Viimeisen kolmanneksen oireet

Täällä paukku jos toinenkin karannu :oops: JOPA RUOKAPÖYDÄSSÄ kun koittaa jotain kauempaa kurottaa..... on noloo!!!!! :eek:o_O mut joo kanssa eläjät ymmärtää tai väittävät ainakin :grin

Mulla rv29+1 ja toissapäivänä alkoi ihan järkyttävä närästys!! :mad: Öisin en saa nukuttua selällä just ton närästyksen takia, kylellä ku yrittää, niin vauva monottaa kylkiin niin että ei nukkumisesta tuu mitään. Ainoa on se, että tungen pään alle niin paljon tyynyjä, että nukun lähes istualleni. :eek: Tämän vaivan lisäksi hikoilen öisin ihan älyttömästi, vaikka helteet jäivät jo pois (luojan kiitos!! )
Tänään aloitin työt neljän viikon kesäloman jälkeen ja melko fyysistä työtä kun teen, niin selkä tykkäs todella paljon kyttyrää..saas nähdä kauan pystyn töissä käymään. Onneks ei oo ku kuus viikkoa äippälomaan. :notworthy
Mutta närästys on se joka nyt aiheuttaa päänvaivaa. Välillä tuntuu että kurkku on ihan tulessa ja yrjö lentää ihan just. Ei tod mikään kiva olo...ei uskalla syödäkään mitään kun tietää että närästys hiipii samantien esiin. Onko hyviä vinkkejä miten siitä pääsis? Ja onkohan se nyt sitten loppuraskauden ajan vaiva vai onko vain ohimenevää tässä vaiheessa raskautta...?

En osaa auttaa närästykseen muuten, ku kehottamalla ottamaan renniee...ja jos oikein polttelee, nii otan jugurttia tai maitoo. Se helpottaa vähän, vaikka nouseeki kurkkuun :/

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Närästykseen itselläni ei auttanut renniet eikä muut konstit. Lääkäri kirjoitti reseptin Omepratzol 20mg ja joka aamu otan sellaisen tyhjäön vatsaan. On pysynyt melko hyvin närästys kurissa. Muutaman kerran on ollut illalla lievää närästystä, niin olen ohjeen mukaan ottanut toisen kapselin. Kannattaa kyllä kokeilla, jos pitäisi närästyksen kurissa, niin on nuo yöt ainakin sen puolesta helpompia.

Ja tänne lääkäri määräsi jo varmuuden varalta ranixalia, kun sanoi ettei toden tullen renniet jaksa välttämättä auttaa. Sain tuon siis kun epäili että burana voi aiheuttaa vatsaoireita, mutta vielä onneksi en ole närästyksestä kertaakaan kärsinyt. Ei siis kannata jäädä kärsimään...

Omepratzol on ollut raskausajan pelastus. Olo olisi niin kurja närästyksen takia, mutta toi oikeasti auttaa jo yhdellä kapselilla. Suosittelen lämpimästi pyytämään sitä neuvolalääkäriltä. Se on turvallinen vauvalle. Itse pyysin jo uuden reseptin sitä kun koko raskauden ajan olen närästyksestä kärsinyt.

Sain yhdeltä kaverilta neuvoksi sekoittaa veteen ruokasoodaa teelusikallisen. Hirveetä litkua mutta se auttoi!! Viime yön sain nukuttua ilman närästyksen häivääkään ja sama olo on jatkunut koko aamupäivän. Josko tällä mentäis nyt :)

Mulla äiti myös sanoi tuosta ruokasoodasta ja sitä itse käyttänyt, ei tarvitse erikseen ostaa mitään lääkkeitä. En kauheasti pidä lääkkeiden syönnistä meinaan.

Aina löytyy uusia oireita, liitoskivut juilii ilkeästi haaroista kun kävelee enemmän, maitoa lorahtelee ja alapäästä vetistä valkovuotoa, itkettää, pierettää, järjetön väsymys ja kova pesänrakennusvimma. Alaselkä kivut siirtynyt keskiselkään, turvotus sormissa. Tulee helposti huono olo, pakko syödä koko ajan jotain ja samalla muistaa hoitaa rdtä.
Tällaista tänään:)

Mulla hyvin samanlaisia oireita kuin maasseliillä, paitti maitoa ei vielä lorahtele. Eilen kävin läpi vanhoja rojulaatikoita, en edes nostellut niitä mutta istuin ja pengoin, ja voi luoja että alaselkä meni jumiin!! Alaselässä tuntuu nyt painetta ja yhtään ei pysty kumartelemaan ilman että vihloo. Eli iskias-vaiva iski. :sad001

Nukkuminen on tosi levotonta, ja kädet on erityisesti aamulla tosi turvoksissa, helpottaa sitten päivän mittaan. Päätä yrittää särkeä väsymyksen ja hartiajumin vuoksi.

Mutta tänään on jo rv 31+0 joten ei enää montaa viikkoa jäljellä! :p

Mulla oli eilen älytön selkäkipu, lihasperäiseltä se jotenkin vaikutti. Olin iltapäivän varovasti liikkeessä, vaikka pahalta tuntuikin hetkittäin ja illalla kävin miedossa saunan lämmössä ja sehän helpotti! Aina ei siis kannata luottaa pelkkään lepoon :)

Joo vuodelepo pelkästään ei tosiaan ole paras hoito selkäkipuun. Pitäisi liikkua sen verran kun pystyy niin ei jumiudu entistä pahemmin. Toimii ainakin mulla.

Unohdin mainita öiset kuumat aallot!! Oon nyt parina yönä herännyt siihen että on ihan saakelin kuuma vaikka huonelämpötila on ok... Siinä sitä sitten pyöritään tuskissaan. Sama "kohtaus" iskee kun juo jotain lämmintä, heti nousee hiki otsalle.

Täällä tekee taas mieli hapanta ja kirpeää. Kummasti ne alkuraskauden mieliteot ja oireet alkaa palailla. Nyt on menny kilokaupalla verigreippeja. Namsk! Selkä on niin pirun jumissa, mutta öisin jalassa pidetyt tukisukat helpottaneet levottomuutta jaloissa edes vähän. Jes! :) Viimeiset rutistukset menossa (nyt rv 30+2) ja kohta on palkinto sylissä :Heartred

Täällä kanssa hikiaallot jatkuu ja hillitön makeanhimo! Tuota himoa miulla ei oo ollu aiemmin koko raskauden aikana, mutta heti kun sain sen RDI diagnoosin, niin johan ois ruvennu sokeri ja mässy maistumaan. Oon yrittäny pysyy kovana! :)

Alkuraskauden ihanuudet alkaa palata...jeij! Närästys ja väsymys ehkä päälimäisiä palanneita oireita. Makean himo tullut tännekin, siis ihan ensimäistä kertaa koko raskauden aikana. Pahoinvointo nostelee vähän päätään ja kyllähän tuo masun kasvu verottaa omansa.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Eilen illalla iski ihan hirveen huono olo ennen nukkumaanmenoa. Siis oksetti ja mahaan sattu. Oikeella puolella kohtua juili oikein kunnolla ja pien kipu myös alavatsassa. Mutta se meni ohi sit ennenku ehdin tehdä mitään peliliikkeitä päivystykseen lähteäkseni..
Mutta tänään on sit päivällä taas ollut maha sellanen aran olonen ja hellä. Tosin vauva liikkuu masussa todella paljon nyt eli se ehkä aiheuttaa ton hellän tunteen. Mut tänään tällasta. o_O

Onko kukaan konkreettisesti tuntenut tuota kohdunkaulan lyhentymistä? Tänään ollut melko paljon kivuliaita supistuksia ja värkki tuntuu erityisen hellältä :/ mietin mahtaako ne liittyä toisiinsa, vai onko ne vaan jotain liitoskipuja tms.

No tuon voisi käydä lääkärissä tarkistuttamassa jos yhtään epäilyttää. Itse kävin lääkärissä supistusten ja alapään paineen tunnun vuoksi... Ei ollut kohdunkaula lyhentynyt, mutta paikat pehmenneet jo jonkin verran. Viikkoihin nähden liikaa, niin että sain saikkua ja myöhemmin lääkäriin kontrolliajan.

Torstaina on kontrolli muutaman viikon takaisen vedenmenon takia. Saikkua siitä asti. Toivottavasti eivät määrää taas vuodelepoon, se on NIIN turhauttavaa... :/

Takaisin