Viimeisin neuvolakäyntisi

Mullakin oli eilen eka neuvola, mut se tuntui aika liibalaaba -käynniltä kun juteltiin ne perusasiat läpi ja sai taas esitteitä mukaan. Mut tästä se taas alkaa :)
 
Tänään varasin ekan neuvolakäynnin, se meni 27.3. asti ja silloin on viikkoja 9+6. Mutta tämä aikataulu on oikeastaan ihan hyvä, varhaisultra on varattu viikolle 7+0 ja meidän neuvolassa ultrataan ekalla käynnillä niin pääsee parin viikon välein tarkistamaan pienen voinnin :) Sitten siitä taas pari viikkoa ja on jo nt-ultra.

En ymmärrä miten viime raskaudessa pystyin jättämään varhaisultran väliin ja jännäämään ultraa sinne ekalle neuvolakäynnille viikoille 9+ asti. Nyt tuntuu että aika matelee niiiin hitaasti edes tuohon varhaisultraan asti, vielä 11 päivää että edes näkee onko siellä ketään kyydissä... :nailbiting:
 
Onko teillä ollut mies mukana ekalla käynnillä? Esim ekan lapsen kanssa? Mietin et onko mitään hyödyllistä hänelle? Haluisin et hänkin pääsee mukaan tähän odotukseen mahd. paljon.
 
Mun mies tulee mukaan ekaan neuvolaan ja neuvolassa toivotettiin ehdottomasti tervetulleeksi. Eka lapsi meillä ja toka eka neuvola (eka meni kesken).
 
Kkm raskauden ekassa neuvolassa mies oli mukana. Oli ihan hyvä että oli mukana, suosittelen varsinkin jos ensimmäinen lapsi kyseessä. Tällä kertaa ei ollut mukana, itse ja minä en kokenut tarpeelliseksi.
 
Meillä mies oli esikoisen aikaan jokaisessa neuvolakäynnissä mukana. Kuopuksen aikaan en kokenu enää tarpeelliseks että mies on mukana, mut omasta halustaan tuli silloin tällöin mukaan kun töiltään pääs. Tälläkään kertaa en koe tarpeelliseks että miehen pitäis neuvolakäynneille tulla mukaan, paitsi tietty sit kun on isyyden tunnustaminen. Mut silloin kun esikoista odotin, oli se tärkeää että mies oli neuvolakäynneilläkin mukana, molemmille kaikki oli niin uutta ja jännittävää :)
 
Meillä ei mies tullut mukaan ekalle käynnille (nyt ja silloin viimeeksi kun sain kkm) koska perjaatteessa sinne mennään vaan sen takia että saa ne lähetteet sinne labraan ja ultraan. Saman infon saa netistä (naistentalo).
 
Meillä mies ei ole ollut koskaan neuvolassa mukana. Vain ultrissa. Ollaan naimisissa, joten isyyden tunnustamistakaan ei tarvita.
 
Me oltiin ekassa neuvolassa tänään ja oli aivan ihana hoitaja meillä :Heartred harmi että hän oli vain sijainen, mutta hyvä fiilis jäi ja ihana pikkuneuvola oli tää mihin vaihdettiin, verrattuna siihen missä ekan aikaan käytiin. :happy:
 
Muistaako kukaan, et mitä siitä neljän tunnin virtsasta katsotaan? Mulla jää himppua vaille neljä tuntia, haittaakohan? :banghead:
 
Eetla tarkoitatko sitä labraan vietävää näytettä? Ainakin klamydia oli siinä muistaakseni.

Mites tuo eka neuvola olikaan, pitikö siinä jo ennen käyntiä ottaa itse pissanäyte, verenpaine ja paino? Meillä siis joka neuvolassa on nuo ainakin seuraavilla käynneillä testattu itse, mutta en enää muista pitikö jo ekalla kerrallakin, vai onko se terveydenhoitajan testaama pissanäyte ihan sama kuin mitä jatkossa itse testataan. Ää kun ei enää muista, eikä ollut mitään puhetta näistä puhelimessa.
 
Muistaako kukaan, et mitä siitä neljän tunnin virtsasta katsotaan? Mulla jää himppua vaille neljä tuntia, haittaakohan? :banghead:
Se on se liuska testi ainakin, siinä ainakin leukkarit, glukoosi, ketoaineet, punasolut, pH......
 
Mulle ei mistään neljästä tunnista puhuttu, "älä nyt ihan ennen lähtöä käy pissalla" oli ohje.
 
No mulle sano, et neljä tuntia pitäis pidättää. :bored: Eli en ota asiasta paineita, vaikka jää vähän vajaaksi. :hilarious:
 
Otettiinko teillä siis jotain kokeita ekalla käynnillä? Mä ymmärsin et siellä vaan jutellaan ja annetaan lähetteet ym testeihi. Olen siis Helsingissä.
 
Otettiinko teillä siis jotain kokeita ekalla käynnillä? Mä ymmärsin et siellä vaan jutellaan ja annetaan lähetteet ym testeihi. Olen siis Helsingissä.
Meillä ei oteta ekalla käynnillä virtsanäytettä, paino ja verenpaine vain otettiin. Juteltiin yleiset asiat läpi, juteltiin kuulumiset kkm jälkeen ja sain lähetteet labraan. Seuraava neuvola on nt ultra jälkeen ja se on neuvolalääkäri tarkastus.
 
Meillä katsotaan jo ekalla kerralla virtsasta jotain.
Ja tämä siis Päijät-Hämeesssä.
 
Eka neuvolakäynti takana. Nämä alkaa menee jo aika rutiinilla, olihan tämä jo viides! :banghead: Hieman kyllä alko ketuttamaan. Mulla olis ollu lääkärille aika maanantaina ja siellä olisi ultrattu. No, ajanvaraaja oli varannut ajan väärälle lääkärille ja aikaa jouduttiin siirtämään kuukaudella! Nyt siis todennäköisesti nt-ultra tulee ennen tätä lääkärikäyntiä. Ja kun takaraivossa jyskyttää edelleen keskenmenopelko, niin ei hyvä juttu ollenkaan! :confused005
 
Takaisin
Top