Verensokerin seurailua

Mulla ei tota insuliinia oo käytössä ja mullaki sokerit heittelee vaikka söisin ihan täsmälleen samaa ruokaa ja samanverran.. en tiiä mistä semmonen johtuu :D mut outoa sanon minä. No eilen heitti yks arvo yli ku päivällisenä oli semmossia täytettyjä leipiä (vaalee leipä) nii sokerit 8.3... sen kyllä osasinki oottaa ku oli vaaleesta leivästä kyse. Mutta kai sitä ees kerran saa syyä..
Muuten arvot pysyny ihan rajoissa! :)
 
Joo siis ihan positiivista, että arvot laskee, yllätyin vaan tästä tahdista! Kun ruoan jälkeiset arvot ollu vaihtelevasti 6,8-9,5 nyt jo hetken ja oon tosiaan joutunu insuliinimääriä nostamaan ja yhtäkkiä arvot onkin alle 5,5! Kummallista...
 
Niin minäkin sanoin että yhtäkkiä ne arvot meni ihan hassuksi... Ruuan jälkeen on ollu nyt sillee ok, ei yli mutten ei kauheen allekaan... Aamun arvot ok...
 
Mulla kans alkanu arvot ihan yhtäkkiä heittää.. Joka toinen päivä aamuarvo jotain noin 6 ja joka toinen päivä alle 5. Vaikka pistän insuliinia ja oon sitä ohjeen mukaan nostanu. Nyt en ihan heti nosta, kun alkaa heittää noita alhasempia arvoja sit niiiin alhaalle..
 
Äääh pitiki syödä lihapiirakkaa lounaaks... sokerit pomppas 8.8.. peeveli mä sanon... noh saas nähä sanooko neuvolatäti ens viikolla jotai ku on vähä tullu syötyy miten sattuu... onkos muilla sillee että ei vaan oikeen tee mieli syödä mitään ja sitte tulee just syötyy vähä sitä sun tätä... ?
 
Esim. Oon huomannu että se vaalee leipä nostaa niitä sokereita ni sit ei tyyliin tee mieli mitään muuta ku sitä vaaleeta leipää ja sitte pakko syödä ku muuten tulee huono olo.. hiton ärsyttävää!
 
Tääll on ny suuri vastustus ruokavaliota kohtaan. Joko meinaa mennä teellä kuittaamalla ateria tai sit syö mitä sattuu. Ja mittaukset unohtuu auttamatta mutta aamuarvot ny jotenki kurissa rajan alla
 
Mulla kans unohtuu mittaukset tämän tästä, varsinkin ruokailujen jälkeiset... Ruokailu ajat varsinkin mitä sattuu.. Mulla ennemminkin tällä hetkellä se ongelma, että voisin syödä vaikka koko ajan, ei niinkään ruokahaluttomuus.. :sad001 tekis mieli vaan napostella koko ajan
 
Täällä kans aamu arvot on ollu tosi hyvät. Mutta nää päivän ruokailut ny on mitä on..
Yleensä syön aamupalan ja lounaan sitte loppu päivän ruokailu menee siihen että syön tyylii pari leipää tai baananin jossai vaiheessa...
 
Oon onnistunut välttämään kaikkea vehnäjauhomössöä tähän asti mut nyt on pannukakku uunissa :p Söin pohjalle rahkaa,avokadoa, pähkinöitä ja ruisleipää sekä teetä ja uskottelen itselleni että nyt voin vetää puoli peltiä pannaria :shy:
 
Tänään äp kontrollissa sitten ohjattiin jättämään pikkuhiljaa sokerilääkkeet pois! Tabletit poistan tämän viikon aikana ja insuliinia pistän vain tarvittaessa. Aika jees :)
 
Huhhuh, kun oli aamulla huono olo... Sokeri taas 3,7, vaikka lääkityksiä poistettu... Ihan kamala olo. Helpotti, kun vedin heti nassuun mandariinin ja mehua ja sitten rauhassa muuta aamupalaa... Mutta hui kun pelästyin! Aiemminkin ollu sokeri alle neljän, mutta nyt oli kyllä tosissaan huono olo. Vauvakin aloitti aamujumpan vasta kun sokeri lähti nousuun.
 
No on kyllä alhainen mulla aamuarvot olleet koko ajan ok 4,2-5,2 sillä välillä. Heitot on heti aamupalan jälkeen, jolloin pompsahti ennen insuliineja 8,0 ja yli. Ja vaikka aamupala minimaalinen. Mulla menee siis insuliinit aamulla 10ky.
 
Mulla ollu tabletit ja ateriainsuliini, nyt otan enää aamusin yhen tabletin ja insuliinia vaan lounaalla&päivällisellä 4-6 yksikköä, jos tarpeen. Myönnän kyllä, että söin luultavasti iltapalaksi liian vähän... Täytyy olla tarkempi ja syödä enemmän.
 
Takaisin
Top