Vissiin ensimmäisenä täällä?

Mulla oireina on tällä hetkellä heti herätessä pikkuhiljaa alkava vasemman ohimon inhottava särky, joka onneks loppuu kuin seinään kahden Panadol Zapp'in jälkeen. *pieni aaltoliike* Tasainen väsymys, ihan sama kuin paljon nukun ja otanko päikkärit, väsyttää silti ja silmät "puolilla valoilla" mennään.[&o] Nännit on tosi kipeet, ei noi rinnat sit muuten. Ja nälkää ei juurikaan ole (anteeks muuten jos toistelen itteäni, pyörin vaan niin monella keskustelufoorumilla joulukuisissa odottajissa, etten millään voi muistaa minne oon kertonu ja mitä, heh).
 
Aava81  Samoilla aalloilla mennään, silmät on puolitangossa, ja olo on kuin ois pikku humalassa. Mulla ei nännit ole kipeet, vaan ihan rinnat, ja välillä tuntuu kuin nousis maito rintoihin.(vaikee selittää tota tuntemusta)
Alavatsaa välillä nipistelee, ja välillä tulee kyllä aikamoinen v***tus, kun ei jaksa mitään tehdä, muuten niin energiselle ihmiselle aika vaikeeta [:@]
Pranametri Kiitti! [;)]
 
Heissan!
 
Liityn joukkoon iloiseen!
 
Tänään pitäisi olla menossa 5+4 ja viikon oon tienny tästä ihanasta salaisuudesta!
 
Oireetkin hyökkäs tosi aikasin, nimittäin viimeviikolla jo aamupahoinvoinnit yms, lähimmät työkaverit oli tajunnu jo heti alkuviikosta, mikä on homman nimi, sinänsä harmillista, kun en olis vielä halunnu kenenkään tietävän, vaikka toisaalta haluais kaikille kertoo heti just nyt tässä....
 
Rasittavinta on ollut se, kun en oo saanu unta enää klo 5-6 jälkeen, kun aina oon ollut hyvin aamu-uninen...lisäks tosiaan on painon tunnetta alavatsalla ja hirvee nälkä koko ajan, eikä saa oikein syötyä, vaaka näyttää nyt jo 4 kiloo vähemmän, ku mitä näytti joskus maaliskuun alussa, pelottavaa...
 
 
 
Onneksi olkoon Tanttu<3
Minä itse laihduin jo ennen kuin tiesin olevani raskaana, eikä painoa ole tullut takaisin kuin juuri ja juuri entiseen mittaan. Lähtötilanne kun on jo alhainen. Mutta on kuulemma ihan tavallista että paino joko putoaa tai nousee pari kiloa ekojen kolmen kuukauden aikana. Vie vain voimat aivan vähiin, jos ei saa tarpeeksi ravintoa sisuksiinsa, joten sinnittele =) Minä saan menemään alas nyt jääkaappikylmiä piltti tms hedelmäsoseita ja muuta miedon makuista. Kunhan jotain menee niin hengissä pysyy. Tsemppiä alkutaipaleelle! [:)]

Yritin muuten kanssa saada jonkun kuvan tuohon onko se sitten se avatar, mutta oli liian iso. Jatkan hakua...
 
Pranametri: Sitä mä ihmettelen itekki.[:D] Mä oon ehkä luonteeltani vähä sellanen et va kuuntelen sitä ja kiroon sit mielessäni alimpaan helevettiin. Ootan kyllä sitä päivää ku kaikki tä raivo räjähtää sen silimille.[;)] Se on va ni tyhymä et se puhuu mitä sylyki suuhun tuo ja sit jos sitä menee korjaileen ni sanoo et aijjoo en mä sitä noin tarkottanukkaan. Se ei vaan ajattele. Pässi. Mutta vielä joku päivä.. Timo (mun mies) sille onneks on ärähtäny muutamaan otteeseen. Ja luulen et anoppia on aina jotenki häirinny se ku vein sen iltatähen. Timo on '87 ja sen veljet onki sit 11 ja 13v vanhempia. Se pitää meitä liian nuorena kaikkeen mitä me tehään vaikka Timo jo täytti 22v ja mä viikon päästä 23.

Mutta harmittaa sen puolesta ku ei voi olla onnellinen meiän puolesta. Luulis senki jo tajuavan et tuskin ollaan eroomassakaan ku kohta 6v oltu jo yhessä yms. Pitäs mennä naimisiin ni se olis viiminen naula sen arkkuun.[:D]
 
Niin ja tuohon et millon sitä tavaraa haalimaan. Meillä onneks on jo kaikenlaista, kirppiksillä tykkään hulluna pyöriä ja ostella vaatteita. Tässä raskauessa en oo vielä ostanu mitään, edellisessä ostin heti plussan jäläkeen punasen bodyn ku en uskonu et seki menis kesken.. Nyt hiukka varuillaan.
 
Oon kyllä monesti ollut niiiiiiin iloinen, että mulla on aivan loistavat appivanhemmat! Ne taitaa tosiaan tykätä musta, vaikka vasta 2v ollaan miehen kanssa yhdessä oltu ja mies on niiden ainoa lapsi. Sain jo meidän ekana yhteisenä jouluna niiltä joululahjojakin, vaikken ollut koskaan heitä nähnyt! :D Oltiin puolisen vuotta sillon seurusteltu, ja aattelin, ettei toi mies oo musta mitään vanhemmilleen puhunutkaan.
Ja tosiaan jo ekasta tapaamisesta asti oon hyvin tullut molempien kanssa juttuun!

Vauvatavaraa mä en uskalla vielä hankkia, kun ei oo edes ekaa neuvolaa takana, enkä vielä voi millään uskoa, että tuolla pieni oottelee kasvuaan ja maailmaan pääsyä! Kyllähän sitä välillä pelollakin ajattelee, etenkin, kun ei mulla oikeasti enää tissejä paina tai koske. Sellanen tunne oli muutaman päivän tossa jossain vaiheessa, mutta nyt ne on aika normit. Tosin kokoa niiltä löytyy jo ennestään, että ne on aina sillain ollut "tunnettavissa", kun painavat välillä vähän liiaksikin.

Niin, ja tickerinkin uskallan hankkia vasta, kun ollaan jostain muualta kuultu LA, kun en ihan luota tohon laskuriin :D
 
Huomenta mahankasvattajat [:)]

Hämmentävän energinen olo, niin kuin ennen vanhaan! Eikä heti aamusta okseta, tosin illalla viimeiseksi kyllä. Onneksi on ultra torstaina, että taas saa varmuuden nyytin olemassaolosta. Olen niin tottunut tähän pahoinvointiin, että heti epäilen kun sitä ei ole, hölmöä kerrassaan. Ja painaahan tuo alavatsakin. Muuten, huomasin, että se raskaiden nostelu ei tosiaan tee hyvää. Täysi vesiämpäri saa jäädä minulta nyt kantamatta, heti tuntui vatsassa jännitystä, ei hyvää jännitystä. Pitipähän itse kokeilla.. saa nähdä kuinka paljon laskettuaika muuttuu nyt tuossa ultrassa, koon mukaan oli viimeksi kolme päivää jäljessä tuosta laskuriajasta. No, niin tai näin. Syntymäpäivä on kuulemma +- 14 vrk LA:sta. Mies edelleen keskittää energiaa, että syntyisi itsenäisyyspäivänä, olisi kuulemma hienoa. Näin tänään, energiapiikkia alkaa hiipua, joten katsotaan tuleeko sittenkään imuroitua, taaskaan...



iita, olen iloinen siitä, että olet noin hyvällä itsetunnolla varustettu. Ei tuosta muuten mitään tulisi. Ja että miehesi on kanssasi samoilla linjoilla, se helpottaa kestämistä. "Viimeinen naula sen arkkuun"- käkätän ääneen [:D] Anoppisi ei todennäköisesti tajua miten käyttäytyy sinua kohtaan. On sokea sille. Sellaisia ihmisiä vain on valitettavasti olemassa. Tärkeintä mielestäni on kuitenkin se, että ei anna tällaisten ihmisten jäädä siihen käsitykseen, että se on hyväksyttävää. Tommy Hellsten on toisenlaisessa yhteydessä sanonut, että jos et pidä kengän jäljistä naamallasi, miksi makaat lattialla. Tarkoitan tällä sitä, että kenenkään ei tarvitse ottaa vastaan mitä tahansa. Olen iloinen siitä, että osaat suoraan sanoa mitä mieltä olet ja miltä anopin käytös tuntuu. Eikä aina tarvitse edes räjähtää, vaan voi vain poistua paikalta ja jättää toisen miettimään mitä tapahtui. Seuransa voi aina valita. Vaikka anoppisuhteessa se tietenkin on vähän eri asia, siitä ei pääse totaalisen eroon koskaan.
Itse en ole tavannut appivanhempiani. Mieheni ei ole niin läheinen sukuunsa, että siellä usein vierailisi. Enempi puhelinsoittoyhteyttä pitävät. Olemme siis tavanneet hiukan reilu vuosi sitten toisemme. Minun äitini pitää miehestäni ja mieheni äidistäni, joten yksi takuuvarma hoitopaikka tulevalle pienelle ainakin on.
Onnittelut SannaKoo hyvistä appivanhemmista, noinhan se kai yleisesti ottaen menee [:)]
 
Iiih! Nyt on sitten perjantaiksi varattu varhaisultra paikkaan missä se otetaan alakautta.
Kallista lystiä... tää lekuri kuulemma sellanen että tekee aina gynekologisen tutkimuksen vaikka ei tarttis, eli yhteishintaa tulee joku 120e. Mut ehkä sitä sen verran jää ku baareilut jääny pois =)
 
Tänään aamulla oli eka kerta ku piti juosta vessaan kesken aamupalan, meinas oikeesti pala lentää.
Mut onnksi pysy sisällä, en vihaa mitään muuta niin paljon ku oksentamista! (just sairastin noron)
Kaveri ei enää nipistele eikä mitää, tuntuu et masukaa ei turvota niin paljon ku viime viikolla.
Ihan skitso olo! Oonko oikeesti raskaana!!??
 
Hitto ku kerrottu täällä melkeen kaikille. Ja niille joille en oo kertonu ni äippä on!
Mun vanhempien eka lapsenlapsi ja äippä ei meinaa housuissa pysyä.
Mitä sitten jos menee kesken? tänäänki tuli pikkasen verta...
mut ei auta hätääntyä!
täytyy nyt vaa oottaa sinne perjantaihin et näkee meijän vauvan eka kertaa =)
 
Diza, kiva kun pääset jo ajoissa katsomaan onko siellä mitään :) Ei tarvitse itsekseen miettiä ja epäillä.

Ja sitten ihan vain uteliaisuudesta sitten... Miestäni kiinnostaa, että jotkut teistä pohjanmaalta päin? Puhe ruudulla ainakin tuntuu välillä siltä [:)] Hän itse on etelä-pohjanmaan rannikon ruattinkiälisiä... Men kusku han veta naa, han som e så saatans pöllu [:D]
Kävin muuten jo katsomassa kelan äitiyspakkausta vuodelle 2009. Vähän tulee joo tunnelmoitua..<3
 
Diza, itse ajattelin, kun päätimme kertoa lähipiirille jo aika aikaisesta vaiheesta lähtien, että yhtälailla kertoisin viimeistään siitä keskenmenosta. Uskon, että silloin olisin kuitenkin niin hajalla ja itkuinen, että pakkohan siitä olisi saada rakkaimpiensa kanssa jutella!

Sellainen hölösuu olen, että oon kyllä ylpeä, että päästään miltei yhdennelletoista viikolle, ennenkuin edes vanhemmille kerrotaan! Toivotaan vaan, etteivät "suutu", kun olen Ystävilleni kertonut aiemmin :D Olen tämän täälläkin jo varmaan miljoonasti sanonut, mutta voi että, odotan niiiiiiiiin kovin, että pääsen keskustelemaan äitini kanssa raskauden etenemisestä ja tuntemuksista! Hänen kanssaa mulla kuitenkin on varmaan kaikista eniten samanlaista :)
 
Voi hyvänen aika! En ole pariin viikkoon käynyt (siis ensi kerran jälkeen) tällä palstalla ja viestejä sekä uusia odottajia on tullut huimasti lisää. Mulla nyt siis 9+2.
 
Lueskelin kaiken tuon läpi ja täytyy vaan sanoa, että kyllä teillä näyttää olevan ylimääräistä aikaa ja energiaa kaikenlaiseen panikointiin. En tarkoita tätä millään pahalla, mutta kun me mieheni kanssa suhtaudutaan asiaan hyvin luonnollisesti ja rauhallisesti, niin monet täällä olevat viestit kuulostavat lähes hysteerisiltä.
 
Ikävää on tietty kuulla, että joitain on jo pudonnut poiskin, mutta en itse vaan millään osaa pelätä sellaista asiaa, mihin ei kuitenkaan käytännössä voi vaikuttaa eli uskon ennemmin niin, että asiat järjestyy niin kuin pitääkin. Eli kaikella on tarkoituksena. Ymmärrän kaikki nuo varhaiset ultrat yms. tutkimukset kyllä hyvin, jos ongelmia on jossain vaiheessa ollut. Itse voin kyllä hyvin odottaa vielä muutaman viikon, että pääsen omin silmin toteamaan asian.
 
Täytyy tosin mainita, että varmaankaan ole mikään keskiverto nuori nainen, joka on vuosia haaveillut lapsesta. Tämä vaan on luonnollinen askel elämässä, joka tuntui kuitenkin oikealta tässä vaiheessa ottaa. Toivon, että pysyn jalat maan pinnalla myös lapsen syntymän jälkeen, enkä ala hysteerisesti vahtaamaan jokaista aivastusta.
 
On ihan kiva silloin tällöin lueskella muiden samassa tilanteessa olevien tuntemuksia ja kokemuksia, mutta en onneksi edes kerkeä kiireisen työn ja opiskelun ohella analysoimaan jokaista vatsan nipistystä erikseen.
 
Koitan siis vaan välittää rauhallista odotusta myös muille. Nauttikaa, älkääkä keskittykö siihen mitä pahaa mahdollisesti voisi tapahtua. [:D]
 
Pranametri: Joo onhan tuon kans oppinu elämään.[:D] Ja me asutaan Keski-Pohjanmaalla,
Kokkolan lähettyvillä pienessä pitäjässä.[:)] Kokkolaan mennään synnyttämäänki.
 
Batcat: Täällä onneks rupiaa tuo ressaus meneen ohi. Tosiaan jo 9+1 menossa.
Varsinki näin ku jo useempi keskenmeno ollu ennen tätä ni kyllä siinä väkistenki pelkää pahinta.[&o]
 
Mutta tyttöset hei, sydän rupee lyömään rv 6 paikkeilla että jos vuotoo ei siihen mennessä tuu ni keskenmenon riski pienenee 10 prosenttiin sen jälkeen ku syke löytyy.[:)] Onhan se mahollista sitteki mutta riski pienenee huomattavasti.[:)]
 
Heips!!
 
En tiedä kuinka moni muu on täällä pääkaupunkiseudulta, mutta tänään vihdoinkin mun neuvolantäti oli palannut lomalta..soitin siis ja varasin itselleni ekan neuvola-ajan..jouduin soittamaan lähemmäs 50minuutin ajan ennen kuin pääsin läpi..huh! No ajan sain 22.5. päivä synttäreideni jälkeen, ja onneksi täti puhelimessa kuulosti tosi mukavalta. Ystäväni ovat kertoneet ettei ne neuvolatädit aina ole niin mukavia..joillakin saatta olla nuttura ihan liian kireällä [:D]
 
Paha olo ja kuvotus ovat nyt läsnä koko ajan, riippumatta siitä syönkö vai enkö. Rinnat edelleen todella kipeät ja arat.
 
Me olemme kertoneet jo raskaudesta ystäville ja sukulaisille..mies on niin innoissaan, että on jo kertonut kaikenmaailman puolitutuillekin...[:D]
 
Tästä jatketaan odotusta....
 
 
iita|| : Haa! Minäkin asustan Keski-Pohjanmaalla,mies on täältä kotosin, itse Etelä-Suomesta. K-Pks on tullut tutuksi [:D]

Batcat : Täällä sivussa olen samaa päivitellyt, mutta kukin omalla tyylillään... Tuokin on mennyt minusta ylihysteeriseksi, kun ei enään kohta uskalla mitään laittaa suuhunsa, (en nyt sano että täällä)mutta mitä on muita foorumeja lukenut, ni huh! Terveitä lapsia on ennen vanhaakin saatu...Hui! kuulostinpa omalta mummoltani [:D]
Kuten sanoit, kaikella on tarkoituksensa...

Tämän viikon eka työpäivä takana, ja noin.14. tuli aivan käsittämätön väsymyskohtaus, vesi valui silmistä, ja haukottelin niin että hyvä kunnei ruskea reikä näkyny. Farkuista jouduin aamulla luopumaan, kunnei nappi meinannut mennä kiinni, ja kun meni, kiristi inhottavasti, päädyin löysiin kangashousuihin. Sama juttu on ollut noista 2:desta ekastakin. Joten ei muuta kun turvotaan...
Sehän tästä "salailusta" tekee vaikeeta, kun mun vatsa paisuu heti ihan valtavasti. Vanhimmasta pojasta kyseltiin jo 6 kuulla, että millon syntyy. Että semmosta, tulipas taas vähän pulistua..jotenkin energinen olo, mutta kuitenkaan ei jaksa mitään tehdä[;)]
Niin, ja ei saa vetää herneitä nenuun!
 
terhituuli: samalla foorumilla, toiseen keskusteluun otsikolla "PK-seutulaisia?" (tms.) koitin etsiskellä täällä lähiseuduilla asustelevia joulukuun jännääjiä :) Mutta ei sinne vielä kukaan muu itseään ilmiantanut, että en tiedä, onko meitä sun ja mun lisäks sit muita :D
 
Musta taas tuntu et liberon palstoilla oli kaikki PK-seudulta.[:)]

Mamma_76: Asuttekos te misä päin? Ei taia lasketutkaan mennä yksiin et olis samoihin aikoihin laitoksella ollu.[:D]
 
Tää muuten tuossa yks päivä tilas jo pari mammapaitaa h&mltä. Hitto ku tulis jo, samaan pakettiin pojalleki ihania vaatteita. Iik![:D] Ni ja uus kamera on tilauksessa kans.[8D] <--- Mä en nuista hymiöistä muuten tajua yhtään mitään, tuoki näyttää ihan merirosvolta.[:D] En tiä oonko sit sokia.[:D]
 
iita||: Kokkolasta, 13 vuotta asunu, ja sanaakaan en osaa Ruotsia [:D]
Mitkä mamma-paidat tilasit? Ajattelin itte kans tilata, kunhan tässä joudan. Lisäks vielä masutuubeja, ja yhdet housut. Kakka kun mulla menee Lauantai töissä, ois ollu niin kiva kiertää kirppiksiä, ja katsella jos löytys sieltä mamma-vaatteita.Ja tukiliivin hommaan ehdottomasti, ekasta en moista suostunu käyttämään,toisesta ostin saman tien, ja Aah mikä helpotus oli ristiselälle. Harmi,että tuli sitten annettua tukivyö eteenpäin, ja sen koomin en ole sitä nähnyt.
Höh! sä taidat kävästä synnärillä ennen mua.
 
Takaisin
Top