Vissiin ensimmäisenä täällä?

Heh, sulla Pranametri sentäs näkyy, täällä sen verran tota rasvapeitettä että saa nähä millon
ekat "pullistukset" näkyy =)
Tosin, on alavatsa kyllä tosi turvonnu.... saa kaivaa isompia housuja kaapista...
 
Jestas että taas poskia punottaa =D tää on kyllä kiva "oire" heh!
 
Iltoja!
Neuvolatäti, jos nyt tädiksi voi sanoa, oli mukava =) Otti verenpaineet ja hemoglobiinin pyydettäessä myös kumppaniltani. Kaikki oli ok ja sain ison nivaskan luettavaa. Yllätykseksemme myös tulevia isiä oli ajateltu ja heillekin oli pari ihan omaa painosta! Painoa saisi olla enemmän, sentään vaatteet päällä punnittiin vielä.. Kai se siitä nousee vielä ajan kanssa. Mihin se kaikki menee mitä syön? Seuraava kerta onkin sitten jo neuvolalääkärin vastaanotto. Minulla kun ei aiempaa kokemusta ole neuvoloista tällä asialla, niin tuntui kivalta kun ensimmäinen kysymys oli, että milläs mielellä te oikein odottelette? On varmasti niitäkin, joille raskaus ei ole toivottu, sitä vain ei itse huumassaan tule ajatelleeksi. Paljon siellä myös kysellään ja tarkkaan, mikä tuntuu kyllä toisaalta turvalliselta. Että näin tänään [:)]
 
"Kiva katsella kumparetta :) Uskomatonta, että näkyy jo, mutta minkäs teet."

Moips Pranametri! Samaa tunnetta täällä. Pikkusen jo pullottaa. Haluttais nähä jo isompi pallomaha, mutta sitä kait ehtii vielä.:D Mulla menossa vissii 9+2.. Minäki kävin muuten neuvolassa ja kuulu jo sydänäänetki. Oli ihana hetki. Oottako muut kokenu jo sen? Sitä tunnetta on vaikea kuvata. Helpotus ja onni. Ainaki vielä kaikki hyvin..

Tsemppiä edelleen kaikille!! Rakkautta perheisiin<3[:)]
 
Mun on pakko syödä tunnin välein, muuten tulee armoton kuvotus. Mies se jo ihmettelee kun jääkaapin ovi narahtaa koko ajan [:)]. Tänään sain hillittömät raivarit kun mies yritti neuvoa pianon soitossa..mä laitan kaikki vaan vauvan piikkiin [:D]
Huomasin myös ettei todella kannata lähteä nälkäisenä kauppaan..tuli ostettua vähän sitä sun tätä..Tänäänkin yritin soittaa neuvolaan sen ekan ajan, mutta mun oma neuvolan täti on lomalla ja vasta maanantaina saan varattua ajan..Tänään on myös alavatsaa vähän juiminut, mutta ei mitenkään pelottavan paljon. Huomenna sitten saa hyvällä syyllä herkutella kun on vappu..mä haluun ainakin muumilimsaa ja munkkeja...ja nakkeja..ehkä myös vähän lihapullia [:D]
 
Hauskaa vappua kaikille!!!
 
Ihanaa kuulla hyvistä neuvolakokemuksista! Mä soitin eka väärään yksikköön neuvolaa varatessani, ja siellä oli ihana täti, joka heti onnitteli ja oli ihan huippu, mutta pystyi vain antamaan numeron oikeaan neuvolapaikkaan. Sinne soitettuani täti oli ihan pyllystä ja tyhmä, ja varmasti tenttaa tyhmiä ja moittii opiskeluaikojen huonoista elämäntavoista johtua painonheittelyitä ja nykyistä ylipainoa ja tupakointia (jonka oon saanu tiputettua viikossa n. 17 kpl/pvä tähän 3-4kpl/pvä, ja ite oon ainaki ihan ylpee!) ja kaikkea.

Itkukohtaukset on myös täällä tuttuja, täytyy välillä todeta, että onneksi ei ole kotona päivisin muita, kuin minä ja keskeneräinen opinnäytetyöni :D Eilen illalla aloin itkeä ihan vaan sen takia, että ehdin olla "pitkästä aikaa", eli pariin päivään, hetken miehen sylkyssä ja tuijotella telkkua!

Etominen on kyllä vaivoista se, josta jo melkein toivoisi pääsevänsä eroon! Tosin mulla se on oikeasti tosi rajua, tänä aamuna suihkussa kaoin ja kaoin n. vartin verran istuen suihkun lattialla, vaan eihän mitään voi tulla, kun en ole ehtinyt mitään suuhun laittaakaan! Onneksi en ole enää moneen päivään herännyt keskellä yötä etomiseen!
 
Moikka! Meillä oli maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti, mieheni oli myös mukana. Samanlaisia juttuja oli kuin Pranametrilläkin elikkä verikokeen ottivat (siellä oli myös harjoittelijatyttö), verenpainekin mitattiin ja paljon saatiin lippusia ja lappusia mukaan. Kyselivät meiltäkin kaikenlaisia juttuja esim. meidän sairauksista, tupakan ja alkoholin käytöstä jne. Ja myös meille ensimmäinen kysymys kuului, että milläs mielellä sitä ollaan? =) Hyvä fiilis jäi siitä käynnistä.

Zenna: Meilläkin kuului sydänäänet reilu viikko sitten ja huikee fiilishän se oli ja helpottava, elikkä toistaiseksi ainakin kaikki hyvin =)

terhituuli: Mulla sama juttu, suurin piirtein tunnin välein on suuhun laitettava jotain tai muuten tulee tosi öklö olo. Nyt muutaman päivän ajan oon kyllä huomannu, että etova olo saattaa tulla myös syönnin jälkeen (ei siis aina) mut menee aika pian ohi, onneksi. Ehkäpä tämä helpottaa jossain vaiheessa.. tai ainakin toivon niin. Toivottavasti sä saat pian varattua sen ekan neuvola-ajan. Nyt ei muuta kun vapun viettoon ja munkin syöntiin :D

SannaKoo: Todella hienoa, että olet saanut jo vähennettyä tupakan määrää niinkin paljon! Ei se varmasti helppoa ole (tai niin ainakin luulen, koska en itse polta :D), mutta sisulla vaan jatkat eteenpäin =)

Nyt täytyy lähtee nukkumaan, joten tsemppiä teille kaikille ja erittäin mukavaa vappua!
 
Aurinkoista päivää kaikille!
Päivä alkoi virkeästi ja lähdimme aamutuimaan lenkille. Lenkin aikana hulahti taas verta, kuten aiemmallakin kerralla ja nyt tiedämme varmasti, että se johtuu yhdynnästä. En mennyt tällä kertaa ihan paniikkiin, kuten viimeksi, tämähän on jo koettu, mutta täytyyhän tätä seurailla ja soitan kyllä neuvolaan kohta. Haluaisin tietää, että mikä minussa sen vuodon aiheuttaa. Jollakin palstalla joku puhui siitä, että hänellä istukka oli niin kohdun suulla, että ponnistelut ja yhdyntä aiheutti vuotoa. Paljon olisi taas kysymistä, kun joku osaisi vastata. No, ehkä olen kohta viisaampi ja jos vuoto loppuu kuten viimeksi, niin ettei parin tunnin päästä enää tule, niin ehken lähde sitten päivystykseen tarkistuttaan asiaa... Katsotaan kuinka hermot kestää :)

SannaKoo, tosi hienoa tuo vähentäminen, siitä se lähtee!
Amppu, nauroimme mieheni kanssa ääneen! Taidan olla samanlainen pillittäjä. Yksi lämmin katse riittää siihen että itku tulee tai pelkkä herkkä ajatus. Tää on tätä [:)]
Jugurttia ja pakastemarjoja menee minulla alas ja kuiva ruisleipä. Aina ei voi edes varautua siihen mikä maistuisi, kun se vaihtelee. Ennen olen pitänyt kunnolla maustetusta ruuasta, mutta nyt on tyydyttävä vähän kevyempiin makuihin. Alkoi närästää, kun söin intialaista. Kai ne joskus taas maistuu.

Nyt tuntuu ajatukset olevan vain tässä verenvuodossa taas.. No, kerron miten käy, en osaa nyt kovasti pelästyä. Pitäkäähän peukkuja ettei tarvitsekaan!
 
Höh, nukuin sitten Mantan lakituksen yli :( Nooh, ei auta. Viimeistä haalarivappua (toivottavasti!) viedää, joten pakko kiskoa tuo kaunis opiskelujasymboli päälle ja lähteä kuvaamaan kännisiä ihmisiä.
Voi olla, et tulee ensimmäinen vappu vuosiin, kun saavun kotiin ennen aamulehteä, kenties jopa ennen puolta yötä!

Aurinkoista ja nautinnollista vappua kaikille!
 
Hyvää vappuaamua kaikille [:)]
Vuoto oli sellaista kuin viimeksi ja loppui myös. Huh. No, ainaki ntietää mitä EI pidä tehdä. Ensi viikon ultrassa varmaan selviää onko istukan paikalla osuutta asiaan vain mikä siellä niin herkässä on.
Heräsin pissalle tänään 4.20 eikä uni enää tullut. Ulkona kaikui teerien soidinpulputus ja reipas mieheni lähti kävelemään hallayön kovettamia karhipeltoja pitkin samantien kiikaroimaan niitä naapurin pellolle. Toiset ne jaksaa... Olen itse ollut ennen se, joka pomppaa aamuviideltä ihan tikkana pystyyn, vaan enpä ole enää, tässä vaiheessa ainakaan. Herään kyllä aikaisin, mutta en pääse sängystä ylös.
Tuntuu, että vilutus on pahenemaan päin. Vaatetta saa laittaa päälle vaikka aurinko paistaa.
Amppu, tuollainen lääkäri kuulostaa unelmalta. Kokenut, eikä hössötä tai pelottele turhaan. Kiva että kohdallesi osui sellainen. Kävin itse viime kesänä miesgynekologilla, joka näki päältä onko vaikka verenpaineita tai muuta. Kertoi lukevansa olemuksesta jo paljon ja kynsistä. Toiset ne osaa [:)] Jaha, kai olisi mentävä jatkamaan aamupalan valintaa. Tämä nälän ja yököttelyn välillä tasapainoilu alkaa käydä työstä. Silti, onnellinen olen ja tämä huono olo on vain väliaikaista. Valoisaa päivää kaikille!
 
Uusi odottaja ilmottautuu joukkoonne. iitan kanssa tunnetaankin tuolta irc-gallerian puolelta (tosin eri nickillä olen siellä ja se siitä, hehe).[;)] Oon vm.-81 ja naimisissa vm.-79 miehen kanssa. Perheeseen kuuluu meiän kahden aikuisen lisäksi poika 10/06, pari koiraa ja kissa. "Jyvämyttysen" laskettuaika sattuu ihan vimppa päivään, 31.12. Tammikuulle menee varmasti kyllä, esikoinenkin synty 11 päivää yliaikasena..mutta ajattelin nyt kuiteski lokakuisis odottajissa hengailla. [:)]
 
Tervetuloa Aava =)
Pitää ihan heti kysyä, että miten sait tuollaisen tickerin toimimaan? Latasin itselleni, mutta en vain osannut sitten laittaa allekirjoitukseksi, eikä sitten päivittynyt...
 
Siis mä kun tein ton tickerin, sehän antaa useamman linkin vaihtoehdoksi. Kopsasin sitten sen url-alkuisen "litanian" ja liitin sen tänne allekirjoitukseksi. Toimii. Kokeilehan uusiksi. [;)]
 
Tervetuloa Aava mukaan! Melko lähellä meillä la kun meille odotetaan 29.12 =)

Että sellanen vappu sitten.... 8h kuskina ja bändin keikalla. Nyt alkaa tää väsymys vaikuttaa ihan urakalla!
Eilen tuli pari tippaa verta, siis silleen että kun pissalla kävi, oli vähän punasta paperissa.
Mut se loppu sitten siihen. Tänään on aika rankasti nipistelly masu.
Näinä päivinä pitäis alkaa vaavin sydänki lyömään laskureiden mukaan.

Ollaan tiedetty nyt vähän yli viikko raskaudesta ja tää tuntuu jo kuukausilta! Miten mä jaksan odottaa....

Miten muuten, en tiedä onko joukossa ylipainoisia mutta miten on, näkyyköhän vaavi ihan kunnolla vaikka
on rasvapeitettä runsaasti? Eka ultra-aika viikolle 7 varattu.... Kuulemma ainakin sydän kuuluu varmasti, sano hoitaja.

Mukavaa ja hassua vapunjatkoa kaikille!
 
Tervetuloa Aava, kivaa kun löysit paikalle :)

Oli muuten elämäni ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun lähden viettämään vappuyötä Helsingin keskustaan selvinpäin! Raadollista, että olen tainnut jo vuosikausia olla oikeasti niin tunnelma-simoissa, että en oo tajunnut, kuinka hirveetä se oikeesti onkaan :D Ja voi luoja sitä virtsan määrää!
Vaan täytyy sanoa, että onneks oli opiskeluhaalari päällä, niin kukaan ei ihmetellyt, vaikka tyhjensin vatsalaukkuni sisällön kerran Kasarmintorilla ja toisen kerran Senaatintorin kupeessa ihan suoraan siihen tiensivuun, kun ei ollut tullut varattua muovipusseja mukaan :D Toisen kerran yritin päästä jonnekin ravintolaan käyttämään wc:tä nopeasti ja kerroin pokelle, että tässä ruumiissa on 2, ja oon selvinpäin, mutta kun oksettaa, enkä kehtaisi tuohon ravintolanne eteenkään suorittaa asiaa! Mutta en päässyt, ei tainnut poke uskoa...

Tänään onkin sitten ollut ihan samanlainen väsymys, lähes henkinen krapula, kuin yleensäkin vapun päivinä. Ilmeisesti en enää voi loikkia yömyöhään ympäri kaupunkia, etenkin Ullikselle mennessä portaiden ravaaminen aiheutti painetta!
On muutenkin ollut ihan outo olo, ekaa kertaa näiden kahden viikon ajan, kun ollaan raskaudesta tiedetty, niin rupes epäilyttää, että näinköhän tuolla on viikinkivauvalla kaikki kunnossa? Ei siis ole mitään verta tullut tai ollut kipuja, mutta tuli vain sellainen olo... :S
 
Tervetuloa Aava ja hei vaan kaikille muilleki![:)] En oo tainnukaan aikoihin kirjotella.
Vaavi on matkassa pysyny hienosti ja tänään jo 8+5.<3 Vieläki ihan uskomaton tunne
että muka toinen tulossa, noitten keskenmenojen jälkeen ei paljoo suuria ootellu.
Mä tappelin kans KAUAN ton tickerin kans, en oo mikään väläkyin.[:D]
 
Amppu: Nokun! Se täti siellä yksityisellä sano että se ultra otetaan vatsapeitteiden läpi ku kysyin sitä!
No hmp..... toivottavasti siellä nyt jotai näkyis =( vielä 12 päivää....
 
Ehtoota kaikille!
Onhan se elämä täällä idyllistä, sitä ei ole kiistäminen [:)] Täytyy pistää paremmaksi kuin Amppu [;)] Meiltä on lähimpään kaupunkiin noin 55km ja sama matka tietenkin synnytyssairaalaan. Kauppareissut tehdään reilun parinkymmen km:n päähän ja naapureihin on yli km. Autoja kyllä kulkee ohi päivittäin. Mieheni on eläkkeellä oleva sotilas ja harjoittelee synnytysmatkaa kuin suurta operaatiota, silmät kiiluen [:D]
SannaKoo, noi on juuri ne syyt, miksi meiltä vappu jää näkemättä ihan suosiolla. Kai sitä jotain vappua kehittää sitten pikkuipanalle aikanaan.
Kiva että sinustakin kuuluu iita ja että kuuluu hyvää, onnea!
Taisin saada ystävän avulla tickerin toimimaan, olen todella huono tietokoneiden kanssa ja vielä nyt kun keskittymiskyky on jossain kadoksissa. Onko muilla ongelmia pitää ajatukset kasassa? Minä en tahdo pystyä keskittymään juuri mihinkään ajatustyötä vaativaan. Saunasta lähtiessä huomasin ajelleeni vain toisesta kintusta karvat. En enää viitsinyt mennä jatkamaan.. Muuten, nyt ukkoni ajattelee että poika sieltä tulee :) Montakohan kertaa ehtii vaihtua ennen kuin saamme varman tiedon. Aiomme ottaa etukäteen selvää. Oletteko muut ehtineet ajatella sitä haluatteko tietää sukupuolen ennen syntymää? Tässä oli taas paljon asiaa. Olo on edelleen ihan äklö ja umpiväsynyt, mutta autuaan onnellinen. 
 
Pranametri: Mä tuumasin että tästä ei kysytä sukupuolta. Esikosta kysyttiin ja nyt haluaisin pitää yllätyksenä. Haluan salissa kysyä että kumpi tuli![:)]
 
Moikka kaikille!!! Kestipäs mulla löytää miten mä tänne vastailen teille[:D] Elikkä täälä kans yks innokas odottaja<3 tällä hetkellä olis 7+6 ja odotan ekaa neuvola käyntiä.. Tämä olis aivan ensimmäinen ja toivon että se pysyy masussa ja tulisi sitten 14.12 ulos<3 Ennen joulua kyllä mieluiten ettei tarvis joulua viettää sairaalas,mutta ikään ei tiärä. Toivottavasti tulisin äitin jalan jälkiä pitkin.. Ensimmäisen laskettu aika oli 10.12 ja se tulikin jo 28.11<3 Mutta ikään ei kyllä koskaan tiärä:)
 
Kävinpäs muuten viime tiistaina ekassa neukussa. Ootin enempi, mut oma täti oli sairaslomalla ja sijaisella tuntu olevan kiire.[&o] Ei keritty ees verikokeita yms. ottamaan. 19.pvä onki sitte jo seuraava.
Samalla gyne ultras ku ollu noita keskenmenoja ja sen sanoja lainaten "sykellinen raskaus" löyty.
Ei kyllä kuunneltu es sydänääniä vaikka ultrakoneessa oli doppleriki. Mutta onneks syke kuitenki näky.<3
Kiva vaan ku huomas samalla et oikeessa munasarjassa oli 4cm kysta, kontrolliultra onki sit 25.pvä.
Helmikuussa se ei siellä ollu et tuskin ainakaan mikään endokysta oo ja ku ei noijen tärppien kans oo ikään ollu mitään ongelmia! Poika sai alkunsa heti pillereitten lopetuksen jälkeen, samoin toka raskaus. Parin kkn tauko ja kolmas raskaus tärppäs ekasta yk:sta. Ja sit piti taas pitää taukoo hetki, mut se kerta ovisvknloppuna teki tehtävänsä.[:D]
 
Takaisin
Top