Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi Ginessa kun oot aikasin liikkeellä... Toki itsekin heräilen mutta aina vaan tekis mieli nukahtaa takas.
Ihan tappoa oli tulla vielä töihin... toisaalta tekis mieli torstain neuvolassa pyytää saikkua, mutta toisaalta on tullu semmonen olo että "minähän näytän kaikille ja oon loppuun asti!"

onneks mulla ei oo "työaikaa" eli kunhan hommat teen niin ei niin välix kuinka kauan täällä toimistolla pyörii.
Tällä viikolla tosin pitäis pari asiakasta vielä tavata [:-]

loppu häämötää 11 aamua jäljellä..

kivaa viikkoa muillekin!

Ohoh... olipahan juhlan täyteinen viikonloppu - lauantaina häissä ja sunnuntaina synttäreillä, ja noin viiden minuutin välein sai sanoa: "kyllä, yksi vain on tulossa ja 2.8. on laskettuaika". Sukulaistyttöni sanoikin, että laita tuohon masuun sellainen tarra...

Kaikki tosiaan ihmettelivät kovasti niiiiiiiiin isoa mahaa, mutta ehkä se näin loppuajasta vain vaikuttaa muista kovin isolta. Tosin itsellä alkoi jo pieni paniikki iskeä, että JOOO JOOOOOOOO JOOOO, SE ON ISO JA ITSEÄKIN PELOTTAA, MINKÄ KOKOINEN JÄTTILÄINEN SIELTÄ ON TULOSSA [:@][:@][:@][:@][:@] Onneksi ihana miekkoseni ja äitiseni saivat "rauhoiteltua". Kun juhlijoiden promilletaso alkoi nousta niin sitä kautta myös juttujen taso laskea... on se nimittäin känniläisten miesten mielestä ihmeellinen asia raskaana oleva nainen ja siitä riitti ihmettelemistä, miten vauva on alkunsa saanut.... ei juma.... itsekin siis isiä ovat. Siinä vaiheessa totesinkin siipalle, että joo, nyt voidaan mun puolesta lähteä.

Soittelin äsken Jorviin ja aikaistin ultrakäyntiä viikolla, kun laskeskelin, että silloin elellään jo viikkoa 39, kun sinne kokoarvioon piti mennä. En nyt kuitenkaan ihan niin viime tippaan halunnut jättää. Näin ollen mennään sinne ensi viikon lopussa, jännittävää [:)]

Aurinkoista lomailua kaikille tai tsemppiä niille harvoille, jotka vielä töissä pusertavat!

Kävin aamulla shoppaamassa, niin kyllä ihmiset tuijotti pitkään mun mahaa...Juu onhan se iso, mutta kaitse sit vielä on niin outoa nähä raskaana oleva...Tai sit ne katto vaan säälivästi kun hikipäissäni lyllersin menemään...[8D]
onneksi ei tullut yhtään vatsaantaputtelijaa kohdalle...

Mutta onhan se niin että maha pystyssä kulkeva nainen herättää tunteita. Ite en oo edes huomannu mitään pitkiä katseita tms kaupungilla kulkiessani.Toki painelen siellä menevään lähestulkoon samalla lailla kuin ennenki[:D]
Eilen kyllä piti kotona vaappua kuin ankka. Oikealle puolelle ihan alavatsaan tuli kipeetä liikkues ja paikallaankin ollessa tuli sellaisi aaltomaisia kipuja. Tiesä sitten venäytinkö möksällä sieltä jonku "lihaksen" kun nostelin kamoja veneestä lauturille,niin ja eilen piti kammeta laiturille veneestä, kun appiukko meidät nakkas saaresta satamaan.Oli laituri korkeemmalla kuin omalla venepaikalla. No onneksi ei tänään oo tuntunu mitään kipuja.
Piipiäinen on kiva jumppailemaan hereillä ollessaan.Tuntuu että se siellä yrittää vielä voltteja ja välillä venyttää itsensä niin pitkäksi kuin pystyy[:D]
*Tämä koputtaa puuta*Vielä ei oo ahdistanu yhtään nämä helteet, enkä oo huomannut että hikoilisinkaan yhtään sen enempää kuin normaalistikkaan. En tiä olisko siinä että kun on tälläinen kesän lapsi(kesäkuus syntyny) niin ei nää helteetkään ahdista. Tiedä sitten.Pahimmalta turvotukseltakin olen vielä välttynyt, mitä nyt nilkat on ollu paisuksi hyttysten puremien takia.Mutta vielä on kihlasormuskin sormessa.

Tänään mennään käymään synnytysosastolla tutustumassa sairaalassa. Pitääkin muistaa laittaa lapulle ylös kysymykset mitä haluisi kätilöltä kysyä.
Eilen loppui kesäloma ja tänään alkoi sitten mammaloma. Yhtä lomaa koko kesä[8D] Ja huomisen päivän olen julistanut "vauva" päiväksi. Pitää kyllä silloin saada pestyä vaatteita pikkuiselle. Saa kokeilla pesukoneen Baby Care pesuohjelmaa[:)]
Mutta joo, mukavaa Maanantaita kaikille!
Ja voimia jaksaa turvotusten ym "vaivojen" kanssa. Lopussa Kiitos seisoo. vai miten se menikään...[;)]

Kyllähän iso vauvamasu kerää katseita. Huomaan itsekin katsovani "kohtalotovereita" ja miettiväni milläköhän viikolla he ovat [:D] Oletteko muuten huomanneet miten eri tavalla miehet ja naiset puhuvat raskaudesta? Naiset kysyvät korrektisti "milloin on laskettu aika" tai "paljonko on viikkoja kasassa", äijät utelevat milloin "räjähdän", "poksahdan" tai milloin on "poikimisen" aika. Joo-o, oikeasti synnyttämistäni on verrattu lehmän poikimiseen [:-] Noh, yleensä osaan ottaa asian huumorilla ja tuumata, että olo onkin kuin lehmällä.

Hanibööki, elä hättäele, minulla noita alavatsakipuja oikealla puolella on lähes päivittäin ja ne todella kestävät KOKO päivän [&:] Eikä liikkumisella tai levossa ololla ole mitään merkitystä, koskee vaan. Paikat venyy ja paukkuu kun maha kasvaa..

Voih olen kateellinen mökkeilijöille! Kuumassa kerrostalokaksiossa voi vain haaveilla viileästä varjosta ja luonnon rauhasta.. Haluaisin niin kovasti uimaan, mutta en uskalla ennen perjantain äippäpolikäyntiä. Sen jälkeen voisi käydä pulahtamassa jos paikat on vielä hyvin kiinni [:)]

Maha kerää kyllä huomiota ärsyttämiseen asti! Juurikin samat kysymykset pistää ärsyttämään.. Tänään töissä potilaskin kysyi että kumpi on tulossa ja kun sanoin etten tiedä niin hän vastasi että no en sitten sano mitään.. [8|][:@] Ärsyttävää, sanoin siihen sitten vaan että pojaksihan nuo kaikki sitä veikkaa, johon hän myhäili tyytyväisenä että sitähän minäkin.. Hittoako se tuntemattomalle asiakkaalle kuuluu että kumpi mulle tulee!
Viikonloppuna ystävän ystävä seisoi vierelläni ja sanoin että tuo tuolla pankkiautomaatilla on mieheni, johon hän vastasi että onko hän myös lapsen isä..? Mikä halvatun kysymys tollanen on???? Vastasin hämmentynennä että kukas muukaan johon hän vaan kuittasi ettei tule mitää ylläreitä esim ihon värin kanssa... En tiiä, kai toi oli tarkotettu hauskaksi vitsiksi..

Kovasti juu on turvonnut tääkin mamma, nilkkoja ei enään näy, joten tsemiä kaikille kuumuuteen [:)]

Nopsaa,

GINESSA: Kävin pikaisesti lukasemassa neuvolalääkäri kuulumisesi [:)][:)][:)]
Hienot kuulumiset olivat ellei lasketa tuota ikävää turvotusta mukaan [&:]

Mulla hirvee olo ja hiki..Tulin juuri muksujen kanssa uimasta.
Pakko päästä vähäksi aikaa pötkölleen..mies tuli juuri pellolta.

VOIHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
JA TÄÄLTÄ LÄHTEE PALJON TURVOTUKSEN KARKOITUKSIA ^^^^^^^^^^^^^^[;)]

Yönsäde ja Mini rv 7+6

apua...

en tiedä mitä oon tehny mutta mulla on vasen ala"lohko" mahasta kosketusarka...
eilen illalla huomasin ja poju on liikkunut "sillon tällöin" mutta kun on etuseinämäistukka alkoi mietityttään
jos oon törmännyt johkin ja siihen on tullut ongelmaa.. vai onko tälläinen normia? ei siis sisältä kipee vaan pinnasta niinkun olis mustelma mutta ei oo...

Mulla oli ihan tuska yö... Mahaan koski ja kivisti eikä mikää asento ollut hyvä.. Liekkö niitä supistuksia nyt sitten?!?
Tänäänki maha jotenki outo, ja vessassa huomasin että alapäästä tippuu tipoittain nestettä.. Hmm.. oisko tuo nyt sitten vaan vetistä valkovuotoa vai mitä?? Huomenna on neuvola, joten katellaan ny sinne asti.. Onko muilla vastaavaa ollut?

Hei vaan tytot, kotona taasen.. Nyt voikin alkaa odottelemaan sita vauvelia[:)]

Oli Oslossa hienot kelit, taalla lansirannikolla tuulee ja sataa, joten enpa ainakaan turpoa helteiden takia. (Ihan kiva, etta edes joku bonus surkeista kesasaista.)

Olin ihan yllattynyt, ettei kukaan ollut synnyttanyt poissaollessani. Mutta nytpa kerkiankin jannaamaan kaikkien kanssa yhdessa [;)]

Eilen illalla supisti kipeesti ja pitkaan ja ajattelin jo, etta nytko taa jo tulee.. HUH. Onneksi ei viela. Saisi nyt ainakin sen viikon verran odotella, etta paastaan yli 37 viikkoa.. (Ja sitapaitsi mulla on viela vahan tarpeita ostamatta..) Saas nahda kerkeenko. [8|]

Perjantaina neuvolaan - toivottavasti vauveli ois jo kaantynyt raivotarjontaan. Epailen kylla etta ei, kun se niin viihtyy toistepain[:@][:@] Mun katilo sanoi, ettei mitaan hataa ennen viikkoa 38. Aion kylla protestoida, jos en saa aikaa kunnon kontrolliin ennen sita, koska mun esikoinen tuli viikolla 38 ja haluan kylla tietaa, etta pitaako valmistautua peratilasynnytykseen. (EI HALUU[:'(])

Ostettiin muuten talo [:D] Nyt pitaakin sitten myyda tama vanha ja muuttaa. Kiva muuten, mutta kylla vahan hirvittaa kaiken synnyty-s ja imetys- ja muunkin tohinan keskella [8|] Mutta yritan olla valittamatta. Kylla minakin sen talon halusin [;)]

Joo-o! Melkein vois jurputus-osioon kirjottaa, mutta kun taalla nyt tuota maha-asiaa on, niin kirjotan tanne pikku arsytyksen.
Eilen olin shoppailemassa tan kaupungin ainoassa ostoskeskuksessa ja eras viiskymmpinen thai-pariskunnan mies nykii vaimoaan hihasta ja osoittaa mua niinku jotain luonnon oikkua, etta "kato!" [:@] Siis sormella oikein osoitti. Teki mieli nayttaa sille kielta tai jotain, ku rupes suoraan sanoen v*tuttaan. No okei, ymmarran, ettei taalla nay valkoihoisia viimeisillaan raskaanaolevia, mutta silti!
Kerrankin ajoin polkupyoralla tuolla tiella, niin yks ukko (taas) sanoi vaimolleen, etta kato, ulkomaalainen! [&o] Juntteja, mita juntteja.

Mun ihanat kaverit ja aiti lahetti mulle Suomesta vauvan vaatteita (kaytettyja ja uusia) ja jotain muuta sälää :) Tuntuu kylla taalla trooppisessa ilmastossa jopa bodyt ja potkaritkin liian kuumilta. Toivotaan, etta voi kayttaa. Kotona saa sitten kylla olla vaikka alasti jos silta tuntuu [:D]

Mun ei enaa oikein tarvii muuta, kuin ostaa bepanthenia varalta, jos tulee jotain vaippa-ihottumaa tms. muuta voidetta taalla ei sitten tarvitakaan, kun on niin kosteaa. Niin ja vaippoja ja sitten pitas pesta kaikki vaatteet... no on tassa viela aikaa, jos pari viikkoa ennen laskettua aikaa alkais pyykille [:D]

JA varmaan mua ei sitten loppuajasta taalla enaa naykaan, kun kayn taalla nettikahvilassa, eika kotona konetta... Ei ehka pysty lyllertaan tanne asti.

Joko te tan trailerin katoitte? http://www.vau.fi/Videot/Babies/

Taalla on vahan sama meininki, niinku tuolla Mongoliassa. Se missa on niita kukkoja ja tuo vuohi tossa lopussa [:D] Meidanki naapurissa kukot alkaa kiekuun siina neljan aikaan aamusta... :)

Minulla tuli tippa linssiin kun katsoin tuon Aamun linkittämän trailerin [:)] Kaikki vauva-jutut itkettää, kaipaan niin kovasti tuota masuasukkia jo syliin ja toisaalta pelottaa niin hemmetisti. Se afrikkalainen vauva oli suloinen kun tunki kätensä sen koiran suuhun [:D]

Tämä mamma on nyt itsestään hyvin ylpeä [:D] Minut valittiin opiskelemaan unelma-alaani vaikka vähän jännitin kun hakijamäärät olivat melkoiset.. Eli minusta tulee vielä joku kaunis päivä sairaanhoitaja [:)] Pitää vain ilmoittautua poissaolevaksi seuraavaksi lukuvuodeksi ja aloittaa opinnot vasta vuoden päästä syksyllä. Silloinhan muksu muutenkin menisi päivähoitoon jos olisin työelämässä. Äitini kyllä vähän epäili, että vauva-arki on houkuttelevampaa ja en malta jatkaa opiskeluja tai ensi keväänä on jo seuraava lapsi tulossa.. [:D]

Kunhan vaan tuo Josefinan tiputtelu ei olisi lapsivettä.... Kannattaa varmistaa asia jotenkin, itse olisin varmaan ihan hysteerinen jos jotain valuisi [:)]

Maisan, ensiksikin onnea talokaupoista! [:)] Eikö siellä Norjassa ole samanlaista synnytystapa-arviointia noissa tilanteissa kuin Suomessa? [:-] Pidän sinulle peukkuja pystyssä että vauva kääntyisi! Eihän ne voi siellä pakottaa sinua synnyttämään alakautta, ei oo pakko jos ei tahdo [;)]
Meidänkin muksu vain istuskelee sinnikkäästi masussa. Perjantaina olisi synnytystapa-arvio äippäpolilla, saas nähdä kokeillaanko ulkokäännöstä vai varataanko aikaa sektioon [&:] Arveluttaa hieman sekin ulkokäännös, kun monessa paikassa toitotetaan että vauvalla on syynsä asentoonsa (esim. liian lyhyt tai jossain jumissa oleva napanuora) ja ulkokäännös ei onnistu joka kerta. Pitääpä keskustella lääkärin kanssa riskeistä ja vaihtoehdoista tarkemmin..

JA varmaan mua ei sitten loppuajasta taalla enaa naykaan, kun kayn taalla nettikahvilassa, eika kotona konetta... Ei ehka pysty lyllertaan tanne asti.
ALKUPERÄINEN: Aamu81

Toivottavasti kaikki menee siellä hyvin, ja ilmoittele kun ehdit pääset jaksat sitten kun on pikkainen päässyt maailmaan! [:D]
Mielenkiinnolla seuraan kun on tuo sama LA:kin....
Mulla eilen neuvolan täti muistutti että "jos se vauva sitten syntyykin ennen seuraavaa aikaa (ensi viikolla!!!!!) niin muista perua se aika, mutta ei paniikkia jos unohtuu perua..."
  Tuntuu ihan hurjalta että niinkin voi tapahtua! Jotenkin tuntuu nyt että ihan hurjan lähellä ollaan!! [:-]

Onnea Emilia! On kyllä hieno suoritus, kun tänä päivänä amk:hon on niin älyttömän hankala päästä. Ja hyvä, ettei tarvii sun enää ens keväänä stressata hauista ja pääsykokeista vaan voit vaan keskittyä vauva-arkeen[:)] Mulla on se stressi sitten edessä kyllä. Täällä Tampereella on Suomen kovimpia pääsyvaatimuksia vähän kaikkiin aloihin (enkä edes tajua miksi) ja muutto muualle ei tule kyseeseen. No jos tuurilla pääsis[;)]

Meillä on tänään autonvaihto edessä. Toivottavasti löytyy joku hyvä, kun huomenna jo pitäis lähteä pohjoiseen. 8 tunnin automatka edessa[&:] Toivottavasti oikeasti sataa huomenna tai sinne autoon varmaan kuolee. Paitsi jos uudessa autossa on ilmastointi[;)]

Emilia, kiitos vaan lohdutuksen sanoista, mutta Bergenissa (missa asun) on Norjan paras synnytyslaitos ja ne on ERIKOISTUNEET peratilasynnytyksiin ja muutenkin alakautta synnyttamiseen, joten aika pienet on mahikset sektioon. Taalla ei paljoa sympatioita aidille heru - luonnonmukainen synnytys on lapselle parasta. piste. [:-]

No, eipa silti, mun yksi kaveri sai ekan peratilassa ja hyvinhan se meni, joten kai se taytyy vaan uskoa ammattilaisiin..

Taalla ei muutenkaan turhia arvioida. Jos vauva ei kaanny, niin paasee sit ultraan kartottamaan tilannetta tarkemmin, eli sinne kai sitten seuraavaksi.[8|]

Uh, viime yö oli jokseenkin epämiellyttävä. Mies meni mökille, ite jäin kaupunkiin. Raivoisalla tuulettamisella sain makkarin lämpötilan laskemaan 26 asteeseen. Just... no, kun olin hetken pötköttäny iski ihan järkyttävä hiki. Siis aivan täysi avohiki, olin aivan läpimärkä. Sitten alkaa vatsakipu. Semmonen painava, jomottava. Hiestää, närästää, sattuu. Tuntuu ettei saisi kunnolla henkeä, päässä pyörii. Ja yhä paranee: tajuan että nyt on syytä syöksyä vessaan. Ryntään halaamaan pönttöä ja luovutan vatsani sisällön posliinijumalalle.

Tässä vaiheessa olo vähän parani, kunnes tajusin uuden ongelman. Istuin vessan lattialla niin etten saanut jalkoja taivutettua alle. Ja jotenkin niin etten saanut pöntöstä tukemallakaan itseäni kiskottua ylös. Kännykkä makkarissa. Ei hitto, joudunko mä istumaan tässä kunnes mies tulee kotiin? Varmaan tulee päivällä jos mä en vastaa sen puheluihin, mutta en silti haluis viettää siinä vessan lattialla semmosta reilua 12 tuntia.

Reipashenkisesti sitten rupesin hypähtelemään istualtani sentti kerrallaan kohti ovea ja tilaa jossa mahdun nousemaan ylös. Oli kyllä aika voittajafiilis kun viimein sain hinattua itseni ensin polvilleen ja sitten seisomaan.

Huhhuh, ei mikään unelmayö Pähkylällä[&:] Tuollainenko se muakin odottaa muutaman viikon päästä? Pakko kai se on kun suht ok-olo on tähän asti ollut, mitä nyt pientä pahaa oloa joskus. En halua! Haluan vauvan ulos jo.

Kyllä 4 raskaana olevaa naista kerää muuten melko hyvin katseita kaupungilla liikkuessa! Ehkä siinä näyssä on jotain hupaisaa...

Huh kun ollut lukemista[:)].
Ihan ensinnä pakko kommentoida tuota Pähkylän "avohiki" sanaa!!![:D][:D][:D]. Ikinä en ole tollasta kuullut mut hyvät naurut sai aikaseks[:D]. Mut toivotaan et viimeöistä ei tarvitse kokea uudelleen.

Onnea Maisan talokaupoista! Siinä se menee muutto ja synnytys samaan härdelliin ku ei turhia ota ressiä[;)]. Toivotaan et vauvelisi oli kääntynyt[:)]. Ja jos ei niin eihän sitä tiedä vaikka tämä synnytys olisi silti huomattavasti helponpi kuin ensimmäinen vaikka perätilassa tulisikin.

Hanibööki: onko teidän mökki merellä saarella? Jos on nii eihän siellä ole niin kuuma ku merituuli viilentää hyvin. Koitappa tulla laihian markille pötköttämään. Ei voi olla auringos ku 5min ku ei tuulenhenkäystäkään ole havaittavissa. Ja pistähän mulle kans viestiä tuosta tutustumiskäynnistä synnärille. Mä kun en sinne pääse ku olen tois synnyttäjä vaikka en ole ku oven joskus nähny. Vaikka kaippa se synnyttäminen on ihan sama mis sairaalas sen tekee mut jotenki jännittää mennä sinne sit ku se paikkakin on ihan outo. Ehkä sitä ei ajattele siinä vaihees.

Ginessan turvotukset kuulostaa jo aika mahottomilta. Onneksi on kesä ja voi olla ilman kenkiä.

Sit omaa napaa: Kyl noi supparit on rauhottuneeet jonkin verran nyt mökkeillessä ku olen olu ihan jouten. Mut edelleen niitä on päivittäin ja öin. Ja öisin kun joudun aina heräämään vaihtaakseni kylkeä se tahtoo tehdä supparin ja viime yönäkin oli kaksi sellasta kunnolla kiipeetä et ajattelin jos oli mahollista nii olisiin ihan 100 varma et kuukautiset alkais justiinsa ja tällä kertaa niistä tulee todella kipeet. No huomenna neuvola ja pitää keskustella neukkutädin kanssa josko olis aiheellista vielä läkärillä käydä tässä viimeisten viikojen aikana. Onneksi on jo 36 viikkoa täynnä mut silti olisin onnellinen jos 2 viikkoa voisi vielä pitä vauvelin kasvamassa masussa.

Ja liitän tähän vielä kuvan mun ihanista kesävarpaista[:D][:D][:D]. Kävin tänään jalkahoidossa. Oli tosi ihanaa ja nää kynnet ihan ihgut[:D]. Niiku joku teini sanois[:D]. En ole ikinä ennen käyny, nii sen takia tää on muka ny iso juttu[;)]

Ihanat kesävarpaat Eemillä! Mäki haluan! Itellä ku on nykyään vaikeuksia kenkien saamisessa jalkaan, niin on kyllä mahdottomuus varpaankynsien lakkailuun[&o]

Takaisin