Viimeisen kolmanneksen olot

nii ja ei varmaan ainoona oireena riitä lisätutkimuksiin tai raskausmyrkytys epäilyyn...
huomenna neuvola josta luultavimmin pitäis saada lähete ultraan pt takia...tai mistä hemmetistä sitä tietää miten päin tuo on,osumaa tulee jokapuolelle mahaa että mulla ei o aavistustakaan...kuinkahan nopsaan ne ottaa si ultraan jää nähtäväks...ei varmaan veis vararikkoon yhtäkään kaupunkia jos joka neuvolaan sijoitettas yks ultra kone et neuvola lääkäri vois tarpeen ollen kurkata tälläsii "pieniä"asioita,ain ei tarttis lähtee ruuhkauttaa äippäpoleja-..
 
Olo alkaa olla aika tukala. Tuntuu että on vaikea saada riittävästi happea ja kävellä ei saisi juuri lainkaan kun sattuu ja vihloo. Toisaalta myös jalan nostaminen ja kyljen kääntäminen on kivuliasta niin ei toi sängyssä oleminenkaan huvita:) Ja lonkat juilii kans öisin. 35+4 joten vielä pitäis jaksaa. Harmi vaan kun ei voi käydä esimerkiksi kävelyllä:/
 
huomenna neuvola josta luultavimmin pitäis saada lähete ultraan pt takia...tai mistä hemmetistä sitä tietää miten päin tuo on,osumaa tulee jokapuolelle mahaa että mulla ei o aavistustakaan...kuinkahan nopsaan ne ottaa si ultraan jää nähtäväks...ei varmaan veis vararikkoon yhtäkään kaupunkia jos joka neuvolaan sijoitettas yks ultra kone et neuvola lääkäri vois tarpeen ollen kurkata tälläsii "pieniä"asioita,ain ei tarttis lähtee ruuhkauttaa äippäpoleja-..

Mulla neuvolalääkäri yllättäen ultrasi asennon viime kerralla. En tiennyt että hällä on ees laittetta siihen (laite oli niin pieni ja kälynen). Yks kaks lääkäri mahan kopeloinnin jälkeen mitään sanomatta vaan kaivoi laitteen esiin ja rupes ultraamaan. En itse nähnyt screeniä (pieni ja etäällä). Jokatapauksessa sain varmuuden että rt on ja pysyy, vaikka osumaa tulee jokapuolelle.

Tänään kävin ultrauttamassa kainalossa olevan patin yksityisellä puolella. Yllätyksekseni ultraaja ehdotti että haluanko että hän samalla nopeesti vilkasee myös mahaan ja tottahan toki halusin! Olipa mukava nähdä tyyppi imeskelemässä peukaloa masussa! Oon viimeksi nähnyt toukan rakenneultrassa heinäkuussa, muita seurantoja ei ole tehty. Täysikokoinen tyyppi siellä makoili kippurassa pääalaspäin. Sain tarkat koordinaatit missä sijaitsee pää, niska, selkä, jalat ja peppu niin nyt osaan hahmottaa hieman paremmin liikkeitä.:love7 Kainalossa oleva patti oli rintakudosta, joka on tietty turvonnut muun rintavarustuksen myötä. Saattaa kuulema kipeytyä imetyksen yhteydessä, mutta on harmiton. Eli mulla on nyt viralisesti todettu kainalotissi! :laughing025
 
Mun äidillä turposi "minitissit" kainaloiden eteen kun mua (esikoista) odotti. Ja juurikin ihan harmitonta rintakudosta, lähinnä esteettinen haitta. Mulle ei oo tullu. (ainakaan vielä!!!)

Mulla ei ole ollut ollenkaan ylävatsan kipua. Alavatsalla ja sivuilla senkin edestä.
 
Mulla on kainalossa joku rasvanäppylä, joka on tummunu samanväriseksi kuin nännit. Olisko se sitten kainalonänni? Toivottavasti ei ala tuleen maitoa kainalosta :grin
 
Mulle viimeksi terkka sanoi et neuvolalääkäri sitten ultraa varmistaakseen vauvan asennon. Eli Espoossa vissiin ihan yleinen käytäntö et ultralla varmistavat kumminpäin masussa ollaan.
 
Jolianna,mä sain ajan äippäpolille 3 viikkoa siitä kun lähete oli laitettu , mutta sen takia niin pitkälle et mulla olis tarpeeksi viikkoja,eli 35-36 viikkoa.
Varmaan saat ajan hyvinkin nopeasti jos se katsotaan tarpeelliseksi.
Mulla ei oo koskaan ilmaantunut lisänännejä,niissä kahdessakin on ollut nänniä ihan tarpeeksi! :grin
 
Tänään aamulla ekaa kertaa käsien puutumista. Ainoa käsille hyvä olis ollu selällään makaaminen, mutta ihan mahdoton ajatus vatsan takia.
Ja lisäksi jalkapohjat kipeät. Myöskin ekaa kertaa. Eilen touhusin koko päivän ja siitä varmaan ottivat nokkiinsa.
Lisäksi väsyttää ja vituttaa. Nyt jo onneks lievemmin kuin eilen illalla!
 
Nämä jatkuvat säryt ja vaivat saa kyllä kärttyseksi! Varmaan tosi ihana vaimo... Eilen olin ekaa päivää kotona kaksin pojan kans ku mies palaa vanhempainvapaalta töihin... Yllättävän hyvin jaksoin päivän puistoilut ja puuhailut mutta olihan sitä illalla väsyny! Ja nyt sitte särkee ja supistaa:sad001. Tänään laiskotellaan siis sisällä! Jos sitä pääsis ees joka toinen päivä ulkoileen pojan kans nii ei joutuis poitsukaan ihan mökkiintymään. Huomenna sitte eka äippälomapäivä:) en oo kyllä työkuntonen ollu tosiaan pitkään aikaan ja ollukki saikulla kuukauden...
Tänään lupas th pyytää lääkäriltä närästyslääkkeen reseptin. Hyvähän se on yrittää levätä ku hirvee polte rinnassa ku menee yhtään vaakaan! Eipähän kerry painoa ku ei pysty oikeen syömään:wink
 
Hurrikaani - näin minullekin sanottiin neuvolassa Espoossa että lääkäri ultralla katsoo jos vauvalla pää alaspäin.
 
Siis mullakin puutuu kädet ihan kamalasti! Varsinkin oikea käsi, nyt olen hierotuttanutkin hartiat kerran viikossa ja sekään auta :oops:
 
Mulla ei ole lihakset jumissa, joten tuskin hieronta auttaisi. Luulen että muuttuneessa kropassa vaan hermo jumissa.
 
Mä luulen kanssa että jotkut hermot on nyt purituksissa, tosin inha tunne... oli miten päin tahansa niin puutuu, paitsi jos kävelee.
 
Mä oon huomannu että jos nukun hyvin enkä heräile öisin kääntämään kylkeä/vessaan/muuten vain niin lonkat ja oikeestaan koko alapää särkee ihan jumalattoman paljon. Viime yönä muistan heränneeni kerran kääntämään kylkeä ja se kipu oli jotain niin järkyttävää. Ensin poksahtaa jossakin häntäluun kohdilla, lonkat polttelee ja häpyluu tuntuu siltä ku sitä revittäis viiteen eri suuntaan. Jos sitte taas heräilen useemmin kääntämään kylkeä niin kyllä sillonkin lonkat on kipeät ja muitakin kipuja on mutta ei ole mitään verrattuna siihen mitä tänä aamuna oli. Ei tää silti sitä luokkaa ole että tarttis panadolia ottaa.. kipu lähtee kun vaan pääsee liikkumaan. Ensimmäisen tunnin kävelen kuin lonkkavaivanen mummo. :D
 
Muakin vituttaa. Siitä sitten aiheutuu, että koko perhettä vituttaa. Huoh!!
Mies kysyikin, että onko hankala olla, kun olen niin kireä kuulemma ollut tämän viikon. Ei mulla edes ole mitenkään hankala olo. Pinnaa kiristää, kun koko ajan miettii, että milloin synnytys käynnistyy vai käynnistyykö..
Tänään lapsen oikeuksien päivänä, leivotaan lasten kanssa pipareita, jos se vähän parantais fiilistä. Lapsilla on oikeus äitiin, joka ei ole koko ajan pahalla tuulella. Edes tänään.
8-vuotiaan tyttäreni sanoin: "Mua syyllisyys painaa, kuin finni pakaraa!"
Tai sopivammin tähän foorumiin:
"Mua syyllisyys painaa, kuin pukama pepussa"
:D
 
rosita kuulostaa jotenki multa kans, ukko valitti mulle että mä oon äksynä kokoajan. onko ihme ku öisin ei liiemmin nukuta ees, suppareita, ja minäki mietin et koska käynnistyy synnytys, ehtiikö sairaalaa, saako kaiken tarvittavan jne...tänää vähä poltteli alaselkää ja alavatsaa ni mietin et alkasko tapahtua vihdoin lisäks suppareita ollu iha mukavasti ja mikä paine alapäässä. ja voi että ku sain kuulla taas sanan tukan leikkuu... siitähä riemu jo repeski se on jo mulle ku kirosana melkein. ja meillä ku ei ylimääräst muutenkaa ol ni ukon pitäs antaa porukoille lainaamansa 20 dinaaria ennen lauantaita ku hein pitää päästä korjaa oliivisato toises kaupungissa, eivät mieti yhtää et entäs jos käy niin et tulee äkkilähtö sairaalaan mistä me rahat kehitetää sit sairaalaa varten. aina ku ukko sanoo et seuraavana päivänä inshaAllah mä pääsen tarkastukseen tms jotai tärkeetä ni mul tulee jo olo että voiko jättää kertomatta koko asian koska aina tulee jotai mikä menee mun ja vauvan edelle...
 
Kävin hierojalla, joka oli järkyttynyt mun yläselän syvien lihasten tilasta. Olivat kuulemma aivan käsittämättömän jumissa (en ihmettele). Komensi mut sauvakävelemään, ja kyllähän se hyvää teki. Harmi vaan, että nyt on sitten hartiat kipeät, kun lihakset on aavistuksen vähemmän jumissa. Mut eiköhän se tästä, jos joka päivä saa mentyä niiden sauvojen kanssa edes vähän matkaa. Ja ens viikolla uudestaan hierojalle :)
 
Mie kans kiukuttelen miehelle ihan mistä syystä vaan. Täällä saaki nyt ihan keskenään kiukutella ku mies lähti töihin ja tulee vasta sunnuntaina kotiin. :D äsken hän sieltä soitti ja kysy pitkästä aikaa että mikä mua vaivaa. Teki mieli vaan itkeä ja huutaa, mutta en sitte kehannu ku ei se oikeesti oo mitään ees tehny. Sain itteni hillittyä. Ärsyttää jopa seki että mies voi käydä töissä! En oikeasti ees halua mennä töihin, mutta just nyt aika tulee niin pitkäksi odotellessa synnytystä!!! Argh.
 
Takaisin
Top