Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuola valuu kovasti, kädet ja jalat hakkaa vuorotahtia, hymyillään leveästi, itketään äänekkäämmin, nukutaan päivisin tosi eri mittaisia unia. Siinäpä yhteenveto :)

Ameeba, sun pitää kans tulla tonne huhtikuun mammat-salaisuus-juttuun! Siellä on nykyään aktiivisempaa koko keskustelu :)

Niin musta on tosi kiva että kun tyttö synty kuun vaihteessa niin voin olla molemmissa porukoissa mukana. Joissain asioissa on kiva seurailla perässä huhtikuisten joukossa ja sit taas toukokuisissa tuntuu että mulla on jo ihan hirmu iso vauva :)

Mäkin seuraan plusmiinus yks kuukausi eli huhtikuun lisäksi maalis- ja toukokuuta. Eka la olikin mulla 29.3., mut eihän se mitenkään pitänyt paikkaansa :)

Mulla oli 7.4.. ja 15.3 syntyi.. eli mun pitäis varmaan olla tuolla maaliskuisissa mutta kun on alusta asti tätä ketjua seurannut nii ei osaa jotenkin :grin

Ei saa istuttaa niin että vaikka tuolille tukis tyynyillä, pitää bumbossa jne (tekee pahaa selälle). Mut esim jos sylissä kampeaa istumaan ni ei tartte estääkään, eli mihin asti omin voimin pääsee saa olla :)

mulla oli laskettu aika 25.4 ja tämä mun vauva syntyi meistä huhtkuisista viimeisenä 8.5... mietein kyllä aluksi, että kumpaan porukkaan alan kirjoitella, tänne vai toukokuisiin, kun tiesin että toukokuun puolella tämä kuitenkin syntyy. esikoinen kun syntyi laskettuna päivänä ja keskimmäinen meni sen 10pv yli lasketun ja käynnistettiin, niin olin varma ettei tämä kolmaskaan ennen aikojaan synny. eikä sitten syntynytkään. :)
mutta päätin sitten tänne huhtikuisiin kirjoitella, kun laskettu aika oli silloin. aluksi lueskelin toukokuisiakin, mutta pian sekin sitten jäi.

Sylissä saa pitää melkein mitenpäin vain, mutta istuttaa ei saa vielä ennen kuin on siihen valmis. Ja sen kuulee neuvolassa sitten kun katsotaan heijasteet ym. Ja tämä siksi, ettei selälle tulisi vielä liikaa kuormaa. :) Mahdottomia pönkeämään ovat ja tykkäävät olla pystyssä.

hurja mitä vauhtia nuo vauvat kasvaa ja oppii! Meidän tyttö viihtyy tosi hyvin lattialla ja pidänkin sitä paljon siinä. Tykkää kyllä että äiti tai iskä on näköetäisyydellä ja alkaa huuteleen jos hetkeen ei ketään näy :). Reilu 2vkoa sitten (tasan 11viikkoisena) kääntyi Eka kerran selältä masulleen! Mä olin ompelukoneella ja mies katto tvtä ja tyttö lattialla vieressä ähersi. Yhtäkkiä katoin niin mahalleen oli kääntyny ja oli pieni itekki ihan ihmeissään :D. Tuli sellainen kysyvä "ää?" sen suusta. Sen jälkeen on kääntyilly muutamia kertoja,joten ei ihan vielä oo perillä et miten Se tapahtuu. Sen sijaan pyörii kokoajan akselinsa ympäri silleen että pää pysyy paikallaan tai vaihtoehtoisesti työntää itseään ylöspäin. Mahotonta,ihan turha koittaakaan enää että alustan päällä pysyisi! Esineitä kovasti hapuilee ja jos saa käsituntuman niin vie suuhun. Mut varsinaisesti tarttua ei vielä osaa (paitsi äidin hiuksiin,auts!)

missä vaiheessa teidän vauvat on alkanut nauraa ääneen jos ovat? Mää niin ootan sitä! Välillä tuntuu että tyttö ihan tikahtuu tohon hymyilyyn mutta nauruääntä ei Tuu :D

Dulu, mikset liittys salaiselle puolelle? :) tuli vaan mieleen, et sinne oon noista vauvan puuhista vissiin pääosin kirjotellut. Meillä alko nauraa ehkä just 3kk iässä (en muista tarkkaan) ja nauraa, jos nauratan, eli kutittelen tai "syön vauvan mahaa" tai eskimopusut+nenällä posken kutitus. Välillä nauraa, kun poskia putsataan (esim. puklusta) kosteuspyyhkeellä huolellisesti pyyhkien.

Meilläkin pyöritään mahallaan yli leikkialustojen, mut kääntymistä treenas eilen ekaa kertaa selältä vatsalleen, mut ei päässyt. Sai nakuilla ja sit halaili pupua ja melkein meni ympäri. Ehkä täs joku päivä siis. :) Onneksi tuon taidon kaikki oppivat!

siinä salaisessa puolessa tais olla joku määrä minkä verran piti viestejä kirjoittaa:(. Ja mää en oo kamalan aktiivinen täällä ollu.

Takaisin