Viimeisen kolmanneksen oireet

Kuuluuko tässä vaiheessa (26+5) raskautta väsymyksen palata? En voi sanoa puhkuneeni energiaa muutenkaan, mutta nyt olen niin väsynyt että sängystä nouseminenkin on todella vaikeaa. Edellisyönä nukuin 9h ja iltapäivällä olin niin väsynyt että tärisin ja jouduin tosissani ponnistelemaan että selvisin kauppareissusta. Eilen menin nukkumaan jo klo 21 ja sainkin unta melkein kymmenen tuntia, nyt jännittää että onko tämä päivä yhtä raskas kuin eilinen.

Vai mahtaako olla psykologista tämä väsymys, kun ensi viikolla alkaa työharjoittelu, muuton tekeminen ja remontti uudessa asunnossa, ja sitä ennen on vielä parin kamalan koulutehtävän palautus, enkä ole edes aloittanut niiden tekemistä vielä...

Mulla on ainakin palannut väsymys näin loppua kohti. Jos vähänkin on ohjelmaa päivän aikana niin oon ihan naatti jo seittemän aikaan illalla (tavallisesti valvon helposti puoleen yöhön). Voihan Jonsku90 olla että stressaat jo etukäteen noista tulevista urakoista, mutta tärkeintä niissäkin on mennä oman kropan mukaan. Jos sun on levättävä muuton aikana niin silloin lepäät. Ei kroppa kestä enää tässä vaiheessa samaa tahtia kuin kolme kuukautta aiemmin, mutta onneksi pian ollaan loppusuoralla.

Mie olen ainakin nyt paljon väsyneempi kuin keskiraskaudessa. Samoin kroppa myös väsyy nopeemmin ei pelkästään mieli :)

Miuta tuo viikonlopun muutto vaan aktivoittaa. Haluisin jo päästä uuteen taloon siivoilemaan ja touhuilemaan :D Tsemppistä kaikille!! Nyt lähden ultraan :)

Väsymys on ihan tajutonta täälläki, yöunet 9-11 tuntia menee ihan surutta ja voisin vaan nukkua ja nukkua :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mäkin olen innoissani muutosta ja haluaisin päästä jo valitsemaan tapetteja ja tyhjentämään laatikoita jne :) Mutta työharjoittelun toivoisin haihtuvan savuna ilmaan! :D

Täälläkin väsyttää ihan älyttömästi. Pahinta on se kun en ole nyt moneen yöhön saanut nukuttua selkäsäryn vuoksi kuin muutaman tunnin. Töissä sinnittelin pari päivää mutta nyt piti jäädä kotiin, pönttö sen verran sekaisin väsymyksestä.

Löytyskö keltään apua/helpotusta kiusalliseen vaivaan. Nimittäin kyseessä on alapään kuivuus. Valkovuotoa erittyy kyllä ihan riittävästi, mutta silti limakalvot ja etenkin välilihan kohta erittäin kuivat ja herkät. Onko muilla ongelmaa?

MaMaMehiläinen, meille eilen valmennuksessa sanottiin että synnytystä ajatellen välilihan aluetta olisi hyvä alkaa hieroa esim. Ceridal-öljyllä. Varmaan voisi auttaa tuohon kuivuuteenkin ehkä.

Ja väsymyksestä; minä viimeviikolla neuvolassa mainitsin, että väsyttää ihan älyttömästi, tuli heti lähete pieneen verenkuvaan hb:n tarkistamista varten (pikamittarilla ollut n.125). Huomena pitäisi siis suunnata labraan.

Väsymys ei ole ollut ongelmana. Päin vastoin pikemminkin. Nukun vain 5h unia ja vaikka saisi nukkua, niin uni ei tule aamuyöstä. Enkä tarvitse tai nuku päikkäreitä. Kerran viikossa nukun pidemmät 10h yöunet. Alkuraskauden väsymys oli jotain järkyttävää, kun muuta ei jaksanut kuin töissä käydä. Limakalvojen kuivuuteen suosittelen kanssa Ceridal-öljyä, sitä käytetään meidän potilaiden kanssa, joiden limakalvot kuivuvat hoitojen vuoksi.

Ainoa vaiva on se pirun selkäkipu, joka saattaa parinkin päivää olla melko hyvä ja kun miettii takaisin töihin paluuta, niin se muistuttaa heti, että mitä se kipu voi pahimmallaan olla. Ja puhutaan siis ihan vain kauppareissun tekemisestä miehen kanssa, jolloin en edes joudu painavia kasseja nostelemaan. Ainoastaan tavaraa hyllystä kärryyn :/ turvotuksetkin ovat laskenneet melko hyvin helteiden lähdettyä. Sen olen huomannut, että jalkapöytä on ikävästi lähtenyt levenemään ja kokoa isommat kengät on pitänyt ostaa, kun vain sandaalit ja tennarit tuntuvat hyvältä. Sandaalien aika on ohi ja tennarit eivät sovi ihan joka menoon ja asuun.

Täällä väsyttää myös niin, ettei hereillä meinaa pysyä. Helposti tulee nukuttua yöunet 7-10h ja siihen päälle vielä päikkärit 0,5-2h eikä todellakaan oo ongelmaa saada illalla unta. Jos tää ei yhtää helpota, nii pitää kyllä 2 viikon päästä neuvolassa kysyä, että tarkistettasko vähän niitä veriarvoja. On jotenki ihan pihalla koko ajan o_O Oisin heräilen 1-2 krt vessaan ja toisen kerran jälkeen en välttämättä saa unta enää ennen syömistä ja hetken hereillä oloa. Onneksi oon nyt kotona, niin on mahdollista nukkua vähän, kun siltä tuntuu. Nyt rv 30+4.

Itsellä on tullut uutena "oireena" yöunet. Olen aina nähnyt unia paljon, mutta viime aikoina unissa on laukannut jos jonkinnäköistä uroota tai olen leikkinyt suurempaa supersankaria, selkeästi unet ovat erilaisia kuin aiemmin. Pitäisi varmaan kirjoittaa noita unia ylös johonkin, sillä muistan ne aamuisin vielä ihan hyvin ja päivisin on tullut niille hykerreltyä useampaan otteeseen :)

Mulla turvotusta, närästystä ja kiusallisena vaivana pari viikkoa sitten ilmestynyt peräpukama.. ei yhtään kiva vaiva. Hyvä jos on muut säästyneet siltä. :D

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app

Ceridal ihoöljy on ihan parasta... sillä on hyvä öljyillä muutenkin jos tuota, paikat ovat kuivat ja tuota, noin, tekee mieli ja silleen :D ja apteekista saa.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Väsyneet mammat, käykääpä mittauttamassa veren rauta! Mulla on jokaisessa raskaudessa tullut loppupuolella lisäraudan tarvetta, ja ensimmäisenä oireena ollut juuri väsymys.

Juu, komppaan, Ceridal-öljy on hyvä! Vinkki: joskus ovat myyneet apteekissa erikseen tuotetta Ceridal Intim (tms nimi), joka on tismalleen samaa kamaa kuin perus ceridal, vain huomattavasti kallimpaa, joten siihen ei kannata rahojaan tuhlata.

Mulla samanmoisia oireita kuin Saipalla ja sainkin saikkua loppuviikon. Neuvolaan soitin ja kävin tutulla th:lla, mutta lekuriaikaa hän ei puolestani varannut vaankehotti soittamaan jos supparit/mahakipu/paineen tunne alapäässä ei levolla hellitä. Mua kyllä houkuttas soittaa lääkäriaikaa heti huomenna, ihan varalta. Voipa palata sitten hyvillä mielin töihin tai hyvuillä mielin jatkaa saikkua. Ja kun oikein miettii, niin mikä kontsi se on määrätä lepoa pariksi päivää? Kuitenkin sitten taas ensi viikolla töihin rehkimään ja entä jos sitten oireet palaa? Taas pari päivää lepoa? On meinaan aika kuormittavaa meidän työpaikallekin, jos joku on koko ajan pari päivää töissä ja pari päivää saikulla. Saisivat palkata vaikka sen sijaisen aloittamaan aiemmin ja hommat kunnolla pyörimään, eikä tällasta eipäs/juupas meininkiä :D ja oman mielenrauhan vuoksi myös, paljon ois kaikkea touhuttavaa kotona ja töissä eikä malttais olla paikoillaan ihan vielä.

Täälä alkaneet aivan järkyttävät yläselkä kivut, vihloo kokoajan eikä tiiä mitenpäin ois :confused: Myös inhottava närästys vaivaa sillontällön, mutta sen kans nyt vielä pärjää hyvin! Tuo selkä tässä mietityttää. Neuvolassa kehotti hankkimaan tukivyön, mutta auttaako se sitten ku yläselkä kivut kyseessä? :eek:

Piitu90, mulla on tukivuö, mutta se auttaa alaselkään ja kävellessä ainakin tuntuu hyvältä kun pitää massun tukevammin paikoillaan. Yläselkäkipuihin ei ole mulla auttanut. Voi tietty olla yksilöllistä...
Oon vaan yrittänyt saada yläselkää liikkumaan parhaani mukaan, rullaillut, venytellyt yms mitä nyt pystyy. Se auttaa ainakin vähäksi aikaa. Ja pahimmat yläselkäkivut on olleet närästyksen kanssa samaan aikaan, eli niilläkin on yhteys...

Mulla on ollut nyt 3-4päivän aikana kummallista heikotusta. Sokerit on aamulla ja 1h sen jälkeen ihan kunnossa ja heikotua alkaa tässä näihin aikoihin. Äskenkin söin avokadon ja join mehua, mutta silti heikottaa. Eli ei oo ilmeisesti sokereista kiinni. Hemoglobiini oli pudonnu viikon20 käynnillä ja siihen sain rautaa n.3-4 krt/vko. Nyt oon ottanu joka aamu tällä viikolla. Silti heikottaa. En tajuu.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin