Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Minkälaiset yhdistelmävaunut on hyvät? Ehkä jopa suhkot edulliset uutena, ellei käytettynä löydy. Tärkeimmät ominaisuudet ois kopan/istuin osan saa kumminpäin vain, työntöaisa säädettävissä ja suhteellisen kevyet työntää lumessa, eli ei pieniä renkaita :grin
 
Tykkäsin itse työnnellä emmaljungan erilaisia yhdistelmiä, on ollut kääntymättömillä pyörillä olevia, sekä myös kääntyvillä eturenkailla, ne saattaa joskus mennä lumesta tukkoon jos lokasuojat. 4 isoa rengasta taas kulkee hyvin lumessa ja epätasaisessa maastossa. Noissa ainakin saanut istuimen molemminpäin. Mutta nuo on painavia nostella jatkuvasti autoon, joten en nyt aio sellaisia hankkia ainakaan toistaiseksi.

Nyt saan lähes käyttämättömät britaxin b motion 4 ilmaiseksi, ovat matkarattaat, mutta eturenkaat saa vaihdettua talveksi isompiin. Ostan vain vaunukopan niihin + turvakaukalon. Ei siis ole käyttökokemusta itsellä niistä, mutta asfalttitietä tässä tulee kuitenkin kuljettua. Ostan sitten taas jotkut toiset jos ei ole toimiva systeemi. Meillä ollut aika monet käytetyt rattaat, vaihdettu aina tarpeiden muuttuessa niin eipä noista vaihteluista ole edes paljoa kuluja tullut.
Itse olen alkanut arvostamaan mahdollisimman pientä ja kevyttä mallia, vaikka järeämpiä paljon mukavampi työntää.
 
Oliko kellään kokemusta Beemoo swing sisarusrattaista?
 
Olen nyt tähän mennessä hankkinut tuplavaunut, 2xnajell kantokassit, toisen turvakaukalon kun yksi jo ennestään, 2xbb sitteri. Siinäpä kai nuo ja toki suurimpia hankintoja ovatkin. En usko jaksavani enää metsästää näitä loppu vuodesta ja ajatellut, jos menee kesken niin kaiken saa myytyä pois.
 
Millaisiahan haalareita/ulkovaatteita nää maaliskuiset mahtaa tarvita? Esikoinen syntyi kesällä joten alusaa pääsi tosi helpolla vaatetuksen suhteen. Meillä ulkoillaan paljon, koiran kanssa lenkkeillen ja pihalla touhuten esikoisen kanssa, joten vauvalle pitäisi kyllä olla valmiina sit ulkokamppeet jotta pääsee ulos kunhan lämpötilat ja vauvan ikä sen sallii.
 
Millaisiahan haalareita/ulkovaatteita nää maaliskuiset mahtaa tarvita? Esikoinen syntyi kesällä joten alusaa pääsi tosi helpolla vaatetuksen suhteen. Meillä ulkoillaan paljon, koiran kanssa lenkkeillen ja pihalla touhuten esikoisen kanssa, joten vauvalle pitäisi kyllä olla valmiina sit ulkokamppeet jotta pääsee ulos kunhan lämpötilat ja vauvan ikä sen sallii.
Samaa miettinyt. Minulla on heinäkuinen sekä joulukuinen ja silti aivan pihalla :hilarious:

Luulen, ettei hankita lainkaan toppahaalaria. Kunnon lämpöpussi, merinovillavaatteet ja joku kevyttoppahaalari. Tietty tumput, töppöset ja pipo. Pyrin ulkoilemaan kuitenkin mahdollisimman paljon niin, ettei vauvaa tarvitsisi kylmällä kauheasti nostella vaunuista. :confused005

En siis kovin usko, että täällä pk-seudulla saadaan taaskaan kunnon talvea.. osaisipa ennustaa.
 
Mäkin vähän mietin etten mitään sen paksumpaa toppahaalaria enää ostaisi, vauva todennäköisesti edellisten perusteella syntyy maaliskuun alun ja puolivälin välissä. Edellisellä helmi/maaliskuisella kyllä oli ihan toppahaalari, mutta silloin oli oikea talvikin.. Meillä todella paksu lämpöpussi.
Olen katsellut sellaista tikki/softshell haalaria, sinne allehan saa kuitenkin useampia kerroksia myös tarvittaessa laitettua. Ajattelin että jos onkin kovia pakkasia pitkään niin haen lähi Citymarketista sen haalarin sitten mikä siellä sattuu olemaan myynnissä :grin
 
Mä en varmaan myöskään hanki mitään varsinaista toppahaalaria. Joku merinovillapuku ja pussi rattaisiin riittää kyllä, autolla kuitenkin pääasiassa liikutaan ne ihan alkuajat ja sitten kääntyykin jo toivottavasti sää keväiseen.

Mulla on eka hankinta nyt tehty, jos voi omatekoisen peiton laskea hankinnaksi! Tein vauvanpeiton puuvillalankojen jämistä ja kokemuksen mukaan sellaisille on aina tarvetta - makuualusta, vaunupeitto, imetyssuoja ja uniriepu yhdessä. 610DCADE-4669-4389-AB98-A29400B5917E.jpeg
 
Esikoista odotellaan, joten kaikki on hankittava ja otettava selvää rattaista/turvakaukaloista/pinniksistä/vaatteista/rievuista/sekä kaikesta muusta tarpeellisesta ja ”tarpeellisesta”. Vaatteita oon tähän mennessä hankkinut kirppareilta/alennusmyynneistä ja niistä olis tarkoitus hankkia mahdollisimman paljon kaikki tarpeellinen. Itte tulee kans tehtyä paljon neulomuksia ja muutamat onkin jo puikoilta tipahtanu ❤️
 
Kouk, aivan ihana peitto! :Heartred

Meillä myös esikoinen tulossa, joten kaikkien tavaroiden hankinta edessä - ja mitään ei ole vielä aloitettu. Sain viikonloppuna yhden bodyn kaverilta lahjaksi, kun uskalsin kertoa raskaudesta, ja se on nyt ainoa tavara joka löytyy vauvalle. Käytettynä saan varmasti jotain vaatteita ja ehkä myös vaunut omalta siskolta, jonka lapsi syntyi nelisen vuotta sitten. Tarkoitus myös itse neuloa jonkin verran vaatteita, ja ostaa sitten loput kirpparilta. Mutta vielä en ole tosiaan ehtinyt oikein edes miettiä mitään hankintoja tai tarpeita.. ehtiihän tässä vielä :)
 
Tein listan missä on isot hankinnat ja pienet hankinnat erikseen. Hyvin löytyy vielä varastosta esikoisen jäljiltä vaatteita, kestovaippoja yms, mutta muut täytyy kaikki hankkia.
Mietin, että kun ei mitenkään rahassa uida, täytyy isommat ostokset tehdä varmaan niin, että säästää ja ostaa lopussa kaikki tai sitten kuukausittain yksi iso ostos kerrallaan. Ehkä en malta odottaa ja säästää loppuun, niin täytyy ostella joka kuukausi vähän jotain. :grin Vaunut ostan käytettynä, torissa on jatkuvasti sellaisia, mistä tykkään, 200-300e. Täällä kumminkin asumme lähes metsässä ja kuskaan vaunuja talliin ja kurassa, niin en viitsi uusiakaan, käytetyt passaa loistavasti. Jonkun kantovälineen ajattelin myös ostaa, jos pikkuinen viihtyisi siinä.
Mies tutki kaukaloita ja löysikin jonkun testivoittajan. Siihen olisi se isofix-kiinnitys, mutta telakka erikseen maksaa vielä yli 200e. :hungover: onkohan sellainen telakka isotöinen irroittaa autosta toiseen? Meillä kun on kaksi autoa, niin kaksi telakkaa olisi näppärä tai sitten säästää sekin telakan hinta ja kiinnittää vöillä. Telakka vain toiseen autoon olisi ehkä vähän tyhmää. Esikoisen kaukalo laitettiin vain vöillä kiinni, enkä kokenut mitenkään hankalaksi tai isotöiseksi hommaksi.
 
Tein listan missä on isot hankinnat ja pienet hankinnat erikseen. Hyvin löytyy vielä varastosta esikoisen jäljiltä vaatteita, kestovaippoja yms, mutta muut täytyy kaikki hankkia.
Mietin, että kun ei mitenkään rahassa uida, täytyy isommat ostokset tehdä varmaan niin, että säästää ja ostaa lopussa kaikki tai sitten kuukausittain yksi iso ostos kerrallaan. Ehkä en malta odottaa ja säästää loppuun, niin täytyy ostella joka kuukausi vähän jotain. :grin Vaunut ostan käytettynä, torissa on jatkuvasti sellaisia, mistä tykkään, 200-300e. Täällä kumminkin asumme lähes metsässä ja kuskaan vaunuja talliin ja kurassa, niin en viitsi uusiakaan, käytetyt passaa loistavasti. Jonkun kantovälineen ajattelin myös ostaa, jos pikkuinen viihtyisi siinä.
Mies tutki kaukaloita ja löysikin jonkun testivoittajan. Siihen olisi se isofix-kiinnitys, mutta telakka erikseen maksaa vielä yli 200e. :hungover: onkohan sellainen telakka isotöinen irroittaa autosta toiseen? Meillä kun on kaksi autoa, niin kaksi telakkaa olisi näppärä tai sitten säästää sekin telakan hinta ja kiinnittää vöillä. Telakka vain toiseen autoon olisi ehkä vähän tyhmää. Esikoisen kaukalo laitettiin vain vöillä kiinni, enkä kokenut mitenkään hankalaksi tai isotöiseksi hommaksi.
Mun mielestä isofix tosi näppärä irrottaa. Meillä istuimissa ja telakassa ollut istuimissa sellaiset liu'utettavat nappulat jotka vain molemmista vetämällä aukeaa niistä auton penkin välissä olevista lenkeistä. Kiinnitys vaan työntämällä istuin paikalleen, niin että kuuluu naksahdus. Itse en ostaisi noin hintavaa 2 telakkaa, jos ei ihan koko ajan tarvitsisi telakan paikkaa vaihtaa.
 
Juuri tein listaa kaikista hankittavista tavaroista. Kantoreppu (manduca) on ainut mitä edellisten jäljiltä on tallessa kun piti kolmosen jäädä viimeiseksi. Kaikki ylimääräinen tavara siis lähti eteenpäin heti kun ei enää tarvittu.
Ensikuussa alan pikkuhiljaa tavaroita ostelemaan.
Täällä kaukalo ja telakka uutena hankinta listalla
Pinnasänky käytettynä (patja uutena)
Vaunukoppa käytettynä
Vaatteita ajattelin kirppikseltä koittaa löytää ja aika hyvin näkyy välillä edullisesti torissa isompana pakettina muutamaa kokoa niin saa kerralla tarpeeksi vaatetta, jos vaan löytyy mieluisia.
Sitteriä tai hoitopöytää en hommaa, joku helposti siirrettävä hoitoalusta pitää myös hommata.
Harsot ja muu sälä puuttuu myös.
 
Mun mielestä isofix tosi näppärä irrottaa. Meillä istuimissa ja telakassa ollut istuimissa sellaiset liu'utettavat nappulat jotka vain molemmista vetämällä aukeaa niistä auton penkin välissä olevista lenkeistä. Kiinnitys vaan työntämällä istuin paikalleen, niin että kuuluu naksahdus. Itse en ostaisi noin hintavaa 2 telakkaa, jos ei ihan koko ajan tarvitsisi telakan paikkaa vaihtaa.

Kiva kuulla, sitä just mietin, että jos se isofix on isotöinen vaihtaa autosta toiseen, niin jättääkö sitten kokonaan hankkimatta vai hankkiiko kaksi. Saatamme helposti mennä yhden päivän aikana useamman kerran eri autoilla, itse kuljen toisella ja mies toisella, mutta jos minulla on koirat mukana, kuljenkin sillä autolla, millä mies yleensä, ja kauppareissut tehdään sillä autolla, millä mies kulkee töihin, niin tulee helposti päivittäin vaihtelua siihen isofixiinkin.
 
Meillä kans piti 3 lasta olla tarpeeksi, ja paljon tavaroita ja vaatteita myin. Turvakaukalo ja siihen joku ratasosa, ois tarkotus yhdeltä kaverilta ostaa, vaunut sentään vielä löytyy, mutta missä kunnossa lienevät, sitä en tiijä. Sitterin haluan sen björnin vai mikä se nimi olikaan. Hoitoalusta, kodinhoitohuoneen pöydälle lavuaarin viereen. Pinnasänky on, siihen ehkä uus patja. Pumpun saan serkultani, ja kestoliivinsuojia tilasin toiselta serkulta, pitää sitä pul-kangasta tilailla :) kiva kun voi facen kirppareilla ja roskalavalla bongailla kaikkea tarpeellista, juuri sain pari vaippapakettia pikkuruisilla vaipoilla :Heartred
 
Minäkin juuri listasin kaikkea ostettavaa :grin
Kyllähän sitä jonkin verran kertyy, kun melkein kaiken myin. Yhden bodyn löysin kaapista :hilarious:
Tarvitaan näillä näkymin ainakin:
  • Tripp trappiin Newborn set
  • Kehto olohuoneeseen
  • Lämpöpussi
  • Harsoja lisää
  • Pikkusälät, kuten kynsisakset, oma kuumemittari yms
  • Baby's Only leikkimatto (tämä harmittaa niiin paljon, että menin myymään pois)
  • Done by deer lelukaari (niin helppo, kun voi vaikka nostaa vaipanvaihdon ajaksi viihdykkeeksi)
  • Turvakaukalo ja telakka
  • Rintapumppu +yksi tuttipullo (kumpikaan edellisistä ei huolinut pulloa eikä tuttia)
  • Vaatteita, vaatteita ja vaatteita :grin

Noistakaan nyt ei tosiaan leikkimatto ja lelukaari ole mitään pakollisia enne syntymää ostettavia :hilarious:

Uuden (no toki siis käytetyn) auton ostimme juuri, että saadaan kolme istuinta taakse mahtumaan.
Ja tilasin myös uuden ruokapöydän, kun edellisen pariin mahtui vain 4 henkeä. Todella tärkeää ostaa tämä nyt. :laughing001 Samalla tilasin recliner nojatuolin, jossa mukava imettää.. on ollut haaveena molemmissa aiemmissa raskauksissa:rolleyes:
 
Täälläkin hankittavien tavaroiden lista pitkä kun esikoinen on tulossa. Eikä lähipiirissä ole ketään jolta olis saanu tavaraa. Paitsi jotain vauvanvaatteita jotka äitini on säästänyt minun vauva ajoistani.
Viikonloppuna käytiin katsomassa vaunuja ja löydettiinkin vaunut ja niistä saatiin alennus kun liikkeessä oli alennuskamppanja menossa. :)Pinnasänkykin hankittu ja patja. Enään isompana hankintana kaukalo. Niin ja tietysti vaatteet ja muuta pientä pitää vielä hankkia.
 
Ite en vielä uskalla hankkia mitään. Ehkä vasta joskus puolessa välissä..
 
Musta tuntuu että mun hankinnat venyy jonnekin tammikuun alennusmyynteihin... Tässä päällimmäisenä on mielessä remontti, että jos saataisiin toimiva suihku ja isompi makuuhuone kuosiin ennen maaliskuuta niin JES :)

Meillä on kyllä aika paljon esikoisen ajoilta tavaraa tallessa, että ehkä myös siksi himmailen. Tavaraa on jo ihan liikaa!
Auton turvaistuimet on ehkä isoin hankittava, sekä kaukalo vauvalle (joka menee Britaxin rattaaseen kiinni) että kasvot menosuuntaan -istuin kolmevuotiaalle, joka on alkanut protestoida matkailua toisin päin.
 
Takaisin
Top