Viimeisen kolmanneksen olot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voikun pääsisikin saunaan ja varsinkin paljuun, siellä kaikki kolotukset häviää.. Tuliakohan äiti hakemaan mut paljuilemaan viimestä kertaa ennen maanantain käynnistystä ;) (ei o ku reilu 200km yhteen suuntaan) :D
 
Mulla ollut jokusen viikon samanlaisia kipuja Citrus. Varsinkin pitkällään ollessa tuntuu, että joutuu tekemään ihan hillittömän työn että jalkoja saa nostettua.
 
Mulla on sisäreidet (lihakset) ollut tosi kipeät jo useamman viikon. Aina ihmettelinkin että miks just sisäreidet? Esikosta ei ollu tälläistä...
 
Mulla on myös ollut jonkin verran noita nivuskipuja. Aika hetkellisiä tosin, menee yleensä nopeasti ohi. Viime öinä on myös kädet puutuilleet. Muuten oonkin saanut tähän asti aika hyvin nukuttua mutta nyt tosiaan tullut noi puutumiset ja lisäksi olen joka yö herännyt vessaan. Onneksi vielä pärjää, kun kerran yössä käy eikä tarvitse sen enempiä rampata.

Vauva ei ole vielä laskeutunut, mikä varmasti vaikuttaa oloon. Varmasti muuttuu epämukavammaksi, kun lapsi tajuaa, mihin suuntaan sen pitää lähteä etenemään.
 
Voi että! Nyt niitä raskausvaivoja rupee oleen koko ajan ja joka hetki...
Hyvää lepäämisasentoa ei tahdo löytää, tänä aamuna ekaa kertaa turvotusta sormissa ja jaljaterissä. Jalkapohjat vähän arat.
Kivana lisänä menkkamaista jomotusta alavatsalla.
 
Nivuskipuja on ollut täälläkin. Kävellessä paine alavatsalla ja nivusissa on aikamoinen. Pääsääntöisesti vointi kuitenkin hyvä. Kyllä tuota synnytystä jo pikkuhiljaa on alkanut odottamaan yhä enemmän.. Viikotkin poksuu tänään, RV 39+0, loppusuora häämöttää!
 
Kävellessä alkaa tulla kipuja tuonne häpyluun yläpuolelle, jolloin on pakko hidastaa vauhtia. On ollu noi ulkoilu housut vähän liian tiukat vyötäröltä eikä se ainakaan paranna tilannetta. Tekis mieli ostaa vanhat kunnon toppahaalarit, joissa on henkselit. Ehkä niille löytyy käyttöä vielä raskauden jälkeenkin jos tulee kunnon pakkastalvia.
 
Mä olen niin jäässä koko ajan, että haaveilen sellaisesta raskausvatsalle sopivasta aikuisten kokotoppahaalarista!!! Ai vitsit se oliskin lämmin.
 
Mulla on appiukon henkselitoppikset:D aivan ihanat ku ei tarvi palella eikä purista;) tosi tyylikkääthän ne on mut ei tässä mitään tietoo hehkeydestä oo ollu muutenkaan viime aikoina;D
 
Täällä on toppapuku jota oon ennen raskautta käyttäny koiran ulkoiluttamiseen. Tai itseasiassa se on vanha kunnon pilkkihaalari. Lämmittää kehoa ja mieltä (välillä liikaakin). Onneks ei oo ollu kovia pakkasia niin ei tarvii testata menisikö tämän vattan kanssa päälle :D Nyt oon muuten käyttäny aika paljon miehen paitoja, toivottavasti vatta nyt ei enää kasva (37+0), nämäkin alkaa nimittäin puristaa...
 
Jännää että teitä palelee. Mä ulkoilen penskojen kanssa ohuilla housuilla ja toppatakin alla on t-paita. Meinaa olla jopa liian kuuma.
 
remppana mä en valita kylmää täällä kylläkään koska en asu suomessa...meillä talvella on sellai 20-25 päivällä ja yöllä 10-15 astetta. ukko valittaa aamusin kylmää.
 
En raaskinut ostaa äitiystalvitakkia. Kuitenkin koiran kanssa tulee ulkoiltua päivittäin ja lämpimänä pitää pysyä. Mulla on kestolainassa miehen toppatakki ainakin tammikuulle asti. Onneksi sillä on toinenkin takki, sellanen siisti villakangastakki, jota ite voi käyttää ettei hänen tarvii ilman kulkea ;)
 
Mulla on kans lainassa miehen toppatakki ja ei vielä ole ollu niin kylmä, etteikö olis pärjänny kalsareilla ja college-housuilla. On mulla onneks semmoset henkseli-toppikset jos tullee ennen joulua kovemmat pakkaset. Vaikka hikipä mulla valuu lähes tulkoon koko ajan. :D
 
Omilla vaatteilla mennään täälläkin. Isännän vaatteet nyt ei mahtuisi mun päälle vaikka en raskaana olisikaan. Niin, ja mä käytän kyllä vielä ihan tavallisia henkkamaukan urheiluhousujakin, eikä tee pahaa. Farkut on toki mammamalliset, ne kahdet mitkä viime raskauteen hankin. Jouduin kyllä ostamaan uudet fleecetakit, kun vanhoista vetoketjut sanoi sopimukset irti, mutta tavallisen mallisia nekin on, miesten puolelta ja yhden koon isompia kuin mitä normaalisti käyttäisin.

Joku joskus kertoi muuten käyttävänsä miehensä housuja, takaperin, raskaana ollessaan, ja oli kuulema hyvät päällä. Kokeilikaas te jotka miestenne vaatteita käytätte!
 
meillä käytetää yhteisest vaatteita paitsi alusvaatteet ja mun jilbabit ja mekot...pidän yleensä tummia vaatteita mitkä sopii myös mun miehelle...

mulla alko eile illal supparit, ei viel voimakkaita eikä nyt noi varsinaiset niin tiheää ole ollu mut oon jo iha täpinöissäni et josko se siitä kohtapuolin alkaa... anoppi lähtee tyttäriensä kans toisee kaupunkii oliivienkorjuusee pariks viikoks joten jos neiti syntyis ens viikolla ni saisin rauhassa toipua inshaAllah ilman tunkeilua nenän eteen heti synnytyksen jälkeen.
 
Mullakin käytössä omat vaatteet, en raaski ostaa kuukautta varten mammatakkia. No olin kirjastossa ja alahyllyltä yritin kirjaa ottaa nii takista lensi nappi irti :grin olen jatkanut napinläpeä hiuslenksulla nyt niin ei pitäisi enää nappien lennellä ! Käytän siis villakangastakkia ja jos oikein kylmäksi menee voin lainata mun 15 vuotiaan pojan untuvatakkia,hän käyttää miesten m-koon vaatteita ja hänen nykyiseen tyyliin ei todellakaan kuulu mikään untsikka,ne on niin so last season! :grin
 
Takaisin
Top