Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain neuvolasta ohjeen juoda riittävästi vettä nin se hillitsee hieman helleajan suppareita...Mutta sit saa yöllä juosta sen 3-6 kertaa vessassa...[:@]
Yöunet on jääneet melko vähiin...Viikonlopuksi vielä lähelle 30 astetta hellettä...[X(]

Tänään alkaa miehellä kesäloma [:)] Olisi tarkoitus käydä illalla ravintolassa syömässä. Toivottavasti olis nyt edes vähän ravintoloiden ateriahinnat tippunu nii ei tulis maksaan nii mahdottomasti, mut tuskimpa ne niitä hintojaan tiputtaa vaikka pitäisi.

Täällä ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut, olen lukenu teidän juttuja mut en ole itse jaksanut kirjoitella mitään pitkään aikaan. Juhannus meni leppoisasti maaseudulla anoppilassa. Kaunis ilma oli perjantaina ja saimme istua melkein koko päivän ulkona. Lauantaina lähdimme jo takaisin keskustaan ja kävimme kavereiden luona.

Ensi viikolle on varattu ultrassa käynti keskiviikolle ja neuvolalääkäri torstaille. Eli pääsen kaksi kertaa katsomaan pikkuista kun neuvolan puolella oli ainaki viime kerralla kans ultralaite. Toivottavasti eivät ole vieneet sitä mihinkään [:D]

Pikkuinen potkii jo todella kovasti. Kerran tuli vähän paha olo kun hän taisi kääntyä toisinpäin masussa. Tuntui että taju lähtee ja yököttää. Piti hetken aikaa istua pöntöllä ettei heräile lattialta. Yöt on menny ihan mukavasti. Eilen menimme jo kahdeksan aikaan nukkumaan kun oli kova ukonilma eikä voinu konetta pitää päällä. Yöllä olisi kyllä kova vessahätä, mut ei jaksa nousta sängystä ylös :D

Hyvää viikonloppua!

Moikka jälleen,

GINESSA: Hellouta tännekin vielä [:)]
KIITOS kysymästä [:)]..Mullahan on nämä kaikki raskaudet olleet yhtä pahoinvointia [;)]
Esikoisesta olin niin nuori *haikeena*,että oksentaminen ei niin rasittanut kroppaa.Silloin myös opiskelin samalla ja välillä vain kävin pihalla oksenamassa kesken tuntien [:D]
Kakkosen pahoinvointi kesti "vain" synnytykseen asti.Oksentelin myös rankasti ja laihduin alussa aika paljon.
Kolmosesta oli rankkaa oksentelua alussa,kun silloin odotin kaksosia,joista toinen sitten meni kesken [:(].Sitten jatkui "vain" normaali pahoinvointi rv 12 jälkeen.
Nelosesta oli myös jatkuvaa ja ikävää pahoinvointia.
Vitosesta kärsin vain alussa pahoinvoinnista eli mulle se oli aika helppo raskaus [;)]

Nyt kun näitä pieniä lapsia on näin paljon [&o][:D][:D],niin tämä pahoinvoinnista kärsiminen on paljon rankempaa kun ei ole mahdollisuuksia lepäilyyn.
Mutta onneksi minun mies palkkaa tänne lisätyövoimaa,niin hän on vähän enemmän kotosalla minun apunani [:)]

Voi ei sinun jalkojasi [&:]..Onko sulla joka raskaudessa ollut tuollaista turvotusta?
Tosin nämä helteetkin lisäävät tuota turvotusta.
Onko sulla paineet olleet hyvät?Ettei ole mitään viitteitä r.mytkytykseen?
Varmaankin olet kokeillut jo vettä ja ananasta [;)]?

IHANAA LOPPUODOTUSTA SINULLE JA PALJON JAKSAMISIA
JA PALJON VOIMIA SYNNYTYKSEEN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+3

Noniin, tosiaan tuttua juttua  sulla toi pahinvointi
Mulla näistä 3 tytöstä olleet alussa 24 h yrjö olo.
Keskimäisestä tytöstä vähän oksentelinkin.
Loppuneet ovat tuossa n.rv 15.-onneksi!

Mutta pojasta (ensimäinen) ei juurikaan ollu ku lievää aamupahoinvointia.

No juu, oon vetäny ananasta,vettä & valmariinia..
Ei oikein auta.
Ekasta tytöstä oli julmettu turvotus jaloissa myös, tokasta tytöstä ei juurikaan,sillon pääsin kävelee ihan loppuun asti pitkiä lenkkejäkin,alussa tosin oli hirveitä liitoskipuja.
Mutta ei ihan tällästä turvotusta ollu ekasta tytöstä,
tää on jo hurjaa ku Crocsit puristaa eikä mahu jalkaan...
Taino, toinen menee paremmin ja toinen jalka on enempi pullana.
paineet on ollu aina pikkasen koholla mulla,128/89 alapaine ylimmillään ollu neuvolassa
94..mut on se ollu korkeempikin -mulla siis on aika korkee alapaine ollu jo vuosia.Yli 100 myöskin.

Ei säre päätä enkä nää tähtiä..väloillä pientä ellotusta,ohimenevää.
Eli en uso että ois mitään vakavaa

Suppaillu joo, välillä enempi välillä vähempi, sellasia pikkasen "jomottavia " suppareita välillä.
Eli tuntuu jomotusta alhaalla ja pinkee tietty kaikkialta.
Epäilen ..tai siis eihän se nyt muutakaan ollu tossa 21.6 tuli pikkasen limatulpasta, oli sen sortin jellyä että ei se muutakaan voinu olla... paripäivää ennemmin nää jomottavat supparit alko.
No mutta ei se aina mitään meinaa vaikka tulppa irtoiskin.Ainakaan ihan heti

jeps, kohta tulee vieraita joten kahvin keittoon
Ihanaa ja lämmintä viikonloppua!!!

Voikaas paksusti yönsäde ja mini

Me taidamme taasen siirtyä tuonne mökkielämän rauhaan muutamaksi päiväksi. Kesä ei musta tunnu kunnolla kesältä jos ei välillä ole kunnolla mökkeilemässä. Nyt saattaa olla et tullaan takas vasta ti tai ke aamulla. Ke neuvola klo 12.30, et siihen mennes on tultava.  

Netti pimennossa ollaan sit tietty ja sit meneekin varmaan kaks päivää ennen kuin pääsen mukaan teidän juttuihinne. Mut ihan selvästi huomaa et ku porukka alkanu jäämään lomalle nii vähemmän ehitään viihtymään koneella ku töissä ollessa[;)].

Mutta nyt suihkuun ja pakkaamaan loppuja tavaroita mökille lähtöön. Oikein ihanaa ja lämmintä viikonloppua kaikille. Saas nähä pystyykö auringossa paljoa viihtymään vai onko liian kuuma. Vähä tekis mieli saada väriä.

Jeejee minäkin varmaan oon mökillä suurimman osan viikonlopusta[:)] Saa nähdä oonko hengissä vielä sunnuntain jälkeen kun pitäis olla +30... Toivottavasti sentään!

Hauskat viikonloput kaikille ja yrittäkäähän pärjäillä helteessä! Tuskaista voi kyllä tulla turvotusten kanssa[&:]

Hyvät mökkeilyt kaikille jotka möksälle lähdössä!!
Me ollaan kans tänään lähdössä saareen möksälle. Tarkoitus oli mennä vasta huomenna, kun olisin niin halunnut päästä Alahärmään kattomaan Tractos Pulling kisoja, mutta tarkemmin ajateltuna alkas vähän ahistaa ajatus istua kovassa helteessä auringossa koko ajan kun siellä ei pahemmin varjopaikkoja oo. Nyt olisin toivonut hieman viilempää säätä huomiselle. Mutta no möksällä saa luvan kanssa vaan löhötä eikä tarvi miettiä mitä kaikkea sitä pitäisi tehdä.
Ensi vkolla pitää kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa pesurumba. Mulla vielä kaikki vauvan vaatteet pesemättä ja laittamatta paikoilleen

Maanantaina loppuu sitten kesäloma ja äitiysloma alkaa. Mies on töissä vielä kaks viikkoa ja sitten aloittaa lomansa. On sitten lähestulkoon koko elokuun kotona[:)]

Mutta nyt pitää laittaa kone kiinni ja vähän siivota tätä taloa,että on mukavampi su illalla tulla kotio takaasi. Ja pitää käydä kaupungilla kattoos josko löytäis jotain helle vaatetta. "vanhat" shortsit onneksi menee vielä jalkaan.Mu lempparishortsit vielä, viime kesänä paljo muita pitänytkää jalassa[8D]

OIkein Rauhallista ja Kaunista viikonloppua kaikille mammoille, ja älkää kauheen paljon kirjoitelko ettei mee maanantai päivä niitä lukiessa[;)]
Muistakaa juoda paljon ja älkää polttako nahkaanne!!

Taas vierailulla,

GINESSA: Sulla kyllä kuulostaa aika järkyttävältä tuo jalkojen turvotus [&:]
En kyllä yhtään ihmettele,jos sattuu ja kävely on vaikeeta.
Tuohon turvotukseen ei sitten vissiinkään auta muu kuin synnytys [;)]
Juu,ei taida paljokaaan lohduttaa ei!
Toi on kuitenkin hyvä asia,jos pissassa ei ole protskuja?!!
Onko sulle muuten painoa tullut nyt paljon pienessä ajassa?
Pidän ihan hirveesti peukkuja,ettei sulle vain kehity mitään r.myrkytystä [:)][:)][:)]
Koitahan jaksella,vaikkei se varmasti mitään kivaa ole turvotusten kanssa!!

Mullahan on kolmessa raskaudessa irronnut limatulppa ennen synnytystä.Mullahan aina on limatulppa irtoillut vähitellen.Ja noin 2 viikon päästä ensi-irtoiuluista on vasta lähdetty synnyttämään [:)]
Toivottavasti sinulla nyt vauva pysyisi yksiössään ainakin sen 2 viikkoa vielä!!

Jeps,enköhän minäkin tässä kohta jo paksusti voi [;)][:D]

IHANAA VOINTIA EDELLEEN JA JAKSAMISIA [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+3

Yönsäde, oli mul viimeks neuvolassa tullu (2 vkoa väli) kahdessa viikossa 2 kiloa...
HUH[&:]
Uprot on kahdesti olleet +/-
ettei mitään selkeetä...
Maanantaina 5.7 lääkärineuvola... tullut varmasti hulluna lisää painoa/turvotusta siitä edellisestä kerrasta koska ihan toi masun ympäryskin kasvanu 3 cm siitä.Apua[:D]

Hui, ai että kahen viikon perästä aina synnärille,iiks.[:D]
Onko ollu millasia suppareita muistatko,sinä kahden viikon aikana?

Kunhan ei mun synttärinä tuu ni kaik on ihan jees,9.7, mut kuiteski sillon jollei laskettuna,
kun kerran olen sitä vastaan[:D]

Hihhih[:)]-vielä naureskellaan vaikka itkut jo kerran kivusta tuli.[;)]

nyt tiedän sitten minäkin mille tuntuu kun jalat on ihan turvoksissa ja käveleminen sattuu sen vuoksi [:@] sormet on kans ihan nakit, ei paljon pysty nyrkkiin puristamaan...

Eilen olin jalkojen päällä melkein 7h putkeen ja ei tietysti tullut juotua niin paljon kuin olisi pitänyt. Nyt selkä on ihan tohjona ja tosiaan jalkoja ja sormia turvottaa ihan mahdottomasti!

Ei kyllä ginessa käy yhtään kateeks, päin vastoin, voi sua! Jaksamista niiden jalkojen kanssa!!!

HUOMENTA,

GINESSA: Mullahan ei ole tullut kuin yhdessä raskaudessa kipeitä suppareita jo paljon ennen synnytystä.Eli se oli tuosta meidän Nelosesta.Silloin kipeet supparit alkoivat jo rv16.Gyne pelotteli,että vaarana on ennenaikainen synnytys ja että pitää ottaa varovasti.
Kaikki meni kuitenkin hyvin loppuun asti eli 2 viikkoa ennen synnytystä rupesi limatulppa irtoilemaan ja synnytys käynnistyis sitten normaalisti rv 40+2 [:)]..eli mentiin "jopa" 2 päivää yliajan [;)].Mutta synnytys tosiaan kesti vain 2h50min.Eli oli nopea toimitus ja johtui varmaan ihan noista pitkään jatkuneista suppareista?

Kakkosesta ja Kolmosesta kanssa irtoili limatulpat noin 2 viikkoa ennen synnytystä.Kipeitä suppareita tuli sillain normaalisti kovan rasituksen yhteydessä eli ei mitään kovin pahoja.Oikeet supparit alkoivat sitten samana päivänä ja lapset sitten syntyivätkin tosi nopeasti ensimmäisistä suppareista eli n.6h kuluessa [:)]

Aika paljon sulle on tullut painoa [&:]..ja ihan juuri tuosta turvotuksesta.
Toivottavasti saat hyviä uutisia neuvolalääkärissä [:)]

Edelleen jaksamisia turvotusten kanssa [:)][:)][:)]
Ja muutenkin hyviä vointeja!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 7+4
Tänään taas halailtiin pönttöä [:'(][:'(]..ja huomenna pitäisi jaksaa olla Esikoisen Rippijuhlissa..huh.Taitaa tämä äiti joutua kesken kirkon juosta kirkon pihamaalle ökälle [:D]

Huh, huh onpas kuumat kelit! No, en kyllä valita (ainakaan vielä![:D])...Justiin oltiin rannalla koirien ja kavereitten kanssa pari tuntia ja tääkin möhömaha kävi pulahtamassa...Oli ihanaa![:)]
Huomenna pitäisi ajella kummitytön 11-vuotis synttäreille, no onneksi matka on vain n. tunnin suuntaansa, että eiköhän sen aikaa jaksa körötellä kuumassa autossa...Otan sitten tytön meille pariksi päiväksi kyläilemään, kun siitä on ollut puhetta jo ties kuinka kauan ja nyt alkaa aika käydä vähiin ennen vauvan tuloa...[;)]
Voimia kaikille, jotka kärsivät kuumuudesta ja turvotuksista! Hommasin muuten yöpöydälle semmosen tuulettimen, on aika loistava viilentäjä öisin...Paitsi se hurina vähän häiritsee...[>:]

Meillä on kans semmoinen iso tuuletin, mut mies valittaa et on samantien flunssassa jos sitä tuuletinta pitää päällä lattialla. Ilmastointilaite olisi kyllä luksusta :) Mut se vaan maksaa ihan älyttömästi. Ja ikkunoita ei kehtaa pitää yöllä auki ettei tule syödyksi. Makuuhuone on todella kuuma yöllä vaikka me ollaan laitettu foliot ikkunaan :D Ettei aurinko paistais sinne, mut jotenki se vaan lämpenee +24 asteeseen vaikka patterit on kiinni ja auringon ei pitäis päästä sinne edes lämmittämään. Pakko kait se on vaan kärsiä :(

Yönsäde, toivottavasti jaksat olla juhlissa reipas, ja toveri "ökä " antaa sun olla hetken rauhassa.! [:D][:D]

Ihan ripeitä nuo synnytykses on olleet,-mulla eka 9 h
toka 4 h
kolmas 2 h...

Oltiin eilen taas tallustelemassa Jumbossa katoo mulle jotain kenkiä...
Eih mitään ..ei tässä nyt niin kauaa tarvii edes enää kärsiä että kyllä mä noi crocksit
survon jalkaani vaikka ahasta tekee.[&:]
En pistä hilujani sellasiin tohveleihin mitä en sitten myöhemmin tarvii.
Noh, enhän mä voi ajaa ees autoo ku olen niin tappi,maha kiinni ratissa.
OOn pikkasen vankina taas täällä ellei ukkokulta oo täällä,
niin en pääse pelkääjän paikalle matkustelemaan.[:-]
On se ihanaa kun vähän pääsee omalta pihalta pois[;)]

Haluisin jo tän pikku- iitan ihan just sylkkyyn jo.!![:)]
Tosin... en oo pakannu sitä sairaalakassia vieläkään, mutta lista on tossa valmiina ollu kauan.

Perjantai iltana havahduin siihen että,tää voi olla minähetkenä hyvänsä syntyvä.
Tosin, yleensä on tullu paria päivää levottomuus ja unettomuus ennen synnytystä...
Noh ... kahtellaan.Missään ei ole käsikirjoitusta miten tää menee.[:)]

Mutta joo, huomenna lääkärineuvola aamulla...
Siihen asti kaikille aurinkoa ja hyvää mieltä,myös YÖNSÄTEELLE <3

Hui, sullakin Ginessa paukkuu jo 37 vkoa rikki[:D] uskomatonta miten tää aika menee näin nopeasti.. tosin on vieläkin liikaa niitä päiviä, kun tuntuu et aika ei kulu millään [&o]

Muhun on iskenyt ihan järkyttävä matkakuume, tahtoo pois jonnekin kivaan paikkaan.. miehen loma alkaa viikon päästä, MUTTTA ku en uskalla mihinkään enää lähteä. Joku pidennetty vkoloppu vaikka Pariisissa ois niin jees[8D] MUTTA ku..

Musta tuntuu, etta mun maha on pienentynyt [:o] Voiko se olla mahdollista? Ei se oikein ehka sittenkaan ole laskeutunut, kun joskus luulin, on se ylhaalla vielakin, mutta tuntuu pienemmalta, yollakin nyt helpompi kaantya...
Onks sielta kaikki lapsivedet haihtuneet jonnekin? [8|]

MOIKKA,

GINESSA: Sulla on hienosti nopeutunut nuo synnytykset [;)]
Toivottavasti tämä teidän Nelonen ei nyt vaan synny autoon tai kotiovelle..niin tai sinne Jumboon [;)][:D]
Oletko muuten käyttänyt mitään kipulääkityksiä synnytyksissä vai ihan luomuna synnyttänyt?

Oisko Reinot hyvät sun jaloille?Venyykö ne sillain,että niitä voi käyttää??Ne taitaa olla kyllä aika tiukat [8|]??
Emmie tiiä..Ikäväähän tuo on,jos kaikki kengät puristaa,kun pakko sitä kumminkin on joskus käydä kodin ulkopuolellakin [&:]

Yritän tulla vielä huomenna kurkkimaan sun neuvolalääkäri kuulumiset [:)]
Paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti kaikki on kunnossa [:)][:)][:)]

Jeps,juhlat menivät hyvin,mutta raskaathan ne oli mulle ihan tämän huonon olon sekä paahtavan helteen takia.
Onnellinen ja ylpeä olin Poitsusta [:)]
Mulla oli kirkossa eväinä pillimehua ja suklaata.Tuo pillimehu on meikäläiselle nyt ihan IN [:D][8D]
Jeps,ja sitten nuo ihanan villit pikkuvekarat pitivät vielä huolen,ettei äiti päässyt laiskistumaan [;)][:D]
Puoli viidestä asti olen ollut ylhäällä.Mutta nyt pesulle ja maate [:)]

IHANAA VOINTIA SINULLE [:)][:)][:)][:)][:)][:)]
JA KAIKILLE TEILLE MUILLEKIN [:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+5

Joo Yönsäde, tää synnytys jo sitten jännittää kerkeenkö ees kättärin oville?[:D]

Ihana kuulla, ettei ökä lennellyt kirkossa [;)]

Joo, kokeilin vaikka mitä kenkiä ja sandaaleita kaupassa, ei mee ni ei mee ja pahinta on
jos on jotain remmejä:
Ne puristaa/ei mee kii-miten ite muka ne saisin tän mahan kaa kiinni?Hahaha[:)][:D]

Reinot on varmaan liian tukalan kuumat jos meniski,tuntuu että jalat palaa koko ajan [;)]

Mutta joo, palaan astialle kun olen käynyt neuvolassa [:D]

Siihen asti suloisen aurinkoista alkanutta viikkoa, heräilin tuossa 4.46.....[:D]

Takaisin