Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Minä nyt raskaudesta inspiroituneena vein esikoisen 74-80 kokoisia vaatteita kirppikselle myyntiin :D Ajattelin että teen tilaa uuden tulokkaan kamoille. Säästin toki kivat mutta paljon oli sellaistakin mitä en halua säilyttää toiselle vaikka olisikin samaa sukupuolta. Jos on eri sukupuolta niin varmaan vien viimeisetkin ja sitten shoppailen siltä samalta kirppikseltä uusia :D Ei jotenkin tee mieli ostaa mitään kun ei tiedä sukupuolta. En haluaisi hirveästi neutraaleja. niitä oli esikoiselle paljon ja "poikien" tyylisiä oli kuitenkin enemmän käytössä. Jos tulee tyttö tällä kertaa, ja kun meillä ollaan hyvin todennäköisesti kaljuja pitkään, niin haluan niitä röyhelöitä :D
 
Meillä on nyt odotuksessa esikoinen, joten mitään ei ole hankittuna. Oma huone vauvalle on, mutta alkuun hänen on ajateltu asuvan kuitenkin meidän makkarissamme. :)

Oon miettinyt, että jos nt-ultraan asti etenemme (ja näin kovasti toivotaan, olo on vaan edelleen niin epäuskoinen tästä tärpistä), niin sen jälkeen annan itselleni luvan ostaa jotain pientä. Ajattelin, että äitiyspakkauksella ja kirpparilöydöillä lähdettäisiin aika pitkälti vaatteissa liikkeelle, mutta muutaman superkivan jutun voisin ostaa ihan uutena, lähinnä nyt omaan odotuksen fiilistelyyn. :happy:

Mulla ei ole mitään hajua mistään vaunumalleista, -merkeistä yms, mutta pitää ajan edetessä ottaa ehdottomasti selvää. :grin
 
Monellako on käytössä kotona doppleri? Millä viikoilla olette aikaisintaan saaneet kuulumaan? Niissähän lukee, että n. viikolta 12 saakka. En nyt elättele, että vielä kuuluisi mitään, mutta jos vähän pidemmälle päästään vielä, niin kannattaako ennen tuota 12.viikkoa hankkia? Ensimmäisessä raskaudessa meillä ei ollut.
 
Monellako on käytössä kotona doppleri? Millä viikoilla olette aikaisintaan saaneet kuulumaan? Niissähän lukee, että n. viikolta 12 saakka. En nyt elättele, että vielä kuuluisi mitään, mutta jos vähän pidemmälle päästään vielä, niin kannattaako ennen tuota 12.viikkoa hankkia? Ensimmäisessä raskaudessa meillä ei ollut.
Ekasta rv 10+ tuli postissa ja heti kuului
Tokasta rv 8+ heti kokeillessa alkoi kuulumaan
Kolmannesta ihan hetken kuului rv 7+5, sen jälkeen uudelleen vasta rv 8+

Nyt eri doppleri kuin noista aiemmista ja viikon päästä (rv 8+) ajattelin alkaa iltaisin etsimään jos jotain jo kuuluisi. En kyllä itse ajatellut huolestua ennen rv 10 kun voi olla niin tuurista kiinni kuuluuko ja nyt muutamia kilokin löysää enemmän kuin edellisistä. Niin ja siis vaikka ohjeessa tosiaan lukee tuo 12 viikkoa niin omalla kohdalla kyllä odotan että ennen sitä melko varmasti kuuluu jos on kuuluakseen kun tarpeeksi kauan jaksaa etsiä.
 
Monellako on käytössä kotona doppleri? Millä viikoilla olette aikaisintaan saaneet kuulumaan? Niissähän lukee, että n. viikolta 12 saakka. En nyt elättele, että vielä kuuluisi mitään, mutta jos vähän pidemmälle päästään vielä, niin kannattaako ennen tuota 12.viikkoa hankkia? Ensimmäisessä raskaudessa meillä ei ollut.
Mulla on dopleri valmiina ja arvelin alkaa josku 8+ kokeilee et saanko kuulumaan. En kyl yhtään edes muista koska esikoisen aikaan sain ekan kerran kuuluviin, mut kun asennoituu et ei välttämättä löydy ne äänet, ni jospa osaisi olla rauhassa. Esikoisen aikaan meni aina tosi kauan ennen kuin löytyi ja istukka oli vielä etuseinässä häiritsemässä. Nyt istukan pitäisi olla takaseinässä, joten saa nähdä kuuluuko herkemmin. Tietty rasvaa on vatsalla enemmän kun esikoisen odotuksen alussa, niin kaipa se saattaa hankaloittaa :hilarious:
 
Mulla on dopleri valmiina ja arvelin alkaa josku 8+ kokeilee et saanko kuulumaan. En kyl yhtään edes muista koska esikoisen aikaan sain ekan kerran kuuluviin, mut kun asennoituu et ei välttämättä löydy ne äänet, ni jospa osaisi olla rauhassa. Esikoisen aikaan meni aina tosi kauan ennen kuin löytyi ja istukka oli vielä etuseinässä häiritsemässä. Nyt istukan pitäisi olla takaseinässä, joten saa nähdä kuuluuko herkemmin. Tietty rasvaa on vatsalla enemmän kun esikoisen odotuksen alussa, niin kaipa se saattaa hankaloittaa :hilarious:

Mulla aika sama tilanne. Viimeksi tilasin vasta joskus 10-12 viikolla koneen. Nyt aijon kokeilla varmaan myös 8 viikolta eteenpäin jos löytäisin. En kuitenkaan ole suunnitellut meneväni varhaisultraan. Olisi rauhoittavaa kuulla vauvan syke. Nyt ehkä sitä osaa etsiä kun viimeksi se oli aika hankalaa. Muistaakseni alussa kuului todella alhaalla vain syke. Siitä sitten mahan kasvaessa se nousi ylemmäs. Toivotaan ettei rasva vatsassa häiritse :rolleyes:
 
Mulla ei esikoisesta ollut dopleria, mutta mietin olisiko se kuitenkin kiva, ja helpottavakin ehkä? Voisi esikoinenkin kuunnella. Tässä odotellessa ehtii keksiä kaikkia tarpeita :hilarious: Mitä hyväksi havaittuja doplereita teillä on? Mistä ostitte?
 
Ehkä mekin laitetaan jo viikon päästä tilaukseen. Itse ajattelin näppärämpänä sellaista, missä on se kapea "osoitin", millä voi etsiä tarkkaan tietystä paikasta, kun sellaisen, missä asetetaan koko vempele vatsalle. Ja kaiuttimella mielummin, kun kuulokkeilla.
 
Täällä ei ole vielä mitään hankittuna. Esikoinen tulossa joten kaikki tarvii hankkia:p Mutta täytyy vie hetken odottaa hankintojen kanssa. En halua liian aikaisin haalia mitään.
 
Vielä ei ole mitään, ja paljon on vanhoja meillä ja sukulaisilla. Tiedän kuitenkin jo, että heti kun ehdin johonkin vauvaliikkeeseen (ainakin OzBabyyn olisi tarkoitus), niin ostan lisää bambusta tehtyjä harsoja. Meillä oli esikoisen aikaan kaksi, joita ostaessani muistan vaan miettineeni, että kannattaako todella maksaa näin älyttömästi parista liinasta vain kivan värin takia, kun Prismasta saa muutamalla eurolla. Sittemmin huomasin, että eroa oli myös hiostavuudessa, ja ennen kaikkea siinä, miltä liina tuntui maidonnoususta kärsivää rintaa vasten. Eli nyt ehdottomasti bambuliinat lähtevät mukaan jo sairaalakassiin (omien sukkien, imetysliivien ja liivinsuojien kaveriksi).

Todennäköisesti otetaan uusi äitiyspakkaus meillekin, mutta ihan vielä ei ole päätetty!

Toinen hankinta, jonka haluan tehdä kunhan sukupuoli alkaa selvitä, on samisteluvaatteet Kaikolta näille sisaruksille :Heartred ja ehkä vähän äidillekin...

Ennen puoltaväliä en taida uskaltaa tehdä vielä mitään hankintoja.
 
Tässä matkalla ultrasta kotiin laitoin dopplerin tilaukseen :grin sitten päästään kuuntelemaankin :excited001
 
Mun nuorimmainen on 11v, joten mitään ei ole jälellä muutamaa vauvanvaatemuistoa lukuunottamatta. Olen yrittänyt selailla nettiä, että mitä sitä nykyään on tarjolla. Kovin on kymmenessä vuodessa tavaratilanne muuttunut ja oon nyt ihan pihalla, että mikä on laadukas tai suosittu ja mikä ei. Isommilta lapsilta oppineena aion hankkia perusjuttujen lisäksi ainakin kantoliinan, joka osoittautui tosi käteväksi kolmen ekan kans. Mitään en siis ole vielä ostanut ja inhorealistina en vielä uskalla ostaakaan.
 
Miten muuten teillä menee huonejärjestelyt, jos on useampia lapsia? Tää pohdinta on nyt aika tooodella aikaisessa, koska vauva tulee joka tapauksessa nukkumaan ainakin reilut puoli vuotta mun ja miehen makuuhuoneessa. Mutta mites sen jälkeen? Meillä on kolme makuuhuonetta ja väliseinällä mahdollisuus neljänteenkin, joten kahdelle lapselle riittäisi kyllä omat huoneet. Siitä huolimatta mä olen jotenkin ajatellut, että noin kouluikään asti lapset olis samassa huoneessa ja sitten vasta omat huoneet. Näin meillä oli mun lapsuudenkodissakin. Mä jotenkin ehkä nään, että lapset saa toisistaan myös turvaa nukkuessaan samassa huoneessa.
Meillä on neljä makkaria, joista kolme yläkerrassa. Ne on isompien lasten omia huoneita. Tulevalla vauvalla ei taida olla asiaa yläkertaan nukkumaan, ennen ku osaa hyvin kulkea portaissa. Siihen asti hänet täytyy yrittää saaha mahtumaan meidän makkariin. Mutta jos isommista ei vielä silloinkaan kukaan ole muuttamassa kotoa, niin sitten en tiiä miten tehdään.
 
Käytiin lastenkirppiksellä tänään ja oli pakko ostaa pari harsoa. Esikoinen sai valita kuosit, sanoin, että nää menee hyvin vaikka mun kaverin vauvalle. Laitoin omaan kaappiin salaa. :laughing002 Ostin myös äitiyshousuja kahdet, ei tuo tyttökään niistä mitään vielä tajua, intoili omista vaatteistaan. Toiset vaan eivät istuneet sinne päinkään. :oops: Siellä ei ollut koppia niin otin vain parit oikeaa kokoa. Mutta oli niin matalaa vyötäröä, että oli puoli persusta siinä resorin puolella. Onneksi eivät olleet kalliit.
 
Esikoista kun odotellaan niin täällä myös ihan pihalla vaunubrändeistä ja muusta tarvittavasta. Olen kyllä kerännyt listaa hankinnoista jo alustavasti. Yhden bodyn annoin itselleni luvan ostaa kun tikku näytti plussaa, muut uskallan varmasti vasta kun (toivottavasti) pääsee 1/3 paremmalle puolelle. :angelic:
 
Mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Sisko kyllä jo patisteli katsomaan häneltä jääneitä vauvanvaatteita joten sen homman voisi hoitaa vaikka ensimmäisenä kunhan aloittelee hankinnat:grin
 
Muutamat pienet vaatteet olen ostanut kirppikseltä, kun on erityisen mieluisia tullut vastaan. Onneksi makuni vauvanvaatteiden suhteen on niin neutraali, että vauvan sukupuolella ole mitään merkitystä. Värikästä ja kivoja kuoseja :happy:
 
Meillä on tulossa ensimmäinen lapsi . Hetkellä on raskausviiko 10+6 ja hetkellä on hankittu vain vaatteita.
 
Minä en ole vielä edes ajatellut mitään hankintoja - tuntuu että aiemmissa raskauksissa on tullut hankittua paljon ihan turhaa, joten tällä kertaa mennään ihan takulla vähemmällä tavaralla. Kahdet villasukat on kyllä jo saatu lahjaksi ystäviltä, jotka ovat haluneet onnitella jo nyt... Vanhoja vauvanvaatteita ei meillä enää ole tallessa, ne on tullut jo lahjoitettua vuosia sitten pois. Onneksi uudessa äitiyspakkauksessa näytti olevan aika reilusti ihan kivan näköisiä vaatteita. Ja paljonhan niitä varmasti tulee sitten lahjanakin vauvan synnyttyä, kun ihmiset käyvät onnittelemassa. Olisi kyllä ihanaa jo vähän hypistellä vauvajuttuja kaupassa. Voisihan sitä käydä vähän tunnelmoimassa...
 
Takaisin
Top