Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen sillä linjalla, että jos en kerta halua juurihoitoakaan "luomuna", niin en kyllä synnytystäkään. Ja se kätilö, joka antoi joskus julkisuudessa lausuntoja "kipu kasvattaa äitiyteen" voi mennä mun puolesta ja hukkua siihen lietealtaaseen minkä on suustaan päästäny.

Lähinnä ajattelin sen niin, että yritetään tehdä synnytyksestä niin positiivinen kokemus kuin mahdollista. Mulle kipu ei ole millään tavalla positiivinen kokemus, ja valtava kipu vielä vähemmän. Toisaalta ymmärrän kyllä senkin että toiset haluavat kokea siitä tilanteesta kaikki puolet.

Nyökytän Pähkylän kommentille täällä niin, että niska naksuu. IHAN samaa mieltä. Mutta edelleen; jokainen saa tehdä just, kuten haluaa. Ja niin sen kuuluukin mennä.. [:)]

En tiedä oonko jotenki outo, mut mun mielestä toi etusivulla oleva BM-talo juttu on jotenki ihan hirvee. Sääntöjä lukiessa mietin vaan, että kuka ihme lähtee tollaseen. Palkinto sinäsä joo houkutteleva, raha on aina rahaa, mut silti.
Mitäs muut ajattelee???
Siis, se pariskunta voittaa kenen lapsi syntyy ekana, mut jos se syntyy ennen rv 37 niin se diskataan. Miks joku haluu lähteä kilpailemaan tollasella asialla... En vaan ymmärrä...

Se MB-talo kyllä kuulosti aika ihme systeemiltä. En siihen sen enempää perehtyny sen jutun luin mikä linkki oli tos etusivul. En kyl ite lähtis messii tommosee sen verran kummahomma.

Tänään on ollut tiitiäinen kovin liikuskelevalla tuulella...Navan vierusta venyy kovasti kun venyttelee masussa...ei oikeastaan tunnu potkuja tai lyöntejä, enemmän sellaista venytystä ja pientä kuplintaa...outoa...[:D]

hyvin huomaa kun syö ruokaa normiverran niin tulee huono olo...mahaan ei yksinkertaisesti mahu niin paljon safkaa kuin aiemmin...täytyy syödä pienempiä annoksia useammin...

Meillä itse aattelin kokeilla kestovaippailua niin mies tuumasi et hänen siskollaan niitä kokeiltiin ja sit oli joka paikka kuivamassa vaippoja että ei kiitos niille...No katsotaan...Itse ainakin haluan kokeilla ja otan vaikka kertakäyttöisiä lisäksi...Eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee...onhan meillä aikasta iso pesukone pienille määrille pyykkiä, mutta mun mieletsä siinä on kumminkin kilomäärätunnisstin jotta tulee oikeat määrät vettä koneeseen...[;)]

Mäkin ensin ajattelin, et toi BM-talo juttu on joku vitsi, mut sit ku luin sitä niin ei siin ainakaan missään mainittu mitään siihen viiittaavaa. Tai sitte oon vaan tyhmä, enkä tajuu vihjeitä[:D][:D][:D]

Sme, mä aion kans käyttää molempia vaippoja, vaikka sanotaan et se kuormittaa luontoa eniten. Pääsääntöisesti siis takoitus kestoilla, mut jos lähden reissuun tai on suuri väsy niin en soimaa itteäni muutaman kertiksen käytöstä.
Ja yöllä moni lähes täyskestoilija sanoo käytävänsä kertiksii, kun niis on parempi imukyky.

mä aattelin lahjottaa nuo ÄP:n kestovaipat niitä tarvitsevalle. eli varmaan lojuuvat jossain varaston perukoilla kun ei näytä kukaan tuttu kestoilevan. [&:]

eihän nuo minulle oo mitään maksanu, niin mitäpä niistä rahoja pyytämäänkään. jos kerta postikulut maksat niin voin vaikka lähettääkin ne sulle miu82. [:)]

eipäs kestä miu, minä kun en tee yhtään mitään noilla kestoilla.. senkus laitat nallepussilakanat, köyhällä ei oo varaa nuukailla [:)]

muoks. mutta ne puklurätit mä pidän, eikös niitä käytetä niissä vaipoissakin?!?

mullahan jäi nyt opinnot kesken äitiysloman takia, joten en usko että saan työttömyyskorvausta...sossussa kävin muutama kuukaus takaperin niin totesivat siellä että miehen tulot on niin hyvät ja meidät rinnastetaan aviopuolisoiksi, jolloin oletetaan miehen elättävän minut.

Normaalisti opintotukea ei maksetakkaan kesäkuulta, mutta meillä oli vielä kesäkuussa koulua, joten tuki maksettiin 11kk...

Mulla luki kelan sivuilla että maksupäivä olis 6.8, vaikuttaako laskettuaika tuohon et millon ne sen maksaa, jos jollekkin maksetaan vasta loppukuusta?

Mä olenkin tänään sit ollut vain muonituspuolella. Aamusta lähtien nivusia vihlonu heti ku liikkuu. Kaupassa käydessä oli tuskaa eikä meinannu päästä ulos kävelemään. Tuntuu et Möykkyläinen painaa tohon eteen alas tosi kovaa.
Toivottavasti huomenna ei olis tälläsia tuntemuksia ja pääsis tekemään jotain. Jotenkin ihan huono omatunto ku ei ole pystynyt hommiin rakennuksella ollenkaan.

Mulle myös onneksi työnantaja maksaa sen 72pvä palkkaa äippäloman alkuun ja palkan maksu loppukuusta. Mut mä en vieläkään tarkalleen tiedä mun äitiyspäivärahaa. Olis kiva saada tietää. Joutuu odottamaan siihen elokuuhun asti ku lähettävät töistä ne viimeisen 6kk:n tulot kelalle heinäkuun tilin jälkeen.

Onnea muillekkin vuosipäiväläisille. Myös täällä on parin viikon päästä, tarkalleen 5.7 kaksvuotis päivä.

Riitu: se maksupäivä määräytyy sen mukaan millon alottaa äitiysloman. Eli eka maksupäivä on 30 päivää alottamisesta ja sen jälkeen 25 päivän erissä tulee rahaa.

Jaahas, mulla on ruvennu tuleen rinnoista tipoittain jotain nestettä. Huomasin sen tossa kun totesin että on kuivaa ihoa nännissä, joten otin kiinni ja rupesin rapsuttelemaan ihoa pois. Ihnmettelin kun jotain pisaroita rupes nousemaan... jännää.

Mina kylla ajattelin, etta se BM-talo on vitsi. Viimeistaan siina vaiheessa, kun luin niita henkiloiden nimia ja kuvauksia. Miten muka onkin sattunut sukunimet kuvaamaan ihmista just noin... :
Goottipukeissa viihtyvä Veronica Tummayö os. Hiltunen jakaa vuoteen miehensä Roope Tummayön kanssa.
Verkkarihousuihin sonnustautunut Jorma Jortikka ja hänen trendikkäästi pukeutuva puolisonsa Enna Jortikka viihtyvät lenkkipolulla. (perusjuntteja)
Luomuihminen Minna-Liina Metsätäi ja hänen tietotekniikan parissa työskentelevä puolisonsa Heikki Hämäläinen-Metsätäi kertovat pitävänsä pitkistä keskusteluista ja rauhallista iltakävelyistä. He kertovat haluavansa ennen kaikkea terveen ja onnellisen luomulapsen.

Tama nyt oli vaan mun ajatus. Ja jos ei oo vitsi, niin en ymmarra! ihan sairasta.

Mulla muuten alkoi viime yona tisut vuotamaan (jalleen). On mennyt monta viikkoa ilman mitaan, mutta tana aamuna herasin, kun oli lakanassa marka laikka ja toisesta valu jotain juttua [:D] Ja sitten sellasta hauskaa kuivunutta "sokeria" [:D][:D]
Janna, kun mulla oli silloin puolenvalin tienoilla liitoskipuja ja naita vuotoja, sitten ne loppu, ja sitten ne molemmat on tulleet nyt takasin, mutta pahempina toki.

Mun mies sanoi aamulla, etta voiko han imea sita maitoa, kun sita tulee, ma sanoin, etta no et voi! [:'(] Kait se oli vitsi, eh eh.

Aamu, joo en edes lukenu niiden nimiä noin tarkaan[:D][:D][:D]. Ton perusteel kuulostaa siis vitsiltä, mut who knows...

Voi jessus mikä päivä.. mua supistaa!!!! Paljon, mutta kivuttomasti edelleen. Vauva liikkuu ja olo on muuten ihan ok, mutta heti, jos nousen ja liikun, niin vatsa kovettuu.. voi kelekele!!! Huomiseksi on suunniteltu juttu, jota en peru, en vaikka mikä olis.. saan hoitaa vauvaa koko päivän... Mua ahistuttaaa.. [:(]

Maitoa tuli mullakin yhtenä yönä tällä viikolla: yöpaidassa oli pieni tiplu.. [8D] Onneksi ei pahemmin vielä vuoda: ei tarvita suojuksia yläkertaan, kun alakerrassa niitä on tarvittu kuukausitolkulla.. [&:]

Mä olen tässä miettiny et mikä supistelu on liikaa? Musta tuntuu et viime päivinä tätä supistelua on ollut paljon enemmän kuin aiemmin. Tosin työtahti on ollut aikamoinen. Mut supistukset on aika mojovia ja ne kyllä sattuukin alamahaan. Mä olen alkanu miettimään et mikä on liikaa? Mikä tekee jo hallaa? Milloin mun pitäis todella hiljentää tahtia? Ku välillä pienikin liike alkaa supistamaan. Ja joskus niitä on monta tunnissa. Mut sit saattaa mennä pari tuntia et ei supista, vaikka kui tekisin hommia. Mut sit taas supistaa yöllä ja ihan levossakin. Mua vähän kyllä vaivaa tämä asia. Ja sit ku noi nivusetkin vihottelee jatkuvasti. Mut niiden kipu liittyy ihan liikkumiseen. Mä tos jo kotiin ajellessani mietin et koitan nyt laskea noita supistuksia ja jos niitä on paljon niin soitan synnärille kysyn. Mut eihän niitä nyt ole sit ollu ku kaks mojovanpaa puolessatoista tunnissa. Ja kaks sellasta kevyenpää mitkä vain huomaa mut ne ei satu ollenkaan.

Ehkä mä täs jatkan seurailua ja soitan maanantaina neuvolatätille ja kysyn olisko sitä lääkäriaikaa mikä tulis oleen RV 36 nii aikaistaa. Mulla olis neuvola ens torstaina (silloin 34+4) ja silloin olis vain perus kätilön käynti. Ku sais tietää mis kohdun kaulan tilanne menee nyt niin vois vähä päätellä kui paljon sitä uskaltaa töitä tehä. Mulla kuitenkin sormet syyhyää päästä auttamaan raksalle. Mut en mä halua tahallani vauvaa vaarantaa.

Eiks se sun masuasukki Miu ole ollu tähän asti kova potkimaan muutenkin?[:D] Koitas ny muistaa syödä ennen lähtöä. Mä taas tänään söin puuroa aamulla ja parin tunnin päästä ku oli lautoja kannellu raksalla nii rupes silmis sumenee ja oli jo pakko syödä. Puurolla ei pääse ku prunnille(kaivolle), oli mun mumma kuulemma sanonu aikoinaan[;)].

Mä en ole nyt ollenkaan perehtyny tohon BM-talo juttuun. täältä vaan vähä teidän teksteistä lukassu. Mut toi mitä Aamu kirjotti nii tuntuu kyl siltä et noin nimet on niille keksitty tähän ohjelmaan. Ja koputtelen puuta, mut onneksi ei tähän mennes ole tisseistä vielä mitään valunut.

Pähkylän tietotoimisto ilmoittaa: BM-talon asukkaitten nimet ei ainakaan oo totta. Väestörekisterikeskus ei nimittäin tunne yhtään metsätäitä tai tummayötä.

Takaisin