Verensokerin seurailua

Mulla ainakin tää loppu on ollu yhtä hullun myllyä noitten arvojen kanssa. Jopa ruokien jälkeiset arvot yhtäkkiä pompahtelee miten sattuu...
Huomenna pitää tosiaan sinne kelle lie lääkärille sanoa että tässä ei oo enää mitään järkeä koko touhussa. Jos vaikka alkuviikkoon sais käynnistyksen, muistaakseni eivät viikonloppuna käynnistä ellei oo jokin hätä...

Mulla oli sovittu käynnistys lauantaina, kättärillä kävin. Ja ei muuta hätää kuin radi joka oli jo pitempään pysynyt kunnossa ja vauvakin arvioiden mukaan pienehköstä päästä. Eli varmaan vähän sairaalasta riippuen käynnistyksiä myös viikonloppuisin.
 
No ei herunu käynnistystä vaikka ei oo ees sitä kunnossa olevaa radia... Ja vauvakin on jo ihan tarpeeksi iso... Mut näillä sitte mennään. Ei mahda mitään...
 
Täällä toinen ääripää kun mulla noi ei vaan nouse... Aamun mittaukset 4.4/4.6... Ei siis mitään eroa ennen/jälkeen arvoissa! :O
 
Mä unohdin eilen ottaa illalla insuliinin ja aamulla mittasin tosi hyvän arvon. Vaikka illalla olin vedelly hedelmiä varmaan liikaa...tuntuu jotenkin turhalta tuo insuliini, mutta en jaksais lähtee vääntää asiasta lääkärin kanssa..
Ja kaikenlisäks mua on alkanu kammottaa se pistäminen reiteen, pari kertaa en oo saanu kaikkea ainetta sisälle ja sit onnistun aina vuodattaa verta..plääh..
 
Mä tökin insuliinin mahaan... Ootteko sit niin hoikkia, ettei teillä oo masussa rasvakudosta mihin pistää, kun on reiteen ohjeistettu pistämään?
 
mulle sanottiin vaan että reiteen. Ei edes annettu muita vaihtoehtoja, vaikka tiiän että yleensä inska pistetään mahaan... Tosin pistän melkein pakaraan kun reidet on tosi kipeet... Muistathan IkuinenUnelma pitää sitä neulaa sen 5-10sec siellä sisällä, että kaikki aine ehtii sisälle ?,:)
 
Mulla kiellettiin pistämästä mahaan ja mulla on kyllä paljon rasvaa mahassa. En tiedä syytä miksi. Oletin että raskauden aikana ei saa pistää mahaan...

Niin joo ja mulla oli ongelma myös siinä että toisessa reidessä on edelleen mustelma kun jostain syystä ei vaan se pistäminen siihen passannu. Mut sit alkoki sen kutina enkä uskaltanu enää käyttää...
 
Äippä mulla oli nyt aamulla kanssa sama juttu 5,6 paasto ja tunti ap:n jälkeen 5,6, vähän totakin ihmettelin. Ja kaikella järjellä ajatellen, eikö ne sokerin heittelyt ole pahempi homma kuin että noin tasaista on.
 
Mulla välillä ihan hulluja noi lukemat vaikka ihan sama ruokavaliokin olis. Välillä jopa joku epäterveellinen aiheuttaa aamullakin hyvätkin lukemat jne.
Mitä tarkoittaa muuten sokerimittarin takana olevassa vuosiluku /kuukausi? En ikinä muista kysyä neuvolassa tms. Mutten kummastuttaa kun mulla on siellä vuosiluku 2008
 
Angelique ei mitään hajua, mun mittarin takana oli vaan rev 9/12, olisko joku malli/valmistus erä tms?
 
Ei hajuakaan. Ainakin siinä on niinku huutomerkki kolmion sisällä sen vuosiluvun vieressä... Neuvolatädillä oli muuten kyllä melko vanhentunut paketti kun ne liuskat ja muut mitkä siellä paketissa oli, oli jo monta vuotta vanhoja.
 
Joo mä en tajuu että vaikka syö samaa ruokaa ni iha eri arvot :D
Esim. Aamupala on aina sama ni heittelee 6.8 - 7.2 välillä. Vaikka ihan sama määrä kaikkee.. plaah. No ainakaa ei oo yli menny...
 
Haha :D Vauvakutsuilla vedin ihan sumeilematta voileipäkakkua, keksejä, törkeen ihanaa suklaakakkua ja mehua ja sokeri herkkujen jälkeen 7,7... Pitääköhän unohtaa noi mun tarkat ruokailut ja vetää vaan herkkuja!?!? :wink
 
Mä ymmärsin niin, että iltainsuliinit pistetään reiteen, ateriainskat mahaan. Itse siis piikitän iltaisin reiteen. On alkanut olla pistämiset ja mittaamiset olla kovin haastavia kun ei meinaa turvotuksen takia kädet toimia. Aamulla ei saa puristusotetta mitenkään, eikä meinaa edes kahvikuppi pysyä kädessä, päivisin käsiä särkee ja öisin herää puutumiseen. No, eipä ole montaa aikaa kai tätäkään... kääks
 
Tajusin että oon yrittäny pistää insuliinit ihan liian nopeasti. Eilen kokeilin rauhallisempaa taktiikkaa ja ei sattunu eikä tullu verta. Mut kyllä mun piti itseäni tsempata pari minsaa kynä kädessä :)
En kyllä vois kuvitella pistäväni mahaan, sen verran pinkeä toi kupu. Tuntuis et tökkäisin vauvaa neulalla..
 
Niin no, ohjeena mahaan pistämisessä olikin, että sormien väliin puristetaan rasvapoimu, johon se neula pistetään. Sillon ei oo mahdollista pistää lihakseen tai kohtuun tms. Mut sillä mä sitä aiemmin mietinkin, että jos joku muu on ohjeistettu pistämään reiteen, niin onko siksi, ettei ole mahassa sillä lailla rasvakudosta. Mutta ero saattaa tosiaan hyvinkin olla tossa ateria- vs. iltainsuliinissa...
 
Mahaan varmaan pistetään lyhyemmällä neulallakin? Mä pistän reiteen ja kyllä siinäkin pitää puristaa läskiä käden välissä. :D Neula on 8mm...

IkuinenUnelma, mäkin pistin eka semmosella tökkäystaktiikalla ja se kyllä sattuu! Hitaasti hyvä tulee. :)
 
Takaisin
Top