Verikokeiden tulokset?

Digginsson

Satasella mukana keskusteluissa
Kävin maanantaina labrassa ja otettiin seulontoja varten labrat. Tänään tuli postissa vastaukset ja kuoressa oli tulokset tulostettuna varmaan neuvolan järjestelmästä... Liitteenä lappu että ota nämä mukaan nt-ultraan. Eikös näistä verikoista pitäisi selvitä jo ennen ultraa jotain vai oonko ymmärtänyt väärin? Tuntuu että kaikki ei oo hyvin nyt...:sad001
 
"Varhaisraskauden yhdistelmäseulonta on ensisijainen tapa seuloa sikiön kromosomipoikkeavuuksia. Sitä varten tarvitaan tiedot äidin iästä, raskauden kestosta, äidin veren seerumin tiettyjen merkkiaineiden pitoisuuksista ja ultraäänitutkimuksessa mitatun sikiön niskaturvotuksen paksuudesta. Seulontaan tarvittava äidin verinäyte voidaan ottaa 9-11 raskausviikoilla ja ultraäänitutkimus, jossa niskaturvotus mitataan, tehdään 11-13 raskausviikoilla. Tulos seulonnasta saadaan vasta, kun verinäytteiden merkkiainemääritysten ja ultraäänitutkimuksen tulokset yhdistetään."

Väestöliiton sivuilta. :)
Eli todennäköisesti teiän ultrapaikka ei nää labrassa otettuja koetuloksia ja sinun pitää toimittaa ne ultrauspaikkaan, josta yhdessä ultratulosten kanssa laitetaan eteenpäin. Elä siis turhaan vielä huoli.
 
Kaikki tulokset syötetään omaan riskilukuohjelmaan, joka laskee sitten ne riskiluvut. Siihen kun vaikuttaa myös se niskaturvotus, sekä tosiaan nuo äidin tiedot. :) Mitä sinun seulontakokeiden arvot olivat?
 
S-PAPPA A 863 mU/l ja S-hcG-B-V 56 ug/l ...
Noi oli ainoat mistä oli lukemia...
Positiivista on kai se, että ei ole B-hepatiittia eikä kuppaa...

Nt-ultraan vielä 1,5 vkoa ja en tiedä kestänkö!!! Typerää että lähettävät tuloksia joista en ymmärrä mitään.
 
Hmm.. minulla oli pappa 232 ja hcg 33 ja olivat kuulemma hyvät arvot. En tosiaan tiedä yhtään mitään noista muuten.. :/
 
Arvoihin Vaikuttaa millä viikolla otettu ja kaikki arvot ja tulokset suhteessa toisiinsa. Ei kannata lähteä itse yksittäisiä arvoja tulkitsemaan, kun ne ei yksistään merkitse juuri mitään. Ultran jälkeen pystyy tarkemmin arvioimaan. Ja tosiaan äidin ikä ja niskaturvotus ja kaikki tekijät otetaan huomioon. Uskosin että jos nyt olisi jo totain huomattavaa niin olisi varmasti sinua infottu asiasta :)
 
Joo ja olen siis samaa mieltä, että odotat nyt vain rauhassa sitä ultraa. Turhan paniikin lietsominen ei auta ketään, eikä mitään.
 
Ei näitä varmaan pysty vertaileen (eikä kannata), mut aika isoja erot luvuissa. Mullakin kaikki hyvin ja tuo pappa 1215 o_O Labrat otettiin kans 10+1. Toki mä olen melkein 35v.
 
Joo ehkä näitä ei kannata taviksen googlata ollenkaan :) tuntuu vaan typerältä, että pitää lähettää tälläsiä kun stressiä näistä vaan saa :D ehkä mä rauhoitun ja koitan ajatella positiivisesti...
 
Onko kukaan muu vielä saanut lopullista riskisuhdelukua (niskaturvotus+verikokeet) ?
Mulla: Ikä 27, niskaturvotus 1,2mm , riskiluku Downiin 1:78991 (eli todella matala riski)
 
Muokattu viimeksi:
Minä sain tällä viikolla riskisuhdeluvun. Myös täällä ikä 27v., niskaturvotus 1.2 mm, down-riski oli 1:40 000 ja ne kaksi muuta riskiä 1:100 000.

Tosiaan kannattaa odottaa sitä riskisuhdelukua, ei niistä arvoista aikaisemmin voi oikein mitään päätellä. :)
 
Minulla ikää 28, lievä ylipaino, nt 0,6mm ja riskiluvut olivat down 1:30 000 ja muut 1:100 000. Sikiön rakenteet olivat kunnossa ultrassa, joten ihan levollisin mielin mennään eteenpäin. :) Viime raskaudessa ei koko riskilukuja edes saatu, kun verikokeet eivät kaksosilla ole välttämättä paikkansapitäviä. Silloin ahdisti ja jännitti koko asia paljon vähemmän..
 
Mä sain vaan kirjeen missä luki ettei ole suurentunutta riskiä ja arvot täysin normaalit. Saankohan noi riskiluvut vielä erikseen jostain?
 
Mä sain kanssa saman kirjeen kun haaveilija. Kanta.fi näkyy tulokset ja sieltä katoin ne riskiluvut
 
Ja mulla tuo down riski oli 1:3716 ja muut 1:100000 ikäriski 1:1035

Ikää 29 ja ylipainoa löytyy, niskaturvotus 1,4. Näköjään mulla korkeampi tuo down riski kun muilla ollut, mutta en ole huolissani ihan hyvä suhdeluku kuitenkin.
 
Mulla down-riski 1:850, muut 1:100000.
Ikä 26, korjattu NT 2,02 (mitattaessa 2,2), BMI 26. Myös PAPPAsta sanoi että on vähän koholla 1,26 muistaakseni.
Huolestuttaa, niinkö sanoin jo ultran jälkeen. :sad001 Lääkäri ei ole kuitenkaan soittanut mahdollisista lisätutkimuksista. Nenäluu näkyi ultrassa.
Koitan nyt vain olla stressaamatta ja toivon että pienellä rakkaalla on kaikki hyvin. :Heartred
 
Ikäriski 1:1157
Down-riski 1:18083
T18-riski 1:100000

Niskaturvotus ultrassa 0.83mm
Ikä 27 ja ylipainoa on.

Nannari, kyllähän tuo down-riski hurjalta vaikuttaa kun muihin ilmoittaneisiin vertaa mutta just kävin lukemassa että 1:250 on vasta positiivinen eli todellinen huolenaihe :) Toivottavasti kaikki saadaan terveet lapset syliin ♡
 
Takaisin
Top