YÖKUKKUMISKESKUSTELUA

Mä vasta tulin kokeileen. Mut niin se taas väsytti enempi tossa divaanissa kuin nyt sängyssä...
 
Täällä myös valvotaan.... mietin esikoista (esikoinen2015) ja muutenki tuntuu pyörivän ja vaivaavan asiat mielessä :confused: Kamalan levoton olo on ollu koko illan :sad001 Jos lähtis keittää teetä. Saa nähä tuleeko uni silmää missä vaiheessa, toivottavasti ei mee koko yötä... :smiley-ashamed008 Hieman väsyttää mut en ees "uskalla" alkaa nukkuu ku pelkään et nään painajaisia...
 
Voi Pikku_Myy, koita rentoutua teen kanssa ja miettiä vaikka miten ja missä opetat vauvalle veden ääniä, metsän tuoksua ja linnun laulua vaunulenkillä tai mitä vain ihan muuta kuin päätä vaivaavia asioita. Jospa se unikin tulisi hyvillä aiheilla.
 
Eiköhän se uni jossain vaiheessa tuu. Vaikuttaa varmasti sekin ku olin nukahtanut sohvalle puoleksi tunniksi päivällä ja mulla yleensä menee yöunet jos päivällä nukun, päikkärit ei vaan sovi mulle tai sit mun täytyy olla tosi väsyny :rolleyes:
 
Tässä rytmiä jälleen käännellä kun olis pari yövuoroa huomisesta eteenpäin edessä... vois kait sitä kohta suunnata suosiolla nukkumaan
 
No niin... Ensimmäistä kertaa nyt sit "luovutin". Ei kerta kaikkiaan väsytä, joten anti olla koko pyöriskely. Närästää niin maan mahottomasti, etten enää ikinä (joo, niin varmaan, heko heko) syö ainuttakaan joulutorttua tai -suklaata. Kurkku aivan tulessa ja ollaan vielä täällä anoppilassakin, ei kehtaa edes lähtee minnekään lääkekaapille apua etsimään. Kärsitään nyt sit oikein urakalla.
 
No kyllä itsellä öistä kotona liikkumista rajoitti pelkästään tieto, että on ihmisiä kylässä. Nyt kun ei ole, en silti juuri liiku makkarista mihinkään mutta jos sattuis tulemaan pissahätätuntemuksia vaikka viisi kertaa, ei haittais enää.

Joku jännä juttu tässä nukkumisesta vaan on. Jos nukahdan klo 5-7 aamulla, saan nukuttua kevyesti sen 5-7 tuntia. Yöllä jää unet muutoin 1.5-2.5 tuntiin. Uni ei kertakaikkiaan riitä pidemmäksi aikaa. Kiva palata nukkumaan, kun mies nousee ylös. Tosi sosiaalista.

Mitään kipuja tai vaivoja ei ole, ei satu eikä tarvi mennä pissalle ellen ole pitkään hereillä ja yritä sitten nukkua. Periaatteessa voisin ihan hyvin nukkua tämmösistä pätkissä, mutta jos uni synnytyksen jälkeenkin on näin ongelmallista, niin milloin sitä unta oikeasti saa?? Jos lapsi syö vaikka 3 tunnin välein niin se ei ole ongelma, mutta kun lapsi sitten nukkuu, niin valvonko itse vierellä seuraavat 3 tuntia, syötän uudelleen ja sitten nukutaan yhdessä kun saan taas unta?

Lähinnä siis ärsyttää se, että menee päivät ihan hukkaan, lomalla en saa seurusteltua miehen kanssa kun puolet sen uniajasta valvon ja hereillä ollessa nukun, ja tässä rytmissä ei nyt tunnu olevan tulevan lapsenkaan kannalta mitään järkeä.

Keittiössä on joulutorttuja. Taidanpa käydä syömässä.
 
Mäki oon täällä lukenut tätä keskustelua jo pari viikkoa - en yöllä kylläkään.. Mutta joo, uniongelmia tuntuu olevan välissä. Kuulun siis huhtikuun mammoihin.
Viime viikolla meni 3 yötä aamuyö valvoessa, nyt taas tainnu mennä ainaki pari. Oon miettiny et mikä valvottaa ja ainoa mitä oon keksiny et piimä ei taida sopia mulle.. Tainnu olla nimittäin öitä kun olen piimää ed päivänä juonut ja herään klo 4-5 siihen et vatsa on tuplaten isompi - täynnä ilmaa siis. Tai sitten tämä vaan kuuluu asiaan tässä vaiheessa - valvominen siis. Sit vaan pyörin ja hyörin pari tuntia - ja riippuen onko työpäivä vai vapaa - nukahdan 15 min tai pari tuntia ennen ku pitää nousta.
Ja normaalielämään ja alkuraskauteen on kuulunut se että nukun todella todella hyvin aina. Mitä nyt raskauden aikana käyny kerran yössä vessassa, mut nukahtanut sitten samantien.
 
Onneks mulle tulee vasta eka, niin voin oikeesti elää sit vauvan rytmiin, eli nukkua ja valvoa silloin kuin sekin, koska tuskin tää pätkäisyys tästä hetikohta korjaantuu.
Ja meinaan suosiolla unohtaa muun tekemisen, eli päivät ei mene hukkaan jos saan syötettyä ja siivottua vauvan, itteni ja kissan, nukuttua ja käytyä kaupassa. Kaikki muu on sit bonusta :)

Taas sain nukuttua koko yön n. klo 2 - 9 ilman valvomisia mutta kolmella vessaherätyksellä kuitenkin. Ja nenä on tukossa ja korvan päällä ei voi nukkua ja maha on tiellä eli kyllä, väsyttää :D
Mulla on kans toi sama, että sit aamusta kyllä saa nukuttua yhtenäisesti vaikka yöllä ei. Outoo.
 
Tunti piti olla hereillä ja närästi tosiaan aivan vietävästi eikä nukuttanut tippaakaan. Nukuin kyllä eilen puolentoista tunnin päikkärit, että se varmaan kostautui sit yöunissa. Mut suht kivuttomastihan tuo tunteroinen meni foorumia lueskellen ja nettipeliä pelaillen :D
 
Olipa kerran yöunet, jotka loppuivat ihan kesken. Nyt onkin kolme yötä jo nukuttu kai liiankin hyvin, joten on aika palata tämänkin osalta arkeen. Pitäisköhän sitä jatkaa pyörimistä vai luovuttaa ja lähteä reippaasti uuteen päivään?
 
Eilen nukuin about 02-04 ja sen jälkeen olin hereillä jonnekin klo 11 asti, minkä jälkeen lyhyellä herätyksellä nukuinkin klo 21 asti.
Eipä tarvi paljon miehen kanssa seurustella :sad001
Nukuin jouluaattona ja -päivänä paljon vähemmän, mikä varmaan kostautui hirveänä väsymyksenä, mutta tietenkin vasta päivällä :mad:

Jos tv:stä edes tulis jotain katsottavaa.. Onneksi on netti ja kirjoja. Ei oikein viitsi mitään ruokaa tekemään, eikä ainakaan siivoamaan. Josko kuudelta yrittäisi saada vähän unta.
 
Ite valvoin ainaki puol kahteen ja taas hereillä.. Veikkaan et keho käy ylikierroksilla ku supistuksiakin tulee suht säännöllisesti.. Ehkä pitäis jättää tuo riitely jollekkin muulle vähäks aikaan :/
 
Jaa-a, kyllä sen toisen osapuolen olis hyvä tietää, että tuommoisen jälkeen yö on ollut tuskainen. Joskus syyllistäminen toimii, vaikkei se kaikissa tapauksissa ole kovin kypsää. Mitä nyt luin tuosta tappelusta, niin aika huoletta ilmoittaisin asiasta, ja toisaalta ehkä kieltäytyisin keskustelemasta heti perään, ettei mene uudeksi tappeluksi.

Eipä ole sekään kovin kypsää, että joku ulkopuolinen otetaan tappeluun mukaan. Eri asia, jos haluaa mennä jonnekin puolueettomalle terapeutille, yhdessä. Vihaksi pistää, vaikken tiedäkään yksityiskohtia, mutta ne mitä olen ymmärtänyt niin aika käsittämätöntä toimintaa mieheltä, harmi että ne jotka kärsii eniten nyt, olet sä ja vauva. Ja kun tuommoista ei vaan saa pyyhittyä mielestä käskemällä ja rauhoituttua nukkumaan ilman supistuksia.
 
Oon itekki miettiny pääni puhki,miten tää asia järjestyis kaikkia miellyttävällä tavalla..en vaan keksi mitään..me ei osata enään keskustella normaalisti toistemme kaa vaan se menee aina tappeluks..sen takia estin ettei hän pysty ottamaan mitään yhteyttä,mutta mulla vaan kiehui yli kun sain jostain tuntemattomast numerosta viestiä,että kuinka säälittävä mä olen kun en anna lapsen isälle mahdollisuutta olla isä.. En halua antaa..tiedän,että siitä ei tuu mitään,mut karu fakta on se ettei se lopeta tota ennen ku saa tahtonsa läpi..
 
Takaisin
Top