Vauvojen puuhat

///e\\\

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuunmammat 2014
Ajattelin, että kun nyt on kohta kaikkien vauvat maailmassa niin olisi kiva tietää jos tapahtuu jotain hauskoja juttuja tai esim. kehityksessä harppauksia :p Ei oikein tuonne neuvolaketjuun sovi...
Itse olen ainakin huomannut, ettei oikein lapsettomille kavereille kannata näitä hehkuttaa, eivät oikein ymmärrä :grin

Meidän poitsu melkein kääntyi jo mahalleen :eek: Pää oli kuitenkin vielä vähän liian painava, mutta muuten oli jo melkein mahallaan... Hirmuisen nopeasti menee aika.. tuntuu että kohta tuo juoksee ja lällättelee että "koita pysyä perässä äiti" :grin On myös nyt hoksannut miten kieli toimii, sillä on nykyään pakko kikkailla kokoajan - syödessäkin.. :grin

Mitäs teidän muiden vauvat on puuhailleet? :)
 
Voi mennä vielä 2 viikkoa että pääsee tänne ite kirjottelemaan...mutta ootan innolla että kuulen muiden vauvakuulumisia :)
 
Meillä vauva selkeästi tykkää enemmän jo seurustella, tuijotella naamaa ja matkia ilmeitä :) Mahallaan ollessa se nostaa ja kannattelee jo päätään ja kääntää sitä puolelta toiselle. Kääntyilee kovasti kyljeltä selälleen ja toisin päin.

On se melko ihmeellistä seurata pienen ihmisen eloa ja kehitystä :)
 
Eikä! Mun pitää alkaa pitää vauvaa "itsenäisesti" enemmän mahallaan, jos vaikka osaiski jotain. nyt osaa lähinnä nukkua ja syödä...ja huutaa...Päätä kyllä jo kannattalee itsekin aika hyvin, en kuitenkaan ole tukematta.
 
Meillä oltiin tänää sitten heittämällä ekaa kertaan jopa 4h hereillä. Möllötteli ympäriinsä ilman mitään huolia. Hyviä ilmeitä kyllä tuli, suppusuusta hymyyn(?). Ihan paras asento pitää lasta on sammakoasennossa sylissä. Se tunne kun pieni paketti on ihan kiinni sussa ja naamalla tuhisee korvanjuuressa..oooooo :Heartbigred Hyvä etten nytkin pillahda itkuun mielikuvasta. Voisi pakahtua rakkaudesta ja siitä olotilasta minkä tuo lapsi sillä hetkellä antaa.
 
Mä annoin tänään vauvalle eskimopusun ja sen jälkeen nuppunen hymyili niin leveästi. :) On on tahatonta, mut silti. :Heartred Jaloilla potkuttelee hirveetä kyytiä, kaipaa vissiin vähän actionia!
 
Niinpä. Korvaa kaikki noi yövalvomiset. Kauas muuten tollanen "koliikkihuutaminen" jatkuu yleensä...
 
No 2,5kk jäljellä siis. Ei paha, koska elämän mittainen onni kuitenkin edessä :) Ja on siis jo nyt. Sitten varmaan tuleekin heti putkeen ne hammassäryt...mikäs sitten? Vierastusvaihe, sylikaipuu, uhmaikä, murrosikä...nyt tää on viel pientä. Luin just jostain terveysinfosta, että tärkeintä on, että vanhemmat itse oivaltaa, että nyt ei mikään oikeasti auta ja pitää vaan kärsivällisesti koittaa jaksaa huutoa...siis jos on vaipat, syönnit yms. ok.

Illalla vauvan puuhana olikin sitten puklauttaa ennätyspuklut hoitotasolle, meni myös hoitotason varavaatteet pesuun...

Ja vinkkinä niille, jotka vielä arpoo hankintojen kanssa: 2 hoitoalustaa, 3 täkkiä, 4 pussilakanaa, 3 aluslakanaa, 20 harsoa, 7 yöpaitaa, 10 kosteusalustaa EI ole ylilyönti!! HUH mikä menekki ollut kahtena päivänä ollut joko pissaa tai puklua...
 
Täällä on ollut mielenkiintoinen aamupäivä. Kaikki alkoi puoli seitsemän aamulla kun tuli pissat läpi pinnasänkyyn ja vaihdoin lakanat ja syötin pojan. Poika nukahti joten laitoin vielä uudestaan unille, seuraavaksi lentää puklua ympäri sänkyä.. taas lakanat vaihtoon. Nyt poika oli hyvinkin virkeä ja aloin vaihtamaan yökkäriä pois, riisuin pojan makkarissa ja olin kävelemässä pojan kanssa vessaan vaihtamaan vaippaa, kun kakkaa alkaa lentämään vaipan puntista lattialle + mun päälle... toinen koirista olis halunnu syödä ne kakat :eek: Kohta ollaan lähdössä autoa katsastamaan - saa nähdä mitä lentää ja mistä:grin
 
Kuulostaa tutulta toi lakananvaihto. Tänään taas, niinku joka päivä :) ei ehi unohtaa taitoa...
 
Täällä poika pissaa lähes joka kerta vaipanvaihdolla. Pyyhettä pidettävä pippelin päällä, muuten lentää omalle naamalleen. Meillä siis lähinnä pestään pyyhkeitä.
 
meillä esikoinen oli samanlainen pissijä, lähes joka kerta sai pissat päälle vaipanvaihdossa. :grin ja pyyhe tosiaan oli hoitopöydällä pissantuloa varten ja niitä pyykättiin...
toinen poika taas ei pissannut kuin yhden ainoan kerran päälleni. olin varmaan tosi nopea vaipanvaihtaja kun kokemusta jo oli... :wink :grin
 
Asiasta kukkaruukkuun, paljonko teillä on noita lakanoita kun pissaa ja kakkaa ja puklua lentelee milloin mihinkin? :grin Mietin, että vielä ehtisi ostelemaan varmaankin kun ei ole vauvaa sylissä.
 
Me ollaan kahdella pärjätty, kun tyttö ei pissi vaipan yli ja nukutetaan puhtaan pukluharson päälle. Mutta ei varmasti oo haitaksi vaikka olis joka päivälle oma lakana :D

Meidän tytön tämän päivän lempitouhu: äiti laittaa sukat jalkaan ja minähän en niistä tykkää, potkimpas ne pois!
 
Kyllä niitä lakanoita on hyvä olla useampi per päivä.. riippuu kai ihan siitä kuinka tiuhaan pyykkää :grin Mulla on 20 puklurättiäkin ja tuntuu että nekään ei riitä.. ja viisi muovifrotee alustaa on ehdottomasti liian vähän!!:rolleyes:
 
Takaisin
Top