilla 4 tunnin yöunilla.

Niin, siihen imetysrytmiin piti kommentoida vielä, että meillä tää ei voi ennakoida imetysrytmiä, koska välillä nukun alkuyöstä, välillä loppuyöstä, välillä aamupäivällä, viime aikoina iltapäivällä ja sitten välillä eri aikaan illalla. Jos yritän nukkua ilman hirveää väsymystä, ei uni tule vaikka kuinka olo olisi muuten rento ja rauhallinen. Tällaista ei ole ollut koskaan ennen, joten raskauteen kuuluu.
Yritin jopa googlettaa raskaudenaikaisen unihäiriöitä, mutta mikään useasta selityksestä ei oikein sopinut tähän. Onneksi on kiltti ja ymmärtäväinen mies.

Ei muuten sitten useastakaan syystä nähty niitä meidän kavereita. Vähän säälitti mies, mutta sitten sen olisi pitänyt mennä yksin. Ihan mukava koti-ilta meillä oli kuitenkin.

Jaahas, edellisessä tekstissä kello ontui kuusi. Ontuen tulevi uuden vuoden eka aamu? Mun iPad on selkeästi syvällisempi kuin itse olisin, omine tekstin korjauksineen. Välillä pitäisi piruuttaan jättää kaikki "korjaukset" tekstiin ja katsoa, ymmärtääkö kukaan enää mitä olen yrittänyt sanoa.

Minusta se kellon ontuminen on lähes nerokas kielikuva tälle meidän uni vs. kello -taistelulle :)

Tai sitten semmonen kello jossa ei ole viisareita ollenkaan. Olipa ilta tai aamu, yö tai päivä niin olot on aika samat..

Jospa taas laskis tabletin yöpöydälle ja koittas ainakin tunnin pitää silmiä kiinni. Saattas jopa nukahtaa! Ehkä.

Takaisin