Voihan kukkuminen! Mua on lokakuun loppupuolelta vaivannut uniongelmat. Aluksi vaivana oli hieman myöhästynyt nukahtelu ja siitä seuraava myöhäinen herääminen (esim nukahdin klo 02-03 ja heräsin vaivoin klo 11-12). Nyt asiat on menneet vaan hullummiksi ja oon ennenmminkin yökukkuja/päivänukkuja. Aamuyöllä puoli viisi-puoli kuusi saan nukahdettua kunnolla ja sitten kyllä nukuttaa sinne iltapäivä kahteen tai kolmeen. Lopun päivää on nuutunut olo, enkä meinaa saada itseäni sohvaa ja keittiötä pidemmälle. Kahtena viime yönä oon koittanu huijata itteni nukkumaan aikaisemmin (rytmin kääntö, jota aiemmin koitin, ei ottanut tuulta siipiensä alle...) kamomillateen, lämpimän suihkun, fyysisen väsyttämisen, lukemisen ymymym avulla. Oonkin nukahtanut, mutta vain puoleksitoista-kahdeksi tunniksi, jonka jälkeen oon hikisenä herännyt aivan virkeänä.
Viime yönä nukahdin tosiaan klo 00 ja heräsin 01:30. Pyörin sängyssä 04 asti ja kyllästyin. Painuin alakertaan ja laitoin uuniriisipuurot valmistumaan ja oikaisin sohvalle. Torkahdin hetkeksi ennen kuin puuro oli valmista klo 06. Sitten nukahdin tunniksi ja nousin miehen kanssa aamupalalle. Nyt makailen sängyssä ja oottelen unta. Tässä ehtis kolme-neljä tuntia nukkua ennen neuvolaa, joka on klo 13. Hormonit varmaan hyrrää ja pitelee ne vähäisetkin unenrippeet yöaikaan pois. Aika hulluksi vaan menee, ennenkuin loppuu. Onneksi maksimissaan kaksi ja puoli viikkoa aikaa synnytykseen! <3