Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mulla vähän meni pitkäksi se paasto, olikohan jotain 14h? Kun sain neuvolasta sen käsityksen,että pitää olla vähintään se 12h?

5,3 oli eka aamupaasto :) Mutta nyt mietityttää noi ohjeet että kun neljänä aamuna mitataan paastot ennen aamupalaa (eli lapussa ei ole erikseen ohjeena ole syömättä juomatta 12h)

Ja nyt olin 11h syömättä

Mutta sitten 5. päivänä lapussa lukee suluissa tuon paaston kohdalla (ole syömättä ja juomatta 12h)

Onkohan se 5.s päivä kaikkine mittauksineen jotenkin tarkempi? vai onko tää jotenkin viitteellinen tää 12h, että esim. 10-12h on ok?

Mulle diabeteshoitaja sano että oman rytmin mukaan noi yöpaastot ja et ei sais olla kauheesti yli 10h syömättä jos on ollu niissä ongelmaa. Et noi on ohjeellisia tuntimääriä, ei sovi kaikille. :) Pääasia et arvo pysyis hyvänä, ei niinkään se aika.

Korjatkaa jos nyt sanon väärin mutta tämän kotimittailun kanssa ei tarvii mitään paastoja pidellä! Vaan syödä ihan normaalisti. Itse jos pitäisin 12 h paaston niin arvot olis kyllä sitten sitä luokkaa että huh huh...

Se koko päivän mittailu kertoo sen että miten sulla sokerit heittelee päivän aikaan, tähtäimessä siis se että ei heittele:)

Mulla yöpaasto on max 10h, parempi olis jos olis jopa vähempi kuin toi, mutta kun menen itsekin nukkumaan nopeasti penskojen nukkumaan menon jälkeen niin ei pysty:)

Ei mulle oo kyll koskaan sanottu että kotiseurannassa tarttis yöllä muuten paastota kuin että nukkuu :)

Ittelläki paasto venyy herkästi ku jos nukahtaa tyttöä nukuttaessa. Ittellä optimaalinen yöväli ois kai lähempänä 8h mutta en ala yöunia lyhentää sen takia.

Ok, kiitti vastauksista. Vähän mä ajattelinkin että vaikeeks menee jos joka yö pitää 12 h olla syömättä :)

Mä tein sen ratkaisun, että katkaisen paaston, eli herään yöllä syömään. Tänä aamuna eka mittaus oli 5,5. Viereisestä sormesta heti perään 5,3 ja toisesta kädestä 5,3.
Luottaisitteko noista kumpaan lukuun? Eli kumman merkkaisitte lomakkeelle?

Enpä tiedä kauanko jaksan heräillä yöllä 4-5 tunnin välein syömään (hyvää reeniä? :) ). Ja jos nyt rv26 saan sillä konstilla aamupaaston vain juuri ja juuri alle rajan, niin mahtaakohan kauaa toimia...
En vaan millään haluaisi alkaa lääkitsemään. Ja kun vauva on kuitenkin kasvanut tähän asti aivan normaalisti.

Pitäisi kai luottaa sairaalan ammattilaisiin, mutta niin surkeeta ohjausta sain diabetes"neuvojalta", että ehkä siksikin vastustan niin kovasti lääkitystä. Tyyppi lunttasi kalorimäärät seinältä, eikä oikeasti osannut vastata mihinkään kysymyksiini. Niihin sain itse googlesta jälkikäteen hyvin helposti sen vierallisterveellisen vastauksen, eli en kysellyt liian vaikeita. Jos tältä mammalta pitäisi nyt ottaa insuliiniohjeita niin itku tulisi.

Eivät nykyään taida aloittaa noilla insuliineilla vaan aloittavat sillä tablettilääkityksellä jota tehostetaan insuliinilla jos ei riitä. Ainakin itse sain tällaisen käsityksen.

Noista arvoista varmaan ny ottaisin tuon 5,3 kun se on kerran kahteen kertaan tullut. Ja keskiarvollisesti sinne päin kallistuu.

Miten otatte muuten aamuarvon? Heti kun sängystä nousette vai meneekö jonkin aikaa ennen kuin saatte otettua sen? Itte huomannu että jos heti herättyä mittaa niin saattaa olla 0,5 korkeampi ku mitä 15-30min päästä kun alan saada itelle aamupalaa nenän eteen.

Mä käyn pisulla, vaihdan vaippoja ja laitan pennut syömään, oma mittaus ja aamupala, meniskö siinä sellainen 15-20min ennen kun pääsen mittailemaan...

Huomenta, toinen mittauspäivä ja paasto näytti 5,7. Tein uuden mittauksen hetkenkuluttua niin oli 5,3. Jäin ihmettelemään sitä kun laite pyytää veritippaa, laitat sen ja eka kerralla tuli tulos heti ja sit toka mittausella pyöri hetken sellanen aika ympyrä/palkki ja sitten tuli se tulos. Toimiikohan toi itse mittauslaite ihan normisti?

Mikä mittauslaite sulla on? Mulla on toi contourin xt ja ittellä se ainakin tekee siten että ku tipan laittaa niin piippaa ja laskee 3-2-1 ja sit kolme viivaa ja sit piippaus ja tulos.

Luulis että toimis samalla lailla kun samaa merkkiä? Mutta tiedä noista sitten...

No mitä olette mieltä kumpi tulos on luotettavampi? Mä tottakai merkkasin ton 5,3 listaan :) Voiko liian korkea tulos johtua siitä että on syönyt liian vähän edellisenä päivänä, oli nimittäin nälkä jossain vaiheessa aamuyötä?

Luottaisin tokaan, kun jos se sillon sen mittas... Ei sitä syömistä kannata liian tiukalle vetää, kun just sokerit pompaa, mulla ainakin toiminut kun panostaa lounaan ja päivällisen laatuun niin pysyy sokerit kunnossa! Iltapala mulla aika runsas ja aamupala vähän kevyempi. Mutta tässäkin mikä toimii mulla ei välttämättä toimi muilla:/... Mutta hiilareitakin pitää syödä että vauva kasvaa ja kehittyy:)

Itte oon tehny siten että jos jostain syystä mittaan kahdesti paastoarvon niin ne eroaa niin mittaan sit kolmannenkin kerran ja otan keskiarvon niistä. Tai sit noista kahdesta keskiarvo.

No on nämäkin sokeriarvot tälle päivää jännät... Aamu aloitetaan vähän rajan ylityksellä 5,6. Aamupalan jälkeisarvo sit 5,2 ja sit lounaan jälkeisarvo 4,6 :D Taitaa lääkkeetkin vaikuttaa jo ihan hyvin näissäkin arvoissa :)

Takaisin