Vissiin ensimmäisenä täällä?

Moooi!

Täällä kans yks naene liittyy mukaan! 4+5 olis nyt menossa ja la on 29.12.09.
Eli jos kaikki menee hyvin niin tartte paljoa uudenvuodensuunnitelmia suunnitella =)

Ihana lukea teidän juttuja ja heti tuli mieleen että vielä mukavampi olisi nähdä kaikki! =D
Meillä esikoinen masussa, minä 26 ja mies 25. Naimisissa 6kk ja muutenkin elämä hymyilee!

Meillä kävi niin että lopetin minipillerit joulukuussa ja olin ihan paniikissa kun ei menkat alkanu.
Menin gynelle ja hää sano että pitää pudottaa 30kg että voin tulla raskaaksi.
Pudotin 18kg ja järkky stressi että miksi ei kuulu mitään!
Ostin ovu-testejä ja kun punaista näytti niin eikun hommiin! Ja tässä tämä on tulos!
Vitsinä tein testin kun käyttäytyminen oli mulla ihan outoa, en tuntenu itteeni.
Piti lähtä päivystävään apteekkiin yöllä hakemaan lisää testejä =)

Ootteko muuten kertonu ihmisille? Tää on niin ilonen uutinen että melkeen koko lähipiiri tietää.
Ja miesvaltaiselle porukallekki piti töissä kertoa että osataan varoa kun aika fyysistä mun työ.
Jos menee kesken ni sitten menee, ainaki tiedetää että voidaan saada lapsia kun eka teilattiin täysin.
Vieläkin oon ylipainonen ja jännittää mitä sanovat neuvolassa joka vasta 25.5!!

Mutta jumatsuka että tää kaveri masussa osaa nipistellä =)
Aika rajuja pahoinvointikohtauksia on tullu ja eilen illalla nousi lämpö taas niin että tuntu et pää palaa mut ihanaa tää on! <3

Oon jo ehtiny panikoida kun söin eilen homejuustoa ja nyt sanotaan netissä että ei oo terveellistä syödä sitäkää =(

Mutta, hirveesti asiaa =)
Miten ton seksin kans? Onko oikeesti näin et se voi aiheuttaa verenvuotoa? Ehkä keskenmenon alussa?
Jotenki ei oo ees tehny mieli.... Ukko on ihan täpinässä et nyt nyt mutta tuntuu et onko siitä haittaa...
Auttakaa mua kanssasiskot!

Jaksamisia ja ihanaa, kesä tulee!! <3
 
Onnea terhituuli ja Diza <3
Yritin eilen jo käydä kirjoittelemassa illalla, mutta nettiyhteys vain katkeili ja luovutin. Tällaista se on haja-asutusalueella..
Amppu: Onnea karvaisen perheenlisäyksen tulosta jo etukäteen, saa ajatukset vähän muuallekin välillä. Meillä vauvan virkaa hoitaa kissa toistaiseksi[:)]
Sofi: Ultra otettiin silloin viime tiistaina alakautta, mahan päältä ei olisi vielä näkynyt niin hyvin. Alkion koon mukaan silloin olisi ollut rv 7+1, gynekologin laskurin mukaan 7+5 ja näiden sivujen laskurin mukaan 7+4. Laskettu aika tarkentuu myöhemmissä ultrissa. Näillä näkymin la on välillä 4.12.-7.12.
Hienoa että olet saanut levätä pari viikkoa. Fyysisten oireiden lisäksi henkinen rasitus pelkoineen, vie oman aikansa rauhoittua. Toivon että saatte kumppanisi kanssa jatkaa odottelua huolettomammin tästedes<3
Minulla on kanssa rintojen aristusta ja kun tuota varustusta ei ole ennestään kovin paljon, niin iloisena katson kasvavaa etumusta:D Pahoinvointi jatkuu edelleen. Soitin terkkariin ja lupasivat kysellä lääkäriltä josko lomaa voisi jatkaa ilman tapaamista, oli taas ruuhkaa vastaanotolla. Pitää myöhemmin tiedustella lääkärin mielipidettä. Neuvola olisikin sitten keskiviikkona. Niin ne viikot menee. Tuntuu vain että mielessä ei ole mitään muuta kuin tämä odotus.
Väsymys on edelleen lamauttava, mutta hyvän asian eteen tässä töitä tehdään[:)] Vauvan kasvattamiseenhan ne voimat menee ja saa mennäkin, eihän tämä vaihe enää kuukautta pidempään pitäisi keskimäärin kestää.
Kerroin miehelleni, että muutkin miehet käyvät näillä sivuilla, ottaa pian ja osallistuu keskusteluun [:D]

Iloisia odotuspäiviä joka kotiin!
 
Kaipa meilläkin pieni joulukuussa tulee, jos on tohon laskuriin uskominen ;) Sen mukaan elettäisiin rv 7+6 aikaa ja itsenäisyyspäivän tienoilla pitäisi ponnistella.

Espoossakaan ei saa ensimmäistä ultraa ku vasta 11-13 viikoille, eikä niitä suoriteta ikinä neuvolan yhteydessä, vaan tuolla Jorvin naistenpolilla. Eka neuvola on 7.5. ja ultra 15.5., mutta toivottavasti jo neuvolakäynnillä saa jonkunlaista varmistusta siitä, että meidän viikinkivauvalla on kaikki hyvin, tai että sellainen tuolla ylipäänsä on!

Oireista jo jossain toisessa viestiketjussa nurisinkin, mutta kaikki perinteiset löytyy. Etominen, suoranainen oksettaminen, närästys, turvotus, viluilu/lämmön nousu ja vessassa ramppaaninen. Väsymystä mä en oo onneksi havainnut, mutta jos mietin kuukauden taaksepäin, niin sillon kyllä uni maittoi aika lailla! Nyt ei illalla väsytä, ja nukkumaanmenoajasta riippumatta mä ponkasen ylös 6-10 välillä! Se on aika perseestä, ku mieluusti nukkuisin myöhempään, sillä kotona vääntelen opinnäytetyötä, enkä tykkää istua heti aamun sarastuksesta tässä koneella.

Ihanaa saada jakaa nämä asiat kanssanne!
 
Onnea kaikille uusille palstalaisille! <3

Mäkin varasin tänään varhaisultran, aika ois 13.5 enkä tajua miten jaksan odottaa sinne asti!
Ei tuo hinta paljoa päätä huimaa, Oulussa yksityisellä 45e!

Oon nyt jo ihan paniikissa ku nipistelee ihan "oikeasta paikasta" navan alapuolelta tai sieltä läheltä mutta lievää
kipua ja kuumotusta on oikean munasarjan kohdilla jatkuvasti. Kuinkahan vakavaa on? vai kuvittelenko vaan?

Voi ku vois vaan unohtaa tän masukaverin ettei tarttis kokojan miettiä et onko kaikki hyvin....
 
Hei!

Kävi sitten näin että minun odotus päättyi tähän. Lauantaina tuli kesken.
Vuodan yhä ja odotan pääsyä huomenna gynelle. Sitten olen viisaampi.

Henkinen "kolahdus" ei ole mittava, koska jostakin syystä olen koko ajan "tiedostanut" ettei kaikki ole kuin pitäisi...

Elämä jatkuu. Ainakin on yksi terve ja ihana lapsi. Jos toista emme saa on suurempi syy iloita siitä mitä on.

Ihanaa odotusta teille kaikille. Rakastakaa ihania vatsojanne!
Me yritämme uudelleen, sitten kun siihen on lupa.

Ihanaa kevättä ja kesää!
 
Minäkin toivon sinulle Sinem ja perheellesi voimia jaksaa eteenpäin <3
Toivon teille myös mukavaa ja aurinkoista kesää!
 
Sinem, olen niin kovin pahoillani! Voimia tilanteen kestämiseen!

Amppu, muistathan kertoa meillekin, että mitä ultrassa näkyi! Itse en taida raaskia mennä, vaan kärvistelen vielä tämän pari viikkoa, että pääsen sitten "oikeaan" ultraan :)
 
Malla ja Sinem, pahoittelut ja voimia teille! Tuntuu kovin kurjalta puolestanne, tuo on se pahin asia mitä tässä kaiken aikaa pelkää! Jaksamista!
 
SannaKoo, mainitsit viikinkilapsesta... sori jos menen henkilökohtaisuuksiin, ei tarvi vastata, mutta en voi olla kysymättäkään teidän viikinkilapsen alkuperää?
 
Mulla tänään viikot 5+5 ja alkuraskauden ultra 6.5, eli viikon päästä keskiviikkona ja nyt jo ihan romuna sen odottamiseen... Kerran jo kävin lekurilla (5+1) kun iski aivan järjetön kipu. Eihän se mitään voinut vielä nähdä eikä kommentoida, koitti vaan rauhotella... selkäkipu saattaa olla iskias tai piriformis, mut tosi kipeä olen ja toivon, ettei ole kyse kummemmasta...
 
Miekin (25v) taidan vihdoin uskaltaa liittyä mukaan neljä positiivista testiä saaneena... kai sitä pitää vaan alkaa uskomaan että totta se on! Oikein hyvillä mielin odotellaan aviomiehen (28v) kanssa mutta tämä on meidän eka raskaus ja tärppäs vielä silleen ettei tarvinnu kun "kattoa sinne päin", minkä takia tää tuntuu vielä epätodellisemmalta. Mutta näköjään, voi käydä näinkin. Tää on nyt vaan eka paikka, jossa sanon tästä ääneen mieheni lisäksi, jotenkin pelottaa, että se haihtuu ilmaan koko homma, kun siitä alkaa puhumaan ja tekemään ns. todellista. Hullua, eikö...

Mutta siis, räjähdysvaara sivuston laskurin mukaan ois 14.12, eli rv 7+1 mennään. Ensineuvola ois reilun viikon päästä 7.5. enkä malta odottaa! En tiedä mitä kaikkea siellä touhutaan mutta eiköhän sitä sitten viimeistään usko että tää on todellisuutta, kun neuvolatätikin sen ääneen sanoo [:)] Vaikka kyllähän sen jo järki sanoo että haloo, neljä positiivista testiä... mutta tää on vaan jotain niin ihmeellistä, että ei voi vaan uskoa täysin, lähinnä se on ehkä pelkoa siitä, että jotain ikävää tapahtuu (niinku täältäki on joutunu lukemaan surullisia uutisia..), eikä sen takia halua intoilla liikaa näin alkuvaiheessa.

Olo on tähän asti ollut ihan ok, palelee ja hiostuttaa vuoron perään, rinnat on todella arat ja hellänä, alavatsassa on ollu semmonen ensimmäisten kuukautispäivien fiilis jo monta viikkoa, eli pyörittelee ja kipristelee ja tulee öklötyspiikkejä mutta ei kuitenkaan puklia tarttee. Väsymys on kyllä lisääntyny, voisin nukkua vaikka kuinka monet päikkärit päivässä, tosin ihan ookoosti jaksaa touhuillakin kaikkee kun vaan saa itsensä ylös. Ruokahalu on ihan entisensä, joskus aamulla ei oikein meinaa mikään maistua, mikä on mulle kummallisuutta, koska olen kastia aamupala on ehdottomasti päivän paras ja tärkein ateria. Tosin juuri tänään heräsin viideltä aamulla ja pakko oli syödä jotain, että sain jatkettua vielä unia.. Mut siis kokonaisuudessaan oon voinu tosi hyvin, saa nähdä miten tämä tästä etenee.

Tähän asti ollaan saatu pidettyä tää salassa kavereilta ja molempien perheiltä (mitä nyt appiukolle piti valehdella päin naamaa...ei varmaan kyllä menny läpi mut hienotunteisena jätti kuitenki asian siihen..), mitähän selityksiä sitä juomattomuudelleen nyt vapuksi keksisi [8|] Halutaan kuiteskii odottaa se eka neuvola, ennen kun kerrotaan perheille, sen pidemmälle ei varmaan pystytä salaamaankaan. Eikä oikein kyllä malttaskaan, jos rehellisiä ollaan [:D]

Mut, tässä "pähkinänkuoressa" ensifiilikset, jätän nyt palstatilaa muillekin [;)]
 
sinikello, heh, ei tässä oikeastaan oo mistään etnisyydestä kyse. Lähinnä siis, että minä ja mieheni ollaan molemmat pitkiä (itse 180cm ja mies 195cm) ja hartiakkaita, pitkillä hiuksilla (eikä edes kovin tummilla) ja skandi-silmillä varustettuja. Eräs ystäväni sanoikin tuossa pari vuotta sitten, että meidän lapsesta tulee varmasti todella näyttävä, aivan viikingin näköinen! Tästä siis nimi viikinkivauva, kun ei ole parempaakaan työnimeä vielä tullut löydettyä. Samalla nimellä myös blogaan raskausajanasioita, jos jotakuta kiinnostaa lukea: http://viikinkivauva.blogspot.com/  Vielä ei sieltä paljon luettavaa löydy, mutta hiljalleen, hiljalleen :)

Oliko muilla joulua odottelevilla blogeja? Olis kiva lukea, jos on :)
 
Sofi, olen tosi pahoillani ja ihan itku tulee. Tässä tulee jo niin myötäelettyä kaikkien täällä kirjoittavien kohtaloita. Liippaa niin läheltä.. Onnea uudelle yritykselle kun sen aika on ja paljon voimia sinulle ja miehellesi täältä meiltä kummaltakin<3 Olette ajatuksissamme.
Amppu, olipa kuitenkin kiva,että siellä jotain oli :) Vaikkakin pikkuriikkinen. Kyllä se siitä kasvaa!
Ja onnea Celia!
Minulla on se neuvola huomenna ja mies tulee mukaan. Jokohan sillä dopplerilla kuunnellaan ekalla kerralla? Jos tämä raskaus vaikuttaa minuun, niin kyllä tuon mies-rakkaankin elämä tuntuu muuttuneen [:D] Parhaillaan ottaa toisia päiväunia tänään, ei pysty keskittymään lukemaan kirjaa, vaikka on himolukija ja juttelee sille kuvitellulle tyttärelleen mielessään. Onneksi hän on urheilullinen ja lenkit tuntuu vain pitenevän, kun ei muuhun pysty keskittymään. Rankkaa tämä odotusaika...[;)]
Diza, vastaan nyt kun varmaan tuo seksijuttu tuli mieleesi minun kirjoituksestani :) Olen ymmärtänyt, että yleensä ei ole mitään estettä normaalille kanssakäymiselle raskauden aikana. Minulla vain kävi niin että verta tuli ja siksi sitä nyt itse sitten pohdin että jos ollenkaan niin millai..[8|] taidan olla sitten sellaista tyyppiä, jolle tässä vaiheessa yhdyntä voi noin tehdä. Kyselen neuvolassa huomenna lisää. Muistaakohan sitä kaikkea edes kysellä, mitä mielessä on?
 
Moikka!!
 
Ensiksi pahoittelut ja paljon voimia keskenmenon kokeneille.
 
 
Tänään alkoi pahoinvointi ja kuvotus..sekä hirveä päänsärky..huh! Ja rinnat on niin kipeät ja painavan tuntuiset, että suihkussa käydessä tuntuu ihan kuin ne repeytyisivät irti..auts.
Yritin soittaa äitiysneuvolaan ja varata ensimmäistä aikaani, mutta ei onnistunut..siellä oli tuntitolkulla varattua. Noh, huomenna sitten uudestaan. Mä tarvitsen jonkun ammattilaisen sanomaan, että tämä raskaus on totta..niin vaikea tätä onnea on uskoa [:D] Mulla siis menossa rv 5+4.. eli pelottavan alussa vielä. Noh, täytyy vaan mennä päivä kerrallaan.
 
Mukavia odotuspäiviä kaikille!
 
Kait minäkin uskaltaudun tänne varovaisena...

terhituuli: Melkein samoilla päivillä mennään, mulla tänään 5+2. Neuvolaan ajattelin soitella, jos sais ajan ennen kuin lomat alkaa. Rinnat on arat, ja väsymys on kamalaa...varsinkin kun muuten niin energinen ihminen, ni nyt sitä vaan haukottelee vedet silmissä heti puolen päivän jälkeen. Töissä ei kiva olla silmät ristissä, kun pitäis koko ajan olla skarppina. Tulipas avauduttua [;)]...lievää "ketutusta".
 
Moikka.
Olen muilla palstoilla nähnyt näitä kivoja laskureita ja päätin kokeilla saaanko itselleni sellaisen näkyviin :) Tervetuloa uudet!
Aamusaunassa tuli käytyä ja kun oli aikaa niin tutustuin tuohon lilypie.comiin. Noh, kokeillaan näkyykö. Ja joutunen haaskaamaan palstatilaa vielä kokeillakseni saanko tuon allekirjoitukseksi automaattisesti.
Iloa päivään kaikille[:)]


 
VOI EI!!
Miksi niin monella menny kesken =( tuntuu ihan kauheelta.... pahoitteluni teille tytöt, ei muutako uutta yritystä!
 
PRANAMETRIlle: Nojoo, oon vaan niin hysteerinen kaiken kanssa ku kuullu noita "verta tullu"-juttuja.
Ukko alkaa vaan kohta hermostuu ku ei heru =) Mut kai sitä vois varovasti kokeilla....
 
Tänään olis 5+1, ihana kuudes viikko alko =)
Vappu hieman ahdistaa kavereiden kännikuskina mutta eiköhän se palkitse.
Hyvä vaa ku kaverit valittaa krapulaa ja tää paha olo mikä mulla on, mulla oo koskaan ollu ees tän tasosta "krapulaa" =)
 
Väsymys on aika rajua nyt, vois nukkua 24h! Mutta enään ei satu silleen masuun, nyt voi olla suht normaalisti. Onneksi välissä sentäs nipistää nii tietää et joku kaveri tuolla masussa on =)
 
Moi Diza ja muut

Väsyttää täälläkin. Koko ajan ja pahoinvointi ei helpota, mutta en nyt ala TAAS valittamaan. Onnellinen tässä saa olla ja olenkin [:)] Kuitenkin saan syötyä joitain valikoitua, eikä paino nyt enää ole tippunut, tosin ei kyllä ole tainnut noustakaan. Olen aika laiha, joten ei haittaisi, vaikka vähän nousisi jo. Kiva katsella kumparetta :) Uskomatonta, että näkyy jo, mutta minkäs teet.
 
Takaisin
Top