Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Sartza tyttöuutisista![:)] oi voi kun itsekin pääsis vähän ultralla pientä katsomaan. Vaikka oon kyllä jo varma, että se on poika. Alkaa olemaan niin suippo maha, että ei sieltä voi tyttöä tulla!

Pelottaa, että oon saamassa sokerivauvan. No mua kyllä pelottaa nykyään AIVAN KAIKKI. Onko muille tullut käsittämättömiä pelkoja? Mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään niin sitä useammin ajattelen, että entä jos mun pieni ei selviäkään. Kai ne tuntemukset on suht normaaleja, mutta inhottaa kun en osaa ajatella optimistisesti enää ollenkaan.

Onnea Sartzalle tyttöuutisista!

Madie: täällä on yks hermoilija...onneksi enää n. 8vk vaikka pelkään toki hieman mitä synnytyksessä tapahtuu jne. Kunhan pääsisin ensin näistä mietinnöistä mitä nyt ressaan.

Viime yönä valvoin kaksi tuntia, kun pikkuinen melskasi mahassa niin kovasti. Möyri ihan kunnolla niin, etten saanut nukuttua. Tunki jotakin osaa itsestään kylkiluiden väliin jne. Aattelin joskus etten tietenkään koskaan hermostu tai harmittele pikkuisen liikehdintää, mutta kyllä nyt välillä möyryää niin että oikeesti sattuu. Rupesin jo miettimään että onkohan siellä tarpeeksi lapsivettä kun noin tuntuu möyrinnät. Tosin kai niiden liikkeiden kuuluukin voimistua koko ajan. Ja siskolla kun oli oikeesti ihan tosi vähän lapsivettä ja oli oikeasti hätä niin hän oli myös ihan mielettömän väsynyt silloin. Mulla ei semmoista ole ollut joten kai tämä kuuluu asiaan?

Onnea sartzalle tyttöuutisista!!! Mä olen ainakin sen kesäkuun alun ultran jälkeen ihan rohkeesti ostellu tyttö juttuja. Ku se gynelogi sanoi et tosta pyllystä ei voi erehtyä enää[:D]. Ja siltä se omaankin silmään näytti, et ihana pieni sydän näkyi jalkovälissä, ei pippeliä.

Noista vauvan liikkeistä: tuosta vaun raskaus viikko viikolta osiostakin luin et lapsi ei enään tässä vaiheessa kellu lapsivedessä, koska vie itse jo niin suuren tilan. Ja just sitä, et liikkeet tuntuu erilaisilta, koska tilaa on vähän. Jos ette ite ole viel lukenu viikkoa 35 nii lukaskaa. Sehän ei tarkota sitä et kaikilla kaikki tuntemukset tulee samaan aikaa vaan joskus näihin lähiviikkoihin on katsottavissa et näin käy. Mulla ainakin liikkeiden laatu muuttunu. Varsinkin toi tunne ku ylös kylkiluihin potkii nii tuntuu et pää porautuu tonne lantioon ja "siellä" tuntuu pään puksaukset[&:].

Mä koitan tässä jatkaa rauhassa oloa. Tänään jokatapauksessa pakattava mökkikamppeet, myös täkit tyynyt ja lakanat ym ym. Ku ekaa kertaa mennään tänään mökille yöksi. Melkein joka päivä siellä käyny ruokaa tekemässä ku on lähellä meidän raksaa. Laihialla siis molemmat[:D]. Nyt mennään yöksi ja koitetaan ehtiä vähän juhannuksestakin nauttimaan. Miehen lapset tulee pejantaina , joten hän tulee niiden kanssa kaupunkiin ja mä jään vielä la asti äitini kanssa mökille. Ei oikein ole tilaa miehen muksuille ja toinen syy on se et ne on niin sisäänpäin lämpiäviä ja se kun on sukumökki nii ne ei viihdy siellä ku siellä on muitakin ihmisiä. Siis miehen lapset. Vähä arsyttäviä.

Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti. Minä poistun koneelta nyt muutamaksi päiväksi mökkeilyn rauhaan. La palataan asiaan[:)]

Mulle kans sanottiin siel ultras, että sen pää on alhaalla ja siellä myös pysyy, koska lapsivettä ei oo enää niin paljon, että se pystyis kunnolla siel kääntyilemään. Ja sen takia siis liikkeet tuntuu vähän erilaisilta.

Oon tässä kotona ollessani huomannu, että teist on tullu mun aamupalaseuraa[:D] Kone päälle, aamupalan tekoon ja koneen ääreen syömään. Joojoo, ei ehkä paras paikka syödä, mut ku on yksin kotona niin en jaksa vaan istua ja mutustella tekemättä mitään. Tuli just aamulehdeltä joku kesätarjous. Mietin et raaskisinkohan tilata, olishan se kiva ku voi aamulla auringonpaisteessa parvekkeella lukea uutisia. toisaalta, netistä ne sa ilmasiks, mut ei mensi sit koko päivä koneella istuen.

Eilen kävin kävelemäs 45 min. ja tänään ajattelin mennä käymään kangaskaupassa hakemas vähän lisää kuminauhaa, että saan taas ommeltua vaippoja =) ajattelin mennä bussilla ja kävelle reippaana tyttönä kotiin. ei toi oo ku joku 3km, mut en kyl jaksa kumpaankin suuntaan kävellä. Tai ehkä jaksais, mut ei huvita[:D]

Nyt ma oon joutunut luopumaan mun vihkisormuksesta [:(] Ei mahdu enaa, byaaaa [:D]
Tanaan kavin piiiiitkasta aikaa oikein kavelylla, merenrannalla, muuten ihan kiva, vaan liikaa aurinkoa, ja nyt on nassu ja olkapaat punasena...

Lidia, kaikki menee mullakin kurkusta alas, alussa stressasin noista ruokajutuista, mutten ma voi sille juuri mitaan, kun itse ei ruokaa tehda. Jos sattuu joku popo tulemaan, sitte tulee. Maassa maan tavalla. No can do [&:] [:D]

Pahkyla, illi78, mulla on ollut jo pitkaan kasien nivelet kipeet, varsinkin aamuisin ei pysty juuri liikuttamaan, sattuu, ei levossa, mutta liikuttaessa. Aiemminhan luulin, etta mulla on nivelreuma, kun on sormien niveletkin ihan turvonneet. On kylla aikamoiset nakit mun sormet, vaikkei missaan muualla turvotusta olekaan...

Onneks mulla ei ole ollut suonenvetoja, ne on niin inhottavia. Magnesiumko auttaa? Syonkohan ma sit magnesiumia... missa on sita on? :)

Ihana uutinen Sartza! [:)] Kiva alkaa osteleen tytonvaatteita. Vaan niin minakin tein, kunnes kuulin, etta meille tuleekin poika! :D

Mulla on kans noi vauvan liikkeet selkeesti muuttuneet, ei oo enaa semmosia nopeita teravia potkuja, vaan niiden tilalle tullut sitten enemman sellaista venyttelya muistuttavaa. Tuntuu juurikin silta, ettei siella ole enaa niin paljon tilaa, kuin ennen. Tuntuu seka yla- etta alapaassa :D

Sartzalle paljon onnea tyttöuutisista!! [:)]

Okei, yölliset vessakäynnit vielä kestän koska nukahdan nopeasti uudelleen, mutta kropan puutuminen on toinen juttu. Koko lantio, lonkat ja persaus puutuu niin että kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa [&:] Yöunet on melko katkonaisia eikä päiväunetkaan korvaa unenpuutetta.. Yritä tässä sitten ajatella positiivisesti että "tämä on vain hyvää harjoitusta tulevaa varten" [:'(]

5vee serkkupoika on aika hassu tapaus.. Hän kysyy aina nähdessämme milloin vauva syntyy ja mikä sen nimi on [:D] Viimeksi näytin kalenterista lasketun ajan ja poika laittoi ruksin siihen, että muistaisi. Poitsu kyllä tosin huokaili, että siihen on kamalan pitkä aika kun hän saa leikkikaverin [:D] Vanhempi veljensä kyllä muistaa että vauvan pitäisi syntyä elokuun alussa, hän kyseleekin sitten jo huomattavasti kypsempiä asioita, kuten sitä miksi en voi syödä maksaa tai miltä vauvan potkut tuntuvat. Viisvee ilmoitti hyvin topakasti, että hän on jo iso poika ja haluaa antaa vauvalle vanhat pikkupoikien lelunsa. Lapset on ihania!! [:D]

Hyvää juhannusta mammoille! [:)]

Hyvää juhannusta [:)] Toivottavasti tulee mukavat ilmat joka puolelle maailmaa. Myös Norjaan ja Thaimaaseen.

Thanks Grenie! [:D] Nyt taalla on semmoset +35 astetta varjossa, eli auringossa tuntuu yli neljaltakymmenelta. Eli jos toivotaan mukavia keleja, niin minulle mukavaa on kunnon vesisade!!! [:D]
Etta mukavaa juhannusta vaan Suomeen, taalla ei semmoisesta tietoakaan [:)] "Pikkusen" kylla ikava esim koivuja ja saunaa ja atrian hiillos -makkaraa! [:D]

Nyt on sitten täälläkin alkannu ne loppuraskauden öiset vessa ravaamiset...
Nyt on tarvinnu jo useana yönä nousta 4-5 kertaa vessaan.[:@]
Tähän asti oon selvinny yhellä kerralla max kaks kertaa joskus joutunnu käymään..
Kait se on vaan totuteltava heräilyyn.. [8|]
Muutoin täällä kaikki niinkuin ennenkin..
Mies on koko juhannuksen töissä, mutta huomenna lähen sen mukaan yövuoroon ettei ihan yksin tarvi koko juhannusta täällä kotona kökkiä..
Sillä on niin kivat työpuitteet kun on perhekodissa töissä mikä on järven rannalla, eikä siellä ole kuin kaksi lasta juhannuksena... Pääseepähän kunnon puusaunaan.. harmi kun savusauna on remontissa...

Hyvää juhannusta kaikille! [:)]

Joo, hyvaa juhannusta kaikille. Taalla se oli eilen, eika juuri juhlittu. Kylla suomalaiset osaa juhannuksen vieton. Taalla on olematon juhla tuokin[:-]

Ja hyvia ilmoja!

Suonenvedoista: Oon syöny jo aika kauan magnesiumia suonenvetoihin melkeinpä päivittäin. On niiin tuskaista herätä keskellä yötä siihen että sattuu kamalasti! En tiedä onko magnesiumista ollut apua, mutta ainakin ne tuntui harvenevan heti kun aloin syömään sitä. Oon syönyt puolet sallitusta määrästä vuorokaudessa. Tai siis iltasin oon nielly kaksi tablettia aina.

Nyt kun tarkemmin muistelen, niin isoäitini on joskus sanonu, että kun vetää suonta niin merisuolakide suuhun niin helpottaa. Perustuu siis varmaan samaan ku toi miun neuvo, tosin miun neuvo ennaltaehkäsee ja mun isoäidin neuvo auttaa sit siinä hetkessä.

Kyllä, kello on vähän yli 5 ja oon ollu jo tunnin hereillä[:@] Puoli viiteen sitkuttelin sängys, mutta kun uni ei tullu niin päätin ruveta tekemään leipää. Joka tapauksessa olisin siis ruvennu tekemään sitä aamusta, ku oon luvannu lounaan tehdä, ku mennään miehen siskon mökille. Olo on ku jollain vanhuksella, ku tähän aikaan leipoo... No, voin sit aamupäivällä rauhassa nukkua jos nukuttaa, ku ei tarvi leipiä miettiä[:D]

Me tosiaan mennään mökille, mutta mä aion tulla yöks kotiin, matkaa siis vaan about 40km, eli ajaa puolessatunnissa. Siel mökillä on kuitenki "ei niin hyvät sängyt, kuin kotona", porukka mesoo aamuun asti jne. Muutenki ollu vaiketta tää nukkuminen, niin en ota riskiä... Mies oli sitä mieltä, etten saa sielt yksin lähtee, mutta mun siskokin on nyt tulossa sinne niin otan hänet mukaan meille, saa mies jäädä mökkeilemään[:)]

Joo, mut taikina on kohta kohonnu. Meen laittaan niihin mozzarella-aurinkokuivattutomaatti-basilika-täytteet. NAM!

Kivaa juhannusta kaikille!!!

Täältä kanssa kaikille oikein hyvää juhannusta...Muistakaa ottaa lunkisti välillä...[:D]

Tuli noista pilteista mieleen, etta taalla on ihan torkeen hintasia semmoset purkkiruuat! Pikaisesti talla viikolla ekaa kertaa kavin kattomassa korvikevalikoimaa ja siina oli muutamia niita purkkiruokiakin, ei siis isoa valikoimaa, kun ei thaikut kayta niita. Eli kaikki lansimaalaiset ruokajutut on ihan sikakalliita. Semmoinen pikkupurkki jotain hedelmasosetta maksoi euroissa jotain euron tai paalle... en nyt enaa muista, mutta kallis se oli. En nyt kylla muista mita ne suomessakaan maksaa, muttei kai noin paljoa? Sitten ei ollu mitaan muuta ku noita hedelma ja oisko ollu joku vihanneski.

Taytyy ite alkaa vissiin tekemaan soseita sitte joskus. Taalla on ihana ku saa mangot ja muut ihan tuoreena, ku kasvaa omasta takaa [;)]
Tuun varmaan teilta sitten kysyman ruokaohjeita [:D]

Niin ja korvikkeita oli vaikka ja kuinka, mutta vain jauheena, loytyi jopa NAN-merkkista, mika kuulosti tutulta, muut tais olla paikallisia, ja kaikki ohjeet purkissa tietenki vaan thaiksi... jee jee.

Kaikki muut on sitten vissiin juhannuksen vietossa, paitsi mina ja Miu? [:D] Kylla mullekin se maggara kelepais!!! (Ja olut [:D][:D][:D])

Terveiset mökiltä! Palasin sitten takasin oikein kunnon kesäflunssan kera. Ihanon veto pois. Olen nukkunujo kahdet päikkärit, kello on nyt 18.30 ja nousin ylös sängystä vasta puol ykstoista. Et pääasiassa sangyssä mennyt tämä juhannuspäivä. Välillä vain siirryin mökiltä kotiin.

Ole sartza onnellinen et kävely onnistuu. Mä en tiä uskallanko edes yrittää ku kertteli sinne ja takas nii jo nivuset paukkuu ja supistaa[&:].

Just Aamu sellasta vattanahan venyttelyä ne vauvan liikkeet on. eli enää ei potkita niinku jalkapalloa. Se on aika mielenkiintosta ku tohon ihan ylös rintojen alle nousee kantapään möhkäles ja sit se tekee sellasen pitkän liukuman tonne oikeaan kylkeen asti. Mut se, että toi mahan pohja tai kohdun alaosassa tuntuvat liikkeet sattuu nii vähä mietityttää. Se on jotenkin ihan arka paikka toi koko alaosa. Toivottavasti ei tiedä huonoa. Inholla odottaa et koska se taas käsiään liikuttaa ja toivoo et ei sitä tekis.

Emilia tosiaan ovat ihania nuo lapset. Mut mulla se 6v kysyy vieläkin lähes joka ok ilta nukkumaan mennessä et kuinka kauan menee vielä ennenkö vauva syntyy ja kuinka kauan menee ennenkö me muutetaan uuteen taloon. Ja tämä on siis alkanut siitä lähtien kun hän on saanut tietää saavansa sisaruksen eli rav 13 tais olla. Pikkasen rasittavaa?[:D][:D][:D]

Sullahan on miu ollut hyvä juhannus ku olet saanut aikaiseksi vaikka mitä. Kyllä sitä ehtii sitten muina juhannuksina joskus myöhemmin tekemään jotain muuta. Mekin tosiaan jo tänään lauantaina palattiin kotiin ja tuntuu oikein muakavalta olla kotona. Ja tässä flunssassa ei jaksa mitään tehäkkään. Mahoton viilin syöjä susta tullut. Mulle ei edes maistuis noin paljon viiliä. Ku en niistä niinkään välitä.  Mä en tiä miten saisin kaikki loput valmiiksi tuosta vauvan tavaroista ku  oikein mitään ei sais tehä. Ehkä mä odotan sitä et synnytys alkaa nii sit voi rauhas vähän aikaa järjestellä ennen synnärille lähtöä nii ei ole enää väliksi vaikka vähä nosteleekin. Ei millään viittis miestä pyytää tekemään ku se pitää tänään ekaa kertaa vapaa päivää raksalta koko kahden viikon aikana mitä on ollut lomalla. Ja alle 12 tunnin päiviä ei ole ollut yhtään. No ehkä jos se huomenna ei ole sinne heti aamusta ryntäämässä niin voisin silleen kivasti vihjata et voisko laittaa hoitopöydän tason kiinni ja pinnasängyn paikalleen.

Kiva tämä Miun tietotoimisto. Ei olis oikeesti ollu hajuakaan siitä mitä noi purkit maksaa vaikka niitä joskus olenkin käyttänyt pojalle. Mut eihän niitä nyt enää muista hintoja.

Pari päivää sitten alkoi vähän nivuset tai jotenkin alapää aristaa, eilen kävin kuitenkin lenkillä eikä sattunut, mutta esim. sängystä tai tuolilta nouseminen tuntuu nivusissa ja alhaalla muutenkin. Vähän vaikeaa paikantaa tuota kipua. Tänään yritin käydä kävelyllä, mutta ei oikein onnistunut, sattui ihan alas ja nivusiin. Tekis mieli soittaa neuvolaan mutta vasta maanantainahan sinne pystyy soittamaan, että onko tämä normaalia vai mikä on. Nyt lenkkiyrityksen jälkeen sattuu jokainen seisomaan nouseminen ja kävely, istuessa tai maatessa ei satu. Onko ollu kellään tämmöistä tai tiedättekö kuuluuko asiaan? Mietin, että jos olis jokin tulehdus tai jotain niin eikö sen pitäis sattua sitten koko ajan.

JES, eka hyvin nukuttu yö moneen viikkoon takana!!![:D]
Että pienestä näitä iloja saa revittyä! Tulin tosiaan mökilät puolenyön aikaan kotiin siskon kans ja nukuin tosi hyvin. en sit tiedä mistä johtu, siitä että mies ei ollu vierellä tuhisemassa???[:-]
Eilen kävin pyörällä polkemas hiljalleen jonku 5km, ku sisko juoksi vierellä, nyt on persii kipee, ku ei ollu oma pyörä niin satula oli "vieras".
Nyt siis jo kotona ja varmaan ihan möllötellään ja syödään herkkuja, mikäs sen mukavampaa[:D][:D][:D]

Miu, uskon et sul tulee viilikset korvista ulos, ku mulla tulee jo yhdestä![:)] Mä oon kyl vedelly sit tavallista viiliä kyl kans aika paljo, lisään siihen sit ite just jotain hedelmää tai noit soseita, ei maistu niin esanssiselta. Paljonkos sun täytyy viel niitä syödä, että saat lahjuksia???

Lidia Kuulostaa tutulta. Mulla tulee myös välillä kausia että sattuu juuri kuvailemallasi tavalla, mutta on menneet muutamassa päivässä ohi.

Täälä on kans Jussi vietty kotona.Miehellä päivystysvuoro palokunnalta, muuten oltaisiin oltukin möksällä. No ei haittaa mua yhtään. On nyt tullut näitä unettomia öitä viettettyä muutama, pääsee nettiin surffailemaan tai sohvalle töllöä vahtamaan kun on kotona. Möksällä sitä joutuis vaan pyörimään sängyssä.
Piipiäisen liikkeet on kyllä muuttuneet paljon. Eilenkin koko maha tuntui heilahtavan toiselle reunalle ja takaisin. Ja hikka on ollut toisella lähestulkoon joka päivä.

Nyt voi sanoa että ekan kerran tuntuu siltä että tahtoo jo eroon tästä mahasta ja pikkuisen maailmaan. Närästykseen ei tunnu enää auttavan mikään. Syön vaniljajätskiä,kaurahiutaleita ja juon piimää, ja silti närästää, ja kun se on muuttunut että tuntuu kuin koko mahan alue olisi tulessa[:'(] Vasemmalla kyljellään kun makaa ni olis helpompaa,mutta sitten puutuu vasen reiden sivu. Ja sitten on tullut tämä uusi vaiva, eli ainainen "vessahätä" silti kun menee vessaan ni tulee juuri ja juuri sen verran että paperi kastuus.
Ja se että nukkumaan mennessä kamala väsy, mutta kun saat pään tyynyyn, ni kaikki väsy tipotiessään...
Hmm,olis varmaan kuulunu jurputus osioon mutta tuli nyt tänne.

Onko kenelläkään muulla tullut jalanpohjien kuumotusta? Mikään muu ei tunnu auttavan kuin että kattotuuletin päällä että ilmavirta viilentää niitä.

Ensi viikolla pitäisi aloittaa pyykkirumpa. Saa piipiäisen vaatteet paikoilleen vihdoinkin. Miehellä vielä 2-3vkoa kesäloman alkuun, että saa vielä touhuta yksikseen kotona.
Hyvän Ystäväni polttaritkin olisivat 10 heinäkuuta, mutta alkaa nyt kyllä tuntumaan siltä että taidan jättää väliin, kun ne pidetään Tampereella, ja itsekseen pitäisi sinne ajella. Eikä ole sitten enää kovinkaan montaa vkoa jäljellä laskettuun aikaan. Olisi kiva soittaa miehelle että "koitappas päästä tänne nopeesti, tenava päätti tulla maailmaan Tampereella"[8D]
Häät heillä ovat sitten 31 pvä Kurikassa, jonne onkin onneksi vaan tunnin matka, että jos ollaan vielä yhtenä kappaleena ja hyvin voivana silloin niin ehkä sitä häihin ainakin pääsisi. Ja Kurikasta ajaa S-joelle n.puoles tunnis jos hätä tulee, eikä pääse Vaasaan asti. Saas ny nähdä kuinka käy juhlien suhteen.

Kello kohta kaksi, pitäisköhän sitä koittaa taas tuota nukkumispuolta, vai pelaisko sitä vielä pari erää pasianssia koneella.

Hyviä vointeja mammoille!!

Takaisin