Verensokerin seurailua

Onko täällä ketään sellaista joka olisi jossain raskaudessa käyttänyt insuliinia, niin ettei se sovi? Kahtena iltana alkanu pistoksen jälkeen hirvee kutina... Lähtien siitä kohdasta mihin pistän... Nyt taas ei kutise... Mä oon kyllä näköjään oikeen multiongelmainen ihminen :D
 
Ite huomasin kans et vaalee leipä nostaa sokereita tooooosi paljo mut sit taas ruisleipää ku syö ni sokerit on siinä päälle 7. Yleensä ku puuroa oon syöny aamusin ni sokerit jotai päälle kuus... mut tänää oli tosiaa ihmeellisesti toi 8.1... kyllä on outoa :D
Kohta mittailen taas lounaan jälkeisein arvon ja toivotaan että alkais pikkuhiljaa pysymää kunnossa nää arvot.. alkaa vaa masentaa ku menee ihan päi persettä!
Suosiolla kaikki sokeri pois vaan!
 
Mulla nostaa ihan mikätahansa leipä noi sokerit :sad001 Pakko vaan lisätä reilusti protskuja, esim. kananmunaa leivällä niin ainakin viimeksi pysyi vielä rajoissa, siis muulloin kun aamulla.
 
Pitäis varmaa itekki alkaa syömää taas just kanamunaa yms.. lounaan jälkeen sokerit oli 7.6 että ei yli menny onneks. Oisko teillä mitään hyviä vinkkejä perus kotiruokaan? Ja mitä yleensä syötte välipalaks? :)
 
Välipalana raejuusto tai maustamaton jugurtti + hedelmä + pähkinöitä, nam. Ehkä kauralesettä kuitulisäksi. Tai jos isompi nälkä, niin munakas.

Mulla arvot tuntuu parantuvan loppua kohti. Alle kuus puuroaamupalan jälkeen, vaikka söin kahvin kans pari suklaapalaakin :) ei tee hyvää mun linjoille, kun suklaa maistuu...
 
Mulle ehdottivat kokeilemaan kuivaa leipää eli näkkäriä tai hapankorppua, kun niiden ei pitäisi nostaa niin paljon kun ruisleivän. En kyllä ole huomannut eroa... Mies toi kaupasta myös ruispuurohiutaleita, vielä en ole ehtinyt kokeilemaan. Välipaloilla syön yleensä ruisleipää, usein laitan sen päälle avokadoa. Ja kermaista marjarahkaa joka välipalalla. Joka ruoalla vedän kiltisti muutaman lusikallisen raejuustoa ja minimoin riisin/pastan/perunan määrän. Keitot on ollu sokereiden kannalta tosi hyviä, mutta tosiaan välillä tuntuu, ettei sokereiden heittelyltä pysty välttymään söi sitten mitä vaan...
 
Ja hedelmiä en ole nyt muutamaan viikkoon syönyt ollenkaan :sad001 En uskalla edes kokeilla...
 
Mun välipala on pähkinät tai näkkäri. Perus kotiruokaan suosittelen että lisäät juureksia salatin siaan... Mullakin ihmeen kaupalla lähtenyt arvot paranee tulleen loppua kohden, kumma homma!
Itse olen ruvennut lisäämään iltarahkaan avokadoa ja granaattiomenaa niin arvot aamulla paremmat kuin koskaan! Hyvä suhde rasvaa ja proteiinia oletan.
 
Mulle ne ainakin äippäpolilla puhu, että sokerit lähtee yleensä heittelemään kunnolla siinä 28-34 viikoilla ja loppua kohden saattavat normalisoitua. Tietty kaikki yksilöitä, joillakin alkaa heittelyt aiemmin, jollain myöhemmin. Mulla ainakin juuri nyt menossa noi hullut viikot, kun sokerit on ihan arvaamattomat ja kaikesta huolimatta koko ajan liian korkeella...
 
Joo mulla kyllä tuolla välillä sokerit heitteli antaumuksella! Sehän sen sit selitti:) täällä sitä vaan mussutetaan paria kourallista pähkinöitä niin jaksaa kohta lähtee neuvolaan:wink
 
No mulla viikko 35 menossa ja ennen tätä ei oo ollu mitään ongelmia. Ei oo tarvinnu ruokia muutella tai mitään. Nyt sitte tällä viikolla heitot alkanu. Noh jospa tää tästä. Ei saa stressaa liikaa. Kyllä ny tän loppuajan jaksaa! Onneks ei oo yksin ja teiltä saa tukea ja hyviä vinkkejä! Kiitos siitä :)
 
Mä testasin nyt välipalaksi 2 näkkäriä, margariinia, kurkkua ja tomaattia ja kuppi kahvia tietty, näillä mennyt aiemmin hyvin mutta saas ny taas nähdä :)
 
Jepulis, kannattaa sitten muistaa, jos insuliinin pistämisen jälkeen alkaa järjetön kutina, niin se ei johdu välttämättä maksa-arvoista vaan jollekin insuliinin sidosaineelle allergisoitumisesta.. Tänään juttelin diapeteshoitajan kanssa joka vahvisti mun epäilyn ja kielsi ehdottomasti pistämästä insuliinia, toivotti onnea loppuraskauteen ja toivomuksena mun kanssa synnärille,että nyt tää pelleily piisaa ja otetaan vauva ulos... Niin pitkällä tää raskaus,ettei oo kuulemma mitään mieltä alkaa kokeilemaan erilaisia insuliineja...
Huoh... Sen lisäks alkaa flunssa vaivaamaan... eikä siinä vielä kaikki, muistaakseni olen ainakin kaks kertaa aiemminkin synnytelly flunssassa, se jos mikä EI ole kivaa... :O
Mun kutinaoireet alkoi siis ihan normaalilla pistoskohdan kutinalla... ensin ajattelin,että ohimeneva vaiva...
Kahtena iltana kutisi vaan se kohta, sitten koko jalka (jalkaan pistellään vaan) ja seuraavaks alkoikin kutisemaan ihan kaikki... ja iho täynnä sellasta punasta näpyn näköstä, joka ei kuitenkaan mun mielestä kohonnu näppylöiks, vaan jäi väriksi iholle... muutama paukama tuli sinne tänne... ja jumaliste mää kutisin :O Pelkäsin että nyt on maksa poksahtamassa (ku on se hepatoosiepäilykin) ja sillon paniikissa soitinki sinne polille... nyt huomenna menossa käymään, ihan ilman kutinoita (siis sellasia kuin se insuliinikutina)..
Hiukan näemmä raskaus herkistää myös ilmoille, muutenkin talviatoopikko, niin oireet puolta pahemmat, vaikkei oo ees talvi :D
Myös pähkinät aiheutti kutinaa, lievempänä tosin...
Diapeteshoitajan kanssa naurettiin yhdessä, kun mä satun olemaan tällasta multiongelmaista laatua... :D
 
Hyvä, että joku on sun kanssa samaa mieltä tuosta käynnistyksestä! Kyllähän se kuulostikin vähän oudolta, että miksi eivät käynnistä vaan laittavat insuliineja ym. kun viikkoja oli kuitenkin jo niin paljon. Joskus vaan pitää olla tiukkana ja luottaa omaan oloon. Hyvä hyvä!

Mulla ilmeisesti verensokerit notkahtanut nyt vielä huonommalle tasolle, kun arvot ihan kuraa... Pitänee nostaa insuliiniannosta :sad001
 
Mulla ainakin tää loppu on ollu yhtä hullun myllyä noitten arvojen kanssa. Jopa ruokien jälkeiset arvot yhtäkkiä pompahtelee miten sattuu...
Huomenna pitää tosiaan sinne kelle lie lääkärille sanoa että tässä ei oo enää mitään järkeä koko touhussa. Jos vaikka alkuviikkoon sais käynnistyksen, muistaakseni eivät viikonloppuna käynnistä ellei oo jokin hätä...
 
Näin hullunkurisia nää mun arvot sitten on... Nytkään ei oo mitään insuliinia taikka lääkitystä, niin aamun arvo oli silti 5.1, eli just sellanen jota on tässä tavoiteltu...
 
Täällä aletaan taas saamaan kuriin noita arvoja. Paasto ollu nyt alle viis ja ruuan jälkeiset arvot alle sen 7.8 tänää justii jopa ruuan jälkeen oli 6.8 ! :)
Eilen illalla erehdyin syömään sitte pari vaaleeta leipää ni pomppas yli 8... eli ei vaaleeta leipää tänne! :D
 
Takaisin
Top