Viimeisen kolmanneksen oireet

Täällä kans selkä tykkää kyttyrää istumatyöstä. :sad001 Ja takapuoli alkaa puutua tosi pian, vaikka kuinka yrittää pitää jaloittelutaukoja vähän väliä. Ja tuo maha alkaa olla jo tosi pinkeä! Oon itse ihan hämmästynyt miten paljon maha on kasvanut parin viime viikon aikana. Tätä ennen se oli ihan kohtuullinen kumpu,mutta nyt! Sellainen pallo että olo alkanut tuntua kirjaimellisesti raskaalta! Bussissakin "uskalsin" jo hyvällä omatunnolla mennä istumaan raskaana oleville varatuille paikoille, hihii. :grin

Nyt on tuo viimeinenkolmannes pyörähtää käyntiin niin oireita voisin listailla

- vaikea saada hyvää nukkuma asentoa, ja uni on jotenkin katkonaista ..Myös vessahädälle täytyy herätä aamuyöstä joskus jopa pari kertaa.

-yönälkä herättää

-levottomat jalat välillä ja alaselkää juilii/issias

alkuraskaus meniki ilman mitään sen kummempaa oiretta,väsymystä lukuunottamatta

Minulla myös SI-nivelen kanssa ollut viime aikoina ongelmia. Varsinkin iltaisin jomotus on ollut todella jurmuttavaa :). Ihaninta on oikaista itsensä iltaisin KOVALLE LATTIALLE, jossa pakarat venyy kunnolla. Muutoin menoa ei tämäkään raskaus ole haitannut. Olen jälleen säilynyt vatsankin puolesta todella pienikokoisena, mutta painopiste alkaa selkeästi muuttumaan vartalossa.

Nyt viikon verran olen heräillyt 3-4 välillä yöllä (aivan kuten esikostakin) täysin pirteänä ja ollut pystyssä puolesta tunnista tuntiin. Vatsassa on kyllä hiljaista tänä aikana, joten liikkeistäkään se ei voi johtua. Liekö valmistautumista yösyöttöihin.

Myös väsymys on pikku hiljaa palaamassa luokseni. Iltaisin on TODELLA vaikeaa jaksaa valvoa yli kymmeneen.

Yöheräilyjä on ollu jo jonki aikaa, vaavi alottaa potkimisen nii nätisti saa sohattua virtsarakkoon, joten ei auta ku rampata vessassa yöllä. Sen seurauksena on tullu hirvee väsymys ja varsinki nyt kun koulu alkoi nii tosi vaikiaa pysyä hereillä tunneilla :( vähä turhauttaa mutta ei oo kun kuukaus nii saa jäädä äippälomalle! :-) joo no tosiaan ku koulu alko ja sielähä vaa istutaan, nii selkä huutaa halleluujaa että hyvä jos kävelemään pääsen! Issias ongelmaa on ollut jo ennen raskautta ja tämä raskaus on vaa buustannu issias vaivaa! Ei oo vaa kipiänä mukava olla :s ai että nautin aina ku kottiin pääsen makkaamaan tyyny haarojen välissä! Se vaa ettei meinaa kärsiä tehä kotitöitä sitten, eikä tuo ukkokaa auta yhtää niissä... Ja sekös meinaa sitte vähä ressata :D no nyt nautin viikonlopusta, levähän ja siivoan sen minkä pystyn! Kykkimmää en ruppee ku ottaa mahhaan ja ruppee hengästyttämään xD ehkä saisin tuon miehen ymmärtämään että tää ei oo nii yksinkertasta enää :D olen kyllä sanonu että en oo ikinä ollu näi huonossa kunnossa fyysisesti ku nytte :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

En uskaltanut tykätä enkä merkitä Hauskaksi Storkin viestiä, mutta kyllä minnuu vähän nauratti. -Älä nyt ala itkemään, please! :D Olit vaan niin huvittavasti kuvaillut tuntojasi ja pyhi-angstia... :grin

Muutama vaiva tullut lisää.... Liitoskivut, iliman tyynyä jalkojen välissä ei voi nukkua. Kävellessä liitoskivut tuntuu myös aika ikäviltä. Selkäsärky on nykyään ihan helv...ttä, aamusta ihan ok. Mutta loppupäivää kohden pahenee. On tukivyö käytössä, mutta ei hirveesti auta. Saikohan Iceboweria laittaa selän alueelle? o_O

Mä oon ainakin itse välillä tuota icepoweria käyttänyt niska ja hartia aluulle kun on ollut pahasti jumissa =) Tuskin siitä mitään haittaa on varsinkaan jos siinä ei rupee niisanotusti uimaan :D

Mulla kanssa selkä on suurin ongelma. Pitkät työmatkat ja toimistoistuminen ei selkeesti sovi mun selälle. Joka asennnossa koskee ja nyt on ruvennu sattumaan myös öisin. Onneks pääsen tiistaina hierontaan ja kuntosali/pilatesharjlittelu auttaa hieman.

Öisin miekin heräilen pari-kolme kertaa ihan syyttä, siis ilman vessahätää tai potkuttelua. Taitaa olla just sitä yösyöttämiseen valmistautumista niinkuin tuossa jo aiemminkin kuvailtiin.

Ja edelleenkin jatkuu hillittömät hikiaallot noin 1-2h välein. Ei näköjään niillä ollu mitään tekemistä ilman lämoötilan kanssa. Pakko olla hormonaalista...

Mulla on supistellut tänään taas aika paljon. Ei tarvi paljon mitään touhutakaan niin jo alavatsaa puristaa ikävästi. :confused: Ei kiva. Jos huomenna sama jatkuu niin voi olla että kotiin joutuu taas jäämään hetkeksi. :sad001

Täällä on selvästi ruennut alkuraskauden oireet tekemään paluuta.. etovaa oloa, oksetusta ja jälleen pahentunut huimaus. Väsymys ei oo helpottanut oikeastaan koko aikana, mutta nyt se on taas pahentunut. Pitäisi melkein joka päivä saada ne päiväunet. Täällä heräillään nyt yöllä se 2 kertaa vessaan, joista toisella kerralla ainakin Nökkönen rallittaa mahassa n. ½h ennen kun taas selvästi rauhottuu unille.. yleensä saa ihan hyvin unta sen jälkeen, nyt oon ollu 4stä asti taas hereillä :grin kohta pitää rueta laittamaan kamoja kasaan ja lähteä pitämään nuorten kanssa ravintolapäivää. Ehkä sitten iltapäivällä makoisat päiväunet? :rolleyes:

Voihan valkovuoto!! Lorahteleeko muillakin? Pitääkö tässä alkaa varapöksyjä pitää mukana :D

Niin ja menossa 28+5

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Poks 29+0! No just senkun kävin vessassa ja voivottelin samaa asiaa! Tuntuu tosiaan että välillä nimenomaan lorahtaa vähän, ja heti tietysti iskee paniikki että mitä sieltä tuli :D

Sama täällä... Ja vielä jopa aika vetistä/juoksevaa ollut jo jonkin aikaa. Kyllä sitä välillä miettii että miten sitä erottaa onko se lapsivettä vai ei. No luin että jos kalvoissa olisi reikä niin kirkasta nestettä tihkuisi jatkuvasti. Itsellä välillä ainakin hieman kuivempia jaksoja joten tuskinpa vielä kuitenkaan.

On kans välillä käyny mielessä ettei nyt vaan lapsivettä mutta oon tullu siihen tulokseen että kyllä se valkovuotoa on. Välillä todellakin vetistö vain. Mutta kun ei haise ja on väritöntä, ei kirvele tai muuta niin lienee kuuluu asiaan?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Valkovuoto alkoi jo alkuraskaudessa melko pian plussaamisen jälkeen, joten se on jo niin jokapäiväistä, etten osaa sitä enää lukea raskausoireisiin.

Täällä myös lorahtelee, suojaa käytettävä tai alushousut litimärät. Etenkin aamuisin tämä "oire". Kuuluu kuulemma asiaan. Alusta asti ollut reilua, mutta nyt sitä tulee ihan "sammioittain" :grin

voi mulla hiipi tuo ihana närästys tähän nyt, tosin huomasin että tulee kahvin juonnin jälkeen elikkä siis nyt loppu kahvin juonti. Onneksi se ei tunnu olevan niin tärkeää kun tuossa viikonloppuna en juonut edes aamukahvia niin hyvin jaksa ja ei tullut päänsärkyä :) JES! Niin ja taitaa se alku raskauden väsymyskin olla taas hienosti paikalla. Tää mamma vois nukkua vaikka kellon ymäpäri eikä yhtään tekis pahaa nukkua viellä lisää.

Väsyttää ihan mahdottomasti, ihan kuin alussa. Lisäksi viime aikoina joka asento tuntuu ahdistavalta. Tuntuu sisuskalut on nouseet kohdun tieltä korviin. Sängystä tai sohvalta kun nousee ihan sattuu kohdun yläpuolelle kun oikein on lintattu suolet solmuun. Lisäksi vaavi nauttii juuri tällaisina hetkinä ylöspäin potkimisesta, niin että etoo. Ehkä sitä pitää vain yrittää etsiä sopiva asento ja levätä. Yleensä silloin vain tulee älytön vessahätä ja pitää könytä ittensä ylös yhtä ketterästi kuin vanha norsu. Onneks sitä vielä osaa nauraa ittelleen. :grin Onhan tää aika koomisen näköistä.

Onneksi kohta on vain 11 viikkoo jäljellä. Meillä on diili masuvuokralaisen kanssa että ennen vk 37 ei tulla pihalle, mutta häätö tulee jos siellä ruvetaan löhöilemään 40 viikon yli. :p

Mua pierettää, voi taivas :oops:. Ihan sama mitä syö niin paukkuja satelee, ja pidättäminen...ei se oikein onnistu :oops:

En viitsi toisen kolmanneksen ketjua enää herättää henkiin, vaikka onkin vasta 25+2 menossa :p.

Nyt on alkanut tuntumaan kipua ja painetta nivusissa, ei koko ajan, mutta ihan riittävästi kuitenkin. Voiko tuo liittyä kohdunkaulan pehmenemiseen (supistuksia tulee kylläkin enää muutama päivässä, kun helteiden aikaan jopa yli kymmenen) vai onko todennäköisempi syy lantion löystyminen? Pelottaa vähän, että mihin suuntaan lähtee kehittymään, onneksi viikon päästä on neuvolalääkäri ja silloin kuulee alapään tilanteen..

Täällä myös tuota "ihanaa" valkovuotoa, ensimmäisen kerran elämässään joutui ostamaan pikkuhousunsuojia :grin.

Ja lilliellu, et ole vaivasi kanssa yksin! Suhteellisen noloa, mutta toivon mukaan ohimenevää :wink.

Takaisin