Viimeisen kolmanneksen oireet

tttiuhti, voi olla myös pissiä... Jos vauva painaa kovasti rakkoon niin saattaapi karkailla ihan huomaamatta, nimim. muutaman kerran panikoinut! :)

Mullakin on pikkarit vähän väliä märät ja mies hätkähtelee, kun sanon vessareissun jälkeen, että taas oli läikkä pöksyissä... Epäilen kumminkin syyksi omalla kohdalla tuota erittäin runsasta valkovuotoa/pissilorahduksia :/

Ja radi täälläkin ja pääsääntöisesti arvot myös täällä erittäin alhaiset. Yksi ilta oli reippaasti alle 4 vaikka olin syöny makaronilaatikkoa ja pannaria mansikkahillolla... Siis niinku what?!

Ja vauvan liikkeet rauhoittuneet myös täällä. Välillä kuunnellaan musiikkia, heilutellaan masua ja uhkaillaan lapsosta, kun ei muuten meinaa millään liikkua.

Tttiuhti, totta, kyllä vertaistuen tärkeyden on tässä huomannut, niin mukavissa kuin epämukavammissakin asioissa. Joudun myös silloin tällöin panadoliin turvautumaan, alku ja keskiraskaudessa myös burana 800 oli kovassa käytössä. Ja muutama kipupiikkikin tuli haettua. Nyt tosiaan onneksi helpompi vaihe menossa, kävin fysioterapiassa ni sai muut säryt pois, mutta 3-5 päivänä viikossa särkyä silti havaittavissa.
Jostain muualtakin luin tuota paperi "kikkaa" täytyy siis kokeilla, nyt kyllä tosin taas vaikuttaa kuivalta..

Täällä on pikkuhousunsuoja ollut alkuraskaudesta asti pakollinen, koska valkovuoto todella runsasta ja hetkenki jos on ilman niin kyllä kerkeää tulla läntti housuun. :s välillä myös virtsa karkailee jos innostuu liikaa nauramaan. :D

Oi paljon kiitoksia kaikille tsempeistä! Nää kivut on jotain tosi kamalaa ja ilkeetä, johtuu käynnistys lääkkeestä... Mutta ajatuksia tässä ehtii liikkumaan päässä ja muutama kyynelkin on vierähtänyt poskelle kun on tajunnut mikä on tilanne ja mikä Se tulee kohta olemaan :)

Autumn, joi itelläni läikkä on kyllä pissiä. Painaa nimittäin niin hyvin tyty painaa rakkoon. Jostain luin että lapsivesi haisee spermalle tai siis sen tapaiselle. Nii ja jos lapsivettä ilmeisesti tihkuis, niin sitä tulis ilmeisesti koko ajan. Mutta nääki nii yksilöllisiä juttuja.

Juu on toki yksilöllistä. Mutta jos itteä epäilyttää kovasti niin parempihan se on käydä testauttamassa ä-polilla tai neuvolassa kumpaa on. Mutta jos on tosiaan lapsivettä niin sitä tulis sitte enempi vähempi koko ajan, näin n-lääkärikin mulle sanoi.

Niin enhän minä sanonut että ei pitäisi ottaa selvää. Toki voi olla että ilmaisin itseni epäselvästi kun sanoim että yksilöllistä, lähinnä tarkoitin sitä että toisella pahtuu eritavalla kun toisella että seurata kannattaa.

No ei nyt tartte hermostua, en mä sinun viestiä mielestäni mitenkään kritisoinut. :) Mä meinasin pari kertaa mennä ä-polille kun välillä tuli vetistä vuotoa mutta sitten taas meni aikaa että oli ihan normivalkkaria. Muistaakseni soitin sinne (tai sitten neuvolaan, en muista kumpaan) ja sain myös ohjeen seurata siteen ja vessapaprun kanssa tilannetta. Näin ensiodottajana sitä panikoi melkein kaikesta! Ainakin mulla on valkkarin koostumus vaihdellut paljonkin tässä raskauden aikana.

En mä hermostunut vain sain käsityksen että ymmärsit pointtini väärin. Sekun on tässä somemaailmassa enemmän kuon helppoa :) Mielummin oikaista kun jättää asioita hampaan koloon :)
Sama täällä että on kyllä koostumus vaihdellut paljon raskaudeb aikana ja yhden todella ärhäkän hiivankin kärvistelin. Sillon meni ihan yöunet :s mut tosiaan ensiodottajana sitä on niin sekaisin kaikesta ja kaikki on niin uutta.

Täällä on viimeiset yöt olleet aivan mahdottomia. Jos en herää vessahätään joka tunnin välein, on syynä kipeä supistus, paineen tunne tai närästys/ rintarangan kivut. Toissayönä valvoin kolme tuntia ja nukuin loppuyön istuen.

Eilen illalla venyttelin rintarankaa hyvin ja otin vielä närästyslääkettäkin. No nyt ei närästänyt, mutta häpyluuhun ja nivusiin vihloi niin paljon, että itkun kanssa kävelin, jotta kipu loppuisi. Illalla otin kaksi panadoliakin melkein varmuudeksi, että saisin nukkua. Tunti siitä ja oli nuo kivut... Tuntui tosiaan, että vauva työntyi vielä alaspäin lantiossa. Kun sängystä nousin, alaselkä ja häpyluun kohta naksahtelivat/ paukahtelivat. Onko muilla tällaista?

Alkaa pää olla ihan puuroa, kun ei nuku. No täytyy toivoa, että näilläkin kipuiluilla olisi jokin merkitys ja itse synnytys sitten sujuisi nopeammin.

Lumo, vähän samalta kuulostaa ku omat yöt. Mulla vaivaa öisin eniten nuo liitoskivut ja sitten kipeä lonkka, tuntuu myös iskiaskipua. Tympeää yöllä monta kertaa vääntäytyä pissalle, kun aina saa hampaat irvessä ylös punnertaa. Sama kylkeä kääntäessä. Eilen yritin selkää venytellä, ku tuntuu sekin olevan joka puolelta juntturassa. Oli muuten pikkasen haastavaa venytellä tän pallon kans. :D iltaisin otan 1 g panadolin, että kivut pysyis sen aikaa pois, että uni tulis. Tuntuu, että vauva ei mahdu olemaan masussa, kun se painaa koko ajan lantioon tai kylkeen.

Ei ois enää montaa viikkoa, jaksaa jaksaa! :D

Mulla ei yleisesti tuu koskaan valkovuotoa pöksyihin asti, niin oon aika herkkä reagoimaan, jos sitä on vähänkin.

Lumo ja juustiina, i know the feeling! :/ Yöt alkaa kylmägeelillä, rannelastoilla, renniellä ja kipulääkkeellä. Kunnon arsenaalilla :D Tietty tyyny vielä jalkojen väliin, häpyluu on niin kipieä että jokaiseen kylenkääntöön herää saati joinakin päivinä en meinaa saada kenkiä jalkaan kivun takia.
Lähes joka yö herään siihen että supistaa, mutta ne on onneksi olleet enemmänkin yksittäisiä ja menneet ohi.
Nii ja joo täällä oli tuota paukahtelua, mutta nyt ei oo muutamaan päivään ollut. Paine kyllä lisääntynyt alapäässä.

Mä oon säästynyt ehkä pahimmilta raskausajan vaivoilta, mut nyt kun on h-hetkeen enää muutama viikko niin on lonkat kipeytyneet niin. :/ Tosi turhauttavaa, kun oon tietenkin jättänyt hommaa tähän äitiyslomaankin etten kuole tylsyyteen yksin kotona, niin nyt ei sitten pysty juuri mitään tekemään! Kävely on kipeää ja koiran kanssa ne pienetkin kävelylenkit on aika hitaan puoleisia. :D Koira aina välillä kattoo taakseen ja ilme on semmonen "et oo tosissas" kun taas joutuu pysähtymään haukkaamaan happee. Mistäköhän nuo lonkkakivut johtuu?

Mistä kohti Indy sun lonkkiin sattuu? Jos selkeästi lantion/lonkan ulkosyrjältä, niin voi olla limapussin tulehdus. Silloin lonkka on painaessa myös kosketusarka ja saattaa aiheuttaa iskiastyyppistä kipua.

Täällä myös häpyliitos paukahtelee kipeästi kun kääntää kylkeä tai nousee ylös. Tänä aamuna tuli eka kipeähkö ja pitkä supistus kun makasin sängyssä. Lisää niitä kiitos! Vuokrasopimus alkaa muksulla käydä jo vähiin. :)

Jaahas. Täällä supistellut puolitoista tuntia säännöllisesti 7-5min välein. Ei tosin kivuliaasti. Pientä menkka jomottelua alaselässä ja mahalla, mutta sillain kuitenkin että huomaa kun supistus tulee ! Saas nähdä lopahtaako kohta vai tuleeko kipeemmäksi :o

Takaisin