Verikokeiden tulokset?

En minä mihinkään lapsivesinäytteeseen tämän takia lähtisi. Tämmöinen ikuinen murehtija vain olen. Kyllä kai ne tosiaan olisi jotain sanoneet jos seurantaa pitäisi olla. Eihän sitä tosiaan voi tietää miksi nämä arvot niin yksilöllisesti heittelee. Jotain raskausmyrkytykseen viittaavia oireita oli esikoisen kanssa lopussa. Korkea verenpaine, turvotusta kasvoissa ja yleisesti huono olo. Sitä seurattiin viikottain neuvolassa. Taisi pissassakin olla proteiini hieman koholla vikan viikon.
 
Eilen kävin verinäytteessä kun edellinen lapseni oli keltainen ja vuorokauden lampun alla. Ne katsoo vissiin vastaaineet veressä jos ne olisi muuttuneet. Minulla on veriryhmä A+ ja vastaaineet -. Muita jotka joutuivat tän takia verinäytteeseen? Huomenna viimeistään selviää tulokset lääkärineuvolassa. :happy:
 
Minulla on myös A+ ja lapset olleet useamman vuorokauden valoissa, mutta keskosuuden takia. Mistään vasta-aineista ei ole mitään puhetta ollut, eikä verikokeista.
 
Hassua. Ehkä se on toinen asia jos vauva "valmis". Synnytin poikaani joka oli keltainen 38+1. Tyttö ei ollut keltainen ja syntyi 41+1
 
Jos se on tuo kohta "va", lukee siinä - . Muut verikoetulokset ovat "neg". Eli jos tuo vasta-aineet olisi positiivinen, tulisi lisäkokeita?
 
Luulen että silloin saan joku pistos ennen tai heti jälkeen syntymää tai vauvaa pistetään. En ole ihan varma. Mutta palaan asiaan kun huomenna selviää
 
Luulen että silloin saan joku pistos ennen tai heti jälkeen syntymää tai vauvaa pistetään. En ole ihan varma. Mutta palaan asiaan kun huomenna selviää
Jos vasta-aineet pos/+ niin seurataan verikokein. Ainakin äitiä, ehkä myös vauvaa kun syntyy. Pistoksia ei tuosta vielä anneta :happy: Jos äidille on tehty verensiirto tai joku vauva ollut valohoidossa, tsekkaavat nuo vasta-aineet loppuraskaudessa kertaalleen. Tuosta on monenlaista käytäntöä, että milloin valohoito vauvasta joutuu seuraavassa raskaudessa verikokeisiin, jos ollenkaan :joyful:
 
Minulla veriryhmä 0+ ja vasta-aineet -. Luultavasti sitten esikon syntymän jälkeen minulle tehdyn verensiirron takia piti käydä juuri päivittämässä verikokeilla.
 
Juuri tänään neuvolassa selvisi, että pitää käydä tällä viikolla (!) labrassa tuon edellisten lasten valohoidon takia. Kiva, kun tuli tällaisella varoitusajalla. Onneksi tälle viikolle oli vielä yksi vapaa aika labraan..
 
Mä oon A- ja joudun pari kertaa raskauden aikana käydä antaa verinäytteet ettei olisi vasta-aineita kehittynyt. Kaikki kolme lasta ovat rh positiivisia niin siksi. Mä en tiedä miksi te ootte joutunut käymään mutta äidit joilla rh- joutuu aina käymään (ellei sikiö ole kanssa rh-). Mä sain rv 31 anti-D pistoksen ja seuraavan kerran saan vauvan synnyttyä saman. Esikoisesta ja kuopuksesta sain kylläkin vauvan synnyttyä pistoksen, nyt jo rv 31 ekan kerran.
 
Juuri tänään neuvolassa selvisi, että pitää käydä tällä viikolla (!) labrassa tuon edellisten lasten valohoidon takia. Kiva, kun tuli tällaisella varoitusajalla. Onneksi tälle viikolle oli vielä yksi vapaa aika labraan..
No jo mä vähän ihmettelinkin.. :hilarious: Tädiltä unohtunut vain mainita asia?
 
Mulla kans kaks aiempaa lasta ollut rh+ ja itse olen rh-. Tämän kolmannen pitäisi olla rh- mutta silti jouduin kaksi kertaa käymään kontrolliverikokeissa. En tiedä, ehkä nuo aiemmat rh+ lapset aiheuttaa sen että vielä tsekkaillaan...
 
Mä oon rh- ja jouduon käymään kahdesti vasta-ainetestissä vaikka jo ekassa selvis että vauva on rh- myös. Jos vauva ois rh+ niin sitten tulis jotain piikkiäkin.
 
Hmm.. minulla oli pappa 232 ja hcg 33 ja olivat kuulemma hyvät arvot. En tosiaan tiedä yhtään mitään noista muuten.. :/


Menikö teillä kaikki hyvin loppuun asti?
Mulla pappa 259 ja hcg59.. verikoe otettiin rv 9+1tai2
 
Muokattu viimeksi:
Menikö teillä kaikki hyvin loppuun asti?
Mulla pappa 259 ja hcg59.. verikoe otettiin rv 9+1tai2
Terve tyttö syntyi rv40+6. Oli syntyessään melko pienikokoinen, painoa oli 2950g ja pituutta 47cm, mutta istukka oli suhteessa vauvan kokoon ihan normaali. Oli siis pieni istukkakin. Kätilö minulle sanoi, että tuskin tämän isompia vauvoja edes synnytän. Pieni koko ei haitannut yhtään mitään, kotiuduttiin 2vrk iässä painon ollessa syntymäpainoon verrattuna -1%. On kasvanut ja kehittynyt ihan normaalisti tuo lapsi, on nyt siis jo 2,5v.

Raskausaikana vartalon ympärys vähän laahasi jäljessä, mutta asia ei lääkäreitä kuitenkaan huolestuttanut.
 
Takaisin
Top