Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me just käytettiin Manducaa pitkästä aikaa ja en laittanut enää vauvatukea, suosituksesta ei ollut hajuakaan ja tytöllä painoa nyt 7kg. Sitä mietin, et olis pitänyt olla ylempänä ton repun varmaan, mut en sit keksinyt et miten.

Maistettiin tänään kukkakaalia. Ei ollut kovin iso menestys tämäkään. :D Kattoo mua epäilevästi. Ehkä yks tl meni masuun asti :)

Tänään se sitten kävi. Kääntyi selältä vatsalleen ekaa kertaa. Sen jälkeen kivasti harjoitteli sitä vielä, mut ei toistamiseen päässyt, mut jatkoi treeniä sit omassa sängyssään höhötyksen kera...Kiva nukutus oli :D

Voi hitsi.. mitähän tässä keksis kun poika pelästyy ihan joka kerta kun niistän! o_O Alkaa aina hysteerinen huuto ja menen kuitenkin aina toiseen huoneeseen niistämään, eikä siitä kyllä kova ääni kuulu :oops: Hankalaa kun nyt tulee syksy ja ihan varmasti tulee jonkunlainen lenssu... olen yrittänyt siitä asti siedättää niistelyyn kun huomasin että pelkää, mutta ei helpota millään tuo :sad001

Meillä ei onneks enää pelästy aivastusta. Aina jos aivastan, alan heti sen jälkeen pelleillä tytölle, et "äpä-äpä-pää-äiti-se-aivastaa" ja laulan jotain. Nyt menee sit ihan ok! :D mut joku musikaali pitäs olla varmaan koko ajan, ni viihtys...

meillä säikkyy milloin mitäkin. Etenkin kun isompia komentaa tiukalla äänensävyllä. Tai isommat ykskaks kiljasee.

elämää nyt ei voi niin paljon taputella ja tasoitella, että vauva säilyis säikkymättä. Kyllä ne siihen tottuu. Enkä suosittele sille tielle lähtemään että kunhan ei tuu paha mieli vauvalle niin joustetaan itse kaikessa.

Samaa mieltä kuin röppö. Mutta ystävältä saatu neuvo, että vauvan nukkuessa kannattaa soitella ovikelloa, puuhata äänekkäämmin, imuroida samassa huoneessa yms, jotta ei tule hermoheikkoa isompana. Tämän neuvon todellakin jätän omaan arvoonsa! Kysäsinkin kaverilta, et mitä tykkäis jos mä tulisin hakkaamaan kattilaa korvan juureen kun itte nukkuu. Ei tykkäis kuulema, ymmärrettiin sen jälkeen toisiamme paremmin taas. :grin Oon itte sitä mieltä, että uni on aina arvokasta, oli se pienen vauvan tai ison aikuisen. Ja jos omaa hieman herkemmän unen (niin kuin tämä ukkeli täällä), niin sitä kalliimpaa se silloin on kun se onnistuu.

Miä taas ihmettelen ihmisiä jotka lopettaa kaiken toiminnan vauvan nukkuessa. Kukaan ei voi tulla edes kylään, kun on vauvan lepohetki. Enkä tarkoita että pitäs paiskoa kattilaa lapsen korvan juuressa. Vaikka esikoinen ei kyl heränny vaikka kattoa piikattiin sen yläpuolella.
Ite ajattelen, että lapsen pitää tottua normaaleihin elämisen ääniin kuten ruoanlaitto ja liesituulettimen päälläpito, lasten meuhkaamista (rajoissa), koiran haukunta, oven avaaminen ja pimpottaminen, ihmisten pölinää, tv:n katselu ja ehkä imuroinninkin muualta kuin suoraan huoneesta. Näin itse ajattelen, että luon äänistä joka päiväistä ja normaalia jota ei tarvitse pelätä tai hätkähtää.
Taas on mielipiteitä monia ja onneksi jokainen saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee :wink

Muokattu viimeksi:
Meillä kestää normaalit äänet, mut pelkää kyllä sauvasekoitinta ja trimmeriä. Niitä säikähtää ja tulee kova itku. Mut yleiskone menee imurin ohella, ei tuu mitää itkuja. Ja nukkumaan mentyä, ollaan imuroitu ja ruokaa laiteltu ja oon ite tiputellu tavaroitakin. Mut mitään sellasta kovaa meteliä ei kyl pidetä muutenkaan.

Tokitoki tavallisen elämän ääniä, mihin kuuluu imurit, vieraat, lapsen leikit, blenderit, sauvasekottimet, hiustenkuivaajat ja musiikki. Mutta sellaista tahalleen koluamista, "pakkototuttelua" en omalla kohdalla aio suorittaa. Ja kun ne unihetket on niin vähässä päivällä, niin mikä jottei sitä stoppaa isot äänet siksi pieneksi hetkeksi. Mähän puuhaan ja siivoan ukkelin kanssa yhdessä, sylissä tai ukkeli lattialla makoillen, että sitenkin sitä ääntä riittää. Ja tuntuu, et jokainen päivä on erilainen.

Mikäänhän ei voita sitä rauhoittumisen hetkeä jolloin voi olla vaan ja tuijottaa nukkuvaa vauvaa..oih:Heartred

Meillä vuosia sitten tehtiin myös ilmastointi remontti ja asentajat asensi venttiileitä. Sanoin ettei yhteen huoneeseen saa mennä, koska siellä nukkuu vauva. Aloin tekemään ruokaa enkä huomannut että menihän ne perkuleet sinne ja porasivat kuvioporalla ilmastointiaukon reijän siporex kattoon (rautaa sisällä). Lapsi ei herännyt siihenkään, mutta oli pölyn peitossa ja minä jumalattoman vihainen :violent001. Noi miehet ei sit tajuu..

tuo on varmaan niin vauvakohtaistakin että miten kärsii touhuta vauvan nukkuessa.meidän tyttö säikähtelee kans isänsä nenän niistoa ja kyyneliin asti säikähtää joskus esim koiran haukkua. Mutta sitten ku nukkuu niin ei häiriinny kyllä mistään, tänäänki imuroin ku tyttö nukku :). Nukku toki eri huoneessa enkä sieltä imuroinu mutta hyväuninen kuitenkin on.

Meilläkin pelästytään esim. äidin yskimistä, mutta minkäs teet, kun lääkkeet ei auta.
Itse kun olen aika hiljaista sorttia, niin eipä meillä tytön päiväunien aikana palkon meteliä pidetä - varsinkin kun on muutenkin tosi huono nukkumaan päikkäreitä. ( tänäänkin sain nukutettua viimein vaunulenkillä )

Meillä käännyttiin masulleen päivää ennen kun täytti 4kk :) Nyt ei sitten viihdytä selällään hetkeäkään ja itku tulee monta kertaa päivässä, kun ei ryömiminen vielä suju ollenkaan. Tahtoa siis olisi, mutta taitoa ei vielä :) Onneksi ei kääntyile pinnasängyssä, koska sitten ei nukkumaan menemisestä tulisi enää yhtään mitään.

Meillä on varmaan viikko kiukuteltu, kun ei pääse eteenpäin, ni tänään sit hoksas sen :) Ja kääntymään oppi varmaan viikko sitten.

Meillä on ollu nyt 3vkoa hissiremppa, ja vielä 2vkoa edessä. Voin sanoo ku ne tossa kuilussa jotain porailee niin ei kuule omaa ääntään, kaikuu sen verran mukavasti. Ihme kyl tyttö ei herää tai häiriinny noista äänistä, mut välillä ku käyt tsekkaa pinniksesta miten siel menee ja joku nivel naksahtaa ni tähän kyl herätään o_O

Meillä ei kyl säikytä juur mitään. Ennemminkin vaan mielenkiinnolla kuunnellaan kaikkia kovia ääniä. Esim. blenderi ja imurointi on tosi mielenkiintosia, samoin ukkonen. Unia kovat äänet sit taas häiritsee. Eilen kun mies oli yön töissä ja oltiin vauvan kanssa kaksin, heräs vauva tekstariin. Yleensä kun illalla hiippailen nukkumaan, valaisen kännykän valolla vauvan naamaa ja katon ettei oo rätti naamalla, ja sit pistän kännykän äänettömälle ja käyn nukkuu. No, eilen sit valaisin taas vauvan naamaa ni eikös mies lähettäny mulle just sillon tekstarin, ja kännykkä siis piippas suoraan vauvan korvaan :P Ehti nukkua siis huimat 1h 45min ennen ekaa heräämistä, ja siitä sit alkoki kunnon yöhulinat... Saapa nähdä miten tänään menee. Mietin jo illalla et uskallanko syödä ees nakkeja vai tuleeko niistäki vatsavaivaa kun ei tosta ikinä tiiä!

Mä kans teen tota kännykän näytöllä valaisua. Tosin eilen mies vähän niinku "kielsi" (tai ei kieltänyt, sano vaaan, et eiköhän se pärjää siellä) menemästä tytön huoneeseen "varuiks". Kuuntelin sit oven takana ja kuulin lakanaäänen, ni en mennyt sisään...:) Mut on kans herkkäuninen ollut nyt pitkään, heräs samassa huoneessa siihen, kun mies tuli nukkuu, kun tosi kovaa meni musta peiton alle :)

Takaisin