Viimeisen kolmanneksen oireet

Mun isosisko on nyt viikolla 34 ja se sai tuomion "istukka edessä" rakenneultrassa. Se menee ultraan vielä viikolla 36. Jos istukka ei ole noussut niin se on sitten sektio.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitos Liljankukka_, näin homman arvelinkin menevän. Toivottavasti siskollasi nousee istukka, täällä sitä toivotaan myös :)

Mulla sama homma!! Istukka edessä ja alhaalla. Tutkitaan mulla uudella ultralla jo rv 30. En millään haluaisi sektiota, jlten toivon todella että nousee. Voi johta myös pakkolepo/öakkosairasloma komentoon, koska verenvuotoriski loppuaikana on tosi suuri.

Oho, en tiennytkään että nostaa moisia riskejä myös :eek: hui, jännä että aluekohtasesti taas kovin erilaiset käytännöt. Mulle ei edes sanottu, että ultrataan, mutta olettaisin, että koska istukka alhaalla, varmistavat paikan ultralla?

Mullekkin sano kaks lääkäriä, et on etinen istukka, mut viimesin vaan ihmetteli et miten ne on sellasta saanu päähänsä :P hyvä tietty jos ei oo. Kontrolliultraa odotellessa :D muuten oireista sen verran, et toisen puolen lonkka on ruvennu löystyyn ja tekeen tilaa. Melko viheliäinen tunne. Ja nyt alkaa ilmeisesti luontanen venyvyys loppua mahasta ja nahasta, kun tuntuu niin pinkeeltä ja tukalalta. Täytyyki ruveta ahkerasti rasvaileen :o

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Vielä ei ole mitään uusia oireita ilmennyt verraten toiseen kolmannekseen. Raskausarpia tulee koko ajan uusia, vaikka kuinka rasvaa päivittäin, selkä on kipeä, (mutta mitä muutakaan voi odottaa kun vaavi kerää koko ajan lisää painoa), ja helle+hormoonit= älytöntä hikoilua öin ja päivin.:smiley-ashamed004 Mutta loppujen lopuksi aika vähällä sitä on päässyt.
Vaavi on touhukas ja keksi juuri miten kivaa on venytellä jalkoja (peppu tuntuu vasemmalla ja jalat potkii oikealla) välistä tuntuu vetävän jotain haara-perushyppyjä kun tulee kättä ja jalkaa yhtäaikaa ylhäälle ja alhaalle. Kaikki tämä ja paljon muuta klo 3 yöllä :p Mut ihanaa että on aktiivinen tehopakkaus, ei tarvi kokoajan murehtia että onko kaikki hyvin.
Toivotaan että olo pysyy tällaisena ja vaavi vauhdissa, niin loppuraskaus olisi melko helppo.:smiley-angelic001

Musta taas tuntuu, että ympyrä alkaa sulkeutua. Eli samat oireet jotka olivat alkuraskaudessa tulevat nyt takaisin! :grin Väsymys (ollut kyllä mukana koko ajan mutta lisääntynyt taas), turvotus, matkapahoinvointi ja pahoinvointi yleensäkin, vatsavaivat jne. Ruokahalu ei kuitenkaan ole kadonnut, päinvastoin! Voisin syödä vaikka hevosen päivässä, mutta yritän hillitä ettei lisäkiloja tulisi niin kamalasti... Sitä pehmikettä kun on peffassa ja reisissä jo riittävästi.:p

Mulla tuli tänään tisseistä maitoa. Tai ei se maitoa ollu, jotain tahmeeta kirkasta mönjää. Nyt tässä kuumeisesti pohdin lisääntyykö tää vaan loppuraskautta kohden ja lähdenkö jo ostamaan niitä tissisuojuksia... Huoh! Ketään muita kanssasisaria tässä asiassa?

Kyllä mulla on tullut pari kertaa tisseistä maitoa, mutta se on jäänyt siihen. Että ei mitään suojuksia oo tarvinnu ruveta käyttään :)

Muuten on "oireet" melko vähäiset tässä kohtaa; vähän selkäkipuja on. Raskausarpia tulee täälläkin ja rasvailen vähän väliä. Energinen oon edelleen. Tahti on kävelyssä vähän hidastunut, vaikka siis mulla on liikkuva työ ja koirat, että ei vois sanoa et kunto muuten ois voinu romahtaa :) Supistuksia on tullu jokusen kerran mutta ei mitenkään liitettynä rasitukseen tms. Ihan jees fiilikset on.

Mulla on kanssa pari kertaa tullut maitoa, mutta siihen on jäänyt. Vatsa on toiminut hyvin koko raskauden, nyt olen huomannut että vatsa on usein kovalla , kai kohta saan kokea pukamatkin :(. Turvotusta on tullut käsiin ja jalkoihin, syytän hellettä. Taas tuntuu että olen väsyneempi , 8-10 h yöunet ja keviästi parin tunnin päikkäritkin.

Hitto, edelleenkin ihmettelen mitkä oireet :grin...ekalla kolmanneksella oli sitä migreeniä ja väsymystä, toisella...ööö...ei mitään ja kolmannelle just päästiin eli mielenkiinnolla odottelen tuleeko jotain vai mennäänkö saman kaavan mukaan.

Tyytyväinenhän tässä pitää olla, että näin on koko raskaus mennyt. Juttelin äitini kanssa tuossa kesäloman aikana eikä hänelläkään mitään oireita oikein ollut kun minua odotteli... kuulemma jotenkin nämäkin asiat kulkevat käsikädessä. Onneks edes tuo tynnyri kasvaa ja joku siellä pitää bileitä niin tajuaa olevansa raskaana :rolleyes:

Täällä kyllä rinnat falskaa, suojia käytän välillä yöllä joskus päivällä, pari kertaa on yöppärin läpi lakanatki kastunu ko ollu ilman suojia. Aika kirkasta on, mutta kuinka valkoista ne ekat maidot edes on? Ekaa odotan joten ei tietoa.

Täällä rv 27+1, iskias vaivaa koko ajan ja pieni pahoinvointi tekee paluuta, masu kasvaa ja vauva on vilkkaana :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Kohta päästää vikalle kolmannekselle vissiin täälläkin. Oireita kuitenkin alkanut tulee :mad:
Nivusissa repiviä tunteita, liitoskipuja ja vähän niin ku ekalla kolmanneksella...epäilen että liittyy kasvamiseen. Kävellessä varsinkin kun reippaasti koittaa mennä :cool:
Viime yönä pahoinvointia,lievää mut häiritsee jotenkin vieläkin tätäkin päivää. Kiukun puuska iski tästä kaikesta! eli vi*tuttaa kaikki tänään! Vaikka olen ollut hyvin "tasanen" viimesen kuukauden :grin
Väsymys on karsea! Iski nyt viikon sisään aivan täysillä ja vaatii 9-10h yöunet ja 2-4h päiväunet... o_O Osittain syytän hellettä! Onneksi sekin vissii helpottamaan päin :)

Täällä ei mitään oireita vieläkään, ei kyllä ollut esikoista odottaessakaan. Mä niin tykkään olla raskaana, olen niin positiivinen ja tyytyväinen itseeni ja raskauden tuomiin muutoksiin, eli pieneen kumpuun :) kai tää sit on sitä raskaushehkua? :D Mun isosisko taas vihaa olla raskaana kun valittelee kolotuksia ja kipuja. On kuulemma myös olo kun valaalla :( Sillä siis viikkoja nyt joku 34-35....

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kärsitään selkä kivuista. Tissit on vuotanut päivin ja öin pitkän aikaan jo, ei uskalla olla ollenkaan ilman suojia. Väsymystäkin löytyy mutta se johtuu aivan varmasti tästä kuumuudesta ja kun ei oikein mitään jaksa tehdä niin sehän sitte viellä yllyttää sitä väsymystä... luulisi tällä oleilulla olevan virkeä mutta ei. Työtkin jouduin taas viikonlopulta selän takia perumaan, mutta onneks on niin ymmärtäväinen pomo. Tänään rv 27+5

Huoh.
Viimeset puolitoista viikkoa harjoitussuppareita (maha kova, kiristää, painaa) päivittäin, rautakuuri vetänyt mahan kovalle ja nyt vielä eilen alkanut alaselkäsärky, jonka vuoksi katkonaisesti nukuttu yö.Tänään jäin töistä kotiin ja nyt oottelen et soittaisivat tksta.. :sad001 Soitin jo neuvolan puhelinlinjalle ja oli siellä vastaaja sitä mieltä et pitää käyä tkn puolella päivystävällä lekurilla joka tod.näk. laittaa ens viikoksi sitte lepoon (saikulle).

Istumatyö ja sen ilot... :mad:

muoks. Lekurilla käyty, lähetteen laitto äippäpolille viikon sisään tapahtuvaksi.. päivystävän mielestä pehmentymistä tapahtunut ja supistus liian pitkä ? (supisti noustessa tutkimuspöydälle..). Tuomio; 3vk saikkua.. :sad001 ja soittoa synnyttäjien vastaanottoon jos ei rupea menee vähemmäksi supistelut..

Ideoita mitä sitä muutaku netflixiä..? Laatikossa ois puikot ja peittolanka oottamassa.. :rolleyes: pääasia et vauveli pysyy sisällä seuraavat 10 viikkoa.

Muokattu viimeksi:
Täällä on onneksi ainakin hetkeksi hellittäneet supistukset, paineentunne ja selkäkivut. Yöunetkin jopa vähän parantuneet!? Enää en ole herännyt öisin selkäkipuun ja puutumisiin, vau. Viikon melkein täyslepo on ilmeisesti auttanut. Öisin kyllä joskus kylkeä kääntäessä on kuulunut aika mojova PAM lantiosta, kun luuliitokset on alkaneet jo löystyä. Ei ole onneksi sattunut, lähinnä naurattanut. Ja luojan kiitos että tuo keli on viilenemään päin!! Helpottaa kummasti myös oloa. :)

Itsellä menossa edelleen suht oireeton raskaus, eka kolmannes meni vain väsymykssestä kärsiessä, toisella kolmannella alkanut nyt närästys ja suppareita jos olen rehkinyt liikaa töissä.. Nyt 25+5, saa nähdä tuoko viimeinen kolmannes jotakin oiretta :) Onneksi on ollut oireeton raskaus, töissä on pystynyt olemaan, kotona jaksaa kotityöt yms. Vierestä nyt seuraan ystäväni raskautta, hänellä eka kolmannes juurikin ohi, ja olot kamalat edelleen :confused::sad001

Täällä rv 27, supparit alkoi.. tai ainakin tunnistin.. Puolivälissä viikkoa. Nukkuminen vaihtelevaa, viimeyönä taas valvottiin pari tuntia keskellä yötä, ilman mitään varsinaista syytä, vessaan heräsin ja sitten ei vaan unta ollutkaan enää.. Yleensä käyn 1-2 kertaa yössä vessassa ja saan heti uudestaan unen. Joitakin repäisykipuja ollut nivusessa, rinnoista pisaroittain kirkasta vuotoa. Mutta tämä koko raskauden jatkunut migreeni jatkuu edelleen.

Takaisin