Viimeisen kolmanneksen olot

tosiaan hikka tuntuu siellä missä pää on. mulla rt joten mä tunnen hikan toosassa iha selväst ylhäällä tuntuu selvästi takamus ja jalka erityisest reiden tunnistaa helposti mein likalla. supparit jatkuu vaan joten lähinnä toivon että päästää tän kuun loppupuolelle ennen ku syntyy.

jolianna ootko tarkastuttanu supparien takia tilannetta koska tuo kuulostaa kyl siltä että siellä on työt käynnissä kans.
 
Jolianna: Mä niin tiedän tuon tunteen! Itse olin vessassa pisulla kun tuli kova supistus ja aivastus päälle. En tiedä kumpi sattui enempi, pissaaminen vai se aivastus, mutta olin ihan varma että mukelo on pöntössä ihan just ja huusin tuskasta niin, että mies juoksi paikalle viivana :grin No ei syntynyt mukelo, mutta tästä lähtien supistuksen aikana välttelen aivastelua.
 
Mulla tuntuu hikka koko vatsassa. Peräsuolesta palleaan ja on todella epämiellyttävää!! Tällä on hikka monta kertaa päivässä ja kestää pitkään.
Mulla huomattiin perätila rv 34 ja käännöstä yritettiin. Saatiin poikittain ja sitten plumpsahti taas perätilaan. Oli niin kamalan tuntuista, että voisi kuvitella ettei voi olla huomaamatta vauvan kääntymistä. Näillä viikoilla vauva on jo niin iso, että luulisi että sen tuntee jos vauva heittää voltin. Vaatiu vauvaltakin varmaan jo ponnisteluja. Paitsi tietty jos on pikkuruinen.
Lisäksi mulla neuvolassa väitettiin kivenkovaa ettei ole perätilassa. Ei ole kuulemma terkka koskaan erehtynyt. No, nytpä erehtyi. Oli niin luiseva peppu meidän tytöllä ja suippo pää, että meni terkallakin munat ja jauhot sekaisin :D
 
huh, oompas säästyny paljolta.. ei oo peräpukamia, ummetusta, närästystä sun muutakaa vaivaa.. onneksi! tosin liikkumine on toisinaa hyvinki kivuliasta, samoin kääntyminen sängyssä. supistuksiaki välillä tulee, varsinki kävellessä, mutta ei oo kipeitä kuitenkaa.. istuminen on hankalaa ku vauva on vinossa nii että joku osa aina ottaa kylkiluihi, onneks on jumppapallo minkä päällä on hyvä istua!
 
Mulla hikka tuntuu alavatsalla yleensä oikealla, joten jossain siellä pääkin lienee..? Välillä käy kyllä semmoinen mylläys, että kaveri on varmaan kääntynyt jo monta kertaa eestaas. Neuvola viimeks noin kuukausi sitten, jolloin korttiin merkattiin rt. Torstaina on lääkäri, saa nähdä mikä tilanne silloin on.

Ja nyt kun tän kirjoitin niin eikö se hikka alkanut tuntua tossa navan yläpuolella. En osaa vielä huolestua vauvan asennosta. (Enpä osaa sitä ite oikein arvioidakaan.) Muutenkin alkanut tuntua sille, että tää raskaus menee varmaan yliajalle. Käynnistystä kyllä kammoan, joten toivottavasti ei siihen jouduta.

Nii joo oireista. Eilen taisi tulla eka kivulias supistus. Jouduin vähän kiireessä kipittelemään ja alavatsaa alkoi pistää. Samalla meni vatsa ihan kovaksi. Epämiellyttävää todella. Enää en aio kiirehtiä mihinkään.
 
onkohan hikkaa sitte se tasanen tykähys aina sillontällön? :D on sen verran säännöllistä että tuskin laskee sekunteja lyöntien/potkujen välillä.. :D
 
Mulla on tyyppi syvällä lantiossa rt:ssä ultran mukaan. Hikka ei kuitenkaan tunnu toosassa vaan ennemminkin alavatsalla/nivusissa.
 
Eipä tarvitse montaakaan sivua selata taaksepäin, kun vielä kirjoitin tasaisesta olosta ja elosta. Vielä viime viikolla neuvolan tätien kysyessä vointia oli vastaus "hyvä"... Ja nyt voisin listata heikotuksen/pahan olon, vatsan kirrauksen, turvotuksen (iltaisin), käsien/sormien turvotuksen ja säryn (aamuisin, niin, ettei leipää voi leikata kun ei pysty puristamaan) ... Hieman meinaa esim. raskausmyrkytysajatukset nostaa päätää, mutta josko nyt kuitenkin vielä malttaisin. Pitkällehän tässä päästiin ilman suurempia vaivoja. Ja ei tässä vieläkään voi valittaa kurjuudella, lähinnä vain mieltä painaa. Mutta ainahan voipi soitella neuvolan tädeille, jos alkaa liikaa pohdituttamaan. Ensi viikolla onkin sitten lääkäriaika!
 
täällä eilen illalla nukkumaa käydessä eka tuli tiheästi harkkasupparei ja sit alko varsinaiset supparit pidemmällä välillä jotka tosin loppu itestää. kuulostaa ehkä oudolta mutta oikeest olin ilonen ku niitä varsinaisia suppareitaki tuli koska tuli olo että oikeest kohta tässä voi olla jakautuminen...eihä ne viel tehny mitenkää kyl kipeetä pikkusen vaa nipisti mun mittarin mukaan. nyt jostai syystä vaivaa iha järkyttävä väsymys kokoajan, tekis mieli vaa nukkua, kai se johtuu siitä että etenki nukkumaa käydessä tulee supparei.
 
täällä eilen illalla nukkumaa käydessä eka tuli tiheästi harkkasupparei ja sit alko varsinaiset supparit pidemmällä välillä jotka tosin loppu itestää. kuulostaa ehkä oudolta mutta oikeest olin ilonen ku niitä varsinaisia suppareitaki tuli koska tuli olo että oikeest kohta tässä voi olla jakautuminen...eihä ne viel tehny mitenkää kyl kipeetä pikkusen vaa nipisti mun mittarin mukaan. nyt jostai syystä vaivaa iha järkyttävä väsymys kokoajan, tekis mieli vaa nukkua, kai se johtuu siitä että etenki nukkumaa käydessä tulee supparei.
 
Mulla tulee kanssa supistuksia joka päivä, välillä tosi kivuliaita ja välillä aika lällyjä. Oon miettinyt, että nyt kun tässä on näiden suppareiden kanssa eletty jo muutama kuukausi, niin kauankohan mulla menee tajuta sitten kun se oikea aika on, kun olen tottunut jo siihen, että liikkuminen supistaa ja kääntyminen supistaa ja oikeestaan mikä vaan supistaa :) Vaikka kyllähän sen sitten tunnistaa kun supparit on niin kovat, että on pakko lähteä sairaalaan, mutta elämä on kyllä pyörinyt supistuksien ympärillä jo pitkään ja mitä pidemmällä ollaan, sitä enempi niitä tulee. Eilen mies laski, että kolme supparia tunnissa tulee..olen mä sitten kävelyllä tai makuuasennossa.
 
minä tässä ootan lähinnä et koskaha pääsis harkkasuppareista eroo kokonaa, esikosta mulla ei ees ollu niitä muistaakseni ja supparit alko ku synnytys käynnisty. mut ite oon niin kurkkuu myöten täynnä kivuttomia supparei et mieluummin otan varsinaiset :)
 
Tänään eka äippävapaapäivä, jee! Sen kunniaksi tuli kipeät pukamat. Jaksoin aika hyvin töissä nyt loppuajan. Olin tosin saikulla 2 viikkoa + lomalla viikon lokakuussa. Ehkä siks jaksoikin nyt loppuaja kun silloin todella lepäsi saikkuajan.

Tyyppi edelleen kääntyilee välillä pää alas ja välillä pää ylös ja välillä poikittain, pieni kokoinen varmaan on kun mahtuu kiemurtelemaan.. hikasta sen tosiaan huomaa kuinka päin vauva on. Ja senkin kyllä tuntee kun se kääntyy toisin päin!!! Huh. :eek:
 
Viime yön nukuin tosi huonosti, vessassa piti käydä monta kertaa ja aamuyöstä herätti päänsärky. Heräilin ja join vettä ja kahvia (aattelin että olis kahvittomuus päänsärky ko eilen join vaan yhen kupin). Koiran kans aamulenkki ja ystävän kyläily vähän helpotti oloa. Joskin harjotussupistuksia on tullu aamusta asti. Eilen menin kävellen mammajoogaan ja sieltä rentoutuneena ku lähin käveleen kotiin niin tuli eka kipeä supistus. Sen jälkeen maha on ollu melkein mitä vaan tehdessä ihan kivikova. Nyt noin tunti sitte söin, ja sen jälkeen tuli taas päänsärky, alko huimaan ja väsyttään aivan hulluna ja lisäksi sellanen paha olo. Verensokeri oli 1h ruokailusta 5.4. Otin äsken 1g panadolin ja yritän nukahtaa vähän. Ihmeellinen olo :eek:

Edit: nii ja mulla siis menossa nyt rv 35+5.
 
Mä en vieläkään oikeen tunnista harkkasuppareita. Neuvolassa kysytään joka kerta onko ollut ja joudun aina vastaamaan että en tiedä tai ehkä :rolleyes: Kyllähän tuo maha toisinaan kovettuu, mutta en sitä välttämättä huomaa ollenkaan. Jotain menkkajomotustakin on päivittäin, mutta en tiedä ovatko ne sitten suppareita..
 
Mäkään en tiedä onko ollu harkkasuppareita vai ei. Välillä maha tuntuu kovalta ja silloin mietin et onkohan tää se harkkasuppari, mut en kyllä osaa sanoa onko supistellu vai ei. Menkkajomotuksiakin on mutta niiden aikaan vatsa ei kyllä oo ollu kova joten oon ajatellu niiden olevan kasvu/liitoskivun tyyppistä kipua. No ehkä sitten viimeistään tiedän mitä supistaminen tarkoittaa kun synnytys alkaa. :D
 
harkkasupparit on vain ärsyttäviä ei satu eli vatsa kovettuu hetkeksi ja menee ohi sitten ei ol säännöllistä, menkkajomotus on yleensä suppari joka voi kypsyttää paikkoja ainaki mitä oon ottan selvää lukemalla.
täällä oli superärsytys taas vaihteeks ni tein suursiivouksen, ukko tuli kotii ku olin melkei valmis ni alko sit auttelemaan viimeisis asiois, kyllähä se kiitteli ja oli yllättyn. mulla siivous ei aiheuttan supparei mut vihlontaa tuolla kohdunsuulla kylläki senki eestä ja painetta lantiossa.
 
Takaisin
Top