Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu on tää kivaa kun alapäässä tarvii suojaa ja nyt jo kuukauden verran yläpäässä...[;)]

Onneksi ei nyt sentään tarvi tunnin välein vaihtaa yläpään suojia, toisin kuin alapäässä...[:'(]

nukkuma-asento on jo ongelma...Jos nukun selällään en pääse enää kääntymään ollenkaan kyljelle ilman kipua kun selkä menee jumiin...sit kun nukkuu kyljellään niin tulee lantio ja reidet kipeeksi...onneksi ei oo enää montaa viikkoa eessä...toivon mukaan...[:D]

Noikin vielä menis, mut tää turvotus on persiistä...Vähänkin jos erehdyn syömään suolaa ruoassa niin heti illalla oon tosi barbababa...[8D]

Siis mikä ihmeen MB talo???????[8|]

Oltiin viikonloppureissussa,miehellä alkoi loma.Mä en vaan saanut unta enää ja puoli kuuden aikaan nousin,kun masussa kävi kamala melskaus[:)]

Kamalan kivulias ole,ihan harmittaa[:@]Selkä pettää ja hartiat jumissa[:@]
Eilen iltapäivällä alkoi supistella ihan muikean kipeästi,mutta kun sitten mainitsin asiasta miehelleni,alkoi supparit laantua,takuu varma keino latistaa supistukset[;)]

Alapäässä,kohdunsuun tietämillä käy välillä kamala rutina ja pauke.Mä oon ihan varma että sielä on tapahtunut edistystä,välillä vihlookin ilkeästi....

Mul olis tänään neuvola ja inhottaa mennä sinne kun kurja sijainen [:@]
Oman "vanhan"nlan tädin kanssa asiat hoitui hyvin ja kuunteli ja ymmärsi ja laittoi tutkimuksiin eteenpäin jos mulla oli pienikin epäilys mistä vaan.
Mut tää vaan pyörittelee silmiään ja voivottelee[:@]
Tiedänhän mä tosiaan raskauksista paljon mutta kyllä mullakin tulee uusia asioita ja kysymysmerkkejä,joka raskaudessa ja toivoisin että niihin suhtauduttaisiin vakavasti.Mä ainakin näissä raskaushormooneissani oon niin sisäänpäin,omaan napaan kääntynyt,että otan itseeni kaiken ja herkkä ku mikä[8|]
Odottavaa äitiä ei sais teilata vaan pitäisi kuunnell,herkkää aikaa eletään[:)]

Omaa napaa kamalasti,sorry!

Katsotaan miten naisen käy nlassa......[8|]

Miu: miten ihmeessä et muista syödä? Mä mietin ruokaa lähes koko ajan, mutta toisaalta mulla on sellainen ravintopoliisi mieskin, joka on opettanut, että syödä pitää usein ja mieluusti proteiinipitoista ruokaa...

Nyt olis sitten enää tämän lisäksi huominen töitä ja sitten loma [:)] Vähän kyllä jännittää, kun olen 12 vuotta ollut aika nousujohdanteisessa "uraputkessa" ja nyt sitten alkaakin piiiiittkäää loma. Voipi olla, että alkuun on vähän tyhjää, mutta vauvan syntymän jälkeen onkin sitten juttu toinen [;)]

Mulla on kamala yskä ja jäin saikkupäivälle. Vähän huolettaa miten jatkuva yskiminen vaikuttaa vauvaan... kovasti se tuntuu potkivan takaisinpäin kun yskin eli ainakin virtaa riittää. Ei ole oikeastaan muuta flunssan oiretta, hieman tukkoinen olo, muttei kuumetta ja puhuminen ei oikein luonnistu.

Luin tuolta toisesta ketjusta teidän hankinnoista - meillä ei ole vielä oikeastaan muuta kuin mitä äitiyspakkauksessa tuli ja vaatteita - vaunut, sänky ja kaikki pikkutarvikkeet on vielä ostamatta.. Suunnittelin että heinäkuussa tekisin hankinnat, vaunuilla on varmaan joku toimitusaika kuitenkin...

Taidan mennä sängynpohjalle, jospa lepo auttaisi tähän yskimiseen - oon juonut jo neljä kuppia kuumaa (1x kahvi, 1x hunajavesi ja 2xmustaherukkamehu..)

Siis eilen illalla tajusin, etta ihan pianhan taa jo syntyy[&:] HUH!

Jotenkin kuvittelin, etta viela on piiiiitka aika. No ei oo.. Ja mitaan en oo talle uudelle vauvalle hankkinut. Isomman sangyn esikoisella kyllakin, mutta siita puuttuu viela patja, joten ei voi viela "tyhjentaa" vauvan sankya.

Ensi viikoksi mennaan Osloon, yritan kayda siella vahan vauvanvaate ostoksilla. Mutta ensin on edessa 8 tunnin automatka vuorten yli[:-] - vahan hirvittaa. Toivottavasti pylly (ja hermot) kestaa.

Mies eilen sanoi, etta kylla kaikki menee ihan hyvin, ei tarvii stressata. Ei nailla hormooneilla oikein tahdo pysya rauhallisena[>:] Ikavaa kun antaa itsensa ahdistua..

Mä soitin tänään neuvolaan noista supistuksista. Sanoi, että jos muuttuvat säännöllisiksi tai kivuliaiksi, pitää mennä näytille. Jos niitä "on vaan paljon" muttei säännöllisiä tai kivuliaita, niin lepoa. Eli tää lepäis, vaihteeksi...

Mulla toi nukkuminen on kans käyny vähän hankalaks. Öisin on vaikee nukkua, päivällä väsyttää hirveesti, mut en vaan saa nukuttua. Ja siis ylensä nukun heti, ku pääsen vaakatasoon[:-]
Viime yö oli pieni poikkeus. En käyny vessas ku vissiin 4 kertaa ja sain muuten ihan suht' hyvin nukuttua. Oon koittanu ottaa ton imetystyynyn sänkyyn ja sen avulla löytää hyvän asennon. Viime yönä se oli vaan mulla polvien alla ja nukuin selällään. Näytti toimivan. Vaikka joku sano, että selällään kun on niin istukka painuu eikä veri kierrä kunnolla tms.

Kävin hierojalla taas aamul. Nyt olis sarjakortti käytetty loppuun, eli se ihanuus loppu ainakin joksikin aikaa...

Täällä kans supistelee ajoittain aika plajonkin. Eilen ei pystyny illal oikein mitään tekeen, ku piti vaan keksiä mikä asento olis hyvä kattella telkkaria.
Ei supoistukset varsinaisesti kipeetä tee, mut tuntuu inhottavilta.

Maisan, mäkin oon jotenki ruvennu miettiin, et kohtahan se vauva on jo täällä. Laskettuun on about se 6,5 viikkoa niin jos/kun menee yli ja jouduttais käynnistään sen 2 viikon jälkeen niin ei siihenkään oo enää ku se 8,5 viikkoa. HUI!!! Tai, että se syntyy etuajas, vaik viikol 38 niin siihen ei oo ku 4,5 vkoa. Nopeesti se aika menee. Vai rupeeko se nyt sitte matelemaan, ku rupee oikein dottelemaan???

Mulla on kans nuo yot aika tuskaa. Ei pysty nukkuun missaan asennossa. Kyljellaan tosiaan ainut, ja siinakin kipeytyy paikat [&o] Mulla on aina sellanen pitkulainen, yli metrin mittanen lakupotkotyyny jalkojen valissa. Kyljelta toiselle vaihtaminen on kylla hidasta ja kauheeta. Hirvee ahina ja puhina aina.
Eilen kylla katoin taas 3:30 am asti jalkapalloa, ja oli hirveet kivut siina tuolilla istuessa tuolla alapaassa, ilmeisesti liitoskipuja... Lahdin sitten liikkeeseen, kun oli tuntunut kipuja jo ainakin 20 minuuttia, siina ne kavellessa sitten havisi.
Sankyyn mennessa, vauva sitten herasi ja ei todellakaan pystynyt nukkumaan. Tuli sitten taas nukuttua iltapaivaan asti taju kankaalla, kun yolla ei voinut.
En tiia kuin myohaan oisin nukkunu, mut mun pupu heratti ja kolisteli, etta silla on nalka! Se tuolla vapaana loikkii, niin se aina alkaa kolistelemaan sen hakin pohjaa, tai "kaivamaan" jaakaapin reunaa, jos silla on nalka. Raukka parka.

Noniiiiiin, nyt on viikonloppu ja hotelli yöt ohitse ja arki rullaa[:D]
Ihanaa oli, kun sai vaan olla kahden,molemmilla rento fiilis.
Paitsi että päätettiin sit syödä toooodella tuliset chili hampurilaiset..meinas vhän romanttinen ilta siinä karista kun juostiin vessassa kun molempia sattu mahaan.
Ollaan kyllä syöty tosi tulista ruokaa muutenkin mut noi oli jo överit.[:D]Hah.

Äsken kävin hierojalla eikä tuokaan voinu hieroo ku 40 min,
mulla hiki lensi ja kroppa muutenkin reagoi tosi oudosti.[:-]

Kävin vessassa siellä ennen hierontaa..ja huomasin jotain jellymäistä pikareissa ja kun pyyhin sitä tuli lisää...OLIKOHAN se osa limatulpasta????(kirkasta)
Lisäksi ihan kun masu ois pikkasen laskeutunu???!!!
Lauantaina elokuvissa jos hengitti syvään niin kuului ihmeellistä plurinaa ja outoa ääntä muutenkin ylävatsalta.
Muutamia, ihan vaan muutamia napakoita/napakampia suppareita on ollut ihan alavatsalla lauantaista lähtien....
Eiii ny vielä -eihän?
Oudon seesteinen olo muutenkin..mitä nyt pikkusen pahoivointia ollu -mitä lie öklötystä?

Onko muilla ollu?Mitään samankaltaista?[:-][8|]
Viellä olis 6 viikkoa tasan...

Mulla on kanssa kuulunut ylämahasta sellaista plurina ääntä jo muutamien päivien ajan..Valkovuotoa on niin paljon etten välttämättä tunnista onko se lapsivettä vai ei...mulla valkovuoto on kumminkin sellaista tosi vetelää ja venyvää ja melko kirkasta...
ja 6 viikkoa mullakin vielä tai siis sunnuntaina oli...

Viikonloppuna taisin tuntea ekan kerran kun Tiitiäisellä oli hikka...Sekunnin välein pomppi maha silleen pienesti samasta kohdasta varmaan pari minuuttia...

Kohdunkaulan suulla on tuntunut ilkeältä pari päivää, siis sellainen paineen tuntu ja pientä särkyä välillä...mutta on hellittänyt puolessa tunnissa pois...Eikä oo tullut mitenkään säännöllisesti...

Ginessa mulla kanssa kuuluu välillä istuessa ylävatsasta semmosta plurinaa, välillä ihan ku poksahtelisi joku [8|] Tiedä sitte mistä johtuu, vois huomisella neukkukäynnillä kysäistä jos muistan..

Käytiin viikonloppuna mun porukoilla kylässä ja autossa istumiset otti kyllä tosi koville (4,5h suunta), jalat oli ihan järjettömän turvonneet vaikka kuinka yritin niitä pyöritellä, onneksi ei kuitenkaan oo kipeät! Istuminen tällä hetkellä ahdistaa muutenkin, ipana kun on parkkeerannut pyllynsä tuonne oikealle kylkiluiden alle, onkohan se jumissa siellä? [8|][:D]

Mä nukuin viime yönä 14 tuntia  -Tuli kai hiukan yliriehuttua viikonloppuna..

Mulla ei ole vielä(kään) ollut yhtään supistusta, saa nähdä tuleeko sitten vasta kun on tosi kyseessä. Maitoon mä pääsin tutustumaan eilen illalla, ja oli vähän shokki. Mies luuli että mä löysin jonkun eksoottisen ötökän kun alkoi makuuhuoneesta kuulua kauhea "hyi, hyi, mene pois"-huuto [;)]

Nyt kävin koirien kanssa metsässä ja aattelin seuraavaksi lähteä haravoimaan pihaa juhannuskuntoon [:)] Me istutettiin eilen kasvimaahan tämän vuoden kokeilu-taimet, kurkkua, kurpitsaa ja melonia. Täytyy yrittää hillitä tuota pihanlaitto intoa, kun ei loppukesästä mökillä enää olla.

Yrtit ja tomaatitkin on tänä vuonna purkeissa, niin mä saan ne sitten siirrettyä kaupunkiin partsille. 

Jep, tuttuja nuo epämukavat yöt täälläkin...
Viime yö oli ehdottomasti pahin tähän mennessä... Saldona oli:
-muutamat hieman jopa kivuliaat supparit, ja tietenkin panikointi niistä että onkohan kaikki hyvin..
-hirveittävä yö-hikoilu-kohtaus!!! En tiennyt että on mahdollista hikoilla niin paljon, ilman urheilua tai saunaa.
-ylivilkas pikkuneiti mahassa, tuntui että itsekkin hytkyin kun oli niin voimakkata potkuja!
-2 hikkaa pikkuisella. Musta ne tuntuu ihan yhtä ärsyttäviltä kuin olisi elohiiri sisuskaluissa.. Siinä sitten yön pimeydessä koitin mantrata     että: tämä vahvistaa vaan sen keuhkoja, ei se tee tätä kiusallaan, tää on hyvä juttu........................
-hurja närästys johon ei edes rennie auttanut
-hengitysahdistuksia kun pikkanen painoi ihan hurjana keuhkoja kasaan

plus tietenkin ne joka öiset vessassa ravaamiset ja liitoskivut ja asennon etsimiset...
PLUS juuri kun olin saamassa unta aamuyön tunteina, mies rupesi kuorsaamaan ihan hurjan kovaa, mitä se yleensä ei tee.[:@]

Eli tänään tiedossa yksi hyvin väsynyt ja kiukkuinen minä [:D]

Onko muilla muuten ilmennyt miten paljon huono/pahaa oloa? Mulla on nyt alkanut nyt ihan päivittäin tulemaan semmosia ihan yhtäkkisiä huonon olon aaltoja riippumatta siitä oonko liikkeessä vai levossa. Eikä silläkään oo näköjään merkitystä onko just syönyt tms. [8|] Voi tietty olla verenpaineesta johtuvaa tai siitä että vauva painaa jonnekin, noissa tilanteissa tulee vaan ihan sellanen olo kun ois mahatauti [&:]

Pitu, mulla oli just tollasta huonovointisuutta viime viikolla. Tuli aina illal, kesti pari tuntia ja meni pois. Nyt ei oo ollu kohta viikkoon taas mitään. Ei siis pienintäkään havaintoa mistä johtui... Toivottavasti hellittäis sullakin!!!

Mulla on Pitu kans tollasta huonoa oloa vähän väliä. Kuten tänäänkin ja on kyllä aivan sama mitä teen ja kuin olen niin kuvottaa.[:'(] Välillä on päiviä että ei oo huono olo tai sitten se hellittää jossain vaiheessa ja toisinaan kestää kokopäivän..

Onko teillä huono oloisilla ollut vatsa sekaisin niinkuin mulla?
Yhhyh mikä hiki ja kuvotus+ wc kolmas kerta tänään..[:'(]

Joo, Satrza, sitahan minakin laskin.. Ja mun esikoinen tuli jo viikolla 38. Niin etta sehan on vaan nelisen viikkoa siihen.. Voi kauhistus[:o] Minunhan piti kereta kyllastya ja fiksailla kaikenlaista turhaa. Nyt en ole fiksaillut viela mitaan..[&o]

Tunnen toisaalta eraan, joka sai ekan kaksi viikkoa etuajassa ja tokan kaksi viikkoa yli, jotan eihan sita koskaan tieda.. Tuntuu vaan, etta kun ei ihan viela ois valmis, niin sittenhan se sielta jo heti putkahtaa.

Inhoan paniikkia[:'(]

J.J., ma rakastan niita pikkuisen hikkakohtauksia, ne on ihania! [:)]

Pitu, mulla on ollut noin viikon ajan pahoinvointia, aina aamulla aikasin, yleensa aina sen jalkeen kun olen laittanut jotain suuhuni, ihan vaan vaikka vetta juonut, tuntuu, etta tulee ylos. Mutta vatsa ei ole ollut sekaisin, niinku ginessalla.

Takaisin