Viimeisen kolmanneksen olot

Mä voisin vaan nukkua ja nukkua ihan koko ajan 37+1 nyt. lisäksi kaveri on ymmärtänyt varmaan jotain väärin, on perätilassa ja yrittää tunkea itteää mun oikean kyljen kautta ylös ja selän puolelle.. Tuntuupa mukavalle.
 
Tällä viikolla on ollut tukala olo vatsan kanssa. Tuntuu että maha on pinkeenä koko ajan vaikka ei koko ajan supistakaan. Ihan kuin vauva olis menny poikittain ja on ylhäällä edessä.
Silti alavatsaan on tullut uusi kipu.
Sellainen terävä vihlova kipu kun kävelee 20m pidempään tai kun kääntää kylkeä tai mitä vaan... Prkl.
Oon voinut niin hyvin, että ei ole ollut malttamaton olo tai ärsyttänyt. Heti kun vähän kipuilee, niin oon valmis työntään tän kakaran ulos mahasta. Tyypillistä.
 
Mullakin on tuota viiltävää kipua. Lähinnä sellaista repäisykipua, kun kääntää kylkeä tai liian reippaasti nousee portaita tms.
Inhottavaa.
 
Varmaan sitä samanlaista viiltävää kipua on minullakin. nimenomaan tuollaisissa kyljenkääntämistilanteissa tai kun tarvii jalkoja muuten nostaa?

Tänään ollut muuten loistava päivä! Käytiin esikoisen kanssa kaupoilla aamusta, ihan asioilla eikä vain shoppailemassa. Sitten sain päikkäreiden aikaan vähän siistittyä paikkoja tallin ympäristössä ja isännän kanssa laitettua terassille syksyvalot. Siivosin, laitoin ruokaa ja tein Wilhelmiina-pikkuleipiä viemisiksi huomenna kummitädilleni. Pienet päikkärit piti kyllä ottaa, mutta kohta saunaan ja sitten nukkumaan!

Ja isäntäkin sai vaikka ja mitä aikaiseksi tuolla navetassa, kyllä hevosten kohta kelpaa siellä asustella kun saavat uudet kivat (lämpimämmät) tallitilat!
 
Huuuh, viimesten parin päivän sisään on olo tuntunut kyllä siltä et maha on ihan täynnä vaikka et ois mitään syönyt niin silti on maha aivan täys! Miten ihmees tää voi enää kasvaa? :D kuusi viikkoa olisi viellä jäljellä.. Huhhuh! Ja nyt alkaa sukkien laitto oleen täyttä ähellystä ja puhellusta, siksi pyydänkin usein miestä apuun niin ei tarvi kiroilla kun ei vaan taivu enään!
 
Tai oletteko yrittänyt vetää sukkahousuja jalkaan? Mä tänään ähisin ja puhisin ja ihan hengästyin kun pukeuduin niihin,oli kyllä viimeinen kerta tän mahan kanssa!
 
Täälä kans on tuo tunne et maha on ihan täys,ei tarvi ku jotain pienta syödä ni ihan ähky ja tuntuu että halkee..ennen jakso syödä esim hampurilaisen ni ny se jää puoliks syömättä!mahalaukun tilavuus on varmaa yks kolmas osa enää..
sitten tuntuu että nahka repee jo selästä,kiristää ja kaikki nahkat ja kaikki on ihan tiukilla,tosi tuskanen olo...
ja juuh,sukat jalkaan aamulla on suoritus jo itsessään..saati niiden pois otto illalla...ja erehdyinpä yrittää leikata varpaan kynnet,itku konsertiksi ja ähinäksihän se vaan jäi...UNIKUVA!
 
Eilen poksahti rv 36 ja sen kunniaksi käytiin äitin kans lenkkeileen parin kilsan lenkki! Harjotussupistuksia tuli sen reissun jälkeen aika reippaasti, mutta muuten oli hyvä olo. Rautatabletit piti alotella säännöllisesti ja ootin että tulee kauhea ummetus, mutta käviki toisin päin! Kakka luistaa kyllä kohta liianki hyvin :D
 
Miulta lähti tänää limatulppa. Nyt sit alko jäntskättää, et kerkeiskö vauva syntymää spontaanisti ens vkon aikana vai tarviiko sillo 24.pvä mennä käynnistykseen. :) Kipeitä supistuksiahan miul on ollu pitkin raskautta, tosin ne on lisääntyny viimesten viikkojen aikana.
Toivottavasti käynnistyis iteksiään, ni ei tartteis sitä ilmeisen epämukavaa ballonkia käyttää.
 
Mimaro, mä en kyllä kokenut ballonkia mitenkään erityisen epämiellyttäväksi. Toivotaan kuitenkin, että starttaa omia aikojaan, mukavampihan se niin olisi. Vaikka limatulpan irtoamisestakin saattaa mennä vielä pitkäänkin ennenkuin itse synnytys alkaa - ainakin mitä olen kokemuksia lukenut niin vaihtelee todella paljon!
 
täällä illalla ja yöllä tullu yhdistelmänä harkka ja varsinaisia suppareita, olin just ukolle sanonu et hermot menee näihi harkkasuppareihi ja sit alko alaselkäkipu ja alavatsakipu, vatsa kovettu. ukkoki pääs kokeilee miltä vatsa tuntuu supparin aikaan oli et iha erilaiselta tuntuu ku normaalist. harkkasupparei tuli pidemmän aikaa n. 5min välein välil tiheämmin ja sit muutama varsinainen siihe lisäks. tänää on harkkasupparit jatkunu silloin tällöin tulevina eli ei säännöllistä.
mulla tuli kans rautakuuri ja mulla rautatabletit ei auta vatsan toimintaan vaan aiheuttaa sen pahuksen ummetuksen.
 
Tai oletteko yrittänyt vetää sukkahousuja jalkaan? Mä tänään ähisin ja puhisin ja ihan hengästyin kun pukeuduin niihin,oli kyllä viimeinen kerta tän mahan kanssa!
Mä pukeudun lähes ainoastaan sukkiksiin ja mekkoihin. En edes omista muunlaisia housuja, jotka mahtuisi päälle. Hyvin taipuu kun istualteen on ja taivuttaa jalka kerrallaan sivuttain.. Samanlailla menee kengät.
 
mulla on ainki ylävatsakipuja hirveesti!jos on ihan paikallaan ni jomottaa pienesti,liikahduskin niin tuntuis ku joku löis puukolla ylämahaan..ylimpään kohtaan mihin kohtu yltää ja jonkin verran myös rintojen alla korkeimpiin kohtiin...niin kova ja viiltävä kipu...ja jos koittaa tehdä pienenki kurotuksen,ylävartalon taittumis liikkeen tai kumarruksen,saati nostaa jotain niin kyllä itku tulee,sattuuu!

millaistahan tuo raskaus myrkytys ylävatsakipu on...jatkuvaa?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ylävatsakipuja ja mulla viikkoja siis 34+3. Neuvolassa kun asiasta puhuin niin johtuu vaan siitä et sisuskalut on niin runtattuna että aiheuttaa kipuja. Terkka sanoi et jos kyse ois raskausmyrkytyksestä niin kipua ei oikein pysty paikantamaan eikä se hellitä oikeastaa ollenkaan. Mulla noi kivut tulee ja menee ja pystyn kyllä sanomaan et mihin kohtaa massua sattuu. Ja jos mietityttää niin verenpainetta vaan mittamaan. Kuitenkin se on yleisin raskausmyrkytyksen oire että verenpaineet nousee paljon. Itellä on ollut mittari käytössä juurikin oman mielenrauhan säilyttämiseksi :D
 
Mullakin niitä kipuja tulee ja menee, on vähän sellaisia kramppeja että kestää hetken ja menee sitten aikanaan ohi,mutta ilkeän tuntuista kun ei pysty hetkeen liikkumaan. En oo ees ajatellu mitään raskaus myrkytystä tän asian tiimoilta, nää kun on näitä ah, ihania raskauteen kuuluvia juttuja :grin
 
mulla ylävatsan tuntemukset on ollu iha harkkasuppareita, pistää haukkoon henkeä joka on tosi ärsyttävää.
 
Takaisin
Top