Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En kyseistä ilmiöitä ihmettelisi kovin, kun oon omanikin pyörimistä kattonut, koskahan tajuaa lähteä eteenpäin. Ehkä sitten, kun on jotain tarpeeksi kiinnostavaa :) Eli lisää vahtimista luvassa hymis teillä! ;)

:o mä en saa kohta enää mitään omia juttuja tehtyä kotona kun pitää olla koko ajan tytön seurana ja vahtimassa missä se menee! Mä olin jo kovin ylpee siitä että tyttö käänty näin pienenä mutta ajattelin kyllä että kovasta yrityksestä huolimatta eteenpäin ei ihan vielä pääsis... Voi apua. Tossa se sätkii taas itelleen vauhtia ja hivuttautuu pikkuhiljaa eteenpäin. Aikamoinen tehopakkaus!

Muokattu viimeksi:
Siellä on nyt joku jännä juttu, mikä on käytävä tsekkaamassa :) Mut joo tää et kääntyilee paikallaan on ihan kiva vaihe. Mut täähän tarkoittaa, et huhtikuisilla alkaa pian ostokset: pistorasiatulpat ja sen semmoiset. Myös huonekalujen järjestelyllä pystyy vaaranpaikkoja estämään.

Aikamoista! Meillä mennään muutamia senttejä eteenpäin jos ollaan maton tai peiton päällä, kun siitä saa revittyä itseään eteenpäin, mut ei kyllä tommosia matkoja :)

Meillä oli kans kymmenen senttiä siirtynyt eteenpäin. Mut sit ilmeisesti unohti miten sen teki ja alkoi taas mennä vaan mahan päällä ympyrää ja sit suuttui niin ettei suostunut olemaan mahallaan enää ollenkaan. :) Tää siis tajuaa työntää kunnolla yleensä vaan toisella jalalla ja päätyy sit kääntymään akselinsa ympäri. Sekä selällään että mahallaan, joskin työntää eri jalalla silloin. Ihme tyyppi.

Täällä parhaat jutut on uuuk-ka ja huu. Just tota ranskalaista ärrää ja erilaista päristelyä ja ihan käsittämätöntä ölinää löytyy kans :p

Oho! Yhen jo liikkuu ja toisen osaa puhua! Huhtikuussa syntyneet on supervauvoja! :) Aina kun meiäki tyttö ä-äänteellä juttelee, ni koitan "korjata", et "tarkoitatko äiti?"

Meilläkin tulee tosi usein toi äi-äänne :) Itse lisään aina loppuun sen ti :p Ämmä sanakin tulee huolestuttavan usein :grin Viimeks neuvolatätiä sanoi ämmäks... :rolleyes:

Meillä toi uuk-ka on välillä ihan selvä ukko. Mut en kyl tiiä kenestä se puhuu ku yleensä vain minä paikalla :rolleyes:

Heh, joku kirjoitti, että sirot vauvat aloittavat kääntyilyn aikaisemmin. No, sitten meidän pötkylä on vaan laiska, koska on todellakin käyrissä pidempi kuin painava :)

Nälkänsä ilmaisee edelleen hokemalla "ölöö, öllöö", mihin yritän korjata, että onko nälkä vai pulloako tarkoitat.
On myös alkanut huudella äidilleen jotakin "oroproo" silloin kun vaipassa on kakka, eikä äiti heti huomaa :D Mistä ihmeestä se senkin on keksinyt?

"Vay-vau-vaauuu!" Onkin sitten jo vanhempien komentamista silloin kun kukaan ei tunnu tajuavan mitä neiti tahtoo.

Kaiken maailman helistimiin ja pehmoleluihin tarttuu tosi ahkerasti ja vaunuissa ja nukkumaan mennessä halailee uniriepuaan ihan tietoisesti.

Miulta meinas lähteä silmälasit tänään... Vähän epäilen että ei tuu jäämään tähän yhteen kertaan :)

Tuo huiputti äitiä :) väitti "ororoo"-kommentillaan, että vaipassa olisi jotain. Kun käytiin katsomassa, eikä ollut edes märkä vaippa, niin siihen tyttö totesi aurinkoisesti, että " hahahaa" Kyllä nauratti äitiä ja mummia, joka oli kylässä.

Multa lähtee kyllä hiukset päästä kun tyttö tarraa niihin niin ahkerasti o_O Muutenkin toi tarraaminen on kehittyny tosi paljon, ottaa tietoisesti kiinni mistä nyt ikinä saakaan kiinni, vaatteistaan tai vaipasta jos ei muuta. Ihana ♥

Multa kans on välillä lähteny ihan tuppoja hiuksia päästä, kun toi osaa kyllä repiä :) Varpaita ei oo viel löytäny mut kädet ovat sitäkin mielenkiintoisemmat. On se vaan niin söpön näköstä kun ojentaa vauvalle lelua ja toinen keskittyneesti katsoo sitä hetken, hitaasti ojentaa kädet ja hidastettuna tarraa siihen kovasti keskittyen ensin yhdellä ja sit toisella kädellä :)

Meillä jutellaan hyväntuulisena ja virkeänä lähes taukoamatta :) Välillä äänensävy on vaativampi, välillä ihanan hempeä. Saas nähdä, millainen papupata meidän tytsystä tulee!

Mitä muuten teette vauvojen kanssa näin kuumalla säällä? :) Me ei oikeen päästä vaunuilee ku poika herää niin myöhään et on jo kuuma... Asunto onneks pysyy viileenä ilmalämpöpumpun avulla

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Istutaan terassilla :D meillä on ihan tässä kotinurkilla yks kiva terassi johon mahtuu hyvin vaunujen kanssa ja pääsee istumaan varjoon. Tyttö viihtyy hyvin kun soi musiikki hiljasella ja tuulee mukavasti :)

Myö luetaan kirjoja ja puuhaillaan sisällä. Ja sit käydään oman talon terassilla ihmettelemässä valoja, varjoja, tuoksuja, ohi kulkevaa liikennettä jne. Meillä on isot puut terassin vieressä ja suurin osa terassista varjossa koko päivän ihan aikaista aamua lukuun ottamatta ja silloin ei vielä ole kuuma :)

Takaisin