Tänään 5 kk -neuvola. Pituutta oli 66 cm, mutta punnitus meni vähän niin ja näin: neiti leikki omilla varpaillaan niin innokkaasti, ettei puntari pysähtynyt ollenkaan.
Onneksi neuvolatäti suhtautui huumorilla, ja otti keskiarvon, 7875 g. Minä säikähdin että onpa vähän, kun tähän asti on tullut kilo kuukaudessa, mutta olikin nätisti käyrillä. Täti rauhoitteli, että ei sitä painoa voi loputtomasti niin paljon tulla. Rokotukset meni hienosti, itkua tuli, mutta vähemmän kuin viimeksi ja tällä kertaa vain vauvalta.
Vähän jännitin että mitä se sanoo meidän maisteluista. Mulla kuitenkin tota maitoa tulee edelleen ihan hyvin, että sikäli ei olisi vielä ollut tarvetta. Ja sitten luin yhdestä kirjasta, että epävarmat äidit aloittavat soseet liian aikaisin, kun vauva syö paljon maitoa.
Mietin sitten kovasti että hätäilinkö mä nyt niiden soseiden kanssa turhaan, mutta neuvolatäti sanoikin että kannattaa sitä lasta kuunnella, ja kun tuo on niin kiinnostunut ruuasta niin pitää sille jotain antaa. :) Ja jos pitää tunnin välein herätä imettämään niin kyllä ne soseet on ihan paikallaan. Viljaa suositteli aloittelemaan jo ennen seuraavaa neuvolaa, ja soseannoksia saa suurentaa. Katseli myös vähän sitä istumista jo, kun neiti niin innolla vetää itseään ylös. Ihan vielä ei ole valmis syöttötuoliin, mutta ei kuulemma ole kaukana.
Täytyy kyllä sanoa, että meillä on jo toistamiseen sattunut hyvä tuuri neuvolan suhteen. Ja tää meidän "täti" on nuori ja vastavalmistunut, mutta tosi mukava ja jalat maassa. Hyvällä mielellä lähdin taas kotiin. :)