Viimeisin neuvolakäyntisi

Olen kuullut paljon kokemuksia siitä, miten on ehdotettu keskeytystä sikiön poikkeamien vuoksi ja vanhemmat ovat sitä kauhistelleet, mutta itse puolestani pelkään enemmän sitä, että joko poikkeamia ei löydetä, tai jos löydetään, ei annettaisikaan keskeytystä vaihtoehtona.

Voi olla, että tulevilla viikoilla kiintyy tyyppiin eri tavalla, mutta esim tällä hetkellä olisin valmis keskeytykseen, jos olisi vakavia poikkeamia.
Minä myös keskeyttäisin valitettavasti, pitää olla energiaa isommillekin lapsille yms.

Jossain luki, että yli 80% löytyy, eli kyllähän jonkin verran jää löytymättäkin. Sit, jos nipt tehdään, niin se kai on melko varma (mutta sekin seuloo vaan ne, mitä Suomen laki sallii seuloa).

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Niitäkin tarinoita on kuullut, että olisi jotain löydetty ja onkin syntynyt täysin terve lapsi. Tutkimustulokset ei varmaan siis täysin luotettavia ole, mutta tekeehän ne sitten lisätutkimuksia, jos tarvetta on.
Minusta ei olisi kesketyttämään elossa olevaa sikiötä, vaikka hän olisikin viallinen. Mulle kkm-tyhjennyksetkin on ollut henkisesti todella rankkoja, vaikka onkin tiennyt, että tyypit on siinä vaiheessa olleet kuolleita. Varsinkin, kun hullu menin kurkkaamaan miltä jo kymppiviikolla oleva näytti. En unohda sitä näkyä koskaan miltä se näytti siellä metalliastian pohjalla. :sad010Sitten kun miettii, että kehitysvamman tms. keskeytys tapahtuisi kuitenkin paljon sitä myöhemmin...
Apua, oikein alkoi ahdistamaan tämä asia. Jospa meidän kenenkään ei tarvitsisi kohdata poikkeamia... :Heartred
 
Nää on hankalia kysymyksiä. Etukäteen en osaa sanoa kuinka tilanteessa toimisin.
 
Miten hyvin nuo perustutkimukset seuloo erilaisia ongelmia? Olkoot kuinka väärin sanoa, mutten usko, että minusta olisi vaikeasti vammaisen lapsen vanhemmaksi. Tämä keskusteltu myös miehen kanssa yhdessä ja hän on samoilla linjoilla.

En kyllä tiedä sanoa, oon lukenut mutten muista. Oon myös samoilla linjalla, ja samalla sitten pelkään että kun ajattelen noin niin tulee kuitenkin vaikeasti vammainen lapsi ja sitä ei vaan havaittu... Tai että synnytyksessä tapahtuu jotain... Mutta etukäteen jos näyttäisi erittäin todennäköiseltä niin en kyllä pystyisi ottamaan sitä silleen että "ehkä testit onkin väärässä ja tuleekin ihan normaali lapsi". Ei mulla oo ikinä hyvä tuuri.
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti; ultrattiinkin (mistä en ollut ihan varma etukäteen) ja liikettä + syke näkyi. :hello2 oli aika helpottavaa kuulla, kun en oo varhaisultrassa käynyt ja on vähän tässä jännittänyt että onko mitään matkassa. Muutenkin jäi hyvä mieli käynnistä, oli mukava terkkari.
 
Mulla tänään eka neuvolakäynti (10+6), neuvola toteutettiin osittain puhelimen välityksellä ja vain verenpaine & hemoglobiini mitattiin paikan päällä. Ei ultrattu ollenkaan. Onneksi oli mukava terkka! Jännittävää kun kaikki uutta, noh nyt odotellaan ekaa ultraa ja sitä että nähtäisiin pikkuinen viimein.
 
Tänään oli eka ultra, ja kaikki oli kunnossa!! Sain videoida myös, ultraaja ehdotti sitä jo heti alussa, että ottaisin puhelimen käden ulottuville jos haluan videota. Olipa kerrassaan jännää!! Ihmeellistä, että joku 5 senttinen hahmo potkii ja sätkii mun sisällä niin kovasti, enkä tunne mitään :bored:
 
Mulla on ensi viikolla nt-ultra. Kävin neuvolassa 9 viikolla (8+5 muistaakseni) ja oli kiva käynti, mutta sikiön sykettä ei silloin löydetty kun vähän aikaa kokeiltiin. Kysyin itse josko sitä vois kokeilla, ja hoitaja sanoikin että sillä ehdolla, etten pahastu jos sitä ei kuulu. En oo ottanut nyt siitä turhaa stressiä, kun on ihan normaalia ettei sitä vielä tuossa vaiheessa näy. Kyllä mulla vähän pyörii mielessä, mitä jos jokin on huonosti.
Onneksi pian on ultra ja se tulee kyllä tekemään tämän raskauden ihan eri tavalla todelliseksi.:):Heartred
 
Tänään oli neuvola ja kuulin nyt ensimmäistä kertaa sydänäänet ❤️ mutta miten se etsiminen voikin olla niin jännittävää ennenkuin löytyy :grin
Huomenna nt-ultra heti aamusta, alkaapa tuntua todelliselta :)
 
Takaisin
Top