Viimeisen kolmanneksen olot

Viime yö oli tuskallinen täälläkin. Syy vaan oli outo, eli tuntui ihan siltä kuin olisi vauva polkenut mun sydäntä lyttyyn tms. kun ei missään asennossa voinu olla ja henkeäkin ahdisti samalla. Piti istuskella jonkin aikaa, mut sit väsymys otti vallan ja sain jonkinlaisen asennon, että pystyin nukahtaa. Heräsin varmaan neljästi lisäksi vessaan ja oikean puolen lonkkaa särkee vieläkin. Tänään onkin sit vaan vituttanu ja väsyttäny koko päivän.
 
sapiisakki kuulostaa tutulta. mulla supparit aiheuttaa hengenahdistusta neiti nukkuu yöt hyvin paitsi sillo ku tulee supparei. mä nukun vasemmal kyljellä lähinnä ja saa kyl tehä hengitysharjotuksia ku tulee supparei vaikka ovatki pitkälti kivuttomia että saa hengitettyä.
 
Mulla on alkanut kuulua alavatsalta/jostakin alhaalta lantiosta niitä napsahduksia, joista joku/jotkut ovat aiemmin kirjoitelleetkin. Tuntuu oudolta. Ihan kuin tuolla alavatsassa joku poksuisi. Tiedättekö sellasta poksuvaa jauhetta, jota oli joskus tilkaripaketissa ja kostuessaan poksui? Ihan kuin sellaista olis tuolla kohdun alaosassa ja poksahtelis aina välillä. Myös lantio tuntuu löystyneen ja se alue lonksahtelee ja naksuu aina vain enemmän. Tänään (eilen) on rv 37+2 ja oon laittanu tilauksen aikaisintaan 12.12. eli rv 38+4. :)
 
Olispa kiva nukkua. Viime yö tais olla eka kahteen viikkoon ku sain unta, mutta ny taas menee valvoessa. Ihan tyhmää..
 
Hulina: mulla ainaki sitä naksumista kuuluu aina ku vauva liikkuu ja joku täällä tiesiki kertoa että ne on vauvan nivelet jotka naksuu :)
 
Mä kun olen saanut tähän saakka nukkua yöni aika kohtuullisen hyvin, niin se taisi nyt sitten muuttua... Viime yönä jouduin nousemaan ensinnäkin pissalle kertaalleen mitä ei ole kyllä vielä tässä raskaudessa tainnut tapahtua. Sitten heräsin 3-4 kertaa erilaisiin kipuihin, alaselällä ja alamahalla, aika sellaista kuukautiskipumaista. Nukahdin kuitenkin aina uudestaan eli pätkissä on tullut nukuttua.
Maha- ja selkäkivut jatkuu nyt päivälläkin. Erityisesti mahan puolella tuntuu lihaksetkin ihan kipeille/kireille koko ajan, ei paljon huvita liikkua. Otin jo tuossa Panadolia, mutta ei taida nyt auttaa. Ja koko ajan tuntuu että olisi tarve mennä vessaan, jommalle kummalle hädälle...
 
Täällä kans puapru on samanlaisia fiiliksiä. Aamullinen neuvola ja terkkarin mahan tunnustelut aiheutti taas sellaset supistukset ja alapään tuikkimiset että huhhuh. Mulla on maha ihan kivikovana koko ajan ja siitä ilmeisesti johtuu sitte toi mahan kipuilu. Tuntuu ihan siltäkö olis tehny jonku älyttömän vatsalihastreenin :D lonkat on ihan tulessa ko laittaa makuulle, mutta pakko son maata välissä. Viime yönä oli myös nivuset tosi kipeät, tuntu ettei saa tyynyä polvien väliin ku sattu. Panadol autto ehkä just sen verran että pysty hetkeksi nukahtaan :/
 
Täälläkin samanmoiset tuntemukset kun puaprulla. Tuikkimiskipuja ja menkkamaisia tuntoja vähän väliä. Lonkkakivutkin on oikein mukavia. Sanoinki just ukolle et tässä tuntee jo ittensä ihan vammaseksi kun kaikki tekeminen sattuu/aiheuttaa jälkeenpäin kipuja. :D
 
Ai niin, listalta unohtui täysin rintojen vihlominen... Nyt muutamana päivänä tullut sellaisia nopeita, kipeitä vihlaisuja. En muista enää Ellin raskaudesta oliko vastaavia, mutta synnytyksen jälkeen taisi vähän samantyyppisiä olla maidon noustessa... No, oli mitä on, niin näillä tässä taas mennään!
 
Täälläkin yöunet ovat nyt jääneet vähäisiksi, viime yönä heräsin klo 04 ja en saanut unta enää vessassa käynnin jälkeen. Tunnin jaksoin yrittää ja sit huikkaisin miehelle meneväni alakertaan katsomaan Netflixiä, kun uni ei tule. Oli pakko huikata miehelle, muuten hän olis ihan varmasti hetken päästä herännyt ja paniikissa huudellut että missä olen. Näin on käynyt ennenkin. :p
Aamulla sitten nukuin kasin jälkeen joten kuten pari tuntia. Päivällä tein jouluostoksia 3 tunnin ajan. Nyt ihan ok olo. Saas nähdä, että kuinka ensi yö menee..siellä vessassa nyt tulee rampattua joka tapauksessa.
 
Mä en enään juurikaan tunne pissa- tai kakkahätää... Tulee vaan kipu alavatsaan ja nro.2 kipu voi tulla tosi voimakkaana ja yllättäen. Ihan outoa! Kipu lakkaa välittömästi kun pääsee pöntölle.
Onko muilla samanmoista?
 
Kyllä vain Anjuska86... pissahätä tuntuu vihlovana kipuna ja isompi hätä kovana paineena ja kipuna selän puolella. Myös normaali nälän tunne on hävinny ja muuttunu vatsakivuksi ja pahoinvoinniksi. Tätä siis heti jos parin tunnin välein ei jotain pikkupurtavaa saa.. :confused: Ei olis onneks enää kuin tasan viikko LA:han! Jaksaa jaksaaa...
 
Täällä valvotaan taas, tällä kertaa kipeiden supistusten takia!
Eka niitä tuli vajaa 10 minuutin välein jostain ilta ysistä puolille öin. Otin panadolia ja vietin aikaa suihkussa, jonka jälkeen nukuin pari tuntia... Nyt taas valvottaa. Supistuksia tulee about 15-20min välein mutta ovat kyllä kipeitä!!! Jospa ne tästä tihenis, vielä olo ei oo sietämätön, paitsi ihan sen pahimman "huipun" kohdalla.

On tämä vähä jännää, nämä on mun ekat kunnon supistukset, vaikka tiedän etteivät varmasti ole mitään siihen verrattuna sitten kun tää on menoa!
 
Täällä myös valvotaan, kun uni ei edelleenkään tule, vaikka puoli kymmenestä asti oon yrittänyt... Blääh.
Toivottavasti sun supiatukset tihenee ja pääset pian tositoimiin! :)
 
Tiheneehän ne.... nyt viimeset kolme tuntia tullu 5-10 minuutin välein ja mietin tässä että kauanko vielä oottelen ennenkun soitan synnärille.... Jotenkin vaan oon varma että nämä vielä hiipuu ja patistin miehen töihin lähtemään! Tosin nopeesti se sieltä on takas, mutta nyt tarkemmin ajateltuna aina supistuksen tullen on vähän "orpo olo" yksin niitten kans kärvistellä!

Noh, nyt sitten vaan oottelen ja katon mihin tämä tästä kehittyy... Väsyttää kauheesti, mutta ei tässä pysty nukkumaan.
 
Tuleekohan sulle Tuikkis seuraava vauva? :)

Mä nukuin ihan kohtuullisesti viime yön. Kerran heräsin vessaan, sitten 5 aikaa isännän kanssa laittamaan hevoset ulos ja nyt 7 jälkeen esikoisen herätessä. Illalla kyllä mietin kovasti, että mitenhän nukuttaa, ne kivut kun jatkuivat oikeastaan edellisyöstä eiliseen iltaan. Mutta nukuttu nyt kuitenkin on, ja hyvä niin!
 
Heräsin viime yönä menkkakramppimaiseen jomotukseen, jonka oletin olevan jonkinlainen supistus. Hetken se kesti mutta meni sitten itsekseen ohi ja sain aika pian uudestaan unta. Menkkamaisia jomotuksia on ollut melkein joka ilta tällä viikolla. Meinaakohan lapsi syntyä yöllä, kun kivut keskittyy ilta-aikaan vai huomaanko noi tuntemukset vain ite helpommin kun asetun illalla paikoilleen...

Eilen oli myös närästystä ja nyt aamusta on jalkapohjat olleet todella arat kävellessä. En huomaa jaloissa turvotusta mutta jotenkin suurentuneet ne on, koska siistimmät kävelykengät ei enää mahdu kunnolla jalkaan. Sormien nivelet on kipeet koko ajan ja etenkin aamuisin on ihan mahdotonta laittaa käsiä nyrkkiin.
 
Tuikkis, sulla jännät paikat :) mulla kun ei oo paljo mitään tuntemuksia, supistuksia tulee n.1 tunnissa mut ei mitenkään kipeästi,kohtu vaan kovettuu ja hellittää sitten. Öisin en tunne juuri mitään, viime yönä heräsin kyllä useasti puolen vaihtoon kun pakarat puutuu mutta nukahdan heti uudestaan.
Nälkä on melkein jatkuva mut sitkeesti pidän dieettiä yllä ja kärsin näläntunteesta o_O nyt on taas se epätoivoinen tunne ettei tää synny ikinä!
 
Takaisin
Top