Viimeisen kolmanneksen olot

Voi Jolianna, ei kuulosa kivalta! Koita
"Levätä" supistusten välit (joo helpommin sanottu ku tehty) ja tosiaan juot mehua tai jotain sokerista, että saat vähän energiaa.

Toivotaan, että olo helpottais oksentelun ja kuumeen osalta ennen synnytystä! Mutta kyllä sä selviät varmasti! Tsemppiä! ☺️
 
Mulla loppuu usko koko hommaan, aamu kuuesta asti on supistanu, puoli viiden jälkeen oon tullu osastolle, eikä tunnu etenevän sitte millää :sad001
 
Tyttövauva syntyi pitkästä ja piinallisesta ponnistelusta huolimatta sektiolla tänään 21.12. Klo 21:12. :Heartred Pääsin hetki sitten heräämöstä osastolle, enkä tiedä vielä tarkkoja mittoja. Iso tyttö kuulemma. Täällä harjoitellaan tissittelyä, mutta äiti on niin kipeä ja väsynyt, ettei onnistu ilman ulkopuolisen apua ja tyttö potkii kipeään leikkauskohtaan ja kohtuun. Ilmoittelen lisää toiseen ketjuun, kun tiedän ja ehdin.
 
Onnea Hulina jokatapauksessa, nyt on sinun osalta odotus ohitse ja loppu hyvin kaikki hyvin, eikö?:)

Täällä ollaan valvottu kl.3 asti eikä vaan unta riitä. ..milloin huoletta vauvan liikkeet ja seuraavassa hetkessä supistaa ja sit tää kutina on jotain ihan käsittämätöntä, olen kohta raapinut itseni vereslihalle :eek:
 
Onnea Hulina :Heartred Mulla oli kyllä eilen niin tuskainen ilta, että piti ihan panadolia ottaa ja jeih, limatulppaa on irronnu! Kyl voikin ihminen olla onnellinen kun toosasta tulee jotain ulos :laughing002 Niin paitsi että en mä jouluaattona halua laitokselle, mutta eihän tuo limatulppa mitään synnytyksestä vielä kerro. Tänään vielä neuvolaan tarkastukselle ja sitten kinkun paistoon :)
Eevis4, sympatiat on puolellasi tuon kutinan kanssa, mulla kutisi vatsa kovin to jälkeen ja raavin sen kans vereslihalle, onneksi sain sen rasvauksella menemään ohi.
 
Täällä on siivottu koko päivä kämppää lattiasta kattoon, on pesty peitot ja loput petivaatteet on tuulettumassa, kylppärin ja vessan pesin juuriharjalla seiniä myöten ja pesukone on pauhannut jatkuvalla syötöllä. Äsken vielä leivoin saaristolaisleipää ja tein ruokaa.
Ja sitten käydessäni vessassa VIHDOIN tapahtui edes jotain, kun limatulppaa lähti irtoamaan!:happy093Vaikkei se mitään välttämättä meinaakkaan niin ihanaa saada edes jonkinlainen merkki lähestyvästä synnytyksestä, kun edelleenkään ei oo ollut sitten mitään merkkejä :grin
 
Mulla tänään rv.40 ja mitäääään tulosta ei oo napero ilimottanu :confused:Limatulppaa vaan irronnu, mutta eipä palijoa lohuta kun synnytykseen voi viikkoki mennä :D Kamalan tukala olo vaan, alapääässä kamala paine pitkästä aikaa kunnolla.... hyvä et sängystä ylös pääsen :sad001 mä nii tuskailin, et joulua en osastolla halua olla mutta voin sanoo et ihan sama missä on ! Pääasia et nyytti tulee kunnossa maailmaan:Heartpink

Hulinalle onnea tulokkaasta:love017
 
Nyt on tainnut alkaa lapsivettä tulemaan, seassa aavistus verta. Hiukan ehkä jo supistaakin. Sairaalasta kehotettiin menemään takas nukkumaan, mut voi että jännittää! Olisko tää vihdoin alkamassa :)
 
Supistukset alkaa olla jo suht säännöllisiä ja etenkin makuulla tuntuvat hyvin. Lisäksi tulee jonkin verran veristä vuotoa. Eikös tämä kuulosta jo siltä että pian pääsis synnärille?
 
Ei periaatteessa oo mikään kiire sinne, mikäli kipujen kanssa pärjäät ja ei ole mitään poikkeavaa/ei ole annettu erityisohjeita (perätilatapaukset tai vauvan pää ei vielä kovin alhaalla). Kotona on paaaljon helpompaa ja miellyttävämpää olla kuin sairaalassa. Suosittelisin menemään, kun kivut ovat niin suuret, että kaipaat uusia keinoja lievittymiseen. Onko pitkä sairaalamatka?
 
Muistaakseni lapsivesien menosta viimeistään noin 12h kuluttua suositellaan mentävän sairaalalle.
 
Joo, kotona aattelin vielä pysytellä. Puolenpäivän aikaan pitää joka tapauksessa soitella synnärille (näin ohjeistivat kun soitin sinne joskus yhden aikaan). Onneksi sinne on lyhyt matka, meniskö taksilla joku 10 min - vartti.
 
Kohta teilläkin on jo oieni kainalossa Mitzi! Onnea koitokseen :)
 
Takaisin
Top