Vissiin ensimmäisenä täällä?

Pranametri Kyllä mä ainakin haluan ottaa selville kumpi tulee,tai isukin kanssa oli puhetta ja halutaan ottaa selville kun molemmilla tunne että tyttö mutta voi vaihtua moneen otteeseen,eihän sillä sinänsä väliä ole kumpi tulee yhtä rakas on kumpikin mutta on se mukava tietää kuitenkin:)
 
Heips tytöt!
 
Mäkin olen tota miettinyt, että mitenkäs se ultra kun mullakin on tota röllykkää vatsassa? Oon jopa paniikkiin asti miettinyt sitä...oon kai vähän höpsö [:)]
 
Ja kyllä me halutaan tietää etukäteen tuleeko tyttö vai poika..avopuoliso toivoisi kovasti "isin tyttöä", mutta mulle on aivan sama..kunhan on terve.
 
Hirveän hitaasti tuntuu aika kuluvan..eikä päässä pyöri mitään muuta kuin masuasukki..kaipa se on ihan normaalia..kumpa kaikki menisi hyvin loppuun asti.
 
Nyt täytyy palata jääkiekon pariin..
 
Joo..vielä seksistä? Mitenkäs teillä? Kun mua ei tunnu se homma kiinnostavan ei sitten yhtään...ja mies ois taas sillä saralla enemmän kuin aktiivinen..
 
terhituuli: Täällä päin ultrataan yleensä alle rv 10 alakautta, näkyy kaikki paljo paremmin. Niskaturvotus mulla ainaki esikoisesta katottiin vatsanpeitteiden päältä rv 10+5. Mulla kans reilummin tuota röllykkää ku ei oo edekkisen synnytyksen jäläkeen paljo reenailtu.[:D]
 
Meillä seksi on parasta näin alkuraskaudesta. Veikkaan et loppuraskauesta ei ukolta taas heru.
Jamin kohallaki pysty melkeen yhen käen sormilla laskeen sekstailukerrat puolivälin jäläkeen.
Sano pelkäävänsä et vauvalle sattuu jotain. Raasu.[:D]
 
Oivoi, meillä seksiä himoitsisin minä, mutta mies jotenkin ottaa turhan rauhallisesti, ei enää juurikaan edes hyväile sillain samalla tavalla. Mutta vatsan silittely ja pusut vatsaan kyllä tuntuu jotenkin tosi ihanalta! Sillon tulee se olo, että tässä on mun perheeni! Tosin meidän koko suhteen ajan mä olisin ollut se aktiivisempi, kehtasipa mies jopa pihdata seurustelun alussa ekan puol vuotta!!! Sillon testattiin mun kärsivällisyyttä, mutta nyt kun ajattelee sitä, niin ehkä se vahvisti meidän suhdetta eri tavalla :D

Sukupuolen selvittäminen on kyllä itselläkin käyny aika ajoin mielessä, luulen, että haluamme tietää. Yhdessä ei olla taidettu edes asiasta vielä keskustella! [8D] Molemmat "toivoisi" poikaa, mutta mulla on ollu jostain syystä sellanen olo, että tyttö se on. Vaan samapa tuo, kumpi tahansa se onkin, niin täysin rakastettu!
 
Huomenta ja tervetuloa porukkaan  Jenni[:)]
Ei meilläkään ole väliä tuleeko ihana tyttö vai ihana poika, kunhan tulee. Mieheni näki viime yönä unta neuvolasta, jossa olikin yksin. Täti yritti kysellä, että oletko nyt päättänyt kumpi sieltä tulee. Mies oli ollut ihan ahdistunut, eikä kyennyt päättämään.
Meillä toi seksi on nyt vähän ongelmallista noitten vuotojen takia, mutta onhan niitä keinoja.. Kun oikein voi pahoin, niin eipä sitä kauhean innostunut aina ole. Vaikuttaako se raskaus sitten niin että miehet innostuu? Hellyyttä ei varmaan keneltäkään puutu<3
iita, harmi että neuvola meni noin. Ei varmasti jäänyt kovin kiva fiilis siitä. Itse on niin onnensa kukkuloilla ja sitten sutastaan ohimennen ja ilman olennaisia kokeita vielä. Höh. Ja sait vielä kystankin pohdittavaksi. Tsemppiä!

Aurinkoista lauantaita kaikille <3

 
Heipodei!

Mä en kyllä nyt tajua että miksi se täti sano et se aikoo ultrata vatsapeitteiden läpi vaikka sillon viikkoja 7+jotain.
Sanoin tosin vaan et haluan nähä ja tietää et kaikki ok. jotenki tuntuu vielä niin epävarmalta et onko siellä joku kaveri masussa...

Hitto ku tuntuu kököltä ku pihtaan kokoajan =( ennen ollu varsinainen himohirmu mutta nyt mies ihan tuskissaan....
Ja ei paljon kiihota tommonen krapulainen mies =D
Mutta ei nappaa sitten ei yhtään! Ei oo kertaakaa ees tehny mieli.... tooosi outoa!

Meillä ei haluta tietää kumpi sieltä tulee vastako synnytyksessä, mutta kuulemma nykyään aika vaikeeta olla tietämättä
ku ultrat nii tarkkoja.... samapa se, tyttöä mä toivon ja mies poikaa. mutta kunhan kaveri on terve ni iiiiihan sama =)

Katoin digipoxin tallennuksesta 4D-dokkarin missä kerrottii et 66% brittinaisista jotka raskaana, juo alkoholia.
Mikäs teijän suhtautuminen? Ite en ees maista... ei kävis mielessäkään.
Kortisoniakaan en oo uskaltanu laittaa ennenku juttelen lekurin kans....

Mutta mukavaa päivää! Me lähetään tuhlaamaan terassirahoja huonekalukauppaan =D
 
Mä katoin ton saman 4D-dokkarin sillon, ku se telkusta tuli, ja olin ihan järkyttynyt! Miten kukaan voi olla niin välinpitämätön!?!
Tosin itse kun olen työskennellyt myös FAS-lapsien kanssa, niin ehkä sitä ajattelee eri tavalla...

Mä olen kanssa alkoholin jättänyt täysin, eikä tee edes mieli! On ollut huippua huomata, että oon voinut suorittaa Helsinginkadun Appron ja Vapun alkoholitta ja silti rötvätä iloisena opiskeluhaalarissani muiden kanssa. Tai no, kuten jo aiemmin tilitin, niin toi vappuyö ei ollut ihan miellyttävin kokemus... :D

Vaan kyllähän sitä sanotaan, että yksi annos sillon tällön ei ole pahasta. Sinänsä siis, jos kesällä juhlissa lasin skumppaa ottaa, niin en mä itseäni siitä lähtis sättimään. Mutta esim. terdelle mennessä tai saunassa, miksi ottaa edes se yksi? On kuitenkin niin paljon muita hyvänmakuisia kesäjuomia (mun oma lemppari on jäätee, entä teidän?), että mielummin melkein niitä juon. Kulta- ja karpalolonkeroa himoitsin tossa yks päivä hetken verran, mutta ei tarvinnut edes itselleen pitää kurinpalautusta, että sekin mieliteko meni ohi heti :D

En muista, oliko tästä jo aiemmin jossain juttua, mutta alkaa itselle olee ajankohtainen. Oletteko kertoneet tuleville isovanhemmille? Miten reagoivat? Me tosiaan yllätetään heidät äitienpäivänä, ja jo ennalta tiedän, että kun tämä on kaikille ensimmäinen pieni, niin yllätys on todella iloinen! Uskoisin myös, että etenkin isäni ja anoppini silmistä kihahtavat onnenkyyneleet, äiti ja appiukko sitten reagoivat varmasti vähän myöhemmin :D Minulla on myös omat mummoni elossa, ja hyvävointisia, joten uskon heidänkin odottavan lapsenlapsenlastaan oikein innokkaasti!
 
Jospa minäkin tänne uskaltaudun...[:)] Elikkä raskausviikko 6 alkamassa, ja laskettu aika laskurin mukaan 24.12 ja eka neuvolakäynti vasta edessä 20.5. Ensimmäistä tässä odotellaan ja fiilikset on tyytyväisiä joskin joskus aika paniikinomaisia. Kaipa tuo kuuluu tähän. Olot on olleet aika kuvottavia, nyt viikonloppuna pahoinvointi ja päänsärky on vähentynyt. Johtuisikohan siitä että on saanut levättyä enemmän? Mä huomaan että mitä enemmän stressaan niin sitä kuvottavampi ja väsyneempi mun oloni on.
Pahoinvointiin on auttanut hetkellisesti pikku syöminen, vaikka väkisin, ja lepo sekä koiran kanssa lenkkeily. Tuo syöminen on kyllä aika kinkkistä kun pitää kuulostella mitä tekee oikeasti mieli, ja se vaihtelee ihan päivittäin. Pelkään koska kunnon oksentelut alkaa... toivottavasti ei edes ilmaannu...
 
Moikka
Alkoholinkäyttö raskauden aikana on mielestäni arveluttavaa. Olen töissäni myös tekemisissä lasten kanssa ja Fas on tuttua sieltä sekä suvusta, valitettavasti. Itselläni ei tässä tule miettimistä, koska en käytä sitä muutenkaan. Kaikki mitä äiti syö ja juo vaikuttaa pikkuolioon, joten miten se kokee alkoholin? Tuleeko niin pieni känniin? Tästä ei kai ole tarkkaa tietoa ja siksi sitä ei suositella raskauden aikana.
Ei ole missään nimessä tarkoitus aiheuttaa mielipahaa, mutta näin joskus vuosia sitten dokumentin, jossa kuvattiin sikiötä, kun äiti otti tupakasta savut. Sikiö reagoi miltei välittömästi kipristelemällä. Siksi mietin sitä alkoholiakin..
 
Jäätee on hyvää ja sitten on yleistynyt smoothiet useisiin paikkoihin, nam. Niin ja juhlajuomavinkki, jos se iänikuinen pommac ei iske (se tuntuu olevan se alkoholiton kupliva aina): Tavallista hyvää mehua puolet esim raparperi tai vadelma ja puolet vichyä. Sillä kehtaa vaikka kilistelläkin tarpeen tullen.

Me ollaan jo kerrottu kummankin suvulle pari viikkoa sitten ainakin, ekoille taisin kertoa jo kuudennella viikolla.. Vastaanotto on ollut sekä iloista, että epäuskoista. Olemme mieheni kanssa molemmat olleet AINA sitä mieltä, että emme kumpikaan tahdo lasta. Kunnes sitten tapasimme toisemme ja kaikki kääntyi ylösalaisin samantien [:)] Jotkuthan tiesivät jo tuosta km:sta ja tiesivät odottaa uutista. Mieheni äidille tunteiden ilmaiseminen on vaikeaa ja vähän väkinäistä, mutta omalla tavallaan iloitsee varmasti ja jakoi tiedon eteenpäin välittömästi. Äitini on ihan liikuttunut, koska luuli että ei pääse koskaan mummuilemaan minun jälkeläisilleni. Olen neljästä lapsesta vanhin ja toiseksi nuorimmalla on nelivuotias poika. Uutisen jakaminen on ihanaa! Hykertelen teidän puolestanne, joilla se on vielä edessä<3

Illan jatkoja
 
Oottepa paljon ehtiny "pulista", lukasin vaan pikapikaa kuulumiset läpi. Jotkut teistä asuu maalla, ihanaa!!! Toisaalta mä oon niin virikkeitä ja ihmisiä kaipaava ihminen, että ehkä tällänen laitakaupungilla elo (3km:n kaupungin keskustaan), ok-talossa 1300 neliön tontilla (ei siis oo naapurit täs korttelissa tyyliin parin metrin päässä) passaa mulle.[;)]

Tänään rv 5+3, niinku tickeristä näkyy. Muutaman illan "kuumemaista horkka-palelua" ei näköjään enää tänään illalla esiinny, hienoa!!! Toispuoleinen ohimosärky on riesana ollu jo useemman päivän, aamusta asti. Silloin pitääki heti ottaa kaks Panadol Zapp'ia, ne auttaa ja pitää säryn poissa seuraavaan aamuun, hurraa! Pahoinvointia tai edes pienimuotosta kuvotusta ei näy (edelleenkään). Ruokahalua ei hirveesti ole, koitan silti jotain syödä joka päivä. Juoda pitäs enemmän. Ja liikkua..[8D]
 
Täällähän rupiaa porukka oleen jo ammattilaisia ton tickerin lisäyksen suhteen.[;)]
Täällä tänään jo hurjat 9+0. Ihanaa.<3 Me kerrottiin jo kans parisen viikkoo sitte sukulaisille.
Oma suku hurjan ilonen, kolmas pienihän tämä on, meiän esikko on meiän porukoille eka lapsenlaps ja nyt meni velipoikaki saamaan pojan 1.3. Jospa nyt se tyttö.[;)]
Anoppi ei es onnitellu. En kyllä sitä oottanutkaan. Jamistaki ku kerrottiin aikoinaan ni hyvä ettei slaagia saanu. Kyseli vointia ekan kerran sillon ku olin puolivälissä. Jotenki ikävää ku noin suhtautuu, kuitenki
nyt Jamilleki on ni lässyn lässyn ja Jami on mummun poika yms. paskaa. (Asuvat tuosa parin km pääsä et kyllä tekemisisä ollaan). Pitäis joskus muistuttaa että ethän sinä sitä olis halunnukaan. Ja nyt taas sama juttu.. Muuten Timon suku oottaa kovasti ja ilosia meiän puolesta.[:)] Anoppi haistakoon vitun.
 
Niin joo, tuohon alkoholin ottamiseen raskausaikana..
Jos tekee mieli viinaa ni sillon ei tarvi lapsiakaan tehä. Kauhulla katoin minäki sen 4Dn.
Uskomatonta. Mutta siinähän oli että ne ei tienny alkoholin vaaroista sikiöön koska niille ei
missään sitä oltu kerrottu. Tuoki ihan uskomatonta. Huoh.
No joo.. Tää joutuu ny lähtiä töihin.[:'(]
 
Heips! täällähän on oikea pulina ollut käynnissä.. Sainpahan minäkin "peukalo keskellä kämmentä" tuon  tickerin toimimaan, hetki siinä kyllä meni [:D]
Neuvola-aika on varattu ja vappu tuli vietettyä ihan "lääkekuurilla"... Pieniä valkoisia valheita. Ei olla kerrottu vielä kenellekkään, katsotaan päivä kerrallaan. Ja on noista pojistakin kerrottu pikku hiljaa vasta ekan neuvolan jälkeen. Kyllä sitä vähäsen "kauhulla" miettii sukulaisten reaktiota iltatähteen [&:]
 
Mä oon kertonu vaikka ja kelle. Oon niin "suurisuinen" muutenkin, että oisin varmasti jossain välissä möläyttäny asian, parempi siis näin, että ihmiset ovat tietoisia. Ja jos menee kesken, eihän sille sitten minkään mahda. Lähden kuitenkin siitä olettamuksesta, että kaikki on niin hyvin kuin vain voi olla.[:)]
 
Heips!

Kesämassujen kasvattajien sivulla 9 on hyvät ohjeet laskurin tekoon ja esille saamiseen.

Maajo
 
Tervehdys
iita, virkistävä purkaus[:D] minkäs teet jos anoppi on tuollainen. Ihmettelen miten tulette ylipäänsä muuten toimeen..
Mamma_76, sulla on aivan lumoava kuva tuossa onko se nyt profiili vai mikä [:)]
Koputan nyt samalla puuta, mutta pahoinvointi tuntuisi hiukan helpottavan. Siis huonoa oloa tulee ja menee eikä voi syödä mitä vaan ja milloin vaan, mutta sellainen ihan jatkuva öklötys on tauonnut, jee! Jospa tästä vielä tiistaina töihinkin pääsis. Ihanaa on kyllä ollut olla kotosalla miehen kanssa, ei ole ollut pakko pinnistellä ollenkaan yhtään mitään. Väsymyksenkin kestää paremmin kun ei koko ajan okseta. Jospa se tästä.  Uskookohan sitä olevansa raskaana enää ollenkaan, jos liikaa helpottaa [8|] No, tissit kasvaa ja on kipeät ja nyt jäi kolmannet housut kaappiin, koska eivät ahdistamatta mene kiinni. Vaatteeni ovat kyllä olleet aika kittanoita, ettei ihme että puristaa jo. Tuntuu vain niin hassulta lähteä nyt jo kohta katselemaan jotain mammahousuja, mutta ei auta, ilmankaan ei  voi kulkea. Yhdet farkut vielä menee ilman vyötä!
Hei kuulkaas, milloin ajattelette alkaa tehdä hankintoja vauvan varalle? Onko se maaginen 12. viikko, että kun sen yli pääsee vai miten se olis. Olen ajatellut neuloa itse ainakin villahaalarin ja sellaista, joten ihan viimeiselle viikolle ei kannata jättää. Sormet syyhyää! Onneksi on mieheni  villapaita vielä kesken, etten nyt ihan ala vielä vauvalle.. Siksi se sukupuolikin halutaan tietää, että  voi vähän jo siihen suuntaan sitten suunnitella. Olen aivan fiiliksissä tämän kanssa<3
Maajo, kiitos vinkeistä! Katsoin joltain toiselta foorumilta jo antamasi ohjeet [:)]
Tulipas taas jaariteltua. Onnellisia masunkasvatuksia kaikille<3
 
Takaisin
Top