Vauvojen neuvolakuulumiset

Meillä 3kk neuvolassa mitat 64cm ja 5,8kg. Pituutta tulee huimasti, josko tuo painokin alkais pikku hiljaa nouseen... o_O
 
Meillä huomenna tytsy tasan 3kk ja edessä neuvola käynti rokotuksineen ja tämä äiti ei saa unta kun pelkään että pientä sattuu valtavasti ne piikit ja alkaa lohduton itku :/ :'( en ikinä ajatellut olevani näin peloissani, enhän mä niitä piikkejä saa! :D vaikka mieluusti ottaisin piikit ja niistä (mahd.) tulevat itkut, harmit, kuumeet ja kivut... kääk on tää kamalan stressaavaa olla äippä :D
 
Me käytiin torstaina 4kk neuvolassa ja samalla oli myös lääkärintarkastus. Pituutta 65 cm ja paino 7,8 kg. Moro-refleksi oli jo hävinnyt, kävelyheijaste oli vielä tallella. Kaikki oli mainiosti, jäntevä ja reipas vauva meillä on. :)
 
Typyn mitat 4kk neuvolassa: 7125g ja 64,6cm eli ihan keskikäyrällä edelleen mennään ja on kaikin puolin terve touhottaja. Esitteli neuvolaterkalle ja lääkärille miten hienosti hän oppi aamulla masulle kääntymisen juuri parahiksi neuvolaa varten. Lääkäri sanoi, että tuntuu neidillä olevan hirmuinen kiire oppia uutta.
 
Papi; onks teille sanottu jotain tosta painosta vai onko paino siis junnannu jotenkin paikallaan? Meillä oli neiti melko samoissa mitoissa 3 kk neuvolassa, eikä oo mitään sanomista ollu kun paino on noussut koko ajan. Ja tytskällä on ihan kunnon kaksoisleuka vaikka muuten on siro ja sutjakka. Sopusuhtainen, ei mitenkään laiha :)
 
4kk neuvolalääkärissä käyty. Oli jotenkin laimee käynti ja kesti ehkä vartin :eek: terkka ei ollut paikalla ja lääkäri ei halunnut ottaa muita mittoja kuin painon. Paino oli 7160g eli n. 800g tullut lisää viime käynnistä. Keuhkot ja sydän ok, silmät ja korvat ok. Nielu puhdas ja ikenet ok. Jalkoja jumppas ja sano et nekin normaalit, ei puolieroja. Ei kysellyt mitään että onko kääntyillyt tai muuta. Kokeili tarttuuko stetoskooppiin. Kuuloa ei kokeillut ollenkaan. Jalkapohjan ihottuma selvisi. Lievä sieni-infektio luultavasti. Jäänyt varmaan kosteaksi kylvyn jälkeen varpaan välit vaikka oon niitä koittanut kuivailla. Hoitona nyt ilmakylvyt, pesut ja huolellinen kuivaus + mahdollisesti talkkia. Sanoi että on niin lievää että josko ihan kotikonsteilla paranis. Sienilääkkeitä ei näin pienille suositella. Että sellanen käynti. Hieman kyseli mun jaksamista ja onko tukiverkostoa. Siinä se. :D
 
Ronja89 meillä oli tänään ihan sama homma, terkka tosin oli paikalla ja otti mitat, lääkäri oli ulkomaalainen, teki hiljaa tutkimuksensa ja totesi "terve poika, kaikki kunnossa,normaali".
Jes, näillä mennään. Molemmille yritin sanoa meidän nukkumisesta, terkka kysyi onko kantoliina käytössä. Lääkäri vaan, että nukkuu pitkät yöunet, se hyvä. No, se sitten hyvä. Argh.
Ei siis ollut tosin meidän oma terkka, mutta silti olis nyt voinu jotain kantaa ottaa...
Ja terkka vielä kysy ruokailusta, kun sanoin että imetän niin totesin että niin eihän tässä kiire vielä ole mutta kyllä puolen vuoden iän paikkeilla VIIMEISTÄÄN pitäisi jo jotain karkeampaakin suuhun saada. No just, eikös suositus edelleen oo täysimettää 6kk ikään? Nytkö mä oonkin paska mutsi kun en oo heti 4kk päivänä kiinteää antanut? (Poika tosiaan 4kk 3pv). Jaksamisista/tukiverkoista ei kyselty mitään....
 
Meillä sanoi 2 kk -neuvolassa tuota samaa, että JOPA puolivuotiaaksi voi imettää, jos kasvu riittää.. Olin vähän huuli pyöreenä, että mitähäh, eikös sen kuuluisi olla ihan tavoiteltava asia, kun STM niin suosittaa?? Omituinen suhtautuminen neuvoloissa.
 
4kk neuvola takana. Kesti kokonaiset 10 min. Lääkäri teki tarkastuksensa ja sanoi että hyvin kasvava ja kehittynyt tyttö. Mitat 6765g ja 61,7cm. Oli sitä mieltä että kova on yritys lähteä etenemään masulla ollessa.

Saatiin myös 3kk ottamatta jääneet rokotteet, joten nyt ootellaan kauhulla millainen päivä tästä tulee!!

Niin ja ei meillä mistään äidin jaksamisesta tai tukiverkoista mitään kyselty. Kehuttiin vaan että äidin ja vauvan vuorovaikutus on erittäin hyvä.
 
Joo aika liukuhihna toimintaa tuntuu olevan yhdessä jos toisessakin neuvolassa. Jotenkin sitä ei osaa itsekään mitään sit kysellä tai kommentoida, kun niin vauhdilla kaikki tehdään :eek:
 
Meille annettiin 3kk neuvolassa matkaan tukiverkosto kyselylappu ja päihde kyselylappu joka pitäs palauttaa nyt 4kk neuvolassa..
 
Meillä mies netistä katto ni tää 4kk neuvola olis just pitänyt olla joku laajempi missä mennään noita tukiverkostoja ja alkoholijuttuja, totesikin että "ei hitto, jos tää pitää paikkansa ni se käyntihän kestää viikon" semmoset oli sisällöt THL:n mukaan. Mutta teoria ja käytäntö... Jep... Mutta kai ne sitten erilailla hoitais jos jotain olis. Ja totta kai, hieno juttu kun kaikki kunnossa, mutta silti. Kritisoin tätä liukuhihnaa ihan tosissaan! Perus neuvolat meillä on ihan ok, mutta nää lääkärineuvolat. Ihan yhtä, no en edes sano mitä.
 
Pikainen oli meilläkin 4kk lääkärintarkastus. Eipä niiltä mitään kommenttia juuri saa. Pituutta taas hurjasti lisää 67,5cm ja paino 6255g. Hoikka pikku mies :wideyed:
 
Mulle ei oo edelleenkään kertaakaan annettu mitään kyselyitä jaksamisesta, alkoholinkäytöstä tai muustakaan paperiversiona :D ja alkoholin käytöstä muutenkaan kysytty. Ei sillä että siinä mitään kerrottavaakaan olis kun muutaman hassun oluen juonut nyt vuoden sisään, tietysti lapsen syntymän jälkeen :D
 
Tänää oli 4kk lekurineukkula, ei mullekkaa ny mitää alkoholi kyselyitä tullu tms, ku puhuttii vaa tästä meikän tilanteesta ja tietysti pojasta. Inhottavaa jos ootte kokenu liukuhihnana neuvolan :-( kyllä sitä aikaa pitää käyttää näihin asioihin!

Noh joo, poika on 64.4cm pitkä ja 7820g painava :D lyhyt ja lihava :Heartred Eikä ny mitää huomautettavaa ollu, kaippa tuo on iha normaali vaikkei sille välillä tunnu xD ihme höpöttäjä :Heartred
 
Meillä 4kk neuvola oli kiva kokemus, yks parhaista tän kylän neuvolääkäreistä tarkisti tytön ja jutteli niitä näitä ja höpötteli kovasti neidin kans myös :)
Harmi jos joillakin huonoja kokemuksia, mut näinhän se aina menee.. Mulla oli raskaana ollessa parit pa**areissut lekurilla.

Neiti oli 5,6 kg ja 64cm.. Pipo 40cm eli melko hoikkanen (laiheli) tapaus on mutta hyvin kasvaa :D ja pelkällä tissillä mennään edelleen, ei ole tarvetta muulle ja maitoa riittää paremmin ku hyvin :)
 
4kk neuvola takana ja mukava oli; oli terkalla aikaa vaihtaa kuulumisia (oltiin ajoissa niin otti meidät vielä "extra-ajalle" sisälle) ja lääkärikin oli ihan ok. 6385 g ja 66 cm neidin mitat. Hyvin kasvaa täysimetyksellä; nyt kuukaudessa tullut 460 g lisää, sitä ennen 505 g ja 640 g. Must on hauska laskea näitä, jotenkin suoraan näkee kasvun ja ravinnon tarpeen noista painonnousuistakin.

Nyt pallo heitettiin meille, miten halutaan kiinteitä alkaa kokeilla, mutta kuulemma viim. 5 kk ikäsenä ois hyvä. Koska mä olen motivoitunut imettämään niin mennään äidinmaidolla vielä kuukausi ja aloitetaan sitten. Mähän olin jo vähän aiemmin imetyksen kanssa luovuttamassa, mutta onneks terkka tsemppas ni nyt on oikein kova halu vielä kiinteet pitää ihan hetken poissa. Vaikka onhan siihenkin ihan mielekäs siirtyä eikä imettäminen siihen lopu.

Semmosia meillä. Mulla kans niitä huonoja kokemuksia mein lääkäristä omalta odotusajalta, mutta kyllä se on ihan jees kuitenki nyt ollu. Tiedä sit kuinka paljon hormonitkin vaikutti näihin omiin asenteisiin :)
 
Meillä oli eilen 3kk neuvola. Tyttö kasvaa hyvin täysimetyksellä ja paino oli 7,1 kg ja pituus 63 cm. Vähän likka ehti jo väsähtää kun ekaks oli pojan 5-v neuvola, eikä ollut loppuvaiheessa kovin yhteistyökykyinen, mutta menipä rokotukset samoilla huudoilla.
 
Meillä mennään hyvin samoilla mitoilla! Poju 3 kk, paino 7010 g ja pituus 65 cm :) Rokotukset jäi vielä maitoaltistusten takia antamatta mutta ens viikolla sitten nekin hoidellaan. Voi kun pikkunen ei tulis niistä kipeäksi! Meillä neuvolat olleet aina mukavia kokemuksia. Tokihan ne lääkäriajat on aika nopsakoita verrattuna terkkariaikoihin. Mutta oikein mukavia on lääkäritkin olleet. Onpa tylsää jos tulee liukuhihnafiilis :sad001
 
Lilliputtis: meillä on paino noussut kuitenkin koko ajan niin ei mitään sen kummempaa ole painon kanssa tehty. Neuvolassa todettiin että geeneissä toi pitkä ja hoikka rakenne vauvalla :) Kyllä meidän oma terkka siitä mainitsee joka kerta mutta lääkäri ei kommentoinut juuri mitään painosta 4kk neuvolassa. Totesi vaan että pääasia että poika on tyytyväinen.
 
Takaisin
Top