Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Oon tehnyt just päinvastoin, ja just myin kaikki vauvanvaatteet ja tavarat, pl. rattaat vaunukoppineen :hilarious:
 
Oon tehnyt just päinvastoin, ja just myin kaikki vauvanvaatteet ja tavarat, pl. rattaat vaunukoppineen :hilarious:
Voi, kuule samoin! Meillä on vain nuo rattaat (onneksi ostettiin ennen toista nuo Bugaboon donkey2, nii menee nyt hyvin taas kahdella) ja hoitopöytä. Kaikki muu vauvatavara lähti myyntiin, kun ajattelimme lapsilukumme olevan täynnä.. niin vain mieli muuttui :rolleyes:
 
Mä olen myös laittanut käytännössä kaikki vauvatavarat jo aikaa sitten pois. Ajattelin, että haluan sit kuitenkin ostaa ”uudet”, kun siinä on vaan se joku fiilis! Parasta on metsästää Torista jotain juttua pitkään ja sit kokea se löytämisen riemu :grin Hankintoja ei kyllä vielä hetkeen aleta tekemään, mutta suunnitella jo voi :p
:grin
 
Mä taas olen säästänyt KAIKEN esikoiselta, kun olen niin laiska myymään:grin Eli kakkonen tulee huomattavan paljon edullisemmaksi. Ehkä jotkut sisrusrattaat pitää jossain vaiheessa hankkiao_O Olin ajatellut, että meille varmaan tulisi lapset isommalla ikäerolla (n.3 vuotta tai jopa enemmän), mutta jos kaikki menee hyvin ja tästä toinen tulee, niin 2-vuotias ei varmaan pärjää pelkällä seisomalaudalla.

Miten te, joilla on jo useampia lapsia, ootte yleensä kuljettaneet muksuja? Ja siis taustatiedoksi, että meillä on jo kolmet rattaat tällä yhdellä lapsella (tavalliset isot rattaat, juoksu-/lenkkirattaat ja matkarattaat):hilarious:
 
No meidän on pakko kulkea lähes joka paikkaan kauppaa myöden autolla, joten meillä on vaan lyhyempiä pätkiä käveltävänä rattaiden yms kanssa. Mutta meillä oli yhdistelmärattaat, jotka muuntui myös sisarusrattaiksi. Niillä menin lähes joka paikassa kun yksin olin lasten kanssa, enkä voinut antaa karkailevan 2-veen kävellä itse.
Kaupaksi valitsin sellasen marketin, jonka ostoskärryyn sai turvakaukalon ja esikoisen kärryn lapsi-istuimeen. Paljoahan ei ostoksia tehty silleen, mutta kyllä sillä parin päivän ostokset sai kuskattua.

Kun vauva kasvoi ratasosaan, hommasin kevyet matkasisarusrattaatkin, joissa edelleen lapset viihtyvät todella hyvin vähän pidemmät matkat. Usein kuitenkin 3v kävelee itse (kun ei enää karkaile) ja 1v on rattaissa (koska aloitti karkailun).
Välillä molemmilla on omat matkarattaat, koska sinne on kätevä alle työntää kaikki piknik-eväät ja viltit ja muut.
En hommannut seisomalautaa missään välissä.
 
Me ostimme bugaboon donkeyt, kun pienin oli pari kuukautinen.
Esikoinen oli tuolloin 2,5v ja sai kauhean uhma/raivarivaiheen päälle vauvan syntymän jälkeen. Ei olisi kyllä tullut mitään pelkällä seisomalaudalla meillä :grin pakko oli saada herra uhmis vöillä kiinni.

Nyt on menty jo pitkään sillä niin, että on vain pienemmälle istuin ja esikoinen on välillä laudalla (kävelee tai pyöräilee kyllä enempi).

Ollaan oltu kyllä super tyytyväisiä. Hyvin mahtunut autoon yms.
 
Meillä on Emmaljungan Supervikingit ja niissä go double -adapterit. Ollaan kans oltu tosi tyytyväisiä hankintaan :)
 
Mä oon kanssa säästänyt kaikki vaatteet ja tavarat esikoisesta. Ainoastaan kaukalo ja telakka puuttuu, koska siinä tuli ikä vastaan. Oli ostettu mun veljen pojalle ja oli meillä käytettynä. Mies on monta kertaa raivonnut tavaroista, kun ne vie paljon tilaa ja meillä on vähän huonosti säilytystilaa. Mutta veikkaan että jos tästä vauva saadaan, niin on kyllä tyytyväinen että säästettiin:)
 
Mulla oli kans esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, mutta jännästi sitä vaatetta ja kampetta vaan tuli lisää toisen syntymän lähestyessä ja sen jälkeenkin :eek: :D
 
Mulla oli kans esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, mutta jännästi sitä vaatetta ja kampetta vaan tuli lisää toisen syntymän lähestyessä ja sen jälkeenkin :eek: :D
Sama homma! Tietty mä sekosin hieman tavaran hankinnassa, kun toinen olikin tyttö :hilarious:

Noh, ostellaan taas uusia (käytettyjä suurin osa).


Meillä oli muuten myös nuo super viikingit, mutta ei tuo meidän esikoispoika suostunut istumaan siellä alhaalla :bored: sen takia sitten vaihdettiin bugiksiin. Ihanat vaunut kyllä muuten :)
 
Mun haave on ollut että mä saisin joskus tuplarattaita työnnellä :grin En tiedä mikä juttu tää on ja varmaan ekan kerran jälkeen niitä kiroan :grin Mutta oon miettinyt, että ostettaisiin saman merkkiset tuplat kuin meidän rattaat + sitten vaunukoppa niihin niin voi sit tilanteen mukaan mennä kummilla vaan kun saisi sen kopan molempiin. Noista meidän rattaista en usko että oon valmis luopumaan kun on niin hyvät. Kuljetaan sitten taas varmasti paljon bussilla, joten täytyy saada esikoinenkin kyytiin vaikka muuten ei varmaan enää tuplia tarvita :grin Katotaan n. 20 viikon päästä sitten onko mieli muuttunut :grin
 
Meilläkin on melkein kaikki vielä tallessa esikoisesta, ainoastaan kaukalon ja telakan myin hiljattain pois. Niissä olisi käyttöikä kuitenkin tullut vastaan.
 
Meilläkin on kaikki tallessa ensimmäisestä. Tosi paljon ollaan vaatetta saatu kavereilta. Jotain vaatteita saa varmasti hankkia lisää vaikka toinenkin olisi tyttö. Esikoinen kun on juhannusvauva. Tuskin tarvitaan maaliskuisen kanssa 54cm kesävaatteita laughing7

Yhdistelmärattaina meillä on emmaljunga nxt. En tiedä käveleekö tuo esikoinen sitten millaisia matkoja ja riittäisköhän joku seisomalaita.

Jotain huonekalu hankintoja täytyy tehdä. Mies joutuu ehkä luopumaan peli huoneestaan. Esikoisellekin laitettiin oma huone kyllä vasta joskus 8kk ikäisenä kun alkoi olla leluja jo niin paljon :hilarious:
 
Meillä esikoisen jutut oikeastaan kaikki tallessa joten hankinnat jää aika pieniksi. Jotain omaa tietty vauvalle tulee varmasti ostettua, mutta jospa ei saisi rahaa palamaan ihan niin paljon kuin esikoisen aikana :p ikäeroa tulee n 2 v 9 kk niin siinä mielessäkin meidän tämän hetken pieni alkaa sit olemaan jo yllättävän iso ennen vauvan syntymää. :love7
 
Miten muuten teillä menee huonejärjestelyt, jos on useampia lapsia? Tää pohdinta on nyt aika tooodella aikaisessa, koska vauva tulee joka tapauksessa nukkumaan ainakin reilut puoli vuotta mun ja miehen makuuhuoneessa. Mutta mites sen jälkeen? Meillä on kolme makuuhuonetta ja väliseinällä mahdollisuus neljänteenkin, joten kahdelle lapselle riittäisi kyllä omat huoneet. Siitä huolimatta mä olen jotenkin ajatellut, että noin kouluikään asti lapset olis samassa huoneessa ja sitten vasta omat huoneet. Näin meillä oli mun lapsuudenkodissakin. Mä jotenkin ehkä nään, että lapset saa toisistaan myös turvaa nukkuessaan samassa huoneessa.
 
Meillä Mrs R. just hetki sitten nuorin, kohta 2v. muutti samaan makkariin kahden isoveljen kanssa. Huone on pieni, mutta hyvin sain mahtumaan kerrossängyn lisäksi pinniksen sinne. Lisäksi siellä on pari lelukaappia. Nyt vauvalle voi hommata jonkun pienemmän pinnasängyn meidän makkariin jos niin päätän. Saattaa myös olla, että hän nukkuu minun vieressäkin, kun isäntä nukkuu sohvalla 90% öistänsä kuitenkin. :DDD
 
Me asumme kolmiossa, eli vain kaksi makuuhuonetta löytyy. Tällä hetkellä kohta 4v. ja 1,5v. jakavat isoimman makuuhuoneen.
Koska tämä on vanhempi kerrostaloasunto, ovat makuuhuoneet nykyisistä poiketen todella suuria. Tuohon huoneeseen mahtui vielä helposti kolmaskin, etenkin esim. kerrossängyn kanssa.
Vauva nukkuu varmasti ainakin vuoden meidän huoneessa.

Kyllä tässä silti sivusilmässä katselemme isompia asuntoja, mutta tällä hetkellä ei kyllä rahatilanne anna periksi ostaa suurempaa. Ei ainakaan tältä alueelta. Kauemmas pitäisi lähteä..plääh.

Lohduttaa, kun naapureillekin kolme poikaa saman kokoisessa asunnossa ja hyvin ovat mahtuneet melkein 10 vuotta asumaan. Nyt kyllä rakentavat omaa :grin

Ajatus nyt karkailee, mutta siis olisihan tuo kyllä ajatuksena meilläkin, että kouluiässä olisi omat huoneet.
 
Meillä on isommille lapsille yhteinen huone, vauva tulee meidän huoneeseen. Luulen, että vauva kun kasvaa, saa hänkin muuttaa isoon lastenhuoneeseen. Luultavasti sitten kun lapset on isompia, saavat he jakaa kaksi huonetta ja meille jää yksi huone.
 
Meillä esikoisen on yksin omassa huoneessa joka on meidän asunnon isompi makuuhuone, niin kunhan vauva tarpeeksi iso niin siirtyy sit sinne seuraksi.
 
Takaisin
Top