Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamu, joo, samoin, paitsi silloin kun yrittää epätoivoisesti nukkua!! [;)]

Mulla on vatsa toiminut kuin kello koko raskauden (kop kop) kerran päivässä, toisina päivinä kahdesti.
Nyt parisen viikkoa ollut vähän kiukkunen ja sekanen maha, mutta eipä ole tarvinnut ummetuksesta kärsiä!

Kävin juuri lukemassa kesäkuisten synnytyskertomuksia.... Huhhuh, niin se alkaa olla lähellä meilläkin!!!
Siellä oli kovasti viikoilla 37-38 synnyttäneitä, ja sitten kun rupee laskemaan kauanko ittellä siihen on matkaa
niin ei kovin paljoa!!!!!!!!!![:-]

Mulla ois 4-5 viikkoa! En pistais pahitteeksi! [:D]

edit. Ha! Onko meilla J.J.:n kans sama LA? 11.8.? Ainakin tickeri on samoissa.

Ginessa, mua pierettää ihan hirveesti[:D] Kylässä saa aina miettiä, että ku menee vessaan, et kaikuuko koko kämppä. Eli maha ei muuten sekasin, mut ilmaa löytyy.. Onneks pieru on aina iloinen asia[:D][:D][:D]

Hihhihhhii, nii muaki paukuttaa ja eniten herättyä ja iltaisin [:D]

Haniliinille ihanaa mökkireissua [;)]

Toivottavasti Ginessa ei ny ole vielä limatulpasta kyse. Mulla mahan toiminnan lisääntyminen on vain liittynyt niihin muutamaan huononolon kohtaukseen mitkä todennäköisesti aiheutti vauvan iso kääntyminen tai liikkeet. Pitääpi puuta koputella mut viime aikoina vatsan toiminta ollut siedettävää.

Nyt sit ku sen neuvolalääkärin ajan siirsin huomiselle niin tänään ollut sit tosi rauhallinen supistelujen suhteen. Tosin olen ottanukki ihan rauhallisesti. vain kylppärin pesin aamusella ja yhden kottikärryllisen puuklapeja.

Mä sain tänään todella surullisen viestin töistä. Meidän yksi työkaveri oli eilen illalla saanut laajan aivoverenvuodon ja tänään ennen puolta päivää on irrtettu hengityskoneesta ja hän nukkui pois[:(]. En ole ihan varma kuinka vanha hän oli mutta siinä 40-50v. Uskomatonta miten elämä voi taas pysähtyä näin.

Voi hurja ..kuulla tuollaista suru uutista..mutta niin se vaan on,ei koskaan tiedä.[&o]

Joo, se lima oli todella kirkasta ja kiinteää,venyvää.
noin t lusikallinen sitä tuli pyyhkiessä ja housuissa oli jo vähän.
Masu todella on yön aikana menny alemmas
ja mieskin sano että on valahtanut alemmas.[:-]

Mutta joo, vielä vähintään 2-3 viikkoa jos olis tuolla masussa asustelemassa
niin sitten mä olenkin jo valmis synnyttämään [:)]

Joo Aamu, kattelin tuossa aiemmin samaa, meillä olisi tyttö tulossa tuolloin 11.8.
Ja hassua kyllä, käytiin meidän ekassa ultrassa siellä päin maailmaa, kun oltiin alkuvuodesta kiertämässä thaimaassa ja indonesiassa[:D]

Juuri tultiin koiran kanssa lenkiltä ja voi että kun on hidastunut tämä liikkuminen...... [:(]
Ihan etanan vauhdilla mentiin, ei vaan yksinkertaisesti pääse nopeampaa!
Huomenna aamulla neuvola, tarvii varmaan varata vähän enemmän aikaa sinne lyllertämiseen tällä kertaa [:D]

Vissiin näillä viikoilla saattais alkaa tulemaan harjoitussupistuksia, oon lukenut teidän kertomuksia, että osalla on ollut supistuksia jo useinkin. Ite en edelleenkään tiedä miltä nämä "harjoitussupparit" tai aidotkaan tuntuvat.

Oon aikalailla ruokaressaaja ja lukasin vasta nytten, ettei metvurstia kuumenneta sitä valmistettaessa. Törmäsin asiaan kun selvitin kylmäsavukinkun valmistusta. Oon syönyt leikkeleitä kyllä ihan kaikessa rauhassa, oon aina ajatellut että juustoista kun ei aina tiedä niin kinkkuja uskaltaa onneksi aina syödä![&:] Ootteko vältelleet noita vai miten? Tiedän kyllä, että raaka tai kypsentämätön liha on kiellettyä, mutta eipä ole tullut mieleenikään, että jotkut leikkeleet eivät ole kuumennettuja. Oon vaan tarkkaillut noita kalajuttuja. Jep. Vielä toi vauva potkii masussa, mutta hämää silti nää jutut. Ootteko vältelleet noita tai onko jollain jotain parempaa tietoa asiasta? Täällä ei taida olla kauheasti listeria-/toksoplasmoosistressaajia mun lisäksi. [8|]

Alkoi viikko 32, toivottavasti enää kuutisen viikkoa vaavin syntymään! Tahtoisin lopettaa tän kaiken raskausstressaamisen syömisten suhteen ja alkaa stressata oikeasti [;)]

Jessus että mun ranteet on kipeät! Tää on ihan tolkutonta. Aamulla ei meinaa pystyä kättä taivuttamaan, koko päivän pysyy kipeenä tosta ranteen vierestä ja vielä illalla peukaloitten heiluttaminen sattuu. Onko kellään mitään hienoja ehdotuksia mitä tälle voisi tehdä? 

Kyllä mä oon ainakin syönyt melkein kaikkea, sitä metwurstiakin, eikä ainakaan vielä oo mitään tauteja ilmennyt [;)] Päätin sillon raskauden alussa, etten ala hirveästi tuijottelemaan noita pakkausselosteita, neukkutätikin sanoi vaan että syödä sitä mikä tuntuu hyvältä. Oon ajatellut, että miten sitä ennen raskaana olevat naiset on syönyt just sitä mitä on tarjolla ollut, eikä mun tietääkseni pahemmin ole jälkipolviin jättänyt jälkiä [:D] Tietysti mun syömisiä on helpottanut sekin, että suurin osa niistä ruuista jotka oli sillä "kielletyllä" listalla, on semmosia joita en muutenkaan syö [:)]

Pähkylä, apteekista saa ostettua rannetuen, sen pitäminen öisin saattaisi auttaa. Rannekanavaoireyhtymältä kuulostaa, muistaakseni täällä oli jossain aikaisemmassa ketjussa juttua siitä.

Lidia, mulla on myös taipumusta pieneen hysterisointiin noiden syömisrajoitusten kanssa kun sekä toksoplasmoosin että listerian voi sairastaa huomaamattaan, inhottavaa kyläpaikassa miettiä uskaltaako syödä jotain, tai onko huoltoaseman leivän salaatit pesty kunnolla jne. Kuitenkin raskauden aikana on tosi paljon joutunut syömään toisten laittamaa ruokaa työpaikkaruokaloissa, ravintoloissa, kyläpaikoissa..  Kylmäsavustettua metwurstia en ole syönyt, mutta eipä tullut mieleen että muutkin leikkeleet voisi olla kypsentämättömiä..

Jos olisin nyt raskauden alussa niin kävisin yksityisellä toksoplasmoosikokeessa, jos vaikka olisikin sairastanut sen joskus niin ei olisi tarvinnut siitä murehtia.

Flunssa on vaan pahentunut - äsken sattui tosi paljon kohdunkannattimiin yskiminen, normaalisti ei enää niitä ole vihlonut, mutta kai tuo jatkuva röhiminen vaikuttaa. Kuumetta ei ole, joten pakko uskoa että vaikka oma olo on tosi tukala ja tukkoinen, niin vauvalla kaikki hyvin.. Vähän huono omatunto kun viimeisiä työpäiviä joudun olemaan saikulla, mutta en tosiaan ole siinä kunnossa että edes haaveilisin töihin menosta..

Pähkylä: mulla on sormet aivan tajuttoman kipeät aamuisin/öisin, eikä oikein pysty taivuttamaan niitä tai tarttumaan mihinkään. Neuvolasta sanottiin sen olevan normaalia loppuraskaudesta ja johtuu turvotuksesta. Ranteet voi olla kyllä eri juttu...

Muistakaahan, että ei se tiettyjen aineiden syömäkielto lopu vielä synnytykseen, jos meinaatte imettää! Ja niiden lisäksi vauva voi oireilla lähes mistä vaan, mitä pistätte suuhunne.

Onks muilla suonenvetoja jaloissa?
Mulla nyt vasta raskauden aikana ehkä 3-4 kertaa, mut nyt ottiki oikeen kunnolla. Heräsin aamulla, ku mies heräs töihin ja sillon se alko. Kieriskelin sängyssä, ku sattu niin helkkaristi. Sit ku se loppu niin ei meinannu jalka alla pysyä, ku vessaan könysin. Nyt tosta on jo 5,5 tuntia ja edelleen koskee, ku otan sil vastaan. Venyttänyki oon, mut ei auta. Ärsyttää... Kai sitä täytyis lähtee kävelylle (mutta, kun rakas mieheni laittoi eilen pyykit kuivamaan niin ei ollu sit tajunnu, et nois mammahousuis on edelleen se resori joka kuivuu hitaasti. No nyt sit kaikki housut edeleen märkiä...Argh. Joo, ois kuulunu ehkä jurputuksen upolelle, mut nyt tuli tänne).

Sartza: mulla noi suonenvedot on ollu kans melkoinen riesa aamuyöllä. Olen alkanu syömään magnesiumia melkein joka ilta ennen ku menen nukkumaan nii se on helpottanut paljon ettei tarvi niiden takia herätä.

Viime yönä nukuin jopa neljä tuntia.. puolen yön aikaan kieriskelin sängyssä, yritin nukkua ensin kyljellään, sit selällään. lopuksi kävin hakemassa yhden sohvatyynyn ja nukahdin istualleni. siitä heräsin kolmen aikaan ja olin muka pirteä kuin peipponen.. olin melkein tunnin hereillä ja söin yhden leivän neljän aikaan. puoli viideltä vasta nukahdin seuraavan kerran ja sitte heräsin kahdeksalta ku mies lähti töihin. liian kuuma, liian valoisaa.. liikaa liitoskipuja. En tykkää yhtään.

Vanhassa talossa ei ole ilmastointia ollenkaan. Ainut vaihtoehto on laittaa ikkunat auki, mut sitte tulee kauheasti itikoita sisälle ja ne taas häiritsee unen saamista. Argh [:@]

mulla on kans ollu suonenvetoja pohkeessa...tuntuu tosi ikävälle! ja pohje saattaa olla koko seuraavan päivän tosi kipeä, eikä kärsi kunnolla varata...oon ite huomannu et varsinkin jos tulee juotua liian vähän päivän aikana, alkaa aamuyöllä suonen veto [:@] mä oon ainakin vielä toistaiseksi pärjännyt sillä että juon sen melkein 2L vettä päivässä, mutta toi magneesium auttaa kans suonenvetoihin...

Täällä kanssa alettu syömään magnesiumia suonenvetojen takia, jotka kyllä vaivasivat aamuöisin niin, että itkua väänsin...

Joo Satrza ei voi jalkojaan aamuisin venytellä muuten kramppaa pohje samantien.

Et ku tuntuu et tää mukelo on kasvanu ja toi koko mahan pohja on vähän arka. Kaikki sen liikkeet tuntuu tuolla jalkovälissä syvällä. Ja kun ton lääkärissä käynnin piti rauhottaa mun mieltä nii eipä se sitä tehny. Ny on enemmänkin pelko persees et se ei saa vielä syntyä. Se on vielä liian pieni ja kehittymätön. Mun on pakko ristiä jalkani. Mä haluan et se pysyy sisällä vielä ainakin 3vk. Keuhkot pitäs saada valmiiksi.

Ehkä mun oliski tästä mentävä maate eikä olla pystyssä niinku ny kuitenkin olen aamusta asti ollu. Mitään raskasta en ole tehny mut vois kuvitella et tuosta vatupassiasennosta olis apua. Sais paineen pois tuolta alhaalta.

Tää tuli just kurkistelemasta Tikrua[:D][:D][:D]
Ja ei sille Tikrulle kyllä häntää saatu tehtyä millään, eli TYTTÖ varmistui jo hyvinhyvin varmaksi!!!
Painoarvio oli nyt 2419g. Kaikki oli hyvin ja ei näkyny mitään viitteitä, et lapsella olis mitään rasvakerrosta tms. mitä vois olla jos äidin sokerit olis koholla. Olihan se kiva käydä, mut mun täytyy kyl sanoo, että mä en kyllä olis tosta n.200 euroo maksanu, eli jos en ois ilmasiks päässy niin olis jääny menemättä. Heinäkuussa kuulemma pääsen vielä uudelleen jos haluun[:D]
Eli täällä aika iloset tunnelmat! Joko sitä uskaltais lähtee ostaan jonku tyttö-jutun? [;)]

Takaisin