Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh kyllä vaikeaa... Kannattaahan niistä soitella jos vaikka pääsisit aikasemmin:)

Huoh, mullakin se alkaa sit sokereiden tarkkailu... Sokerirasituksessa paastoarvo oli 4,9, 1h 12,1 & 2h 12,5 :( Jännä et toi toka arvo oli vielä lähteny nousuun. Toiv.nyt oikeanlaisella ruokavaliolla sais sokeriarvot ruotuun!

Pepita "tervetuloa" mittailemaan ja vertailemaan toivottavasti saat pidettyä ruualla arvot kurissa:)

Huomenta, uusille mittaajille tsemppiä :)
Mulla 4.n aamun paastot nyt mitattu ja huomenna olis ne 8 mittausta, eli ennen ja jälkeen kaikkien syömisten...Uuh mun sormenpäät huutaa nyt jo apuvah. Paastot ainakin olleet rajoissa, toivottavasti huomisen mittauksetkin ovat ok! Paino lähtenyt laskuun ruokavalion myötä :), siis ruokavalio ei sinänsä ole paljon miksikään muuttunut, mutta ilmeisesti tuo tarkahko aikataulu/säännöllisyys on hyväksi !

Tervetuloa uusille, toivottavasti ruokavalio auttaa pitämään arvot kurissa. :)

Täällä taas aamuarvo 5,6. Melkein vakio tuo 5,6, voi hele :| ennen ateriaa voi päivällä olla arvo helposti alle 5 ja aterian jälkeiset ei ikinä ylittäny rajoja, ei ees seiskaa!

Catherine miten sä syöt illalla? Voisko siellä olla syy miksi aamu arvot korkealla?

No, syön sen diabeteshoitajan ohjeiden mukaan mahdollisimman myöhään.. Leipää ja leikkelettä, kasviksia ja sokeritonta teetä... Joskus maustamatonta jugurttia (vähän koska laktoosi muuttuu sokeriksi :D) ja ruishiutaleita sekä marjoja. En syö mitään sokerista ja iltapalan jälkeinen arvo ollut ok...

Taidan lähettää noi listat jo aiemmin hoitajalle.. Hän siis puhui jo insuliinihoidosta.

Kokeileppa lisätä esim 2 tomaattia tai porkkana tai reilu koura pähkinöitä, leivälle raejuustoa tai yksi muna. Ja jos jogurtin vaihdat maustamattomaan rahkaan. Mä syöin noin samalla lailla kun sä nyt niin pamahti arvot taivaaseen rv 20 jälkeen mutta lisäsin vihanneksia ja proteiinia niin johan tippu alle 5

Proteiinin lisääminen on kyll yks hyvä keino saada sokereita alemmas. Ittekin huomasin tuli helposti syötyä vaan joku leipä ja jotain siihen lisäksi niin arvot saattoi mennä sit yli tai ainakin verrattuna kun lisäsi proteiinia niin arvotkin parani :) Joka ateriallahan se ois hyvä jotain proteiinia syödäkin :)

Täytyy koittaa, kiitos Äippä. :) Meillä iltaruoka syödään siinä kuuden aikaan, joten iltapalalla ei yleensä oo ees nälkä. Mut täytyy nyt koittaa vielä.
Onhan mulla tässä vielä viikon verran aikaa yrittää saada tota arvoa alas. Mut toisaalta käskettiin lähettää aiemmin jos arvot koholla. Noh.. Katsotaan.

Mul on vielä hirvee stressi kun viimeinen opiskelukuukausi alkoi ja tiukka aikataulu + vuorotyö asukastalolla jossa samassa tilassa asiakkaiden kanssa koko vuoron. Tuntuu et ei jaksais vaan mitään, toisaalta hävettää ihan hirveesti valittaa kokoajan täällä... Joten anteeksi siitä :D:'(

Tänne on hyvä purkaa oloa :)

Stressistä täytyy sanoa, että sekin vaikuttaa kyll sokeriarvoihin hitusen, ja eihän se ny raskausaikana kuten ei normaalistikaan ihmiselle hyväksi ole. No eihän sitä ole pitkä aika enää äippälomien alkuun :) Vai miten se menee opiskelijoilla?

Mä valmistun virallisesti 5.11 ja äippäloma alkaa 10.11. :D Mutta joo, äitiyslomalla saa opiskella ja nostaa opintotukea joten eiköhän jotku paahda loppuun asti.. Ite en pystyis.

Catherine jos vaikka loppu viikon kokeilet proteiinin lisäämistä ja laita ma ne arvot? Jospa sullakin tehoaa näillä vinkeillä :)

Tänne vaan stressiä purkamaan, eikös se ole tän foorumin tarkoitus?:)

Mittari haettu ja noi mittaamiset alotan maanantaina. Huh.. ei tarvii viel pistellä :D mulla oli paastoarvo ollu 4.8 ja sit tosiaan se 1h oli 10.9 ja 2h oli kans sen 10.9

catherinen kuvan myötä päädyin tekee aamiaiseksi munakkaan :D

Takaisin