Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Hei pitääks siis joka lapselle olla omat kuumemittarit, kynsisakset jne? Lähinnä mietin, et eikö desinfiointi esim käsidesillä ennen käyttöä riitä? o_O
 
Hei pitääks siis joka lapselle olla omat kuumemittarit, kynsisakset jne? Lähinnä mietin, et eikö desinfiointi esim käsidesillä ennen käyttöä riitä? o_O
Varmasti riittää :grin
Itse vain haluan kaikille omat. Etenkin kuumetta pepusta mitatessa koen mukavammaksi omat mittarit joka lapselle. Makuasioita varmasti nämä!
 
Hei pitääks siis joka lapselle olla omat kuumemittarit, kynsisakset jne? Lähinnä mietin, et eikö desinfiointi esim käsidesillä ennen käyttöä riitä? o_O
Ei meillä ole joka lapselle omia. Kynsisaksia ja kuumemittareita taloudessa useampia, mutta ei ole erikseen kenenkään. Kainalosta mitattu kuume kaikilta vauvoilta, kuten synnäreilläkin. On meillä tuollainen korvakuumemittarikin, mutta ei mun mielestä anna ihan yhtä tarkkoja tuloksia.
 
Okei, kiitos selvennyksestä. Me ollaan kans mitattu kainalosta lämpö vauvasta asti, mut toki pepusta mitatessa ois kiva et ois ne omat mittarit. :)

Meillä ostoslistalla on
-vauvalle oma tripptrapp
-pinnasängyn patja
-toppa/windfleece tms haalari
-villahaalari
-ulko pipot jne.
-joitain omia vaatteita

En oo vielä ainakaan keksinyt enempää, kun oikeastaan kaikki on esikoisen tavaroista säästetty :p
 
Nonni, mehän käytiin tulevan isosiskon kanssa "ihan vaan kokeilemassa" hänelle uutta turva(vyö)istuinta, ja...

Lopputulos: autossa on isosiskon vanha istuin, uusi istuin (jonka halusi ja onneksi sai turvallisesti ottaa heti käyttöön) JA takatilassa vauvan kaukalo + telakka odottamassa tulevaa asennusta. Nyt on isoin hankinta sit tehty, vähän vielä hirvittää itseäkin :D
 
Esikoista odotan, ja tähän mennessä vain vauvakirja ostettuna :happy: kovasti mietitään ostoslistaa tuleville kuukausille ja arvioidaan mitä voi ostaa käytettynä.

Mitä mieltä kokeneemmat on: voiko kantorepun ostaa ilman kokeilua käytettynä, vai olisiko hyvä kokeilla eri malleja? Ja kannattaako tämä kokeilu jättää siihen vaiheeseen kun pikkuinen on jo saapunut?
 
Mitä mieltä kokeneemmat on: voiko kantorepun ostaa ilman kokeilua käytettynä, vai olisiko hyvä kokeilla eri malleja? Ja kannattaako tämä kokeilu jättää siihen vaiheeseen kun pikkuinen on jo saapunut?

Voi ja kannattaa ostaa käytettynä ja kannattaa kokeilla eri malleja! Monella paikkakunnalla on erilaisia kantoliinayhdistyksiä, joilta saa lainaksi tai kokeiltavaksi eri malleja. Sieltä saa myös hyviä vinkkejä ja opastusta, suosittelen lämpimästi.

Meillä esikoinen ei viihtynyt kuin yhdenmallisessa repussa, nyt en muista mikä se edes oli. Annoin sen eteenpäin ja toiselle ostin Manducan, kun hän siinä viihtyi parhaiten ja sen säädöt sopi mun kropalle parhaiten. Toivottavasti tämä kolmas kelpuuttaa sen saman kun se kerran on vielä tallessa...

Kannattaa myös testata ne säädöt miehelle, jos hän aikoo jossain vaiheessa myös kantaa. Eri kropanmalli vaatii vähän erilaisia säätöjä ja kaikki ei toimi kaikilla.
 
Hei pitääks siis joka lapselle olla omat kuumemittarit, kynsisakset jne? Lähinnä mietin, et eikö desinfiointi esim käsidesillä ennen käyttöä riitä? o_O

Meillä on ainakin omat ja äitiyspakkauksessa nuo tulee.
 
Mitä mieltä kokeneemmat on: voiko kantorepun ostaa ilman kokeilua käytettynä, vai olisiko hyvä kokeilla eri malleja? Ja kannattaako tämä kokeilu jättää siihen vaiheeseen kun pikkuinen on jo saapunut?
Samaa mieltä kuin Kouk, kantorepun ainakin voi ostaa :) Meillä Tula FreeToGrow nyt valmiina esikoisen jäljiltä, ja välillä vielä käytössäkin. Tämä malli juuri siksi että oli helppo ja nopea säätää hyvin erikokoiselta käyttäjältä toiselle, plus menee vastasyntyneestä taaperoon. Esikoinen oli noin 2kk ikäinen kun hankittiin tämä reppu, eli onnistuu se silloinkin - mutta tarve oli meillä kyllä heti, vauva ei nukkunut alkukuukausina kuin iho ihoa vasten tai sylissä.
 
Ai niin, wauwakirja! Sen olinkin unohtanut!
Kun meillä kaikilla kuitenkin laskettuaika vasta maaliskuussa (minulla kuun lopussa) niin miten te jo tarvikkeita hankkineet olette uskaltaneet? Itse vieläkin ajattelen, että raskaus on niin alussa, että mitä tahansa voi vielä sattua, enkä vielä ole hankkinut mitään, vaikka tosiaan esikoinen (toivottavasti!) tulossa.
 
Ai niin, wauwakirja! Sen olinkin unohtanut!
Kun meillä kaikilla kuitenkin laskettuaika vasta maaliskuussa (minulla kuun lopussa) niin miten te jo tarvikkeita hankkineet olette uskaltaneet? Itse vieläkin ajattelen, että raskaus on niin alussa, että mitä tahansa voi vielä sattua, enkä vielä ole hankkinut mitään, vaikka tosiaan esikoinen (toivottavasti!) tulossa.

itse ainakin tykkään rauhassa katsella/ostella tavarat+ei ole rahaa ostaa edes yhdessä sysäyksessä niitä. Oon ostanut nyt vaan sellaisia mitä voi myydä sitten jos jotain käykin. Raskaudessahan ja lapsen syntymässä ei ole koskaan mikään varmaa. Voihan vauvallekkin käydä vaikka mitä. Siksi oon nyt mielummin alkanut ostella tavaroita rauhassa. Esikoisen aikaan jätin kaiken viime tinkaan ja se ei ollut mitenkään mukavaa viimeisillään raskaana juosta pitkin kauppoja :hilarious: tässä siis vain mun perustelut. Pikkuhiljaa :)
 
Jotenkin sitä nyt kun liikkeitä jo tuntuu ja vatsa kasvanut niin että kaikki huomaa että raskaana ollaan, niin pikkuhiljaa alkaa luottamaan, että kyllä sitä sittenkin jo aika pitkällä raskaus on. Vaunukopan siis ostin viikonloppuna :) tottakai pelottaa että rakenneultrasta jotain ikävää paljastuu, mutta siinä vaiheessa nuo tavarat on pienin murhe.
Meiltä puuttuu ihan kaikki, ja tiedän että kun vika kolmannes alkaa niin musta ei enää ole kiertelemään missään. Eli tässä on nyt pari kk mahdollisesti aikaa ostella vaivattomasti pikkuhiljaa kaikki, niin ei tarvitse kerralla tiliä tyhjentää :p
 
Hyvä pointti tuo, että vikalla kolmanneksella ei ehkä jaksakaan kauppoja kierrellä! Kaikki on niin uutta, että monta asiaa ei osaa ottaa huomioon. Toisaalta yksin odottaessa pyrin tekemään taloudellisia hankintoja, joten myös ne mahdolliset tammikuun alennusmyynnit houkuttavat..
 
Ostin toissapäivänä vauvalle lelun, Fisher Pricen semmosen näprättävän helistintyyppisen, ja nyt tekisi mieli virkata kuteista lelukori. Tosin juuri yhden sain isommille lapsilleni valmiiksi, ja pojalle lupasin virkata sotaukkeleille omansa, saattaa siis into jo siinä vaiheessa lopahtaa kun pääsen vauvan lelukoriin asti :p ootteko odottajatoverit miten kädentaitajia, teettekö itse jotakin maaliskuisille?
 
Ostin toissapäivänä vauvalle lelun, Fisher Pricen semmosen näprättävän helistintyyppisen, ja nyt tekisi mieli virkata kuteista lelukori. Tosin juuri yhden sain isommille lapsilleni valmiiksi, ja pojalle lupasin virkata sotaukkeleille omansa, saattaa siis into jo siinä vaiheessa lopahtaa kun pääsen vauvan lelukoriin asti :p ootteko odottajatoverit miten kädentaitajia, teettekö itse jotakin maaliskuisille?

Olen neulonut aiemmille kotimatkaa varten villasukat ja ne teen tälle uudellekin tulokkaalle. Ehkä sitten jos vielä aika ja into riittää, niin ehkä neulottu villahaalari ja/ tai virkattu vauvapeitto olisivat kivoja projekteja kans. Ekan tein
myös kuopukselle ja jälkimmäisen esikoiselle.
 
Olen neulonut aiemmille kotimatkaa varten villasukat ja ne teen tälle uudellekin tulokkaalle. Ehkä sitten jos vielä aika ja into riittää, niin ehkä neulottu villahaalari ja/ tai virkattu vauvapeitto olisivat kivoja projekteja kans. Ekan tein
myös kuopukselle ja jälkimmäisen esikoiselle.
Oihh kun osaisin neuloa! Viimeksi siskoni teki kuopukselleni pienet villatöppöset, tai tossut ja ne oli ihanat! Ne oli sitten jalassa just kotiin lähtiessä. Tekisköhän siskoni uudelle tätitettävälleen taas kotiinlähtötossut :Heartred
 
Mä en osaa tehdä itse mitään. Äiti on onneksi innokas kutomaan, tilasin just esikoisellekkin uudet villasukat :grin me suunniteltiin eilen että vaihdetaan makuuhuoneita esikoisen kanssa. Mies ahdistu selvästi siitä määrästä mitä kaikkea mä haluaisin ostaa :hilarious: yritin vinkata että haluan tehdä sen muutoksen sitten ennen loppuraskautta, mutta mitä nyt miestäni tunnen ni uskon että me siirrellään täällä helmikuussa niitä huonekaluja :hilarious:
 
Saatan virkata vauvalle peiton, jos jaksan. Isoäidinneliöitä piti alkaa jo ennen raskautta tekemään, mutta muutaman vasta saanut valmiiksi. Anoppi varmaan neuloo taas vauvalle tossut ainakin.
Olen myös ajatellut, että jos on ylimääräistä aikaa saattaisin ommella muutamat housut jollain todella helpolla kaavalla :grin
En ole hyvä käsitöissä, kun kärsivällisyys puuttuu kokonaan, mutta jotain osaan kuitenkin..
 
Takaisin
Top